2021-08-13, 03:29
Medlem
Pungsvings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Finns där en en chans att Malmö någonsin får balans i sin budget? År efter år betalar man alltså Malmö ganska många miljarder kr för att de inte har tillräckligt med egna pengar och varje år så ökar den summan. Hur länge ska detta fortsätta? Varför accepterar man att Malmö är ett förlustprojekt av denna magnituden?

Hade man accepterat att Malmö går med förlust hade man väl inte stöttat med bidrag? Det är politikerna som inte accepterar, inte ser verkligheten, som stöttar med bidrag.
Citera
2021-08-14, 10:43
Medlem
I en kort artikel i SvD/TT idag står det om en gruppvåldtäkt i Malmö.
Tre döms till korta fängelsestraff och utvisning.
Någon som vet mer ? Lokala nyheter etc?
Citera
2021-08-14, 10:52
Medlem
spoilers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
I en kort artikel i SvD/TT idag står det om en gruppvåldtäkt i Malmö.
Tre döms till korta fängelsestraff och utvisning.
Någon som vet mer ? Lokala nyheter etc?

(FB) Grov gruppvåldtäkt i Malmö, fyra män misstänkta, mars 2021
Citera
2021-08-16, 07:36
Medlem
Cameltotems avatar
Japp då ska vi se igen då hur bra det är i Malmö.

Var där i helgen på muséet och saluhallen under förmiddag och lunch.

Jag såg endast turister, svenskar. Jag skojar inte när jag säger att jag såg inte en enda blatte.

Jag har nämnt det här flera gånger förut, Malmö är riktigt jävla segregat och det går att undvika blattar till 99%.

Det är omöjligt att göra i Helsingborg, landskrona etc. Spelar ingen roll om du går i orten eller hamnen vid nybyggda flashiga hotellet och vinbaren. Det är fullt med blattar där.

Kanske dags att flytta till Malmö då?
Citera
2021-08-18, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Man får känslan av att nästan alla i Malmö (30.000) som har riktiga jobb arbetar med att ta hand om alla de som inte har riktiga jobb. 25 miljarder kr är budgeten varav nästan 10 miljarder är pengar de spenderar som betalas av staten och andra kommuner.

Vi kan vara väldigt tacksamma att Malmö är värst och att inte alla kommuner är i samma situation, men denna situation visar ganska tydligt vad det är som händer när en svensk stad blir dominerad av invandrare varav en betydande del inte ens är födda i Sverige.

Finns där en en chans att Malmö någonsin får balans i sin budget? År efter år betalar man alltså Malmö ganska många miljarder kr för att de inte har tillräckligt med egna pengar och varje år så ökar den summan. Hur länge ska detta fortsätta? Varför accepterar man att Malmö är ett förlustprojekt av denna magnituden?

Knappast troligt att Malmö får en budget i balans.
Det accepteras för att Malmös högsta kommunalråd Katrin Stjernfeldt Jammeh är/var gift med en muslimsk blåneger och även att det inte handlar om Sthlm.
Sthlm bryr sig inte om Malmö och deras problem.
Citera
2021-08-18, 16:42
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Integralen
Riktigt så illa är det inte i Malmö, men illa nog.
Det bor ca 300 000 i Malmö, nära 50% är invandrare dvs ca 150 000.
Av dessa är låt oss säga 100 000 muslimer/araber, anta 50% män och 50 % kvinnor dvs 50 000 män och 50 000 kvinnor.
De flesta muslimska kvinnor bär huckle, burka eller annan täckande utstyrsel.
Åk till Malmö och upplev alla hucklen.
I år har det varit en varm sommar och man överväldigas av hucklen.
Jag bor i Västra hamnen och där har det varit överjäkligt.
Pensionräddarna kör i karavaner (vana vid kamelkaravaner kan tänka) i sina lyxbilar som de hyr, in på parkeringen vid Scaniabadet och ut igen.
Fram och tillbaka.
De gillar status och tycker en fin bil är status. Sicket fattigdomsbevis ;-)
Där ligger en skola och där är maxfart 30 km, men de kör mellan 60-70 mellan farthindren.
Polis med bilar är där, men alldeles för sällan.
Kom till Malmö och upplev detta spektakel.
Det kan vara värt det.

Jo det är så illa i al-malmo. Du har gått på skitsnacket om vem som är svensk från msm och politikerna. Då kanske man får ihop "nära 50% är invandrare".

I verkligheten är runt 80-90% i al-malmo invandrare eftersom en svensk endast kan vara av nord- och/eller västeuropeiskt rasligt ursprung, bott här i flera generationer och anammat svensk kultur och sedvänja.

