Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-08-16, 04:21
Medlem
WhaleCores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Vad fick afs i senaste demoskop mätningen?

Vad gör Kasselstrand för obscent tecken?
https://twitter.com/gustavkassel/status/1029690276405813248
Hursomhelst när får man se Åkesson kopiera det i TV tror ni?

Jag är nästan helt säker på att jag kommer rösta AfS, men sånt här tycker jag är störtlöjligt. Vad är meningen med att damma av gammal skåpmat från Trump-kampanjen? Förstår idén med dränera träsket då det faktiskt har bäring i det svenska politiska landskapet och man utvecklat riktiga politiska förslag för att lösa det, fine. Däremot tycker jag den här 'shadilay my deplorable MAGA-pedes, free kekistan xD'-skiten är direkt pinsam och riskerar exkludera äldre konservativa väljare. Det finns inte särskilt många i Sverige utanför de allra nördigaste internetsvängarna som vet vad som menas. Den här typen av signalpolitik utformades ju specifikt utefter vänsterns tokiga agerande i just USA under just den valkampanjen. Den är fullkomligt malplacerad här enligt mig.

Vad blir det härnäst, ska han stå med mjölkmustasch och hånle åt libtards? Tycker det känns väldigt osvenskt och larvigt. Sverige är inte USA, jag tror inte att många svenskar ens från högerhåll anser Trump vara någon slags idol att se upp till och efterlikna.

Älskar annars deras eldiga, men sakliga retorik som är anpassad just för sverige och det svenska politiska klimatet. Flygen hem, åtrvandringspamfletten som baserades på 'du som är gift med ett barn', valet mellan burkapartierna vs AfS känns klockrena. Jag vill ha en svensk nationalism, inte en plastig copypastad Trump-variant. Är det någon som håller med eller är jag ensam här?
Citera
2018-08-16, 06:09
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Jag uppfattar er som galna. Jag tror att ni är galna, ärligt talat. Jag vill inte ens veta vad som skulle hända om vi släppte tyglarna och lät er hata och hetsa helt öppet ute i samhället.

Du är helt verklighetsfrånvarande. Att ett näsklistermärke skulle symbolisera hets och hat är barockt. Den stora krokiga näsan symbolisera globalister, fienderna till Sverige och alla andra vita nationer.

Kan du plocka fram inlägg där du reagerar på liknande sätt när det har hetsats och hatats, ja till och med mördats Svenskar i samhället pga utav deras etnicitet? Eller är det enbart folkgruppen judar som får dig så triggad?

Ta dig själv en funderar på varför du reagerar som du gör när denna folkgrupp kommer till tals.

Men nu är jag säker på att näsklistermärket ska efterlikna en Armenisk näsa, de har också blivit utsatta för ett folkmord och få inte kritiseras. Eller vänta, jo Armenier får man nog ifrågasätta kanske. De sitter inte på samhällsbärande Institutioner och myndigheter i hela västvärlden.

https://commons.wikimedia.org/wiki/File:VonLuschan1889_Armenier_PlateXXXIV.jpg
Citera
2018-08-16, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeS.Patton
SD-Boomers räknas inte riktig in i den kategorin.

Vilka är dessa? Hänger nog inte riktigt med här.
Citera
2018-08-16, 07:32
Medlem
Doktor Porks avatar
Citat:

https://theoutline.com/post/1428/the-ok-sign-is-becoming-an-alt-right-symbol?zd=3&zi=ncly2xto
Citera
2018-08-16, 08:02
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Du är helt verklighetsfrånvarande. Att ett näsklistermärke skulle symbolisera hets och hat är barockt. Den stora krokiga näsan symbolisera globalister, fienderna till Sverige och alla andra vita nationer.

Kan du plocka fram inlägg där du reagerar på liknande sätt när det har hetsats och hatats, ja till och med mördats Svenskar i samhället pga utav deras etnicitet? Eller är det enbart folkgruppen judar som får dig så triggad?

Ta dig själv en funderar på varför du reagerar som du gör när denna folkgrupp kommer till tals.

