Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-08-15, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robotgura
Där har du fel, AfS attraherar också invandrarkritiska moderater med deras förslag om plattskatt.

Kan nog inte vara många borgarsvin. Men visst med AFS brats och stekare med slickade frillor och Stureplanslook, så kan de nog roffa åt sig en och annan röst. Men det är helt obetydligt i sammanhanget, i alla fall i detta valet. Det är för sent. Folk vet inte vad AFS är för något.

Situationen med AFS påminner ju om den för 4 år sen med SvP. Inom det nationella var alla säkra på att SvP skulle komma in i riksdagen på bekostnad av SDs liberalisering. Nu vet vi med facit på hand vad som hände. Kommer AFS gå samma väg som SvP?
Citera
2018-08-15, 22:06
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
I vilket parallellt universum upplever du att en substantiell mängd potentiella AfS-väljare upprörs så till den grad över det här att de på allvar inte kommer att rösta på partiet? Saker får ha lite proportioner.

Det är ju tydligt att SD försöker göra en atombomb av en kinapuff för att hindra AfS att komma in i riksdagen. Kommer AfS in med ca: 4% så kommer SD att framstå som ett gäng mesar. Det skulle också normalisera AfS retorik inför nästa val. Det är bättre med ett AfS på 4.1% och SD på 21.9% än ett SD på 26% i valet.
Citera
2018-08-15, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinger99
Valet står inte mellan M, S eller AfS.
Valet står mellan SD eller AfS.

AfS behöver 250 000 röster. (enligt 2014 års valdeltagande)

Kommer man få 250 000 röster om 10:an på riksdagslistan klistrar judenäsor på valaffischer?
Jag tror det är för sent att agera.

NMR kommer alldeles säkert att bli en röstraket i det här valet.
De går från 2 röster... tar över alla SvP's 4189 röster, och några därtill.
Största tillväxten, men inget inflytande ens lokalt.

Har inte NMR en egen tråd där du kan göra reklam? Och varför bry Du dig om näsor ni är ju sjukligt fokuserade på det. Eller är du någon sorts vänster inte lätt att veta i trollskogen.

AfS kanske inte kommer till riksdagen men det spelar ingen roll. Vi vill rösta på AfS och vi kommer att göra det oavsett vilka som försöker hindra oss. Nu vet snart hela svenska folket vad AfS är det är set absolut men man får inte börja rösta ännu. Om en vecka känner 99% av svenskarna till oss och att vi vill att de överflödiga ska åka hem!
Citera
2018-08-15, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Det är ju tydligt att SD försöker göra en atombomb av en kinapuff för att hindra AfS att komma in i riksdagen. Kommer AfS in med ca: 4% så kommer SD att framstå som ett gäng mesar. Det skulle också normalisera AfS retorik inför nästa val. Det är bättre med ett AfS på 4.1% och SD på 21.9% än ett SD på 26% i valet.

Ja, detta är i allt väsentligt ett SD-drevförsök, det ser man också i dessa råttors aktiviteter i olika trådar på Flashback nu i dagarna. Somliga verkar ha tagit ledigt från jobbet för detta.
Citera
2018-08-15, 22:13
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goyimcuck
Kan nog inte vara många borgarsvin. Men visst med AFS brats och stekare med slickade frillor och Stureplanslook, så kan de nog roffa åt sig en och annan röst. Men det är helt obetydligt i sammanhanget, i alla fall i detta valet. Det är för sent. Folk vet inte vad AFS är för något.

Situationen med AFS påminner ju om den för 4 år sen med SvP. Inom det nationella var alla säkra på att SvP skulle komma in i riksdagen på bekostnad av SDs liberalisering. Nu vet vi med facit på hand vad som hände. Kommer AFS gå samma väg som SvP?
Antagligen. Givetvis kommer AfS att prestera bättre än SvP, inget snack om saken. Däremot 4%? Känns lite väl osannolikt i dagsläget. Jag kommer i alla fall inte satsa pengar på AfS. Däremot bettade jag en ordentlig slant på Trump trots att precis alla opinionsundersökningar hävdade att han skulle förlora, vissa till och med hävdade att Hillary skulle vinna med 98% sannolikhet osv. Jag har inte i närheten samma tro på AfS.

I vilket fall som helst är det bra om AfS kommer in och kan agera stödparti till SD (dessutom behövs ett mer Rysslandvänligt parti; det är ju rätt sinnessjukt att SD håller på och tar avstånd från Putin osv), och kommer AfS inte in, ja då kan det mycket sannolikt få en än mer liberaliserande effekt på SD, beroende på hur stort valfiasko/debacle AfS kommer hamna i efter valnatten. Det skulle ju skicka en signal till SD att svenska folket inte tycker att det är okej med massdeportationer osv.

Personligen kommer jag hur som helst rösta på SD i år. Det finns många brister hos SD så sett, och en del brister är rätt allvarliga, men överlag sköter sig SD rätt bra i mångt och mycket.
Senast redigerad av EliasAlucard 2018-08-15 kl. 22:18.
Citera
2018-08-15, 22:16
Medlem
pinger99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Har inte NMR en egen tråd där du kan göra reklam? Och varför bry Du dig om näsor ni är ju sjukligt fokuserade på det. Eller är du någon sorts vänster inte lätt att veta i trollskogen.

AfS kanske inte kommer till riksdagen men det spelar ingen roll. Vi vill rösta på AfS och vi kommer att göra det oavsett vilka som försöker hindra oss. Nu vet snart hela svenska folket vad AfS är det är set absolut men man får inte börja rösta ännu. Om en vecka känner 99% av svenskarna till oss och att vi vill att de överflödiga ska åka hem!

