Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-22, 10:58
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Supportersajten Svenska Fans har, på uppdrag av Unibet, genomfört en undersökning om hur supportrarna kommer rösta.

Artikel

Stapeldiagram

Annat får 4% av rösterna med Fi i en separat stapel. Säkert en stor del AfS-röster där!
Citera
2018-08-22, 11:03
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Du gjorde mist 7 fel i ordet "bortförklarats"

AfS:are - argumenterar att MSM skulle mörka AfS:s skyhöga siffror i syfte att få folk att inte rösta på AfS.
Också AfS:are - hittar en massa bortförklaringar till att AfS inte beställer och publicerar siffrorna själva och därmed upplyser folket så att de går och röstar.

Logik!

Ingen har sagt något om skyhöga siffror.

Varför man inte publicerar OU är väl rätt uppenbart?

Du inser väl att just AfS-väljare är nog dom svåraste att fånga upp då vi skiter i sånt där, iallafall en stor del. Jag skiter i facebook, instagram, MSM, opinionsinstitut och allt sånt där.

Så varför skulle man skjuta sig själva i foten och få garanterat underskattade siffror? Precis som SD alltid har underskattats i OU kommer AfS göra det fast ännu mer då det finns en utbredd misstro till sånt där junk bland väljarna.

OU är till för PR, inget annat och om det är stor risk att man inte får ut bra PR finns det således ingen anledning att publicera något.

Att AfS är ett promilleparti är önskedrömmar från motståndet men säkert något en OU kan visa då AfS-väljarna inte deltar i större utsträckning.

Enkel logik, är du trög?

Sitta och runka till OU kan du göra med resten av SD-svansen i er tråd. Vilket OU är det som är bäst den här veckan? Tror det var SIFO som visade en uppgång för SD och helt plötsligt var något att lita på.

Sheeps will be sheeps. Bäää!
Citera
2018-08-22, 11:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Du tycks missa poängen, och bagatelliserar kritiken mot SD. AfS menar, att SD och Jimmie Åkesson i princip struntar i sina politiker - och i förlängningen även i sina väljare. SD:s partiledning är bara en samling halvslipade karriärister, som saknar såväl ideologi som moral. Symptomatiskt för det är, att de låter Jimmie fortsätta som partiledare, trots att han uppenbarligen ännu inte är frisk närmare fyra år efter sjukskrivningen, vilket hans kroniska psykofarmakamissbruk vittnar om.
Ja den där sjukskrivningen önskar jag man kunde reda ut mer. Det luktar skumt.
Citera
2018-08-22, 11:22
Medlem
Ett par märkliga saker:

- Varför trycka upp en folder med texten "Information till dig som ska återvandra"? Vad vinner AfS på att lägga energi på denna typ av kampanj? Och hur mycket har kalaset kostat? Kanske vissa AfS:are verkligen tror att en del invandrare gör AfS till viljes, bara de ser foldern? För mig framstår upplägget som naivt och rent ut sagt omoget och ogenomtänkt. Publicitet? Inte ens det har det gett - inte oväntat.

- Valturnén borde, vilket jag tidigare skrivit, fokusera mer på regioner där AfS har en skaplig chans. Röda Norrland har hintintills inte varit någon hit, speciellt inte vardagar. Dessutom kommer inga torgmöten att hållas varken fredag eller söndag denna vecka. Är det inte 'sunt förnuft', att istället koncentrera sig på dagar när folk är lediga?
Senast redigerad av dubbelbottnad 2018-08-22 kl. 11:26. Anledning: korr
Citera
2018-08-22, 11:33
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME
Ingen har sagt något om skyhöga siffror.

Varför man inte publicerar OU är väl rätt uppenbart?

Du inser väl att just AfS-väljare är nog dom svåraste att fånga upp då vi skiter i sånt där, iallafall en stor del. Jag skiter i facebook, instagram, MSM, opinionsinstitut och allt sånt där.

Så varför skulle man skjuta sig själva i foten och få garanterat underskattade siffror? Precis som SD alltid har underskattats i OU kommer AfS göra det fast ännu mer då det finns en utbredd misstro till sånt där junk bland väljarna.

