Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-08-19, 04:19
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WagnerRockarLoss
En ganska bisarr artikel från P4 Jämtland om AfS torgmöte i Östersund.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=78&artikel=7022531
Bildmaterialet hade nog inte platsat i Look eller Life.
Undrar hur den tysta motmanifestationen som rubriken tar upp, gick till.
Citera
2018-08-19, 06:35
Medlem
Jag har redan röstat på AfS (skickat in utlandsröst) och följer deras torgmötesturne på youtube.

Mycket bra överlag, MEN....jag förstår inte varför alla, precis alla verkar tycka att Jeff Ahl är så fantastisk. Han har verkligen uppnåt någon form av stjärnstatus.

Visst, man kan skratta gott när han trycker dit vänsterpacket med någon kaxig oneliner men i övrigt tycker jag inte att han känns speciellt förtroendeingivande. Mest bara som en gaphals som har svårt att formulera sig.

Tappar bort sig i sina tal, svamlar med orden, blandar ihop Trump och Juncker m.m
Gapar om sojapojkar som aldrig haft gymkort etc.

Som sagt, roligt (och säkert sant) men jag tycker att det ger intrycket av att han är mer av en instabil gaphals än en tänkare. Lite av den stereotyp folk har av AfS om de bara läser pissmedia.

Kasselstrand och Hahne får lika mycket sagt på ett bra mycket tydligare och mer förtroendeingivande sätt.
Har ingenting emot Jeff Ahl, men tycker att han är något av ett oberäknligt "wildcard". Tror knappast att någon som för sig med ord som "sojapojkar" går hem i stugorna (utöver de redan frälsta, vi skrattar gott).

Älskar deras high energy-motto, men Kasselstrand kanske kan tagga tillbaka ett steg när han står och jämför AfSs intåg i Riksdagen med Trump och Brexit!
Citera
2018-08-19, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vadgorvinukorvi
Fast det där stämmer väl bara halvt, globalisterna vill ha rotlöshet, konsumtion och konflikter. Dock vill de ha upp folk till Europa för att kunna kunna fortsätta med sitt kreditsystem och belåning. Men globalt sätt vill de ha en lägre befolkning för att den blir lättare att kontrollera. Titta på sjukdomar, krig och förgiftningar de skapar, de är menat att hålla befolkningen nere. De har inte lyckats speciellt bra dock även om de försöker.

Det här är ju bara Alex Jones-trams. Det finns absolut ingenting som tyder på att globalisterna vill minska jordens befolkning. Tvärtom så har de ju tvingat oss att mata och medicinera negrer och andra bruna folk så att deras antal har mångdubblats på bara några decennier.

Det är möjligt och sannolikt att denna negermatning är avsedd att göda fram ett hav av brunt som de ska dränka den vite mannen med och att de efter att den vite mannen har förintats bara kommer låta flera miljarder bruna människor dö. Än så länge så har vi dock inte kunnat se något konkret som tyder på att de vill minska storleken på jordens bruna och gula massor.
Citera
2018-08-19, 08:36
Medlem
Minns ett torgmöte med Åkesson där han tyckte vi skulle sätta stopp för att vi tagit emot alldeles för många under för många år. Därför skulle det bli tvärstopp under överskådlig tid. Det var för 300 000 invandrare sedan. Nu vill han ha kvotinvandring. Sd är som ett päron det ruttnar inifrån.

Därför är det AfS som gäller nu för alla som står fast vid sina ursprungliga principer och inte låter sig drivas i mer invandringsvänlig riktning. Jag kommer att vara beredd att byta parti igen om AfS visar samma tendens till uppluckring och inre förruttnelse. Men just nu är det absolut fasta principer och hög energi. 60% av folket inklusive 90 åriga Anna vet vad AfS är.