Men nu är jag säker på att näsklistermärket ska efterlikna en Armenisk näsa, de har också blivit utsatta för ett folkmord och få inte kritiseras. Eller vänta, jo Armenier får man nog ifrågasätta kanske. De sitter inte på samhällsbärande Institutioner och myndigheter i hela västvärlden.

https://commons.wikimedia.org/wiki/File:VonLuschan1889_Armenier_PlateXXXIV.jpg

Är det inte jobbigt att konstant ha samma sak i huvudet?

Angående inläggen du efterfrågar så måste jag ha skrivit hundratals vid det här laget, där jag beklagar mig över etniskt motiverat våld mot svenskar. På grund av er politik.
Senast redigerad av deadset 2018-08-16 kl. 08:09.
Citera
2018-08-16, 08:09
Medlem
Ropethinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Är det inte jobbigt att konstant ha samma sak i huvudet?

Angående inläggen du efterfrågar så måste jag ha skrivit hundratals vid det här laget, där jag beklagar mig över svenskar som utsätts för etniskt motiverat våld av invandrare. På grund av er politik.
Hur kan ett parti som skapades blott för några månader sedan vara ansvarigt för allt det etniskt motiverade våld som skett mot svenskar? Vad har du egentligen rökt?
Dessutom ska diskussionen om "antisemitism" i AfS tas i den andra tråden, kan du fatta det?
Citera
2018-08-16, 08:12
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ropethink
Hur kan ett parti som skapades blott för några månader sedan vara ansvarigt för allt det etniskt motiverade våld som skett mot svenskar? Vad har du egentligen rökt?
Dessutom ska diskussionen om "antisemitism" i AfS tas i den andra tråden, kan du fatta det?

Att ni är så fientligt inställda till Sverigedemokraterna kan jag inte tolka på något annat sätt än att ni röstat på andra partier tidigare. Alltså partier som förespråkat massinvandring.
Citera
2018-08-16, 08:14
Bannlyst
Det är bara att fortsätta med det vinnande konceptet Kasselstrand har gjort bäst hittills genom att hålla torgmöten, och sprida AFS budskap samt provocera trasvänstern och libtards. Det finns ingen vettig logik att ta en notis om sds antrasistiska sojapojks-semiter vilket tycks vara just den vinnande strategin.

När (((sd:are))) försvarar svenskfientliga aktioner då börjar jag undra vem de har sin lojalitet gentemot och i detta fallet verkar helt enkelt israel och judarna vara svaret. AFS - representerar svenskar inte judar, det gör SD så väldigt mkt bättre men på bekostnad av svenskar givetvis, där allt svenskt hat ignorerar man nåde dig om du gnuggar händerna efter en lyckad affär. https://twitter.com/JaegerSE1/status/1029695989458894848

Symboliken kunde inte vara tydligare mellan dessa bilder!

En vinnare

kontra mot

https://galnegunnarsblogg.files.wordpress.com/2015/07/avner-ben-yisrael-svenskjudiskdialog-jomshof-sds-valvaka-2014.jpg?w=627

en förlorare
Citera
2018-08-16, 09:19
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:

Var är meme-fabriken? Den bilden borde shoppas med ett galler framför antika-folket. Lägg in Pepe också.
Citera
2018-08-16, 09:23
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhaleCore
Jag är nästan helt säker på att jag kommer rösta AfS, men sånt här tycker jag är störtlöjligt. Vad är meningen med att damma av gammal skåpmat från Trump-kampanjen? Förstår idén med dränera träsket då det faktiskt har bäring i det svenska politiska landskapet och man utvecklat riktiga politiska förslag för att lösa det, fine. Däremot tycker jag den här 'shadilay my deplorable MAGA-pedes, free kekistan xD'-skiten är direkt pinsam och riskerar exkludera äldre konservativa väljare. Det finns inte särskilt många i Sverige utanför de allra nördigaste internetsvängarna som vet vad som menas. Den här typen av signalpolitik utformades ju specifikt utefter vänsterns tokiga agerande i just USA under just den valkampanjen. Den är fullkomligt malplacerad här enligt mig.

