2018-08-05, 12:33
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Fika=Prata igenom och lösa saker..

Och vad betyder att hon hade nybakat fikabröd?

Det här är ju lite absurt hur man vrider sig till att hon skulle å ena sidan varit en stark självständig kvinna. Å andra sidan synes hon uppmuntra de här tourettes tendenserna som SD visat många år tidigare på dykbloggen. Hon flinar och skämtar om fula gubbar i skogen bara var grannen.

Nästa varv i spinneriet är att LW var rädd och kuvad och att inbjudan in till hennes hem mitt i natten och tvinga sig kvar i bilen var att "markera avstånd" inför en hotfull situation.
(Inte ens det behandlingshem jag var på där det fanns kvinnor som kom från riktigt störda hemförhållanden och störda förhållanden betedde sig så att de bjöd in någon de ville "markera avstånd" till).

Och nu betydde fikat att hon ville prata. Men man har väl inte mycket mer rätt att tvinga någon att prata än man har rätt att tvinga någon att knulla om personen inte vill?

LW låter ju mer och mer som ett tvättäkta psykfall som det spinns.
Citera
2018-08-05, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Hur förklarar du den del av historian som var samstämmig i anmälan d.v.s. att hon bjöd på fika. Han avböjde. Hon ville prata färdigt om något innan hon går in. Han ville åka hem istället. Hon vägrade lämna bilen innan hon fått säga sitt. EFTER detta går utsagorna isär.

Varför skulle hon för det första bjuda in honom på fika mitt i natten, för det andra vilja prata när han sagt att att han vill åka hem? Om hon enligt din teori vill avleda? Allt tyder snarare på motsatsen.

Vi har INGEN ANING vad som exakt föregick "händelsen" i bilen, eller vet du?
Citera
2018-08-05, 12:34
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Kan ju vara så att han kom till LW under måndagskvällen och skulle till Västerås på tisdagen med Lingonet, för att återvända till LW på kvällen innan avresa till Norge.

Massa om, men omständigheter som inte stämmer och blir konstigt beteende.

Ja, så kan det ha varit.
Citera
2018-08-05, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6

Honan6 svarar:
Och? Nu är det ju de facto SD som är den misstänkta i mordet.
Vi vet att han är skäligen. Polisen kan mycket väl jobba med andra GM i detta nu.

Lika väl som åklagaren skulle "mörka" vissa bevis som några spekulerar i, kan polisen ha kvar honom som skäligen, för att kunna jobba i lugn och ro. Han har inga restriktioner, så från hans och deras sida är det ren akademisk fråga.
Citera
2018-08-05, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Uppgiften om att SD skulle ha setts i området (t.o.m. "på platsen") visade sig vara trivial och/eller av högst oklart ursprung. Uppgiften har senare strukits från indicielistan:
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Beträffande polisens kompetens bör det väl nämnas att den tidigare spaningsledningen har bytts ut, enligt polisledningen med en förhoppning om att utredningen skall fungera bättre. Enligt några artiklar har dessutom rikskrim kopplats in nu.
Om SD inte hade befunnit sig i området den aktuella kvällen så hade han varit avskriven för länge sedan, det säger ju sig självt. Och detsamma om han haft ett vattentätt alibi. Vet att spaningsledningen bytts ut, tror dock inte att de är helt IQ-befriade, de arbetar på och förhoppningsvis har de snart mer på fötterna
Citera
2018-08-05, 12:38
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vi har INGEN ANING vad som exakt föregick "händelsen" i bilen, eller vet du?

Varför ska vi misstro den utsaga som såväl påstådda BO och antagna GM uppger?
Citera
2018-08-05, 12:40
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Exakt min tanke!
Likadant har han enligt uppgift sagt den här gången med, han tror ju inte ens mordet kommer lösas!
Tror aldrig han kommer erkänna mordet även om han blir överbevisad i rätten.

Vi vet inte i vilket samband, situation eller i vilken exakt formulering han yttrade de orden.
Även en oskyldigt misstänkt kan känna frustration över polisens arbete. Han kan ha sagt något som "Om de är så imkompetenta att de misstänker mig så tror jag inte de kan lösa mordet. De kunde inte ens hitta hennes stackars kropp förrän efter 4-5 dagar".
Sedan vrider och vänder SD hatare hans ord till den värsta tänkbara betydelsen! Ja så länge drevet mot SD finns kommer han få sympatisörer som å sin sida kommer med Victim blaming.
Så då är det indirekt SD hatares fel när LW befläckas här, för nu har jag faktiskt skrivit och varnat om fenomenet Victim blaming flera gånger här och ändock fortsätter ni detta drev!
Senast redigerad av Rosamund 2018-08-05 kl. 12:44.
Citera
2018-08-05, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwind
Sammanfattningsvis: B.O Lena var en kvinna som roade sej med att leka kil i olika äktenskap. Bilder hon la upp på sej själv och gifta män är trofeer. Tyvärr tror jag det.
Då öppnar sej dörrar åt en mängd håll betr. GM. Stackars utredare. Säkert många som tyckte intensivt illa om henne.Men döda henne har endast EN gjort. (Eller fler). Någon hatade henne,verkligen.Ihjälslagen med besinningslöst raseri efter vad jag förstått.
Detta som Malin råkade ut för: Hon flyttade in hos UW, då ville Lena plötsligt ha tillbaka honom. När han sedan bröt med Malin så backade Lena. Inget annat än en lek. Hon försökte säkert samma taktik med samtliga gifta män. Både alla dessa gifta män och deras fruar är potentiella gm.
Sen får vi ej glömma hur hon var som mamma. Äldste sonen hatade henne t.ex. Så detta hade hänt förr eller enare. Plötsligt leker man med fel persons känslor. Så är det.

Intressant.
Citera
2018-08-05, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Du glömde att LW umgåtts i mycket nära relation med AL sen i vintras.
Nja, glömde och glömde. Jag håller inte honom som trolig. Varken som GM eller älskare.
Citera
2018-08-05, 12:53
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Om SD inte hade befunnit sig i området den aktuella kvällen så hade han varit avskriven för länge sedan, det säger ju sig självt. Och detsamma om han haft ett vattentätt alibi. Vet att spaningsledningen bytts ut, tror dock inte att de är helt IQ-befriade, de arbetar på och förhoppningsvis har de snart mer på fötterna

Draifos har en egen indicilista där hen stryker saker.
Hen vet också att händelseförloppet inte går ihop.

Hen har ingen aning om vad polisen jobbar med.
Vilka vittnesuppgifter som finns
Citera
2018-08-05, 12:53
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Att inte anlita en advokat
är ett typiskt överlägset narcissistiskt beteende:

"De har inget på mig. Det här kommer inte att lösas."

Istället för att när argumenten tryter återgå att snaska i SDs karaktär kanske du förstått att det ligger närmare till hands att han inte tycker han gjort något fel som också Åk bekräftade genom att lägga ner utredningen?

Hade han å andra sidan anlitat advokat hade du din vana trogen läst in och skvaller-postat om att han måste bara skyldig till misshandel ty annars hade han väl inte behövt advokat.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-08-05 kl. 12:58.
Citera
2018-08-05, 12:54
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Nja, glömde och glömde. Jag håller inte honom som trolig. Varken som GM eller älskare.

Oj du vet mycket för att inte känna LW så väl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in