Alla som röstade på Sd 2014 vet vad AfS är och det är ju dom som i första hand är målgruppen.
Citera
2018-08-19, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Detta stämmer inte alls. Jag har varit röstmottagare i flera val. Så länge man tydligt kan se vilket parti det gäller, så blir rösten giltig. Är man osäker blir den "ogiltig" tills länsstyrelsen får tag på rösterna. De är "snällare" i sin bedömning. Alla röster oavsett parti, blanka etc går dit.
Okej, jag kanske har fel. Hoppas det. Det är bara något jag har hört sägas väldigt länge (sen SD 2010 kanske) och har trott på. Trots det du skriver skulle jag inte chansa iaf
Citera
2018-08-19, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Minns ett torgmöte med Åkesson där han tyckte vi skulle sätta stopp för att vi tagit emot alldeles för många under för många år. Därför skulle det bli tvärstopp under överskådlig tid. Det var för 300 000 invandrare sedan. Nu vill han ha kvotinvandring. Sd är som ett päron det ruttnar inifrån.

Därför är det AfS som gäller nu för alla som står fast vid sina ursprungliga principer och inte låter sig drivas i mer invandringsvänlig riktning. Jag kommer att vara beredd att byta parti igen om AfS visar samma tendens till uppluckring och inre förruttnelse. Men just nu är det absolut fasta principer och hög energi. 60% av folket inklusive 90 åriga Anna vet vad AfS är.

Alla som röstade på Sd 2014 vet vad AfS är och det är ju dom som i första hand är målgruppen.

Ja det är inte bara dom som röstade på SD 2010 som är en bra målgrupp för AfS utan även dom som tillkom vid valet 2014.
SD förändrades ganska mycket mellan 2010 och 2014 men den stora förändringen och anpassningen till 7klöverns politik tycker jag har kommit denna mandatperioden.
Citera
2018-08-19, 09:02
Bannlyst
Citat:

SD säger vad folk vill höra medans AFS menar vad de säger. Jag tycker inte om AFS eller något parti i Sverige. De får min röst för att de är minst vänster av alla andra.
Citera
2018-08-19, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Helt otroligt att ett parti som Afs nu har nått 40k likes på Facebook, förutom NMR så är det det partiet som innehar det mest sociala stigmat att offentligt stödja.

Lite grovt räknat:

SD har ca 200k likes på FB och ligger för närvarande på ca 20% i den samlade opinionen, vilket skulle betyda ca 1,2 miljoner röster. Vilket innebär att deras totala antala röster blir ca 6x av deras antal likes på FB.

Skulle vi applicera samma siffror på AfS, så skulle det innebära att de får 2400 000 röster, då krävs det ca 250 000 röster för att nå 4% (med förra valets siffror)!

Sedan kan man visserligen argumentera för att AfS inte är lika kända som SD, dock så är det sociala stigmat mycket större för Afs än SD.

Med den beräkningen har de väl redan nu runt 4%? En femtedel av SDs likes, och en femtedel av SDs runt (minst) 20% i opinionen är lika med 4%.

Det tror jag är i överkant fortfarande, däremot är jag övertygad om att vi är runt 3% redan och att YouGovs nästa undersökning kommer att särredovisa AfS. Det kommer i sin tur sen ge dem den knuff de behöver, givet medieuppmärksamhet och potentiella stödröster.

Kom ihåg att frekvensen på opinonsundersökningarna ökar kraftigt nu veckorna innan valet. Vi har nog en 3-4 YouGov kvar att se, t ex. Det är nu det händer.
Citera
2018-08-19, 09:36
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadgorvinukorvi
Fast det där stämmer väl bara halvt, globalisterna vill ha rotlöshet, konsumtion och konflikter. Dock vill de ha upp folk till Europa för att kunna kunna fortsätta med sitt kreditsystem och belåning. Men globalt sätt vill de ha en lägre befolkning för att den blir lättare att kontrollera. Titta på sjukdomar, krig och förgiftningar de skapar, de är menat att hålla befolkningen nere. De har inte lyckats speciellt bra dock även om de försöker.
Konspiratoriskt svammel. Hade de velat att befolkningen skulle minska hade de inte delat ut barnbidrag, bistånd m.m.
Citera
2018-08-19, 09:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Konspiratoriskt svammel. Hade de velat att befolkningen skulle minska hade de inte delat ut barnbidrag, bistånd m.m.
De mördar folk genom vaccin mat osv...bill gates m.m.
Du fattar inte syftet med bidrag, att folk ska vara beroende av deras system.
Citera
2018-08-19, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Nej, antisemitismen och tåflörtandet med brunhögern blev bara droppen som fick bägaren att rinna över. Du vet mycket väl att jag kritiserat delar av AfS politik hårt ända sedan de publicerade sitt partiprogram.

