2018-08-11, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cromo
Jeff Ahl lovade ställa Reinfeldt inför riksrätt om de fick makten.

Att stå på Sergels torg och vråla om att Reinfeldt ska ställas inför riksrätt ligger väldigt nära det jag skrev tidigare idag om att etablissemangets och folkförrädarregimens politiker bör släpas genom gatorna av en uppretad folkmassa.

Vad var det jag sa...
Citera
2018-08-11, 18:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cromo
Jeff Ahl lovade ställa Reinfeldt inför riksrätt om de fick makten.
Jag är övertygad om att etablissemanget ogillar AFS. Min riktlinje följer principen att om etablissemanget ogillar AFS, då gillar jag AFS!
Citera
2018-08-11, 18:32
Medlem
Rikskanslerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Dessutom verkar de mest skandera något kryptiskt om polisen? Total losers!

"Dagens polis skyddar morgondagens Hitler". Totalt IQ-befriat givetvis, men det räcker ju med att studera deras utseende/fysik för att se hur undermåliga gener det handlar om. Vänstern är verkligen på dekis.

Är f.ö. imponerad av energin och aggressiviteten i dagens framträdanden. Detta är en rörelse på uppgång , det råder det ingen tvekan om. AfS är framtiden.
Citera
2018-08-11, 18:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Ja:
https://www.youtube.com/watch?v=-aev3PnLVmk
https://www.youtube.com/watch?v=bSi5I78Vxvw
Vilken sorglig samling.

Jag menar... Det är 70% anemiska unga flickor, många med konstiga hårfärger och en förvånande stor andel tjejer med typiskt sydamerikanskt utseende (chilenska kommunister?). Av de resterande 30 procenten killar är det verkligen bottenskrapet ur tunnan. Långt hår, övervikt, tjocka glasögon och uppenbart otvättade. Jag såg en enda kille som såg vettig och ren ut, han som står armkrok med skäggfettot med Motorhead-tröjan. De andra är en blandning av neckbeards och uppenbara homofiler.

Ska jag gissa så har säkert hälften av de här avfällingarna kontakt med psykvården på ett eller annat sätt och en ordentlig andel av dem brukar narkotika oftare än tvål och vatten.

Kul dock att se att polisen inte lägger fingrarna emellan. Man buntar ihop patrasket och ignorerar deras mobilfilmande. De här avskummen har noll och inget våldskapital så det är bara att paketera ihop dem och köra ut dem i skogen.
Citera
2018-08-11, 18:41
Medlem
loqus avatar
Några observationer från mötet.
  • Rätt mycket folk. Helt vanliga svenskar såg det ut som, fast mest yngre män tror jag och en del kvinnor. Många verkade nyfikna och stod en bit bort och lyssnade.
  • Kul öppning med utrop som från en flygplats med avgångar till olika länder.
  • Demonstranterna var ganska få till en början och föstes bort av polisen när AfS började. Det anslöt lite fler sedan under tiden. Såg ut att bestå mest av yngre svenska tjejer och lite äldre blandade icke-svenska män och andra typer. Känns definitivt som att vänsterns och de stora "antirasistiska"-demonstrationernas tid är förbi.
  • Om det är tekniskt och ekonomisk möjligt borde AfS satsa på bättre ljudsystem. Det hörs bra när man är rätt nära. Men längre bort låter det ganska "burkigt" och otydligt. Fast det kanske inte hade kunna låta bättre med något annat system där, jag vet inte.
  • På andra sidan fontänen hade SD och AfS valstugor bredvid varandra, vilka båda (vid tillfället) var mer välbesökta än några av de andra som också låg på samma plats.
  • Fy fan vilken sorglig plats T-centralen och området kring Sergels torg har blivit.
Senast redigerad av loqu 2018-08-11 kl. 18:48.
Citera
2018-08-11, 18:42
Medlem
Otroligt kul att AfS har nu kört igång sin valupptakt. Intressanta tal som får mig att drömma bort till ett ev. riksdagsinträde med alla debatter det kommer innebära.