OU är till för PR, inget annat och om det är stor risk att man inte får ut bra PR finns det således ingen anledning att publicera något.

Att AfS är ett promilleparti är önskedrömmar från motståndet men säkert något en OU kan visa då AfS-väljarna inte deltar i större utsträckning.

Enkel logik, är du trög?

Sitta och runka till OU kan du göra med resten av SD-svansen i er tråd. Vilket OU är det som är bäst den här veckan? Tror det var SIFO som visade en uppgång för SD och helt plötsligt var något att lita på.

Sheeps will be sheeps. Bäää!

Neger, snälla. Det är exakt vad jag skrev.

Många AfS:are (t.ex. Tumidanda) gnäller om att MSM konspirer och inte publicerar deras siffror.
Jag svarar då med att inte heller AfS publicerar sina siffror eftersom... de är usla. Precis som du säger alltså
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Nej, nej, det finns ingen konspiration, media, opinionsinstitut och andra aktörer med makt och inflytande är bara dumma, inkompetenta, naiva och okunniga om verkligheten...
Nej, nej, AfS har inte råd till en undersökning. Eller, jo vänta, de har, men väljer att inte redovisa det faktiska resultatet.

Varför mörkar de sina skyhöga siffror? Är de bara dumma, inkompetenta, naiva och okunniga om verkligheten?

Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Allt verkar tyda på att inga opinionsundersökningar väljer att särredovisa AFS i något institut fram till valet. Då ser jag det ännu viktigare att partiet själva ta fram något. För skulle det visa sig att AFS ligger på ett par % i opinionen så kan de vara bägaren som rinner över och väljare från SD börjar vallfärda till partiet.
AfS har ju redan beställt mätningarna från Sentio.
Men redovisat bara stödröst-siffrorna.
Det tyder på... ja, att man inte vill redovisa siffrorna för att... de är usla.

Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME
Att AfS-väljare är de svåraste att fånga upp övertyger man sig om omedelbart - det är bara att titta på videos från valturnén

Man skulle också kunna omskriva dem som "de fegaste" flashback-warriors
Citera
2018-08-22, 11:41
Medlem
robotguras avatar
Citat:
Neger, snälla. Det är exakt vad jag skrev.

Många AfS:are (t.ex. Tumidanda) gnäller om att MSM konspirer och inte publicerar deras siffror.
Jag svarar då med att inte heller AfS publicerar sina siffror eftersom... de är usla. Precis som du säger alltså

Att AfS-väljare är de svåraste att fånga upp övertyger man sig om omedelbart - det är bara att titta på videos från valturnén

Man skulle också kunna omskriva dem som "de fegaste" flashback-warriors

Lägg din tid på något produktivt istället. Ingen från AfS kommer gå tillbaka till SD efter deras förslag om dubblerade kvotflyktingar, eller hur Jimmie och Karlsson har slickat röv på etablissemanget i hopp om att bli mer accepterade.
Citera
2018-08-22, 11:51
Bannlyst
När fan kommer valsedlarna egentligen? Vill få den här skiten överstökad nu. Kunde man inte gå till vallokalen och skriva vilket parti man röstar på?
Citera
2018-08-22, 11:54
Medlem
robotguras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GTvsProjectC
När fan kommer valsedlarna egentligen? Vill få den här skiten överstökad nu. Kunde man inte gå till vallokalen och skriva vilket parti man röstar på?

Du kan ju skriva ''Alternativ för Sverige'' på en blank sedel också, det är vad jag ska göra
Citera
2018-08-22, 11:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av robotgura
Du kan ju skriva ''Alternativ för Sverige'' på en blank sedel också, det är vad jag ska göra
Ja men då gör jag det. Man kan ju förtidsrösta från och med idag så jag drar nog dit. Får offra min identitet men hoppas det är någon senil kärring som sitter där. Låtsasskägg och klä sig som en uteliggare?
Citera
2018-08-22, 12:02
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ett par märkliga saker:

- Varför trycka upp en folder med texten "Information till dig som ska återvandra"? Vad vinner AfS på att lägga energi på denna typ av kampanj? Och hur mycket har kalaset kostat? Kanske vissa AfS:are verkligen tror att en del invandrare gör AfS till viljes, bara de ser foldern? För mig framstår upplägget som naivt och rent ut sagt omoget och ogenomtänkt. Publicitet? Inte ens det har det gett - inte oväntat.

