2018-08-16, 01:52
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Att jag är den enda här som gör detta till en stor grej är ganska alarmerande.

Ja, din verklighet är inte andras. Det borde alarmera dig om något.
Citera
2018-08-16, 01:54
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robotgura

Eller så är det för att AfS röstare inte får psykbryt av en gammal ljugnäsa meme som inte ens har något med antisemitism att göra, utan endast anspelar på stereotypen om att judar ofta ljuger.

Hatar jag svenskar om jag säger att svenskar snusar mycket?
Är jag rasist om jag säger att utomeuropéer står för 95% av gruppvåldtäkterna i Sverige?

Nej, men du är rasist om du hittar på hemska historier och sedan skyller dessa på en hel folkgrupp. Att judar skulle ljuga oftare än andra förstår jag inte var det kommer från heller.
Citera
2018-08-16, 01:57
Medlem
Citat:
Jag vet inte om du ljuger medvetet eller om du bara är felinformerad, men det där påståendet stämmer helt enkelt inte. Sverigedemokraterna vill inkludera även gruppen "svenskar" i lagen om hets mot folkgrupp.

Ja, och en solitär folkpartist skrev en enda debattext om svensketniska ungdomars utsatthet i förorten.

Jämför det med allt som skrivs om antisemitism av SD, liberaler och andra. Judar är ju redan inkluderade i lagen om HMF - så varför tjatar du och SD vidare om antisemitism?

Är det verkligen rimligt att det ska gå 100 debattinlägg om antisemitism för varje om etniskt hat mot svenskar? Varför behövs SD för den uppgiften, som ju redan fylldes av många andra?
Citera
2018-08-16, 01:57
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Ja, din verklighet är inte andras. Det borde alarmera dig om något.

Ni utgör 5%. Vi andra utgör 95%.

Menar du att 5% bor i verkligheten medan 95% inte gör det?
Citera
2018-08-16, 02:01
Medlem
Expohunters avatar
Citat:

Haha, där kom den. Vi är 87% We waz kungs n shiet.

https://www.youtube.com/watch?v=wPLP8B5G3-I
Citera
2018-08-16, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Nu är det ju inga politiker som predikar etniskt hat mot oss svenskar, trots ditt envisa tjat om detta. Så den jämförelsen faller platt till marken.

.
”predika etniskt hat”? Genom att placera ut en ljugnäsa på Tuffe Uffe?
Men för att ge några exempel på människor som har predikat hat mot svenskar : Åsa Romsom, Reinfeldt, Sahlin. Alla betydligt högre uppsatta än vad Hagwall är. Har svårt att tro att du någon gång kritiserat dessa för deras svenskfientlighet.

För det andra : Anser du att det hade varit lika problematiskt ifall en Vänsterpartist kallade svenskar för konflikträdda? eller är det okej att tillskriva vissa egenskaper hos vissa folkgrupper men inte hos andra?
Antingen är båda okej eller så är inget av dem okej.
Citera
2018-08-16, 02:20
Medlem
PUBG2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SevenStars
Det värsta med Hagwallgrejen är pratet om judar, antisemitism, Israel i AfS-trådar.
Vilket sömnpiller.

Jag antar att om AfS tvingades ha åsikter om abort, så skulle det vara liknande som SD.
Befolkningen skulle behöva rejäl omfattande information om hur abort ens går till,
för många verkar se det som ungefär en tur till McDonalds drive-in.

Motståndarna förlorar i sakliga frågor, därav tar de till rasist-antisemitism kortet som de gjort i flera decennier! Tycker som du, det är tråkigt att de förstör tråden med skitsnack! SOM Jeff skrev, Sverige brinner, vi måste rösta in AfS så de kan rädda Sverige ur detta kaos! Vi slutar mata trollen och tar nu upp viktiga sak frågor!

Förresten, har jag frågor till AfS om deras ekonomiska plan och andra viktiga frågor som berör vårt land inrikes!

Hoppas vi kan börja samtala om energi och hur kommer AfS se till att vi vår billigare energi till vårt rike? Är det bara jag som tycker vi har orimliga priser på elen?

Kan någon kunnig skriva om elpriser och er förslag om hur vi ska skaffa oss billigare el?
Citera
2018-08-16, 02:20
Medlem
Ser ni några annonser från AfS längre på Flashback? Har uppdaterat/klickat omkring och de dyker inte upp längre. Är det bara så för mig? Valde de att fokusera rejält en kortare period? Kanske kommer att återkomma senare? Eller ser ni dem fortfarande?
Citera
2018-08-16, 02:24
Medlem
Citat:

Du som SDare menar att du delar verklighet med t.ex en vänsterpartist?

