2018-08-10, 16:32
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WagnerRockarLoss
Menar du att partiers program och visioner måste ha riksdagsmajoritet vid utformandetillfället för att vara meningsfulla?

Nej, jag menar att ett parti måste ha en riksdagsmajoritet för att göra förändringen gällande, annars är det bara snack tills partiet kan växa sig tillräckligt stort, vilket det inte kan utan att locka majoritetssvensken.
Citera
2018-08-10, 16:34
Medlem
Fyll-Bosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Front National försökte låna pengar av alla franska banker och flera andra i Västeuropa men alla dessa banker vägrade att låna ut några pengar till FN. Som en sista utväg vände de sig till en rysk bank och där fick de låna pengar.

Ditt problem är att du inte vet någonting och inte kan någonting om de ämnen och spörsmål där du säger dig ha "testat hypoteser". Hur kan man testa hypoteser om någonting när man nästan inte vet eller kan någonting om ämnet?!

Nej, de hittar nog ingen bättre plats. Vilka hotell och konferensanläggningar i Västeuropa hyr ut till stora nationalistkonferenser?

Är de det? Om de nu är det, vad är problemet? Det är ju otroligt mycket bättre än alla andra folkförrädiska och vanliga partier i Västeuropa som styrs till hundra procent av globalistintressen och lyder direkt under Washington, Bryssel och Tel Aviv.

Det är för att Ryssland och deras allierade är den enda motpolen till den västerländskt baserade globalistmaffian och den rent sataniska agenda som denna globalistmakt håller på att genomdriva i våra nationer.

Nej, det går inte. Våra folks fiender har makten i hela Västvärlden och deras makt är internationell och gränslös. Även om nationalister får makten i ett land så kommer den internationella fiendemakten att göra allt för att sänka den nya nationalistiska regeringen. Vi nationalister, vi som vill rädda svenskarna och Europas andra folk, vi behöver samarbeta och nätverka inför framtiden.

Du kan som sagt inte "testa en hypotes" när det är helt uppenbart att du inte har ens en rudimentär kunskap om detta ämne. Allt du tror dig veta om det här verkar ju inte vara mer än en ytlig sammanfattning av den desinformation och propaganda som mainstreammedia i Sverige och Västvärlden har spytt ur sig under senare år.

Du kanske menar väl och jag angriper dig inte personligen, men du måste verkligen läsa på och sätta dig in i ämnet ordentligt om du ska ha en chans att förstå vad som pågår.

Nu när jag tittade på resten av ditt medelande igen så slår det mig att du faktiskt motsäger dig själv:

Detta är ett angrepp mot mig som person: "du inte har ens en rudimentär kunskap "
Sedan slutar du med att "jag angriper dig inte personligen"
Men det är ju precis vad du gör.
Jag anser att ditt övriga inlägg bör bedömas med den måttstocken.

Må så gott
Citera
2018-08-10, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Nej, jag menar att ett parti måste ha en riksdagsmajoritet för att göra förändringen gällande, annars är det bara snack tills partiet kan växa sig tillräckligt stort, vilket det inte kan utan att locka majoritetssvensken.

Jag tycker det är korkat att börja pruta ned sin politik innan man ens är i en förhandlingssituation.
Citera
2018-08-10, 16:51
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Jag tycker det är korkat att börja pruta ned sin politik innan man ens är i en förhandlingssituation.

Man kommer överhuvudtaget inte till förhandlingsbordet om man inte lockar majoritetsväljaren. Vem vill prata med ett parti på 10-14%, eller ett parti på mellan 0,5-2%?

Strategin man haft de senaste 4 åren är anledningen till att man överhuvudtaget kommer sitta vid förhandlingsbordet efter valet. Samtidigt som väljarstödet avgör förhandlingspositionen.
Senast redigerad av Diskuterarn 2018-08-10 kl. 16:56.
Citera
2018-08-10, 16:52
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ett riksdagsparti måste vara beredda att spela det parlamentariska spelet med de kort de har på hand. Kan naturligtvis kräva viss skicklighet. Ett av de stora problemen med SD har ju varit att de inte ens verkar intresserade av att påverka politiskt. AfS verkar åtminstone ha intelligentare riksdagskandidater.
Citera
2018-08-10, 16:55
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Ett av de stora problemen med SD har ju varit att de inte ens verkar intresserade av att påverka politiskt. AfS verkar åtminstone ha intelligentare riksdagskandidater.

Vad baserar du detta påstående på(?)

Angående intelligens så har SD sållat ut stollarna, samtidigt som dessa gått över till afs. Så en korkad tes med andra ord.
Citera
2018-08-10, 16:57
Medlem
Citat:
Man kommer överhuvudtaget inte till förhandlingsbordet om man inte lockar majoritetsväljaren. Vem vill prata med ett parti på 10-14%, eller ett parti på mellan 0,5-2%?

Strategin man haft de senaste 4 åren är anledningen till att man kommer sitta starka vid förhandlingsbordet efter valet.

Har du glömt att vi har ett parti på 6,89% i regeringen?
Citera
2018-08-10, 17:01
Medlem
Expohunters avatar
Citat:

Strategin man haft de senaste 4 åren är anledningen till att man överhuvudtaget kommer sitta vid förhandlingsbordet efter valet. Samtidigt som väljarstödet avgör förhandlingspositionen.

KD fick 4,57% och de samarbetar andra med.
Citera
2018-08-10, 17:02
Medlem
Citat:
Struntprat. Du tar alltså hellre emot 50-150 000 per år än 4000 kvotflyktingar? Jag står upp mot flyktinginvandringen, en förändring som faktiskt är möjlig att genomföra i närtid.

Hur ska du genomföra totalt stopp av flyktingar i närtid. Går att konstatera att det är helt omöjligt sett till situationen i riksdagen.

Hur fick SD igenom den restriktivare politik som trots allt kom efter 2015? Genom förhandlingar och eftergifter?
Citera
2018-08-10, 17:02
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Har du glömt att vi har ett parti på 6,89% i regeringen?

Nej. MP och S har samma åsikter i i princip alla politiska frågor. SD tycker inte lika med övriga partier i invandringsfrågan, vilket är anledningen till varför samtliga partier blockerar ut SD. Moderaterna har nu närmat sig SD något, men man kan inte hoppas på något där.

Jag är för både återvandring och kraftigt minskad flyktinginvandring, men inte på en gång, då blir det nämligen istället en kostsam miss och långsiktiga konsekvenser som är värre än dagens realitet.
Citera
2018-08-10, 17:11
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
KD fick 4,57% och de samarbetar andra med.

Återigen samma princip, de tycker lika i majoriten av de politiska frågorna som sitt block.
Citera
2018-08-10, 17:13
Medlem
Lilabanans avatar
Bra att AfS köpt reklam här på fb!

Ordet måste bar spridas mer och mer så tror jag det finns många som kan tänka sig en röst eller stödröst på AfS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in