Om NMR ens får 5000 röster skall de vara riktigt nöjda.
Får de 10 000 röster så är det något som "etablerade" partiet borde oroas allvarligt för.

Men det betyder absolut ingenting.
Det var allt annat än reklam.

För en vecka sedan var jag rätt säker på att AfS kommer komma in i Riksdagen.
Nu är jag alls inte så säker längre.
Citera
2018-08-15, 22:19
Bannlyst
Samma krafter som en gång indoktrinerade oss i att vi behöver massinvandring annars går Europa, Sverige under, är alltså samma krafter du som ev. cuck skall få avgöra ifall det blir SD istället för AFS, det låter verkligen som du har insikt och vill rädda landet.

Det är inte bara taktiskt att vinna fler väljare som SD har liberaliserats det har att göra med också att det är liberaler som styr och fryser ut de få goda genuina nationalister som är kvar, där expo-Karlsson egenkonstruerade socialkonservatism blir det nya giftet som förstör unga lova politiker som tror SD är lösningen och rättar sig in i expo-Karlssons led och partipiska utan en egen självständig tanke.

Jag tror att ett AFS som kommer in i Sveriges riksdag redan i år, skulle avväpna dessa liberaler och göra SD mer normalt igen, Karlsson med styrande skulle bli tvungna att vandra den gamla vägen alternativt att SD fortsätter kompromisslöst och helt galet vandra sin väg mot globalism för att SD-trojkan skall få vara kvar i köttgrytorna ett tag till och då blir det AFS, svensken väljer för att rädda landet. Har man en gång bestämt sig för ett "extremistparti" som SD fortfarande är i många väljares ögon så är valet tämligen enkelt att gå till över till ett annat som AFS, oavsett en påklistrad ljugnäsa mer eller mindre.
Citera
2018-08-15, 22:20
Medlem
Tjyvass avatar
SD:s Flashback-troll ligger bra till vid nästa löneförhandling. Så som de har lyckats hålla igång här på forumet i varenda AfS-tråd saknar motstycke överallt annars på nätet. Jag följer Kasselstrand, Hahne, Ahl, Olson, Berglund, Södermark och partiets officiella konto på Twitter och jag har bara sett en enda kommentar där klisterlappen tas upp av en småsint sd:are.
Senast redigerad av Tjyvas 2018-08-15 kl. 22:31.
Citera
2018-08-15, 22:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
SD:s Flashback-troll ligger bra till vid nästa löneförhandling. Så som de har lyckats hålla igång här på forumet i varenda AfS-tråd saknar motstycke överallt annars på nätet. Jag följer Kasselstrand, Hahne, Ahl, Olson, Berglund, Södermark och partiets officiella konto på Twitter och jag har bara sett en enda kommentar där klisterlappen tas upp.

Så är det, men det är underhållande att skåda, samt så bekräftar det rädslan hos expo-Karlsson, det är naturligvis Karlsson som skickat ut dessa för att försöka få bort en stark konkurrent. Kasselstrand har reagerat resolut och AFS står ännu stadigare på horisonten.
Citera
2018-08-15, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
SD:s Flashback-troll ligger bra till vid nästa löneförhandling. Så som de har lyckats hålla igång här på forumet i varenda AfS-tråd saknar motstycke överallt annars på nätet. Jag följer Kasselstrand, Hahne, Ahl, Olson, Berglund, Södermark och partiets officiella konto på Twitter och jag har bara sett en enda kommentar där klisterlappen tas upp av en ringaktande sd:are.

Tro det eller ej, men det är Flashbacks "troll" som sett till år efter år, att SD, Avpixlat/Samnytt, Fria tider, SvP, AFS, NMR och alla andra på oppositionskanten inom politik, alternativ media, bland twittrande PR-folk osv, blivit det de är idag. Det är Flashbacks "troll" som sätter agendan idag i hela Sverige och detta sprids senare vidare till andra mer mellanmjölksliknande forum som Facebook, Twitter, Youtube osv.
Senast redigerad av goyimcuck 2018-08-15 kl. 22:30.
Citera
2018-08-15, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinger99
För att jag är en potentiell AfS väljare.

Det är skillnaden på 250 000 väljare och 25 000 väljare.

Man kan säga att nästan alla svenskar är "potentiella väljare", det säger ingenting. Om du finner detta klistermärke allvarligt, är du ingen AfS-väljare då det är rent trams. Jag är så trött på alla dessa "jag tänkte rösta, men inte nu!!!"-troll som huserar på Flashback, och samma var gällande för SD i föregående val så fort en "skandal" inträffade. Är man AfS-väljare är man av åsikten att SD är för veka i 99/100 av fallen, och då kommer inte ett jävla klistermärke att stoppa en från att rösta på dem.
Citera
2018-08-15, 22:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av goyimcuck
Tro det eller ej, men det är Flashbacks "troll" som sett till år efter år, att SD, Avpixlat/Samnytt, Fria tider, SvP, AFS, NMR och alla andra på oppositionskanten inom politik, alternativ media, bland twittrande PR-folk osv, blivit det de är idag. Det är Flashbacks "troll" som sätter agendan idag i hela Sverige och detta sprids senare vidare till andra mer mellanmjölksliknande forum som Facebook, Twitter, Youtube osv.

SD-Boomers räknas inte riktig in i den kategorin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in