Det är den enda korrekta definitionen av en svensk.
Den som påstår nåt annat är en folkförrädare.
Citera
2021-08-24, 12:13
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Integralen
Riktigt så illa är det inte i Malmö, men illa nog.
Det bor ca 300 000 i Malmö, nära 50% är invandrare dvs ca 150 000.
Av dessa är låt oss säga 100 000 muslimer/araber, anta 50% män och 50 % kvinnor dvs 50 000 män och 50 000 kvinnor.
De flesta muslimska kvinnor bär huckle, burka eller annan täckande utstyrsel.
Åk till Malmö och upplev alla hucklen.
I år har det varit en varm sommar och man överväldigas av hucklen.
Jag bor i Västra hamnen och där har det varit överjäkligt.
Pensionräddarna kör i karavaner (vana vid kamelkaravaner kan tänka) i sina lyxbilar som de hyr, in på parkeringen vid Scaniabadet och ut igen.
Fram och tillbaka.
De gillar status och tycker en fin bil är status. Sicket fattigdomsbevis ;-)
Där ligger en skola och där är maxfart 30 km, men de kör mellan 60-70 mellan farthindren.
Polis med bilar är där, men alldeles för sällan.
Kom till Malmö och upplev detta spektakel.
Det kan vara värt det.

Ja jag tycker synd om er i v hamnen. Ingen jag känner badar vid Scania eller däromkring längre inte ens de som bor där
Alla fattar ju att om vi inte hade haft massinvandringen hade denna stadsdel varit en modern attraktiv del av stan med massor av folk på sommaren som ville bada, turister, men bara härlig stämning och kanske något enstaka ölhävande festgäng på helgerna. En svensk sommar

Stadsdelen är ju ff attraktiv och dyr såklart men fy fan vad dessa blattar förstör
Citera
2021-08-28, 08:58
Medlem
Stödboende i Malmö bröt mot lagen – får betala böter

SVT Nyheter Skåne avslöjade 2018 att Malmö kommun köpt stödboende för mångmiljonbelopp till bland annat gängkriminella. De fick bo i centrala lägenheter med städhjälp, semesterresa och mat – samtidigt som de kunde fortsätta begå brott.
Nu tvingas företrädarna för stödboendet betala böter för brott mot socialtjänstlagen.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/bedrev-stodboende-utan-tillstand-doms-till-boter
Citera
2021-08-28, 20:07
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Stödboende i Malmö bröt mot lagen – får betala böter

SVT Nyheter Skåne avslöjade 2018 att Malmö kommun köpt stödboende för mångmiljonbelopp till bland annat gängkriminella. De fick bo i centrala lägenheter med städhjälp, semesterresa och mat – samtidigt som de kunde fortsätta begå brott.
Nu tvingas företrädarna för stödboendet betala böter för brott mot socialtjänstlagen.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/bedrev-stodboende-utan-tillstand-doms-till-boter

Malmö kommun är nog det dummaste som finns. Ger lokal till ”alternativa rättegångar ” åt romer, ger städhjälp o semester till hänsynslös monster till gängkriminella, skriver info på arabiska numera... allt bara fuckas upp hela tiden, politikerna är totalt amoraliska
Citera
2021-08-29, 17:14
Medlem
swebarbs avatar
Vad är det här för miljömuppar som sprejar bilar och skär sönder däck ?!

Citat:
Under lördagsnatten har flera bilar i västra Malmö utsatts för vandalisering – bilarna har sprejats med färg och fått däck sönderskurna.

https://www.sydsvenskan.se/2021-08-29/flera-bilar-i-malmo-vandaliserade-i-natt
Citera
2021-08-29, 17:37
Medlem
Amazon-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Vad är det här för miljömuppar som sprejar bilar och skär sönder däck ?!

https://www.sydsvenskan.se/2021-08-29/flera-bilar-i-malmo-vandaliserade-i-natt

Här tror jag snarare det är Möllanvänstern som stökat runt i bättre stadsdelar och nu ska krossa kapitalet och rädda miljön med snodd sprejfärg och lite godhetsknarkande.
Citera
2021-08-30, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoulevardAlruna
Ja jag tycker synd om er i v hamnen. Ingen jag känner badar vid Scania eller däromkring längre inte ens de som bor där
Alla fattar ju att om vi inte hade haft massinvandringen hade denna stadsdel varit en modern attraktiv del av stan med massor av folk på sommaren som ville bada, turister, men bara härlig stämning och kanske något enstaka ölhävande festgäng på helgerna. En svensk sommar

Stadsdelen är ju ff attraktiv och dyr såklart men fy fan vad dessa blattar förstör

Det stämmer, vi svenskar åker till Skanör/Falsterbo och badar.
Efter 3 års tjatande om tutande blattar i sina hyrda bilar kommer det i år eller nästa år sättas ett staket runt parkeringen vid Scaniabadet och en bom för att komma in.
För att komma in måste du betala, så det lär nog bli lugnt och fint när detta är klart.
👍
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in