Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-15, 08:52
  #1309
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjalvaverket
Allt vad som har efterfrågats på de senaste sidorna har redan någon annan svarat på en tidigare sida. Hur lata är folk nuförtiden egentligen?
Håller med, folk är lata. Och vad är det för svaret till min fråga? Vilket Svenskt kreditkort är det som har både 0kr årsavgift, 0% valutapåslag och utdelas nu till nya kunder?
Citat:
Ursprungligen postat av Sjalvaverket
Dessutom finns det flera kort med 0% i valutaväxlingspåslag. T.om. kort utan årsavgift.
__________________
Senast redigerad av Mnogodumal 2018-08-15 kl. 08:54.
Citera
2018-08-15, 10:19
  #1310
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mnogodumal
Håller med, folk är lata. Och vad är det för svaret till min fråga? Vilket Svenskt kreditkort är det som har både 0kr årsavgift, 0% valutapåslag och utdelas nu till nya kunder?
(FB) Bästa kreditkortet?
Citera
2018-08-15, 11:09
  #1311
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mnogodumal
Håller med, folk är lata. Och vad är det för svaret till min fråga? Vilket Svenskt kreditkort är det som har både 0kr årsavgift, 0% valutapåslag och utdelas nu till nya kunder?

Klarna kort, Uppfyller ovan fast är ett bankkort. Pengarna dras från ditt förebestämda konto tex lönekonto i annan bank.

Ifall du nyttjar kortet som kredit tillkommer 29kr just den månaden.
https://www.klarna.com/se/kort/
Citera
2018-08-15, 12:20
  #1312
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakkaduva
Klarna kort, Uppfyller ovan fast är ett bankkort. Pengarna dras från ditt förebestämda konto tex lönekonto i annan bank.

Ifall du nyttjar kortet som kredit tillkommer 29kr just den månaden.
https://www.klarna.com/se/kort/
Stort tack! Jag hr haft 5 olika kreditkort (nu använder everydaycard som är enligt mig det bästa inom Sverige) samt Revolut, men har inte hittat på klarna..

UPDATE: Kan inte se någon knapp för att skaffa kortet i appen. Inte heller på klarnade webbsida
__________________
Senast redigerad av Mnogodumal 2018-08-15 kl. 12:39.
Citera
2018-08-15, 12:21
  #1313
Medlem
6ix9iines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mnogodumal
Håller med, folk är lata. Och vad är det för svaret till min fråga? Vilket Svenskt kreditkort är det som har både 0kr årsavgift, 0% valutapåslag och utdelas nu till nya kunder?
Coops kreditkort.
Citera
2018-08-15, 12:40
  #1314
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 6ix9iine
Coops kreditkort.
Om du menar Coop mer så verkar det kosta 328 kronor per år, bara första året är gratis.
Dessutom tycker jag inte om bonussystem som räknas i poäng utan att förklara hur 1 poäng egentligen kostar. Med mitt nuvarande kort får jag 0.5-1% (0.8 i snitt) som rena pengar och årsavgift är bara 195 kronor.
__________________
Senast redigerad av Mnogodumal 2018-08-15 kl. 12:44.
Citera
2018-08-15, 12:44
  #1315
Medlem
6ix9iines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mnogodumal
Om du menar Coop mer så verkar det kosta 328 kronor per år, bara första året är gratis.
Då har det ändrats nyligen. Har inte betalat för mitt än iallafall.
Citera
2018-08-15, 12:48
  #1316
Medlem
6ix9iines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mnogodumal
Om du menar Coop mer så verkar det kosta 328 kronor per år, bara första året är gratis.
Dessutom tycker jag inte om bonussystem som räknas i poäng utan att förklara hur 1 poäng egentligen kostar. Med mitt nuvarande kort får jag 0.5-1% (0.8 i snitt) som rena pengar och årsavgift är bara 195 kronor.
Vilket har du nu?
Citera
2018-08-15, 13:07
  #1317
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 6ix9iine
Vilket har du nu?
Everydaycard.se

Jag är inte deras reklamagent men det ser ut som bästa för mig. Valutaväxling kostar 1.55% så jag vill dessutom ha ett gratis kort för att resa. Har revolut men det är inte perfekt lösning för mitt vanligaste resmål, det har ändå 1-2 % påslag där med revolut.

P.s. till er som undrar om easyliving (Collector bank) , passa på - de har en kampanj, så får man 500 kronor i september om man skaffar kortet nu med kampanjkod "sommar" och använder det 5 ggr innan sommarslut. Det är ett kort med 0% påslag men 195 kronor årsavgift after förtsa året.
__________________
Senast redigerad av Mnogodumal 2018-08-15 kl. 13:13.
Citera
2018-08-15, 18:28
  #1318
Medlem
sucuks avatar
Ingen som använder https://www.nowo.se/kort/ ? Verkar vara en frisk fläkt med automatsparande med bonus på 2% istället för checkar som skall lösas in.

Enda nackdelarna som jag direkt kan se är 1.97% valutaväxlingspåslag och dyrt om man inte betalar av hela räkningen direkt när den kommer men det senare verkar de flesta kreditkorten ha gemensamt.
Citera
2018-08-15, 18:51
  #1319
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Ingen som använder https://www.nowo.se/kort/ ? Verkar vara en frisk fläkt med automatsparande med bonus på 2% istället för checkar som skall lösas in.

Enda nackdelarna som jag direkt kan se är 1.97% valutaväxlingspåslag och dyrt om man inte betalar av hela räkningen direkt när den kommer men det senare verkar de flesta kreditkorten ha gemensamt.

Det ser väldigt tråkigt ut att få fondandelar valda åt sig. Givetvis vill man förvalta sina egna pengar.
Citera
2018-08-15, 18:54
  #1320
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backtrader
Det ser väldigt tråkigt ut att få fondandelar valda åt sig. Givetvis vill man förvalta sina egna pengar.

Man får ju se det mot bakgrund av att det troligtvis är sparande som aldrig hade skett annars, sedan får man väl föra över till andra fonder om man så vill, blandfonden de stoppar det i hade i vart fall ganska låg avgift.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback