2018-08-04, 09:53
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Jag vet inte om det här med 4 milioner stämmer, eller inte.

Det spelar egentligen ingen roll.
Ett äktenskap är så mycket mer än reda pengar.

Om det nu stämmer, så har min fru vid det här laget kostat, om inte 4 milioner, så i alla fall 3.
Hon är värd varenda öre.
Citera
2018-08-04, 09:56
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Har det varit "svårt" för män ta ut 25% av föräldraledigheten tror du? en "omöjlig" uppgift för män generellt?

I övrigt har du självklart helt rätt...ska vi ha samma ekonomi mellan grupperna män/ kvinnor måste
1. män göra exakt lika mycket obetalt arbete som kvinnor, dvs vara hemma med barn, ta ut deltid när detta behövs, vara hemma med sjuka barn, sluta arbeta övertid etc.
2. Trad. kvinnliga arbeten måste jämställas lönemässigt med motsvarande trad. manliga arbeten.
3. Bete sig lika...dvs män måst sluta kosta samhället i kriminalitet, trafikolyckor, våld m.m.

Då kan vi börja se likheter i samhället mellan skatt, kostnader, obetalt arbete etc.

Trafikolyckor??? Hhaaha vi är ett av världens säkraste länder med minst antal döda i trafiken... Dessutom sitter ju kvinnan i passagerarsätet och får skjuts hela tiden, inget mig emot men sluta tramsa om jämställdhet när ni inte jobbar för det själva
Citera
2018-08-04, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Kvinnor är lediga längre än män och får flera månader av staten, män jobbar mer och tjänar mer, punkt slut.

PS Sverige är det land med högst längd ledighet pga föräldraskap, som återigen kvinnorna leder

Kvinnor är inte "lediga" de tar hand om barn.
När det gäller just "ledighet" som hos statistike benäms fritid, så ä det män som har me av den varan än kvinnor.

"får flera månader av staten" what?
Föräldraförsäkringen är en försäkring som ges till den som är hemma med barn. 3 månader till vardera förälder , resten kan delas precis som man vill...kvinnor får inga "flera månader av staten" som inte män får.
Citera
2018-08-04, 10:09
Medlem
Pershagen76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mass.hysteria
Bara ett förslag.

Ifrågasätt inte min manlighet igen.
Du vill inte jävlas med mig.
Du kommer visa respekt när du skriver med mig i fortsättningen.

Haha, vad är du för jävla tomte? Har du svårt att hålla en normal konversation/diskussion?

Jag misstänker starkt att du inte bidrar med något till statskassan, elller någonsin kommer att göra det.
Citera
2018-08-04, 10:14
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
När det gäller just "ledighet" som hos statistike benäms fritid, så ä det män som har me av den varan än kvinnor.

"får flera månader av staten" what?
Föräldraförsäkringen är en försäkring som ges till den som är hemma med barn. 3 månader till vardera förälder , resten kan delas precis som man vill...kvinnor får inga "flera månader av staten" som inte män får.
Kolla på statistiken, kvinnor tar ut 36 månader och män 16-18, Sverige är ledande i världen, klart det kostar pengar, det är ju dubbelt så mycket ledighet ni tar ut, elitjobb? Vad vill du kalla det, alla mammor vill vara lediga med barnet... Kalla det inte yrke, det är ens plikt
Citera
2018-08-04, 10:14
Medlem
Pershagen76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Vem försöker du förnedra intellektuellt? Dig själv eller mig? Du vet själv vilka yrken som är låg eller högbetalda.

Platt skatt på 20% för alla oavsett kön och inkomst vore helt okey. Ett skattesystem ska vara enkelt och lättbegripligt.

Nu är jag förvissa en stor förespråkare för plattskatt men 20% skulle aldrig fungera, en bättre nivå skulle vara runt 34%. Du skulle kunna behålla den nuvarande välfärden, för den får fan inte bli sämre.
Citera
2018-08-04, 10:18
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Fast undersöker du faktiska siffror på de båda könens tidsanvändning så kommer du inse att män och kvinnor har lika mycket ledig tid till sitt förfogande, så varför du fortsätter upprepa den här lögnen övergår mitt förstånd.
Citera
2018-08-04, 10:23
Medlem
No-n-sences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallestrom
Hur kan hon betala in mindre menar du?
Om de har lika lön, adress och skatt?

Dessutom arbetar de mindre antal timmar och sjukskriver sig mer.
Citera
2018-08-04, 10:52
Medlem
De jobbar dock i större utsträckning med något som gör någon som helst nytta för någon - exempelvis vården.

Men visst, skjut dem/internera dem i arbetsläger/whatever, det blir säkert en skitkul värld.
Citera
2018-08-04, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Fast undersöker du faktiska siffror på de båda könens tidsanvändning så kommer du inse att män och kvinnor har lika mycket ledig tid till sitt förfogande, så varför du fortsätter upprepa den här lögnen övergår mitt förstånd.

Suck!!!

Gå till SCB.....

ok;

https://www.scb.se/hitta-statistik/statistik-efter-amne/levnadsforhallanden/levnadsforhallanden/tidsanvandningsundersokningen/pong/statistiknyhet/tidsanvandningsundersokningen-2010/

Spana in tabellen:

"Genomsnittlig tid för aktiviteter 2010, 2000 & 1990. Befolkningen 20–64 år. Alla veckodagar

Timmar per dag"

under FRITID..VAD ser du då där?
hmm?

Jag bedömme det som att 2010 så hade män lite drygt en halvtimme mer fritid än kvinnor per dag, att ligga och pilla sig i naveln.
Citera
2018-08-04, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Lyssna nu:

Om du tjänar 200 000 per år och betalar 30 % skatt...

Om du tjänar 400 000 per år och betalar 30 % skatt..

Vem betalar flest kronor i skatt?

Sedan tar kvinnor ut mycket fler kronor än vad män gör ur den gemensamt inbetalda potten.

Vet inte om jag kan förklara det enklare än så...

PS. Lönegapet gäller för lika lön för lika arbete. Män och kvinnor har inte och väljer inte lika lön och lika arbete.
Kvinnor jobbar oftare deltid, oftare på a-kassa, socialbidrag, förtidspension är oftare sjukskrivna, fuskar med sjukskrivningen, fuskar med VAB, går på olika bidrag som tex bostadsbidrag osv. Kolla bara sjukskrivningen inom vården tex vissa av dom har för fan 50% i sjukanmälning.
Folk verkar tro att pengarna tas från nått magiskt pengaträd
Citera
2018-08-04, 11:23
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Och kvinnor i Sverige föder knappt några barn heller, vilket innebär vi blir ersatta med muslimer.

Jag frågar mig som en klok man nyligen gjorde "Vad fan får jag?"

Vad fan får vi svenska män för våra 4 miljoner?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in