Ingen tror att den foldern i sig kommer att få någon att återvandra. Syftet med den är att informera människor om hur Alternativ för Sverige ser på återvandringsfrågan. Rubriken är en blinkning till den broschyr som Socialstyrelsen släppte med rubriken "Information till dig som är gift med ett barn". Den har för övrigt visst lett till publicitet:

https://www.dt.se/artikel/opinion/ledare/emma-hoen-bustos-propagandan-ar-vedervardig-och-visar-att-framlingsfientlighet-ar-en-kapplopning-mot -avgrunden

Citat:
Valturnén borde, vilket jag tidigare skrivit, fokusera mer på regioner där AfS har en skaplig chans. Röda Norrland har hintintills inte varit någon hit, speciellt inte vardagar. Dessutom kommer inga torgmöten att hållas varken fredag eller söndag denna vecka. Är det inte 'sunt förnuft', att istället koncentrera sig på dagar när folk är lediga?

Oavsett hur det går i valet så är det positivt att partiet visar upp sig i hela landet. Det kan man tjäna på både på kort och lång sikt.
Citera
2018-08-22, 12:10
Medlem
Citat:
Ett par märkliga saker:

Det handlar ju om ett budskap och nå ut med detta. Dvs vi vill driva återvandring, och dessa är de personer som ska skickas hem. Du undrar vad kalaset kostat, jag säger att det är irrelevant. Partiet måste ju en en folder med info om partiet i vilket fall, och det är ju precis det "Dags att åka hem" - foldern är. En koncis folder med deras viktigaste frågor, samt klargör skillnaden mellan dem o SD. Jag fattar inte riktigt vad det är du stör dig på.

Om du inte tror att det givit uppmärksamhet så har du inte varit uppmärksam. Förutom att Annika Strandhäll tweetat om det så är det många lokal - tidningar som skrivit om den.

Citat:
- Valturnén borde, vilket jag tidigare skrivit, fokusera mer på regioner där AfS har en skaplig chans. Röda Norrland har hintintills inte varit någon hit, speciellt inte vardagar. Dessutom kommer inga torgmöten att hållas varken fredag eller söndag denna vecka. Är det inte 'sunt förnuft', att istället koncentrera sig på dagar när folk är lediga?

AfS kommer ju göra många stopp ändå i t ex Skåne, det råder det ingen brist på. Att hålla torgmöten på helger är så klart bäst, men när man har så många städer o besöka måste man hålla möten på vardagar. Varför de inte har något möte just denna Fredag eller Söndag har jag ingen aning om. I regel brukar de hålla torgmöten även på helger så lite löjligt av dig att ta upp detta.
Senast redigerad av TheStriptease 2018-08-22 kl. 12:12.
Citera
2018-08-22, 12:10
Medlem
Citat:
Ett par märkliga saker:

Kampanjen fick ju stor uppmärksamhet när kändisar och sossar lade upp bilder på foldrarna på Twitter och Instagram och media tog upp det därifrån. Blev till och med en viralgranskar-artikel om det - så viralt blev det allt. Det var en mycket lyckad kampanj. Alla man kunde hoppas på högg på betet.

Turnén är inte på något sätt över och fortsätter nu söderut. Det blir en massa anhalter i södra Sverige. Kolla hemsidan för schemat.

Vet inte heller hur viktigt folket på plats är. Det är såklart bättre om det kommer mång, men även i sina hemstäder sitter de flesta hemma, hör att AfS kommer eller redan har varit där, och kollar upp talen på nätet i efterhand. Klippen har ju tiotusentals visningar. På de flesta orterna har mötena genererat nån typ av uppmärksamhet i lokalmedia, så för de flesta handlar det väl om att man hör talas om det genom lokalmedia och sen kollar upp videon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in