2018-08-05, 11:46
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Från lördagen till tisdagens loggar skriver JH fel veckodag i loggarna. Det blir förskjutet.
Dom (Lingonet och BeholderX) skriver att dom planerat att logga i Västerås under tisdagen, men alla loggar är gjorda under måndagen. Tisdagen står det att JH var i Uppsala, efter jobbet och loggade. Sen skulle dom till Norge på onsdagen.
JH har uppgett först att dom var förbi hennes lgh på tisdagen och då var den avspärrad. Sen ändras uppgiften att dom for (bevisat nu) till Norge på onsdagen och då varit förbi hennes lgh och då var den INTE avspärrad. Jag tror att man minns såna detaljer... Han sa detta direkt efter händelserna (återberättat av flera personer som står honom nära).

Så geocacha på måndagen i Västerås, jobba under tisdagen, till Norge onsdag. Jag har svårt att tro att han jobbar en dag mitt i på det sättet. Tror det är en efterhandskonstruktion.
En hypotes jag ser är JH vart upphämtad av LW eller skjutsad av Lingonet till Örebro på måndagskvällen. Han hade allt till Norge med sig och LW skulle med, då kunde han och LW bli upphämtade samtidigt. Dom skulle kanske geocacha då ihop på tisdagen och förbereda Norge.

När man geocachar heldag, så blir det ofta ganska sent. Jag tror att JH kom till LW sent, kanske efter barnen somnat. Han ser då nått opassande på hennes dator ploppa upp medan hon slår in paket. Han lämnar henne och går mot centrum - Detta ligger då helt rätt i riktningen planket. Hon vill förklara sig och följer med/efter. Dom är inte direkt lågmälda (som ett par som tar en kvällspromenad), utan för en mer livlig dialog, som hörs in i ett sovrums längs vägen.
Det passar bäst med paket, dörr, hastigt lämnad bostad, röster och plank.

Jag har träffat JH några gånger på event utan att prata med honom. Var med ett gäng och klättrade på ett event. En som han känner och han åkte med pikade honom när han klättrade. Då blixtrade han till "Kom och gör det själv!", sa han ganska ilsket. Jag reagerade på det, men det var under fysisk aktivitet, så jag släppte det. Men minns det väldigt klart än idag (det var 3-4 år sedan).

Lingonet och JH vekar vara väldigt tajta. Dom cachar ihop otroligt mycket och reser iväg tillsammans, både dagsturer och långresor i Sverige under flera dagar. Detta verkar ha pågått under många år.

En tanke jag har är att planen var att göra Västerås under tisdagen gällde, men med LW. Kanske JH kom till LW på måndagen och dom skulle sammanstråla i Västerås med Lingonet. LW kommer inte, men JH ber att alla loggar på tisdagen skrivs på måndagen.
Oavsett så måste Lingonet förstå att nått är fel, men tror att han mörkar det för sin vän.

Tack för att du tog dig tid att förklara detta igen

Först planerade JH att logga i Västerås på tisdagen men vad som sedan redogjordes för var loggande på denna ort redan på måndagen?

På tisdagen arbetade JH och letade sedan burkar i Uppsala, enligt hans egna logguppgifter. Hans ev. ”fynd” loggas däremot på måndagen, dagen före?

På onsdagen stod Norgeresan på tur.

Om det var tänkt att JH skulle spendera två nätter måndag-onsdag hos LW undrar jag hur väl JH kände LW:s barn och UW? De skulle ju fira yngste sonens födelsedag på tisdagen.

Märkligt att JH nämnt att LW:s bostad var avspärrad på tisdagen men inte på onsdagen, om så är fallet.
Citera
2018-08-05, 11:47
Medlem
Citat:
Från lördagen till tisdagens loggar skriver JH fel veckodag i loggarna. Det blir förskjutet.
Dom (Lingonet och BeholderX) skriver att dom planerat att logga i Västerås under tisdagen, men alla loggar är gjorda under måndagen. Tisdagen står det att JH var i Uppsala, efter jobbet och loggade. Sen skulle dom till Norge på onsdagen.
JH har uppgett först att dom var förbi hennes lgh på tisdagen och då var den avspärrad. Sen ändras uppgiften att dom for (bevisat nu) till Norge på onsdagen och då varit förbi hennes lgh och då var den INTE avspärrad. Jag tror att man minns såna detaljer... Han sa detta direkt efter händelserna (återberättat av flera personer som står honom nära).

Så geocacha på måndagen i Västerås, jobba under tisdagen, till Norge onsdag. Jag har svårt att tro att han jobbar en dag mitt i på det sättet. Tror det är en efterhandskonstruktion.
En hypotes jag ser är JH vart upphämtad av LW eller skjutsad av Lingonet till Örebro på måndagskvällen. Han hade allt till Norge med sig och LW skulle med, då kunde han och LW bli upphämtade samtidigt. Dom skulle kanske geocacha då ihop på tisdagen och förbereda Norge.

