Citat:
Ursprungligen postat av
robotgura
Du tycker inte att Kvot-Paulas förslag om fördubblad kvotinvandring är liberalt nog för Sveriges ''invandringskritiska'' parti?
Jag skiter fullständigt i Paula Bieler. Hennes förslag är just bara det: ett förslag. Det är väl så SD försöker kompromissa med horklöverns fanatiska massinvandringspolitik. När SD får fler röster lär de inte vara lika sugna på fördubblad kvotinvandring för asylinvandrare osv. Nästa val kan SD ha fördubblat deras röstantal om den här SD-vågen fortsätter som den har gjort i alla val hittills, så får SD 25.5% i år lär de få 51% nästa val. Då blir det nog lite andra toner från SD.
Dessutom är liberalism inte synonymt med invandring. Bra exempel på liberalism är att det idag är socialt accepterat med ansiktstatueringar och liknande efterbliven dålig smak skit som man förr i tiden såg ner på. Liberalism är helt enkelt normaliseringen av psykiska sjukdomar. Kvotflyktingar osv är en helt annan grej, även om man kan argumentera för att t.ex. ökad social acceptans av sinnessjuka fanatiska muslimer också är ett exempel på liberalism, så är det liksom inte riktigt det vi menar när vi snackar om "liberaler".
Citat:
Ursprungligen postat av
deadset
Citat:
Ursprungligen postat av
OneDoesNotSimply
Jo, det är en skada skedd. Om AfS är antisemiter går de miste om många väljare.
Jag blir förvirrad av det här.
Jag har sett många här hävda att partiet kommer storma in i riksdagen om de fortsätter ha "högt i tak". Nu säger du att de kommer gå miste om många väljare. Vilket gäller?
OneDoesNotSimply har rätt i sak. Ett öppet anti-judiskt politiskt parti kommer inte in i riksdagen. Det krävs
enorma balls för att rösta in ett politiskt parti med den politiska profilen, och det är inte nödvändigtvis så att svenskar inte har några cojones, utan snarare att svenskar har det för bra, rent ekonomiskt. Ju bättre ekonomi, välfärd och allmänt välstånd ett land har, desto svårare för ett hardcore och radikalt nationalistiskt parti med en tydlig anti-judisk profil att nå några större politiska framgångar. Så är det bara. Rent statistiskt alltså. SD har fattat detta (så även Geert Wilders, Donald Trump med flera), och därför kör SD med pro-israelisk och judevänlig politik, medan AfS generellt och NMR i synnerhet inte har förstått detta, och just därför kommer AfS att få det mycket svårt att komma in i riksdagen. Eller förstått och förstått, de vill väl helt enkelt vara ärliga, vilket är bra, men trots allt "ärlighet varar alltid längst" snack, så kan jag säga det att folk i största allmänhet gillar faktiskt inte ärlighet.
Det är inte heller en slump att anti-ZOG partier blir någorlunda stora i europeiska länder med sämre ekonomi, som t.ex. Grekland och Ungern, eller Tyskland när Tyskland hade det svårt ekonomiskt. Hardcore judekritik korrelerar med "nothing left to lose" så att säga.
Vill man dessutom vara lite extra konspiratorisk så kan man hävda att även om AfS får över 4% så är det inte helt omöjligt att det kommer att fuskas med valsedlarna så att AfS bara får 3% eller kanske till och med mindre än så, enbart pga judefrågan.
Det finns också en anledning till att AfS höjer rösten mot islam men inte mot judendomen. Har du frågat dig själv vad det beror på?
Med det sagt, judefrågan är en verklighet, och att heja på Israel är väldigt cuckigt, men att vinna val på anti-ZOG i dessa kapitalist-kulturmarxist dominerade tider, det är en svår uppgift. Inte omöjlig, men svår som fan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Baertling
Jobbig situation? Verkar inte alls vara en jobbig situation bortsett från att det naturligtvis är fysiskt ansträngande att genomföra en sådan torgmötesturné som man nu är mitt uppe i. Näsgate har uppmärksammats av obskyra Nyheter Idag samt DN, som btw blev ordentligt tillplattade i samma veva. Dessutom är det några SD-troll med Expo-Karlsson i täten som försöker spinna en historia på detta, men i övrigt har det varit tyst, så tyst.
'Skandalen' blåste över redan dagen efter att den ska ha inträffat och det finns inget mer att säga om den. De som tycker att AfS är nazister kommer inte ändra åsikt oavsett vad, och de som stöttar partiet tycker bara att det är bra att man inte viker sig för gammelmedia. Normalintelligenta potentiella väljare förstår att detta är en individ som agerat, och att det inte är partiets officiella politik. Status Quo alltså.
Den är inte jobbig
nu, men den kommer att bli jobbig senare, om AfS får mer än 4%. Det kommer att ställas krav på Kasselstrand, och uppfyller han inte dessa krav då kommer AfS att få problem. Och låt oss ponera rent hypotetiskt, att AfS får 51% i år och helt styr Sverige själva, tror du att Sverige inte hade fått några internationella politiska problem då? "Skandalen" blåste över eftersom MSM inte vill ge AfS för mycket uppmärksamhet, av strategiska skäl.
Citat:
Ursprungligen postat av
Enmansdemo
Vad fick afs i senaste demoskop mätningen?
Vad gör Kasselstrand för obscent tecken?
https://twitter.com/gustavkassel/status/1029690276405813248
Hursomhelst när får man se Åkesson kopiera det i TV tror ni?
lol, det där är white power tecknet:
https://www.snopes.com/fact-check/intern-white-power-hand-gesture/
https://lifehacker.com/is-this-an-innocent-ok-sign-or-a-white-power-symbol-1825575794
Att Trump ofta gör det tror jag inte betyder något särskilt, han gör ju en massa konstiga konstiga tecken med fingrarna (konstigt kroppspråk rent allmänt, vissa påstår att det skulle vara "illuminati" tecken, men vem vet vad Trump egentligen menar med hans lite udda kroppspråk). Däremot är det här white power tecknet rätt populärt bland alt right på nätet.
Citat:
Ursprungligen postat av
WhaleCore
Jag är nästan helt säker på att jag kommer rösta AfS, men sånt här tycker jag är störtlöjligt. Vad är meningen med att damma av gammal skåpmat från Trump-kampanjen? Förstår idén med dränera träsket då det faktiskt har bäring i det svenska politiska landskapet och man utvecklat riktiga politiska förslag för att lösa det, fine. Däremot tycker jag den här 'shadilay my deplorable MAGA-pedes, free kekistan xD'-skiten är direkt pinsam och riskerar exkludera äldre konservativa väljare. Det finns inte särskilt många i Sverige utanför de allra nördigaste internetsvängarna som vet vad som menas. Den här typen av signalpolitik utformades ju specifikt utefter vänsterns tokiga agerande i just USA under just den valkampanjen. Den är fullkomligt malplacerad här enligt mig.
Vad blir det härnäst, ska han stå med mjölkmustasch och hånle åt libtards? Tycker det känns väldigt osvenskt och larvigt. Sverige är inte USA, jag tror inte att många svenskar ens från högerhåll anser Trump vara någon slags idol att se upp till och efterlikna.
Älskar annars deras eldiga, men sakliga retorik som är anpassad just för sverige och det svenska politiska klimatet. Flygen hem, åtrvandringspamfletten som baserades på 'du som är gift med ett barn', valet mellan burkapartierna vs AfS känns klockrena. Jag vill ha en svensk nationalism, inte en plastig copypastad Trump-variant. Är det någon som håller med eller är jag ensam här?
Det finns inte direkt någon större originalitet i AfS. Hela deras kampanj är mer eller mindre rakt igenom en något försvenskad Trump/alt-right variant. Bara det att de använder uttrycket "dränera träsket" är väl kanske det tydligaste exemplet på retorik som de har lånat från Trumpkampanjen, men det finns ju annat också, som white power fingertecknet (som för övrigt rent spontant får mig att tänka på MS-13 och liknande gang signs som alla dessa spics- och negergäng håller på med), eller Skurtmemerna, som är en annan grej de tagit från Trump/alt-right med Pepe the Frog (Trump till och med retweetade Pepe, lol).
Inte ens i USA vann Trump
tack vare alt-right och deras memer osv. Visst, de röstade på Trump, men de var en pytteliten internetminoritet som hejaklackade på Trump; de utgjorde liksom knappast majoriteten eller ens i närheten av majoriteten i Trump's väljarbas.
Vi får se hur framgångsrik AfS:s alt-right inspirerade strategi är senare i år, men att kopiera Trump så tydligt på det sättet, och köra med en massa alt-right memer, funkar inte i en svensk kontext. Sverige är extremt vänstervridet, och har varit det väldigt länge. Trump är ju inte heller direkt populär i Sverige.
Citat:
Ursprungligen postat av
GeorgeS.Patton
Det är bara att fortsätta med det vinnande konceptet Kasselstrand har gjort bäst hittills genom att hålla torgmöten, och sprida AFS budskap samt provocera trasvänstern och libtards. Det finns ingen vettig logik att ta en notis om sds antrasistiska sojapojks-semiter vilket tycks vara just den vinnande strategin.
Vad tränar du dina chipstuttar med? Själv äter jag soja i någon form i stora mängder, varje dag, och jag tränar brösten med 45 kg per hantel. Att ni åltrajtare verkar tro att ni är übermanliga bara för att ni undviker soja är ju ironiskt om något. Soja är bra skit.
Sedan, hur många är det som kommer på dessa torgmöten? Trump fyllde hela fotbollsarenor i stort sett i vilken amerikansk stad han än besökte, av det jag har sett hittills på nätet, verkar det inte vara många som dyker upp på AfS:s valturné. Så frågan är hur vinnande deras anti-sojapojkskoncept är?
Citat:
Ursprungligen postat av
Brodermordet
Jag tyckte folk som pratade om "ND 2.0" vid lanseringen var helt fel ute, men det verkar mer och mer som att de hade i alla fall delvis rätt. AfS associeras mer och mer med pojkmän som Ahl och Dulny (och tydligen även Hagwall) än med den välartade medelklass/akademiker-framtoning man tryckte på i början.
Vid närmare eftertanke, så är inte AfS, SvP 2.0, utan just ND 2.0, eftersom precis som ND, bröt sig AfS ut från SD. Hade totalt glömt bort ND när jag häromdagen beskrev AfS som SvP 2.0.
Jag antar att dessa pojkmän inte äter soja?