Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-14, 08:41
Medlem
Kanske en smula ogenomtänkt men om man tittar närmare på reaktionen från vissa sektmedlemmar här så tycker jag att han allt ska fortsätta provocera men med lite bättre fingertoppskänsla. ALDRIG böja sig för skitnödiga människors fee fees.
Citera
2018-08-14, 08:50
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avblattning
Opragmatiskt är att få panik och tro att världen går under. Det är olämpligt att en vuxen karl är fjortisfull i tunnelbanan, men något att få fnatt över är det inte.

Kan jämföras med sossarnas "skandal" när toppnamnet Daniel Suhonen stod och pratade om att han skulle meja ner folk med AK 47:a och göra revolution. Det var en miljon gånger allvarligare än ett klistermärke med internethumor. Fick sossarna fnatt av det? Nej, de hanterade det pragmatiskt och sket i princip i det. Sedan kanske någon bakom kulisserna tog Suhonen åt sidan och frågade om han har alkoholproblem, men du såg inte en enda sosse på internet som satt och dampade. Det är tyvärr en borgerlig sjuka som finns bland en del nationalister, där man ser smärre snedsteg från sina egna som dödssynder och direkt vill hudflänga sig i offentligheten.

Ja ja, bara för oss andra att örfila upp cuckarna ännu en gång och få ned dem på jorden igen.

Det kallas SD-sjukan. Endast SD-sekten har den. Någon gör det minsta som är lite utanför ramen och de reagerar som drillade PK-hjon och skriker uteslut - allt medan EXPO-Karlsson håller i lien. AfS är friska tack och lov. De bryr sig inte om näsorna utan om Sverige.
Citera
2018-08-14, 08:56
Medlem
StillaHavets avatar
Nattens bilbränder visar att Sverige är i desperat behov av återvandring. AfS är det enda som idag ger hopp och framtidstro. Åkesson är redan trött på turnerandet, trots att det knappt börjat. Han har valt en afrikan som parhäst. Är det signalpolitik så undrar jag om det verkligen går hem hos väljarna?
Citera
2018-08-14, 09:33
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Ja, men eftersom du bevisligen inte själv tror att trovärdighet har den minsta betydelse, så blir det meningslöst av dig att applicera det på AfS

Tvärtom, ett partis trovärdighet har stor betydelse. AfS har förlorat i trovärdighet och kommer att förlora ännu mer om de inte slänger ut den här antisemiten. Få väljare vill rösta på ett parti som har antisemiter på sin riksdagslista och i sin styrelse.
Citera
2018-08-14, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Jag vägrar stödrösta och investeres min röst på ett oseriöst parti vars kandidater glider omkring och klistrar judenäsor på tunnelbanan? Ska de vara med och styra Sverige? Vilket jävla skämt!

Vänd er till NMR eller nåt!

Bra Hagwall du får garanterat min röst. Velourbyxorna får gråta ut med Jimmie. Han är redan trött och har tappat två procent av rösterna till AfS.
Citera
2018-08-14, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Tvärtom, ett partis trovärdighet har stor betydelse. AfS har förlorat i trovärdighet och kommer att förlora ännu mer om de inte slänger ut den här antisemiten. Få väljare vill rösta på ett parti som har antisemiter på sin riksdagslista och i sin styrelse.

Helt fel. Om du tror att AfS skulle ha något alls att vinna på att utesluta Hagwall så är du faktiskt mer okunnig än vad jag trodde, och då har jag ändå haft väldigt låga förväntningar på dig. AfS kommer inte att cucka och ta avstånd och kommer framför allt inte att utesluta någon på sådana här tramsiga grunder. Även om de skulle vilja det (vilket är osannolikt) skulle de därigenom förlora en stor del av sina kärnväljare, sympatisörer och aktivister, och det är inget som hägrar.
Citera
2018-08-14, 10:07
Medlem
wwrs avatar
Mamman uteslöts ur SD för en ""antisemitisk"" motion.
Martin riskerar uteslutning ur AfS (enligt vissa av trådens bedömare) för ett antisemitiskt klistermärke.

Äpplet faller inte långt från trädet.
Citera
2018-08-14, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
Bra Hagwall du får garanterat min röst. Velourbyxorna får gråta ut med Jimmie. Han är redan trött och har tappat två procent av rösterna till AfS.

Ja, jag kan nog tänka mig att Hagwall har seglat upp som en favorit bland en del här på forumet efter den här incidenten.
Citera
2018-08-14, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Kanske meningslöst med plakat de får inte sitta uppe en timme innan de åker ner. Afs startade lite för sent det är så mycket som måste hinnas med och medlemmarna tid är begränsad.

Det bästa är utskick till alla hushåll genom PostNords försorg men det kostar många miljoner som inte finns.

Har sett bilder på att de sätter upp plakat och hur aktivister delar tips om hur du får upp dem högt i lyktstolpar . AfS behöver vara mer genomtänkta sätta upp varje med omsorg.
Citera
2018-08-14, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Mamman uteslöts ur SD för en ""antisemitisk"" motion.
Martin riskerar uteslutning ur AfS (enligt vissa av trådens bedömare) för ett antisemitiskt klistermärke.

Äpplet faller inte långt från trädet.

Anna Hagwall ifrågasatte ägarkoncentrationen av svensk media. Att en liten klick människor bedrev åsiktsmonopol. Att sedan media vinklar det till att kritiken va antisemitisk va kanske att göra självmål.
Citera
2018-08-14, 10:16
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaggpunsch
Anna Hagwall ifrågasatte ägarkoncentrationen av svensk media. Att en liten klick människor bedrev åsiktsmonopol. Att sedan media vinklar det till att kritiken va antisemitisk va kanske att göra självmål.
Jag håller med dig i mycket, därför använde jag dubbla citationstecken. Jag tyckte uteslutningen var fel. Men varför har inte Anna Hagwall yttrat sig mer om detta och annat, när hon är med i AfS???
Citera
2018-08-14, 10:46
Medlem
Alla personer i ett parti kommer inte alltid göra det strategiskt bästa i alla lägen. Olika partier kommer ha olika strategier hantera detta, olika gränser, olika sorter sakerna som räknas som riktigt allvarliga mm. Att gilla och dela memer från Nordiska alternativhöger blir ditt fall i MED eller SD men inte AfS tex. Det dåliga i detta fall var barnsligheten att klistra saker offentligt och fyllesnacka. Varken mer eller mindre. Han drar lärdom, AfS gör helt rätt att inte godhetssignalera eller kritisera företrädare offentligt. Ibland kan sådana händelser leda till tillfälliga tapp, ibland ge uppmärksamhet och tom positiv effekt men ofta rinna ut i sanden. Svårt veta från fall till fall, men går inte undvika utan det viktiga är partiernas förhållningssätt.

Om man som vissa här är en snöflinga tror att partiet är kört eller att partiet inte vill has röster bara för att alla officiella företrädare inte går på tå och gör allt 100 % rätt vid alla tillfällen då har man inte förstått fenomenet AfS. Själva grejen, det befriande är att inte köpa vänsterns strategi att ta avstånd, be om ursäkt och godhetssignalera sönder partiet.

Finns en ständigt ökande grupp väljare och fd SD-politiker som tycker det är extremt befriande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in