Vad blir det härnäst, ska han stå med mjölkmustasch och hånle åt libtards? Tycker det känns väldigt osvenskt och larvigt. Sverige är inte USA, jag tror inte att många svenskar ens från högerhåll anser Trump vara någon slags idol att se upp till och efterlikna.

Älskar annars deras eldiga, men sakliga retorik som är anpassad just för sverige och det svenska politiska klimatet. Flygen hem, åtrvandringspamfletten som baserades på 'du som är gift med ett barn', valet mellan burkapartierna vs AfS känns klockrena. Jag vill ha en svensk nationalism, inte en plastig copypastad Trump-variant. Är det någon som håller med eller är jag ensam här?

Jag gillar varken amerikansk politik eller memer och förstod inte tecknet Gustav gjorde. Bilden är kul ändå; ”det kom gapiga vänsteraktivister men vi genomförde torgmötet exemplariskt i alla fall” tycks han mena.

Jag har poströstat från utlandet nu. Fick valsedlar från Moderaterna (enda parti som skickar utomlands?) som påminde mig om valet. Så AfS har iaf en utlandsröst.

Det jag gillar med AfS är den ungdomliga energin som Kasselstrand förmår frammana. Att han är en orädd, verserad talare, likaså intelligent, högutbildad och berest gör inte saken sämre.

Jag är nöjd om AfS når 2,5% och får partistöd och valsedlar. Jag blir besviken om de får under en procent. Kommer de in i riksdagen vore det större än båda hockey-VM-gulden från i fjol och i år.
Citera
2018-08-16, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IPAD-SWE
1) AfS & Kasselstrand har fått en ny låtvideo att använda sig utav under sin valturné som heter:

K/\SSELW/\VE
https://www.youtube.com/watch?v=LJ53WdDNgBM

KΛSSΞLWΛVΞ

2) Fick nyss frågan: ”Vad har du för källa på att Sefastsson har judiskt påbrå?”

Vet ej hur pass stor hans judiska (etniska) påbrå är men Per Sefastsson har i varje fall en släkting som skriver om sitt judiska påbrå:

"Vem är Sefast Tronde"
http://aletheia.se/2009/03/26/vem-ar-sefast-tronde/
[…]”Jag är världens enda Sefast Tronde, och mitt ovanliga namn brukar ge mig frågor.”
[…]”Mitt ovanliga namn ‘Sefast’ är ett släktnamn. Samtidigt är jag nog lite norrbagge och islänning, därför att mina äldsta anfäder på fädernet just kom hit där jag bor från Island och Norge. Ytterligare en komplikation är att jag även har judisk börd från två håll.. varvid en norsk jude en gång i Israel ville att jag även skulle söka israeliskt medborgarskap. Lite rörigt svar.. men någorlunda uttömmande… därför att jag i själ och hjärta känner mig som lite av varje. Bor på min gamla släktgård i Jämtland.”

Här står det om då jag upptäckte släktbanden under Samnytts kommentarsfält, men att Samnytt sedan raderade släktingens harmlösa kommentarer, av ngn märklig anledning…
(FB) Youtube censur (Samlingstråd)

”F.ö. har jag en son till en vän och nära släkting ägare av granngården, som heter Per Sefastsson och som vad jag förstår står på plats nr 8 på Afs riksdagslista.” [Min rättelse: Nr 7 är det].

Kul med Kasselwave, men kan den som gjort videon slå upp hur etablissemang stavas?! Det stavas inte ”etablisimang”. Jag hånar aldrig dyslexi, men har man det får man be någon kolla det man skrivit.
Citera
2018-08-16, 09:59
Medlem
Intressant inlägg av JOB (som behandlar betydligt fler aspekter av AfS än antisemitismen):

https://janolofbengtsson.com/2018/08/15/om-ideologisk-gransdragning/

Tycker han gör en bra analys. Jag tyckte folk som pratade om "ND 2.0" vid lanseringen var helt fel ute, men det verkar mer och mer som att de hade i alla fall delvis rätt. AfS associeras mer och mer med pojkmän som Ahl och Dulny (och tydligen även Hagwall) än med den välartade medelklass/akademiker-framtoning man tryckte på i början.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in