2018-08-06, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Tråden handlar om feminism och ligger i forumet feminism, därför handlar den om transfereringar mellan män och kvinnor, och inte skattesystemet rent generellt. Ämnet är givetvis av intresse, eftersom en stor del av politikerna och media i Sverige hävdar att kvinnor är förtryckta och diskriminerade. Det är precis tvärtom. Män är förtryckta och diskriminerade.

Nej, 90 % av hushållen har inte möjlighet att täcka upp för ett helt inkomstbortfall. Det handlar ju om att upprätthålla en skälig levnadsstandard. Att leva spartanskt bara för att mannen ska betala skatt till andra fruntimmer är ju åt helvete. Det är ju sin egen familj han ska försörja i första hand.

Vill man ha det du kallar skälig levnadsstandard samtidigt som du inte vill arbeta lika hårt som män som försörjer sin familj själva kanske du får finna dig i att kvinnor arbetar.
Citera
2018-08-06, 13:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Jag vet inte om det här med 4 milioner stämmer, eller inte.

Det spelar egentligen ingen roll.
Ett äktenskap är så mycket mer än reda pengar.

Om det nu stämmer, så har min fru vid det här laget kostat, om inte 4 milioner, så i alla fall 3.
Hon är värd varenda öre.

Haha.. säger som Eddie Murphy i "Raw" no pussy is worth millions.
Citera
2018-08-06, 14:32
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stepthefuckback666
Haha.. säger som Eddie Murphy i "Raw" no pussy is worth millions.
Du läste visst inte så noga, märker jag.
Citera
2018-08-06, 14:34
Bannlyst
Citat:
Du läste visst inte så noga, märker jag.

du har betalat 3 mill för att ha tillgång till fitta. Var väl ganska solklart.
Citera
2018-08-06, 14:35
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stepthefuckback666
du har betalat 3 mill för att ha tillgång till fitta. Var väl ganska solklart.
Stod det så ?
Citera
2018-08-06, 14:54
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Judarna!

Ni feminister, ni är för lustiga.

Jaa äntligen, kan vi inte prata om judarna! Jag älskar när de värsta dårarna kryper fram och pratar judar.

Jag har faktiskt en berättelse från riktiga livet. Min sambos bästa vän dog i lunginflammation när han var 31 år gammal eftersom han trodde att hela hans liv, hela hans existens styrdes av judar som konspirerade emot "oss". Han vågade därför inte gå till läkaren eftersom han då trodde att han skulle bli r e g i s t r e r a d.

Min sambo försökte prata med honom, men han var övertygad (detta var innan jag och min sambo träffats). Nu går min sambo och jag till hans grav ibland och varenda gång skakar vi på huvudena och skrattar till lite. Båda fullkomligt förbluffade och fullständigt mållösa.

En ung, i övrigt, frisk man. Han hade kunnat fått en penicillinkur och levt idag. På något sätt är ju detta judarnas fel hahaha
Citera
2018-08-06, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jaa äntligen, kan vi inte prata om judarna! Jag älskar när de värsta dårarna kryper fram och pratar judar.

Fast en seriös diskission är ju inte heller möjlig. Efter tusentals år av förföljelse kan man väl tycka att något borde kunna ändras, eller?
Köper du att det alltid är alla andras fel?
Citera
2018-08-06, 15:52
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Stod det så ?
Det stod väl närmast tvärtom, att kvinnor inte behöver män längre, dom får ju ändå tillgång till männens pengar via skattesystemet & behöver därför inte män i privatlivet.
Citera
2018-08-06, 16:17
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Fast det var ju du som började tala om 1%are? Som tidigare postare skrev, ni är fan för roliga...

Appropå ingenting alls så vill jag bara påpeka att ett bolag som heter MindGeek ligger bakom i princip all porr på internet och dessa bara råkar vara judar. Säkert bara en tillfällighet, men kan vara värt att diskutera i din feministiska bokcirkel eller vad du nu deltar i, jag menar jag vill ju inte att ni ska framstå som antisemitiska...
Citera
2018-08-06, 18:29
Medlem
Selfefficacys avatar
När kommer vi till den punkt då vi värderar våra olika roller lika och respekterar varandra som medmänniskor istället för att kriga och komma med påståenden som ska svärta ner den andra sidan?
Vi kommer aldrig klara oss utan varandra! Istället för att spy galla i en massa trådar så kan man börja uppskatta det jobb som så många faktiskt gör.
Jag är så tacksam för allt som en stor majoritet kvinnor och män gör. Självklart finns det undantag bland båda könen. Men utan det ena så finns inte det andra: Kvinnor kan vara hemma mer med barnen för att männen fortsätter jobba och män kan "göra karriär" för att kvinnor tar över mer hemma.
Tack som fan till alla människor som bidrar!
Citera
2018-08-06, 19:35
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:

Jag har faktiskt en berättelse från riktiga livet. Min sambos bästa vän dog i lunginflammation när han var 31 år gammal eftersom han trodde att hela hans liv, hela hans existens styrdes av judar som konspirerade emot "oss". Han vågade därför inte gå till läkaren eftersom han då trodde att han skulle bli r e g i s t r e r a d.

Min sambo försökte prata med honom, men han var övertygad (detta var innan jag och min sambo träffats). Nu går min sambo och jag till hans grav ibland och varenda gång skakar vi på huvudena och skrattar till lite. Båda fullkomligt förbluffade och fullständigt mållösa.

En ung, i övrigt, frisk man. Han hade kunnat fått en penicillinkur och levt idag. På något sätt är ju detta judarnas fel hahaha
Ja, nu fattar du kanske vilken dåre du framstår som.
Citera
2018-08-06, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Judarna!

Ni feminister, ni är för lustiga.

Globalisterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto