Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-29, 09:36
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorPest
Beror ju på vad man menar med "hot". Som sagt, ingen tror att Ryssland vill invadera hela Sverige.

Han hittar ju bara på.
Citera
2018-07-29, 10:26
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WagnerRockarLoss
Socialminister Annika Strandhäll gillar inte Alternativ för Sverige.

https://twitter.com/strandhall/status/1022552875728347146
Finns den foldern att ladda ner någonstans?
Citera
2018-07-29, 10:29
Medlem
baggebo1s avatar
Kända artister och toppolitiker skriver av sig i sociala medier om AfS fasansfulla reklamkampanj där de delar ut foldrar om att det är "dags att åka hem" även till ickesvenska hushåll. Här har man uppenbarligen lagt sig rätt och fått lite av den "SD-reklamen i tunnelbanan"-effekten man önskat. Har även sett "Kämpa Sthlm" och liknande AFA-grupper börja skriva om att AfS är ute och delar flygblad och liknande. Att besegra partiet genom tystnad, som var den ursprungliga planen, funkade alltså inte. Jag tror att media kommer att haka på den här trenden innan valet. Trodde inte det innan men nu är det troligt att artiklar om "kopplingar", "skriverier i sociala medier" osv ändå kommer i Expressen, Aftonbladet osv vad det lider.
Citera
2018-07-29, 10:37
Medlem
baggebo1s avatar
Steve Bannon är i Europa och ska hålla på med nån sorts kampanj att sammanföra "populistiska" partier från olika länder. Till sin hjälp har han nån pakistansk sionist från UK. Tydligen har dessa träffat Kent Ekeroth under den där "Tommy Robinson"-dagen nyligen.

Om nu någon ens tänkt tanken så är det väl bara att direkt varna för dessa dårar. Låt dem fånga upp SD om de vill (tror inte SD är så dumma men man vet aldrig), men från AfS sida bör man inte ge ett finger. Vad det handlar om är counterjihadismens sista suck. Den dödskampen följer man bäst från sidlinjen.
Citera
2018-07-29, 10:41
Medlem
baggebo1s avatar
"Baserade" Jeff Ahl:
Citat:
Jag kommer aldrig stötta NMR på grund av att jag tycker de har alldeles för mycket politik som är osund, till exempel att de vill kasta ut folk ur Sverige på basis av etnicitet eller att de pekar ut judar som något sorts problem. Frågan är dock varför jag ska ta avstånd?
https://twitter.com/Jeff_Ahl/status/1023472356176666624

Judar är inget problem. Etnicitet oviktigt.
Citera
2018-07-29, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Finns den foldern att ladda ner någonstans?

Du hittar den längst ned på denna sida, tillsammans med annat tryckmaterial:

https://alternativforsverige.se/press/

Vill du få tillgång till tryckta kopior får du anmäla dig som aktivist.
Citera
2018-07-29, 10:59
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
AfS vill upprusta kraftigt men partiet uppfattar inte Ryssland som ett hot, vad jag kan förstå. Vem utgör då hotet vi måste upprusta inför?
Regimen anser att Ryssland är ett hot, så varför har den då avskaffat försvar och civilförsvar och vägrar återupprusta? Hur går det ihop? Sossarna rustade kraftigt ned försvaret precis inför andra världskriget också. De saknar omdöme av ideologiska skäl.

Till 2% av BNP, det är NATOs och alltså våra grannländers grundnivå. Det är inte "kraftig upprustning" utan en normalisering från den hjälplösa försvarslöshet som vi haft sedan Fredrik Reinfeldt blev statsminister. (En försvarsminister och en Arméchef avgick i protest, men utan politisk reaktion).

Vem hade på 1930-talet trott att Tyskland skulle invadera Norge och Grekland? Om Ryssland hamnar i en väpnad konflikt, nästan vilken som helst, så är Sverige rent geografiskt mycket användbart för dem, helt oavsett den politiska situationen. Vi måste ha ett starkt försvar för att då kunna bevara freden genom avskräckning.
Senast redigerad av Fri 2018-07-29 kl. 11:01.
Citera
2018-07-29, 11:09
Medlem
Citat:
AfS vill upprusta kraftigt men partiet uppfattar inte Ryssland som ett hot, vad jag kan förstå. Vem utgör då hotet vi måste upprusta inför?
På den tiden Sverige hade en försvarsdoktrin och då folk tog sådant på allvar så gällde ett försvar som var så starkt att det skulle kosta mer än det smakade att invadera Sverige i kombination med en utrikespolitik syftande till avspänning och goda relationer med våra grannar. Den rysshets som våra ansvarslösa politiker ägnar sig åt idag ryms inte inom den tidigare doktrinen.
Citera
2018-07-29, 11:26
Medlem
wwrs avatar
Det verkar finnas tre svar på varför AfS vill upprusta.
1. Ryssland är hotet. Men det verkar inte AfS betona.
2. Det är alltid bra att ha ett starkt försvar.
3. Det tar 30 år att bygga upp ett försvar så bäst att börja nu.

Globalisterna brukar ju oftast i alla fall ha ett kallt krig att hänvisa till för upprustning. Men inte ens det verkar AfS ha.

Jag tycker i alla fall inte att vi skall lägga mer pengar på försvaret.

De tre ledande förespråkarna för AfS har alla militär bakgrund. AfS verkar vara ett militärparti, i tillägg till globalistparti, det senare har jag motiverat förut.
Citera
2018-07-29, 11:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
"Baserade" Jeff Ahl:
https://twitter.com/Jeff_Ahl/status/1023472356176666624

Judar är inget problem. Etnicitet oviktigt.
Nu blir jag orolig.
Detta är rena SD retorike.
Citera
2018-07-29, 11:35
Bannlyst
Citat:

Globalisterna brukar ju oftast i alla fall ha ett kallt krig att hänvisa till för upprustning. Men inte ens det verkar AfS ha.

De tre ledande förespråkarna för AfS har alla militär bakgrund. AfS verkar vara ett militärparti, i tillägg till globalistparti, det senare har jag motiverat förut.

Ju mer jag tänker på det desto otydligare blir det.
Är afs en militär operation?
Vilka jobbar de åt isånafall?
Goda eller onda?

Baggebos kommentar är inte peppande direkt.

Man pratar om globalister men vet inte vilka globalisterna, cabal, nwo är?

Det börjar bli som jag anar att de flesta i AFS är casuals.
Citera
2018-07-29, 11:38
Bannlyst
Citat:

Ser AFS ryssland som ett hot är det ju bara att packa ihop. Då är de ju lakejer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in