Hög energi som kommer smälla sönder kaklet.
Citera
2018-08-11, 18:54
Medlem
Telefons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loqu
Några observationer från mötet.
  • Rätt mycket folk. Helt vanliga svenskar såg det ut som, fast mest yngre män tror jag och en del kvinnor. Många verkade nyfikna och stod en bit bort och lyssnade.
  • Kul öppning med utrop som från en flygplats med avgångar till olika länder.
  • Demonstranterna var ganska få till en början och föstes bort av polisen när AfS började. Det anslöt lite fler sedan under tiden. Såg ut att bestå mest av yngre svenska tjejer och lite äldre blandade icke-svenska män och andra typer. Känns definitivt som att vänsterns och de stora "antirasistiska"-demonstrationernas tid är förbi.
  • Om det är tekniskt och ekonomisk möjligt borde AfS satsa på bättre ljudsystem. Det hörs bra när man är rätt nära. Men längre bort låter det ganska "burkigt" och otydligt. Fast det kanske inte hade kunna låta bättre med något annat system där, jag vet inte.
  • På andra sidan fontänen hade SD och AfS valstugor bredvid varandra, vilka båda (vid tillfället) var mer välbesökta än några av de andra som också låg på samma plats.
  • Fy fan vilken sorglig plats T-centralen och området kring Sergels torg har blivit.

Jag var också där och håller med dig i dina observationer. Svårt att uppskatta antalet.

* Ljudsystemet strulade tyvärr lite när Hahne talade, stod dock ganska nära så hörde inga andra problem.

* Öppningen är suverän, mycket bättre än burkor och Dj's som blir långdraget och får mig att tänka på Svärjevänner som tycker att Islam är ända problemet.

* Övriga partiers valstugor var stängda, iaf efter mötet.
Citera
2018-08-11, 18:56
Avslutad
En liten sidenote... Det är för övrigt riktigt roligt att se den där unga rödhåriga AFA-iten stå och knappa på sin mobil med en Adidasryggsäck på ryggen. Adidas startades under sitt första namn Gebrüder Dassler Schuhfabrik av de båda tyska bröderna Adolf och Rudolf Dassler som tillverkade skor och sportprodukter tillsammans. Under kriget blev bröderna emellertid ovänner bland annat om politik eftersom Adolf stödde sin namne samtidigt som Rudolf inte gjorde det i samma utsträckning. Osämjan ledde till splittring och bröderna gick åt varsitt håll 1947 när firman delades i två delar. Adolf behöll ursprungsfirman men döpte om den till Adidas (Adi är kort för Adolf och Dassler) samtidigt som brodern Rudolf startade en liknande firma som han döpte till RuDa enligt samma princip som sin bror. Det var först senare som RuDa fick sitt nuvarande namn Puma.

Båda fabrikanterna utgick för övrigt från den lilla byn Herzogenaurach i Bayern, en håla med idag 23.000 invånare.

Förlåt för off topic men den här lilla storyn slog mig när jag såg filmen där den historielösa kommunisten står med en AFA-tröja på sig och med Adi Dasslers väska på ryggen.
Senast redigerad av Haverism 2018-08-11 kl. 19:06.
Citera
2018-08-11, 18:57
Medlem
baggebo1s avatar
Jag råder alla att kolla upp när AfS kommer till er stad här:

https://turne.alternativforsverige.se/

Gå ut och titta och stöd när de kommer.
Citera
2018-08-11, 19:01
Medlem
Vedträs avatar
Som sagt. Rent ut sagt dumt att lägga sin röst på AFS nu. Bara SD kan bana vägen för AFS. Därtill är varje röst på AFS nu mindre inflytande till SD => ingen ändring i invandringspolitiken förrän tidigast 2022. AFS blir endast ett försvagande av momemtumet för inv.pol. För extrema, för tidigt. Nästa val, visst.
Citera
2018-08-11, 19:06
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedträ
Som sagt. Rent ut sagt dumt att lägga sin röst på AFS nu. Bara SD kan bana vägen för AFS. Därtill är varje röst på AFS nu mindre inflytande till SD => ingen ändring i invandringspolitiken förrän tidigast 2022. AFS blir endast ett försvagande av momemtumet för inv.pol. För extrema, för tidigt. Nästa val, visst.

Du saknar helt logik. Det är aldrig dumt att rösta med hjärtat. Däremot spelar det ingen som helst roll om SD får 21 eller 24%. AfS behöver partistödet för att kunna bygga upp organisationen till 2022 där de då kommer in i riksdagen.
Citera
2018-08-11, 19:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Du saknar helt logik. Det är aldrig dumt att rösta med hjärtat. Däremot spelar det ingen som helst roll om SD får 21 eller 24%. AfS behöver partistödet för att kunna bygga upp organisationen till 2022 där de då kommer in i riksdagen.
Givetvis helt korrekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in