Vad gäller svenskfientlighet: den dagen det blir ett allvarligt problem här på Flashback eller ute i samhället kommer jag självfallet att reagera. Jag är ju själv svensk.

Men just nu har vi betydligt större problem att lösa än en upplevd svenskfientlighet. De som ältar detta tema gör det bara för att försöka provocera fram rasism och främlingsfientlighet bland oss svenskar.

Citat:
Svenskfientlighet i vissa grupper kan bli ett allvarligt problem om hetsen mot invandrare och minorteter fortsätter.

Vad gäller de antisemitiska pajaserierna, så är det AfS ovilja att ta tag i problemet som är det allvarliga. Detta är dock främst ett problem för AfS som kommer att tappa demokratisk trovärdighet, inte ett problem för Sverige i stort.

Din argumentation är fullständigt bankrutt. Att vilja synliggöra etniskt hat mot svenskar är att "älta för att försöka provocera fram rasism" - men att tjata, tjata, tjata om ett mycket mer marginellt samhällsfenomen som antisemitism är otroligt viktigt för dig, trots att det inte gärna kunde vara mer belyst i samhällsdebatten. Svenskfientligheten beror på hur svenskarna själva beter sig.

Är det med samma logik inte själva det överväldigande lobbandet för judiska rättigheter och judisk trygghet som leder till antisemitism?

Citat:
De som införde apartheid i Sydafrika var nationalister. Vita nationalister:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Nationalistpartiet_(Sydafrika)

Känner du till något annat land som alldeles nyligen gjorde skillnad på medborgerliga rättigheter baserat på etnicitet? Glömsk?

Du sitter alltså och rekommenderar ett parti som oreserverat backar upp ett EXISTERANDE system av etnisk apartheid, bara för att det gör det med det du känner är rätt tribalistiska förtecken. Du har inga principer - identitetspolitiken trumfar ideologin varje gång.

Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Sympatiserar med dig, problemet är att allting har ett pris. Svenskar har all rätt till ilska, men släpper man den ilskan ur sitt koppel helt riskerar det att balla ur totalt. Ser du inte riskerna med det?

Behöver "svennehoran" inte en röst i debatten? Behöver den svenske grabben ingen företrädare?

Regulus här förvarade högljutt Adam Cwejman, när jag kritiserade denne för artiklen om "judehorans" exklusiva etniska utsatthet i Sverige. Han skrev att judar honom veterligen var den enda folkgrupp som flyttar från förföljelse i landet. För mig är det provocerande - liksom SD:s tystnad kring svensketnisk utsatthet och helhjärtade engagemang mot antisemitism.

Om en debatt med Regulus och Cwejman leder till hårda ord eller rentav hat - vems är ansvaret?
Citera
2018-08-19, 09:51
Medlem
Citat:

Denna ständiga reträtt gäller alla nationalister och konservativa, i viss mån även AfS fastän de är nya. Den enda anledningen till att det finns över tre miljoner icke-vita i Sverige idag är att globalisterna medvetet och aktivt har tillåtit, uppmuntrat och underlättat det. I praktiken så är varje icke-vit och rasblandad person som finns här en del av den utrotningsagenda genom bilogisk/demografisk krigföring som "globalisterna" länge har bedrivit emot oss.

I sammanhanget är det inteessant att notera att AfS faktiskt är mer pk, liberala och försiktiga än vad SD var för 25 år sedan. SD hade rätt för 25 år sedan och den politik som SD förespråkade då var egentligen otillräcklig för den situation och de problem som rådde då. Idag är situationen oerhört mycket värre och sämre samtidigt som politiken som erbjuds är svagare än den politik som var otillräcklig för mer än 25 år sedan.

Citat:
60% av folket inklusive 90 åriga Anna vet vad AfS är.

Jag tror inte att mer än kanske 20% av befolkningen ens har hört talas om AfS. Namnet säger dem ingenting. MSM:s kampanj för att tiga ihjäl partiet fungerar eftersom de flesta svenskar inte läser på Flashback, Fria Tider eller i SD-grupper på Facebook.

Citat:

Nej, många i denna grupp känner inte till AfS. Dock så är det till gruppen fd SD-röstare som hoppet står. De kanske kan vara tillräckligt många.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in