Citat:
Ursprungligen postat av
goyimcuck
Kan nog inte vara många borgarsvin. Men visst med AFS brats och stekare med slickade frillor och Stureplanslook, så kan de nog roffa åt sig en och annan röst. Men det är helt obetydligt i sammanhanget, i alla fall i detta valet. Det är för sent. Folk vet inte vad AFS är för något.
Situationen med AFS påminner ju om den för 4 år sen med SvP. Inom det nationella var alla säkra på att SvP skulle komma in i riksdagen på bekostnad av SDs liberalisering. Nu vet vi med facit på hand vad som hände. Kommer AFS gå samma väg som SvP?
Antagligen. Givetvis kommer AfS att prestera bättre än SvP, inget snack om saken. Däremot 4%? Känns lite väl osannolikt i dagsläget. Jag kommer i alla fall inte satsa pengar på AfS. Däremot bettade jag en ordentlig slant på Trump trots att precis alla opinionsundersökningar hävdade att han skulle förlora, vissa till och med hävdade att Hillary skulle vinna med 98% sannolikhet osv. Jag har inte i närheten samma tro på AfS.
I vilket fall som helst är det bra om AfS kommer in och kan agera stödparti till SD (dessutom behövs ett mer Rysslandvänligt parti; det är ju rätt sinnessjukt att SD håller på och tar avstånd från Putin osv), och kommer AfS inte in, ja då kan det mycket sannolikt få en än mer liberaliserande effekt på SD, beroende på hur stort valfiasko/debacle AfS kommer hamna i efter valnatten. Det skulle ju skicka en signal till SD att svenska folket inte tycker att det är okej med massdeportationer osv.
Personligen kommer jag hur som helst rösta på SD i år. Det finns många brister hos SD så sett, och en del brister är rätt allvarliga, men överlag sköter sig SD rätt bra i mångt och mycket.