När man geocachar heldag, så blir det ofta ganska sent. Jag tror att JH kom till LW sent, kanske efter barnen somnat. Han ser då nått opassande på hennes dator ploppa upp medan hon slår in paket. Han lämnar henne och går mot centrum - Detta ligger då helt rätt i riktningen planket. Hon vill förklara sig och följer med/efter. Dom är inte direkt lågmälda (som ett par som tar en kvällspromenad), utan för en mer livlig dialog, som hörs in i ett sovrums längs vägen.

Jag har träffat JH några gånger på event utan att prata med honom. Var med ett gäng och klättrade på ett event. En som han känner och han åkte med pikade honom när han klättrade. Då blixtrade han till "Kom och gör det själv!", sa han ganska ilsket. Jag reagerade på det, men det var under fysisk aktivitet, så jag släppte det. Men minns det väldigt klart än idag (det var 3-4 år sedan).

Lingonet och JH vekar vara väldigt tajta. Dom cachar ihop otroligt mycket och reser iväg tillsammans, både dagsturer och långresor i Sverige under flera dagar. Detta verkar ha pågått under många år.

En tanke jag har är att planen var att göra Västerås under tisdagen gällde, men med LW. Kanske JH kom till LW på måndagen och dom skulle sammanstråla i Västerås med Lingonet. LW kommer inte, men JH ber att alla loggar på tisdagen skrivs på måndagen.
Oavsett så måste Lingonet förstå att nått är fel, men tror att han mörkar det för sin vän.
Ditt andra stycket där Du skriver om att JH åkte till LW:s hus... är det något Du fått reda på nu eller?
Jag har för mig att det som tidigare framkommit i tråden är undringar om varför hennes kompisar åkte till Norge i stället för att leta efter LW och det spekulerades i att dom måste ha ringt till LW och inte fått något svar (så klart).

Mycket här stämmer lustigt nog om man byter ut bokstäverna till SD/JG...
Citera
2018-08-05, 11:52
Medlem
Citat:
Lägg till att dom båda lämnat samstämmiga uppgifter om händelseförloppet, skillnader i detaljer. SD bemödar sig inte att ta en försvarsadvokat, utan står för det han gjort.
LW geocacher ensam med honom, en heldag ute på isarna, bara en månad efter bilen. Inte särskilt rädd...
Bilen är en riktig skitsak, inget våld att prata om, inte ens knoggnuggningen. Det var "Få in i ditt huvud att jag inte vill mer".
Anmälan var en hämndgrej från LW.
Jag tror att LW hade "bevismaterial" på sin mobil som skulle grusa SD:s chanser att få ihop det med HD igen. Det föranledde sms kontakten mellan dem på mordkvällen och att han senare vid ett möte med henne tappade besinningen och hade ihjäl henne..
Citera
2018-08-05, 11:52
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
[/.../]När man geocachar heldag, så blir det ofta ganska sent. Jag tror att JH kom till LW sent, kanske efter barnen somnat. Han ser då nått opassande på hennes dator ploppa upp medan hon slår in paket. Han lämnar henne och går mot centrum - Detta ligger då helt rätt i riktningen planket. Hon vill förklara sig och följer med/efter. Dom är inte direkt lågmälda (som ett par som tar en kvällspromenad), utan för en mer livlig dialog, som hörs in i ett sovrums längs vägen.
Det passar bäst med paket, dörr, hastigt lämnad bostad, röster och plank.[/.../]
Att LW följt efter GM ut ur huset (oavsett vem det nu är) låter som en rimlig teori. Men att de sedan skulle ha rört sig i riktning mot fyndplatsen bygger väl på polisens (åtminstone tidigare) föreställning om händelseförloppet, och just den finns det ju all anledning att vara skeptiskt till.

Såg nu att Leif GW Persson har en teori om att kroppen kan ha flyttats två gånger(?), och det låter intressant. Det är en låst artikel, men någon kanske kan citera lite ur den:
Leif GW:s teori om Lena Wesström: ”Ibland kan man ta offret från en annan plats och sedan flytta på henne igen”
https://www.na.se/logga-in/leif-gw-s-teori-om-lena-wesstrom-ibland-kan-man-ta-offret-fran-en-annan-plats-och-sedan-flytta-pa-he nne-igen
Citera
2018-08-05, 11:54
Medlem
Energizer666s avatar
[quote=Honan6|64847415]
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666

Energizer666 skrev:

Besatt av geocaching?*
han ligger på plats 351 (av cacharna i sverige) med ca 6'600 loggade cacher
den som har mest ligger på över 75'000 loggade cacher har kollat på enbart svenska cachare
vet inte om man räknas som besatt av det då?
just FTF är det väldigt många som jagar"

Jag, Honan6 svarar:
351 är en bra placering med tanke på att SD även ska hinna familjen, vänner och arbetet.

