2018-08-07, 10:01
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mycatisonfire
Hur är Malmö jämfört med Sthlm?
Sthlm är ju VÄLDIGT berikat.

Stockholm är inte heller bra. Men där måste man dessutom klä upp sig för att inte sticka ut.
Citera
2018-08-07, 10:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sampanl
Var en sväng i Österlen nyligen. Vi bodde där i 2 veckor och upplevde fina stränder och människor. Var en dag förbi Trelleborg för att sedan ta beslutet att äta i Malmö med mina barn.

Jag har inte varit i Malmö på 15 år minst, men det jag möttes av var helt sjukt, vad fan har hänt?
Det var som att åka in i Bagdad, helt nersprayade gator och torg, butiker med arabtext varje meter. Jag ville/vågade fan inte gå ur bilen med mina superblonda barn. Jag åkte ur skiten illa kvickt och åt på vägen till Ystad istället.

Vad fan har hänt? man brukar höra om Malmö visst, men när man ser det med sina egna ögon. O herre jävlar.

Kan man med gott samvete byta ut en hel befolkning med en utländsk sådan i en av Sveriges största städer? För inte i en enda bil eller på gatan såg jag en svensk. Snacka om att man var i minoritet.

Och de som påstår att människorna jag såg här är svenskar måste fan vara efterblivna.

Det är som 500 000 svenskar skulle forcera sig in i Afghanistans/Irak/Israel/Palestina för att sedan ta över deras största städer. Undrar om de skulle välkomna oss.

Godmorgon TS, vill du ha lite kaffe?
Citera
2018-08-07, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TraXzman
Skulle vara intressant ifall ett övertaganade har gynnat staden i mer intäkter eller företaget isig relativt vilka företag som stod där innan men flyttade på sig eller la ner
Går inte Malmö-Stad på minus ? hursomhelst, det går väl bättre för ett kebab hak idag än vad det gör för ett litet konditori till exempel.
Citera
2018-08-07, 10:21
Medlem
En god vän (svensk) med familj hade fin lägenhet i Västra hamnen men gav upp och flyttade nyss från Malmö till en gård på landet. De pallade inte att låta sitt barn växa upp i omgivningarna i Malmö. När dessutom folk kastade sten på hundar eller försökte stjäla hundar även i det området fick familjen nog.
Nu har de en liten gård i norra Skåne. Barnomsorgen är trygg och bra. Han ångrar sig inte. Och jobbet sköter han via datorn då han är IT-konsult. Han säger att det är det bästa han har gjort.

En annan bekant hade sitt företag centralt i Malmö nära Lilla Torg. Hon gav upp och lämnade Malmö för knappt ett år sedan efter att hennes kassapparat hade länsats flera gånger av inträngande män.

Utbytet i Malmö går allt snabbare nu när svenskarna lämnar staden i allt snabbare takt ...
Citera
2018-08-07, 10:47
Medlem
Förutom de höga socialbidragen och den stora svarta marknaden droghandel så är Malmö också sopor på gator/torg och klotter.En skitig stad.
Citera
2018-08-07, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R-G-B
En god vän (svensk) med familj hade fin lägenhet i Västra hamnen men gav upp och flyttade nyss från Malmö till en gård på landet. De pallade inte att låta sitt barn växa upp i omgivningarna i Malmö. När dessutom folk kastade sten på hundar eller försökte stjäla hundar även i det området fick familjen nog.
Nu har de en liten gård i norra Skåne. Barnomsorgen är trygg och bra. Han ångrar sig inte. Och jobbet sköter han via datorn då han är IT-konsult. Han säger att det är det bästa han har gjort.

En annan bekant hade sitt företag centralt i Malmö nära Lilla Torg. Hon gav upp och lämnade Malmö för knappt ett år sedan efter att hennes kassapparat hade länsats flera gånger av inträngande män.

Utbytet i Malmö går allt snabbare nu när svenskarna lämnar staden i allt snabbare takt ...

Tillochmed vänster folk flyttar men dom fattar inte den förda politikens resultat.
Citera
2018-08-07, 11:20
Medlem
Nån borde ta kamera ocj filma. Gå en tur så alla ser
Citera
2018-08-07, 11:46
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreashansson8
Nån borde ta kamera ocj filma. Gå en tur så alla ser

Gör du det på Seved så råkar du illa ut.
Citera
2018-08-07, 11:47
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TraXzman
Vad är det för typ av näringsidkare om jag får fråga? Som ev utarmat tidigare näring sonderar jag?

Importerad "mat", låsa upp stulna moblier butiker, "restauranger" , smuggelcigaretter, vattenpipor, frisörer 80kr klippningar,

Alla typer av verksamheter där man kan undvika skatt, lura folk och sälja hälsofarliga produkter.
Citera
2018-08-07, 12:33
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
Importerad "mat", låsa upp stulna moblier butiker, "restauranger" , smuggelcigaretter, vattenpipor, frisörer 80kr klippningar,

Alla typer av verksamheter där man kan undvika skatt, lura folk och sälja hälsofarliga produkter.

Finns det inga kaféer fyllda med enbart arabiska män som sitter och degar hela dagarna? Det finns det mängder av här i Frankrike.

Jag har aldrig varit pessimist förut men nu börjar jag förlora hoppet, dels för det jag ser här i Frankrike, men även det jag ser när jag kommer hem till Sverige. Invandringen måste stoppas och folk skickas tillbaka, annars kommer det enbart förvärras år efter år. Alla syrier som kom hit bör omgående skickas tillbaka dit nu när kriget är över.
Citera
2018-08-07, 12:53
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajemback
Malmö är ju bevisligen ett av Sveriges rövhål till äckliga platser att bo på. Pga av all invandring såklart. Inget annat. Den som inte inser det är dum på riktigt.

Jo,Så är det förstås. Men vilken/ vilka skånska städer är något sånär möjlig besöka utan att behöva se dessa slödder?
Helsingborg är inte mycket bättre, Landskrona är berikat.
Kristianstad är mycket skit,liksom Trellehåla.
Lund och Ängelholm tippar jag är minst förstörda.
Efter vad jag hört.
Citera
2018-08-07, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psflax
Gör du det på Seved så råkar du illa ut.
Ja, Seved sträcker ju sig över hela Malmö så det kan gå riktigt illa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in