2018-08-15, 14:23
Medlem
Jag hoppas SD får minst 26,6% i valet, annars svenska folket, är verkligen naiva!
2018-08-15, 14:27
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Min följdfråga till dig är. Vem köper Sentios mätningar?

I perioder har det varit ingen och annars har det främst varit Nyheter Idag.

25-26% just nu för Sverigedemokraterna, men du ska inte vara ledsen för det. Du får ett bättre Sverige med mindre importerad masskriminalitet du också! Så nu hoppas vi på rejält höga siffror för Sverigedemokraterna i valspurten och framförallt i valresultatet.
2018-08-15, 14:31
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nivijag
Jag hoppas SD får minst 26,6% i valet, annars svenska folket, är verkligen naiva!
Över 25% skulle vara en helt fantastisk seger för SD. Förkrossande för 7-klövern.
2018-08-15, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Över 25% skulle vara en helt fantastisk seger för SD. Förkrossande för 7-klövern.
Kanske du har rätt , men varför inte mer? än 25%?
Svenska folket kan vissa att 7-k är "skit"!, vad är det för land vi lever i, är det Sverige? eller
muslimsk land?
Jag är många gg. ledsen att svenska folket bry sig mer om muslimer än svenskar , hur tänker dom? varför ge allt till dom som aldrig jobbat i Sverige, och dom som jobbat hela livet ska även ,ska betala för dom som kom hit bara för bra bidrag + lägenhet och allt som ingår, fattar inte och hur tacksamma dom är? = ja många vet,,, men många fattar INTE!

Snälla svenska folket vakna!
2018-08-15, 14:52
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nivijag
Kanske du har rätt , men varför inte mer? än 25%?
Svenska folket kan vissa att 7-k är "skit"!, vad är det för land vi lever i, är det Sverige? eller
muslimsk land?
Jag är många gg. ledsen att svenska folket bry sig mer om muslimer än svenskar , hur tänker dom? varför ge allt till dom som aldrig jobbat i Sverige, och dom som jobbat hela livet ska även ,ska betala för dom som kom hit bara för bra bidrag + lägenhet och allt som ingår, fattar inte och hur tacksamma dom är? = ja många vet,,, men många fattar INTE!

Snälla svenska folket vakna!
Mer är givetvis önskvärt. Men en fjärdedel av rösterna känns som en magisk gräns.

Det skulle också betyda typ 40% av alla etniskt svenska män.
2018-08-15, 14:58
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruLibertas
Jag klarar inte av att se på dessa debatter. Det är så obehagligt att lyssna på 7K som är så manipulativa , mobbande och psykopatiska. Men jag är ändå nyfiken på om S körde med "rötter i Nazism kortet" eller har SD filmen gjort att man ändrat argumentation?

Såg ett klipp där EBT som vanligt "klappade" Jimmie på huvudet men det var ju väldigt luddigt och mest mobbande (precis sånt som gör att jag inte orkar se skiten).

Jag såg nästan hela och det var inte så mycket faktiskt, mer att SD har helt olika värderingar etc. Men Löfven kan ha kört "rötter"-kortet utan att jag märkte det, min hjärna verkar koppla bort när han svamlar, som något sorts brusfilter. Antagligen en instinkt för att överleva; evolutionärt har det varit en fördel att undvika sinnessjukdom genom att stänga ute galenskapsframkallande tjatter.
2018-08-15, 15:01
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Det mäts garanterat av många intressenter.
Skillnaden är att de inte publiceras och görs kända för allmänheten av precis de skäl du angett.

Det som är anmärkningsvärt är att alla gör detta synkroniserat. Vem tog det beslutet?

Samma person(er) som synkroniserat påbörjade "Klimatdebatten" och agendan att det över en natt var en viktig valfråga. Den gemensamma nämnaren är media. Det finns antingen något nätverk eller en överordnad person bakom svensk media.
2018-08-15, 15:07
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
I perioder har det varit ingen och annars har det främst varit Nyheter Idag.

25-26% just nu för Sverigedemokraterna, men du ska inte vara ledsen för det. Du får ett bättre Sverige med mindre importerad masskriminalitet du också! Så nu hoppas vi på rejält höga siffror för Sverigedemokraterna i valspurten och framförallt i valresultatet.
Eftersom det sprids en massa konspirationsteorier här och att det är beroende på uppdragsgivare som exempelvis Sentio håller ned SD så var det en intressant information.
Senast redigerad av Powergirl 2018-08-15 kl. 15:27.
2018-08-15, 15:35
Medlem
Separatistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Vadå dröjer? Allt är precis som det brukar.

Här finns lite mer bakgrundsinformation och vad vi kan förvänta oss för lanseringstider för nya OI.

https://twitter.com/StatistiskO/status/1029036655406186499
2018-08-15, 15:45
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Eftersom det sprids en massa konspirationsteorier här och att det är beroende på uppdragsgivare som exempelvis Sentio håller ned SD så var det en intressant information.

Det är inga konspirationsteorier, du kan kolla på Sifo själv så ser du att man håller SD lågt val efter val, ligger överlägset sämst även denna gång med stor marginal och alltså har en självklar enorm underskattning som man inte gör något åt utan snarare spär på som i sin senaste värdelösa mätning.

Du kan se själv hur Inizio gick från att alltid vara tredje bäst till att lägga sig sämst eller näst sämst under en lång period.

Chang Frick är väl med i moderaterna och är libertarian och Nyheter Idag ägs någon sorts borgare.
2018-08-15, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Separatisten
Här finns lite mer bakgrundsinformation och vad vi kan förvänta oss för lanseringstider för nya OI.

https://twitter.com/StatistiskO/status/1029036655406186499

Men valet i år är en vecka tidigare än 2010 och 2014.

Innan var det 3:e söndagen i sep, men i år och i fortsättningen 2:e söndagen i sep.
2018-08-15, 15:52
Medlem
Separatistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Men valet i år är en vecka tidigare än 2010 och 2014.

Innan var det 3:e söndagen i sep, men i år och i fortsättningen 2:e söndagen i sep.

Det ändrar inte folks semestrar...vilket med högre sannolikhet styr det hela.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in