Så dem som ligger högre än honom har ingen familj att ta hänsyn till menar du?
Citera
2018-08-05, 12:01
Medlem
Honan6s avatar
[quote=Energizer666|64847567]
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Energizer666 skriver:
Så dem som ligger högre än honom har ingen familj att ta hänsyn till menar du?

Honan6 svarar:
Om det vet jag inte och tänker inte forska i saken eftersom de två huvudpersonerna just nu är den döda LW och den misstänkta SD - såväl SD som LW har uppvisar besatta sidor i sina geologgar.
Senast redigerad av Honan6 2018-08-05 kl. 12:03. Anledning: Tillägg: Vad är fel i trådinläggen?
Citera
2018-08-05, 12:03
Medlem
Citat:
Jag återberättar ju vad som är sagt här om ML vad gäller relationen som "mammas pojkvän".
Jag refererar till loggar som ML och LW skrivit som rena fakta.
Jag återberättar om andras iakttagelser på Läckö eventet.

Sedan får ni tolka som ni vill uppgifterna. Jag säger inte ATT det är så. Jag håller det själv för troligt.
Det jag utläser och tror är:
SD och LW har ett KK förhållande, av och på, under lång tid.
ML och LW hade en relation längre tid tillbaka, innan SD. (Då var ML gift).
Efter bilincidenten så vart det normaliserat mellan SD och LW = inget KK:ande.
Då kommer ML in i bilden igen, under november 2017.
SD och LW dras till varandra och inleder ett KK:ande igen.
JH kommer in i bilden och det fördjupas mellan LW och JH under mars.
ML trillar bort. Insikten kanske kom under USA resan.

LW har redan dragit ned byxorna på SD och dom hade så pass mycket vatten under deras broar, så jag känner att det inte bör leda till mord, oavsett vad som sägs mellan dom.
Däremot både ML och JH hade känslorna utanpå kroppen för LW. Som person verkar JH mer sansad vad gäller relationer. Tror inte han sökte partner så desperat. Men det är bara en känsla.
Då är min fråga: Kan någon av dessa män bindas till platsen den aktuella kvällen? Det som hittills framkommit är att det är SD som rört sig i området den kvällen. Tror att det hade kommit fram om ev. vittnen hade sett någon annan av LW’s vänner i området, och om polis hade lyckats placera någon annan på platsen ( det går att se var en mobil befunnit sig vid en viss tidpunkt ) Har rätt stor tilltro till att det är uppkollat av utredarna och att de du nämner har alibin. Många tycks tro att det är Kling och Klang som sköter ärendet
Citera
2018-08-05, 12:04
Medlem
Energizer666s avatar
[quote=Honan6|64847637]
Citat:

Honan6 svarar:
Om det vet jag inte och tänker inte forska i saken eftersom de två huvudpersonerna just nu är den döda LW och den misstänkta SD - såväl SD som LW har uppvisar besatta sidor i sina geologgar.

Finns många i den kretsen som är mer besatta i geocachingen än vad sd är
Citera
2018-08-05, 12:07
Medlem
Honan6s avatar
[quote=Energizer666|64847661]
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6

Enegizer666 skrev:
Finns många i den kretsen som är mer besatta i geocachingen än vad sd är

Honan6 svarar:
Och? Nu är det ju de facto SD som är den misstänkta i mordet.
Citera
2018-08-05, 12:11
Medlem
Energizer666s avatar
[quote=Honan6|64847692]
Citat:

Honan6 svarar:
Och? Nu är det ju de facto SD som är den misstänkta i mordet.

och det har med geocaching att göra?
Citera
2018-08-05, 12:13
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Lägg till att dom båda lämnat samstämmiga uppgifter om händelseförloppet, skillnader i detaljer. SD bemödar sig inte att ta en försvarsadvokat, utan står för det han gjort.
LW geocacher ensam med honom, en heldag ute på isarna, bara en månad efter bilen. Inte särskilt rädd...
Bilen är en riktig skitsak, inget våld att prata om, inte ens knoggnuggningen. Det var "Få in i ditt huvud att jag inte vill mer".
Anmälan var en hämndgrej från LW.

Hämnd för vad?
Citera
2018-08-05, 12:13
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

Ursäkta ifall det är något som nämnts tidigare i tråden men jag är inte alltid på vänskaplig fot med sökfunktionen.
Vad jobbar JH och ML med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in