Att majoriteten inte håller med AfS betyder inte att AfS har fel. Det faller väldigt orimligt rent logiskt. Att man alltid ska ha som utgångspunkt att majoriteten har rätt.

Som Orwell sade ”även om du är i en 1 mans minoritet så var det inte det som gjorde dig galen, det fanns rätt och det fanns fel och om du höll dig till det hur mycket de andra än kallar dig galen så var du inte galen”
Citera
2018-08-16, 02:37
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IPAD-SWE
/\ Dream on /\
En berättigad fråga om en i AfS partistyrelse, även om det alltid verkar känsligt värre för vissa.

Det är dessutom Per Sefastsson - också i partistyrelsen - som har en släkting med judisk påbrå som Samnytt ville radera information om.
1) AfS & Kasselstrand har fått en ny låtvideo att använda sig utav under sin valturné som heter:

K/\SSELW/\VE
https://www.youtube.com/watch?v=LJ53WdDNgBM

KΛSSΞLWΛVΞ

2) Fick nyss frågan: ”Vad har du för källa på att Sefastsson har judiskt påbrå?”

Vet ej hur pass stor hans judiska (etniska) påbrå är men Per Sefastsson har i varje fall en släkting som skriver om sitt judiska påbrå:

"Vem är Sefast Tronde"
http://aletheia.se/2009/03/26/vem-ar-sefast-tronde/
[…]”Jag är världens enda Sefast Tronde, och mitt ovanliga namn brukar ge mig frågor.”
[…]”Mitt ovanliga namn ‘Sefast’ är ett släktnamn. Samtidigt är jag nog lite norrbagge och islänning, därför att mina äldsta anfäder på fädernet just kom hit där jag bor från Island och Norge. Ytterligare en komplikation är att jag även har judisk börd från två håll.. varvid en norsk jude en gång i Israel ville att jag även skulle söka israeliskt medborgarskap. Lite rörigt svar.. men någorlunda uttömmande… därför att jag i själ och hjärta känner mig som lite av varje. Bor på min gamla släktgård i Jämtland.”

Här står det om då jag upptäckte släktbanden under Samnytts kommentarsfält, men att Samnytt sedan raderade släktingens harmlösa kommentarer, av ngn märklig anledning…
(FB) Youtube censur (Samlingstråd)

”F.ö. har jag en son till en vän och nära släkting ägare av granngården, som heter Per Sefastsson och som vad jag förstår står på plats nr 8 på Afs riksdagslista.” [Min rättelse: Nr 7 är det].
Citera
2018-08-16, 03:47
Medlem
Enmansdemos avatar
Vad fick afs i senaste demoskop mätningen?

Vad gör Kasselstrand för obscent tecken?
https://twitter.com/gustavkassel/status/1029690276405813248
Hursomhelst när får man se Åkesson kopiera det i TV tror ni?
Senast redigerad av Enmansdemo 2018-08-16 kl. 03:57.
Citera
2018-08-16, 04:08
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag är inte det minsta ledsen, men jag är övertygad om att AfS blir det på valdagen om de inte omedelbart tar tag i det här problemet. Att flörta med antisemitism öppnar inga dörrar in i riksdagen.

Folk är inte heller dummare än att de förstår vad det handlar om när antisemiter kör med sina stereotyper. Att inte nämna ordet jude ger inga frikort. Hagwall bör fråga sin mor om han tvivlar på det.

I den rättegång som du, den sönderknarkade rasisten Deadset och andra stollar bedriver mot Martin Hagwall så ger definitivt frånvaron av ordet jude ett frikort. Ni kan helt enkelt inte styrka antisemitanklagelserna och därmed så blir det en friande dom i rättegången.

Citat:
Ursprungligen postat av OneDoesNotSimply
Jo, det är en skada skedd. Om AfS är antisemiter går de miste om många väljare.

Alternativ för Sverige är inte antisemiter. Om Hagwalls klistermärkesäventyr får dig att tvivla på detta så antar jag att du inte utesluter att Sverigedemokraterna är negerhatare (med tanke på att Markus Wiechel kallat svarta människor för "aphelveten") eller antisemiter (med tanke på att deras finanspolitiska talesman roas av oförblommerat judehat).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in