2018-08-05, 09:47
Medlem
Honan6s avatar
Det kan vara så att bilincidenten handlade om att SD ville ha sex medan LW endast ville prata? Det känns väldigt galet med att han tar nack/halsgrepp och trycker ned hennes huvud för att gnugga sina knogar när han vill ha ut henne ur bilen.
Citera
2018-08-05, 09:55
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Var du själv med i bilen eftersom du VET att det var en riktig "skitsak"? Normala människor anser heller inte att "knoggnuggning" är ett normalt, civiliserat uppförande. Snarare en typ av våld, använt för att förnedra och kuva någon.

Han har själv släppt in henne i bilen (och uppenbarligen har han stannat bilen utanför hennes hus), så ovillig att umgås med henne var han helt klart inte.
Följdfrågan blir då som följer. Hur länge du tycker LW att efter negligerat uppmaningar har rätt att tilltvinga sig rätt att uppehålla sig i en annans bil kl 23:30 på natten?

Hur många timmar ger du LW rätt att stanna i bilen mitt i natten innan SD av dig ges rätt att ingripa, måhända till 00:30- 01:30 eller tom, 02:30?
Ditt inlägg kanske tom, hintar att SD borde skrivit över äganderätten på bilen till LW och promenerat hem?
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-08-05 kl. 10:00.
Citera
2018-08-05, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Det kan vara så att bilincidenten handlade om att SD ville ha sex medan LW endast ville prata? Det känns väldigt galet med att han tar nack/halsgrepp och trycker ned hennes huvud för att gnugga sina knogar när han vill ha ut henne ur bilen.
Eller så var det hon som ville ha sex.... Vart leder detta resonemang?
Citera
2018-08-05, 10:17
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Nej, nackgreppet med knog- guggningen känns som en reaktion när man känner att man tappar kontrollen, inte klarar av att hantera situationen.

Ordet "tjafsa" var vä LW:s från början?
Det finns något "banalt", inte så allvarig ton i det ordet.
Inte grälade?

Kanske var det just det att LW med sin utbildning kunde tackla SD på ett mognare sätt än han kunde som fick honom att bli så frustrerad. Kanske ville hon att han skulle sluta att vara på henne, att hon ville leva som hon ville, men att de kunde fortsätta att vara vänner, men just bara det. Eller ett definitivt stopp. En fika, men inget mer. En vuxens sätt att agera när man kommit till vägs ände i en relation, men ändå bor grannar, har gemensamma vänner, barnen är kanske kompisar och en gemensam hobby? -Jag gillar dig, men jag gillar inte hur du hanterar situationen med hur du avslutar diskussionen, fortsätta att vara på mig, kanske kräva sex, kanske även att använda maktspråk, åka iväg, kasta ut mig ur bilen, inte lyssna på mig.

Att man inte måste flytta, sluta med sin hobby och säga upp vänskapen med vänner?

Hans frustration över att hon sätter ner foten på ett mognare sätt, han känner sitt tillkortakommande vad gäller hanteringen av situationen?
Citera
2018-08-05, 10:20
Medlem
Honan6s avatar
Teori
SD blev galen av svartsjuka och ensamrättsbegär som ökade gradvis
efter bilincidenten. Han inser att han har förlorat (nack)greppet om LW när hon fick nya vänner som t ex JH (BeholderX) i Stockholm. JH är kanske bara en vän till henne, men så kan inte SD se relationen och han tänker att de är mer än bara vänner. Därtill har "vänkonkurrenten", märk väl, loggat över 12 000 cacher jämfört med SD:s dryga 6 000 - JH är en geocache-superman jämfört med SD.

LW skulle på onsdagen åka på ett geocachevent till Norge med JH och sju andra. Hon och JH höll även på och planerade ett geocachevent som skulle gå av stapeln under juni i Stockholms Skärgård. JH hade helt tagit den plats som SD tidigare haft... Team Davidsson och Softis arrangerade ju Geotour Sweden 2016 - f ö ett event som Team Davidsson fick priser för under Geocacheventet Hall of Fame 11 mars -17.
SD kanske tänkte att det är LW:s fel att han låg i skilsmässa och såg rött när han inte kunde kontrollera henne längre?

Är SD GM? Kommer han då någonsin att erkänna?
Citera
2018-08-05, 10:25
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Lägg till att dom båda lämnat samstämmiga uppgifter om händelseförloppet, skillnader i detaljer. SD bemödar sig inte att ta en försvarsadvokat, utan står för det han gjort.
LW geocacher ensam med honom, en heldag ute på isarna, bara en månad efter bilen. Inte särskilt rädd...
Bilen är en riktig skitsak, inget våld att prata om, inte ens knoggnuggningen. Det var "Få in i ditt huvud att jag inte vill mer".
Anmälan var en hämndgrej från LW.

Att inte anlita en advokat
är ett typiskt överlägset narcissistiskt beteende:

"De har inget på mig. Det här kommer inte att lösas."
Citera
2018-08-05, 10:31
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
SD har inte postat några bilder
i geocachloggen sedan 29 Jul 18.
Undrar vad han sysslar med?

Är kanske (?) på en kaninhoppartävling idag. Eller agerar chaufför till/från densamma.

Återstår att se om han plockar några burkar i samband med denna begivenhet.
Citera
2018-08-05, 10:33
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Teori
SD blev galen av svartsjuka och ensamrättsbegär som ökade gradvis
efter bilincidenten. Han inser att han har förlorat (nack)greppet om LW när hon fick nya vänner som t ex JH (BeholderX) i Stockholm. JH är kanske bara en vän till henne, men så kan inte SD se relationen och han tänker att de är mer än bara vänner. Därtill har "vänkonkurrenten", märk väl, loggat över 12 000 cacher jämfört med SD:s dryga 6 000 - JH är en geocache-superman jämfört med SD.

LW skulle på onsdagen åka på ett geocachevent till Norge med JH och sju andra. Hon och JH höll även på och planerade ett geocachevent som skulle gå av stapeln under juni i Stockholms Skärgård. JH hade helt tagit den plats som SD tidigare haft... Team Davidsson och Softis arrangerade ju Geotour Sweden 2016 - f ö ett event som Team Davidsson fick priser för under Geocacheventet Hall of Fame 11 mars -17.
SD kanske tänkte att det är LW:s fel att han låg i skilsmässa och såg rött när han inte kunde kontrollera henne längre?

Är SD GM? Kommer han då någonsin att erkänna?

Mycket intressant information kring JH och LW, tack Jag kan tänka mig att SD såg en konkurrent (fiende?) i JH.
Citera
2018-08-05, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Nej, du har rätt. Vi behöver t.ex. inte rota i vilken färg JH har på nuvarande tandborste eller om han har gröna fingrar förstås Du har några gånger presenterat dina (vad jag tycker mycket intressanta) tankar kring JH, bl.a. vad gäller hans geocachloggar och ev. sysselsättning dagarna kring mordet. Jag har inte glömt ditt resonemang men jag skulle vilja förstå det än bättre, en gång för alla. Orkar du skriva ner det punktvis igen?

Från lördagen till tisdagens loggar skriver JH fel veckodag i loggarna. Det blir förskjutet.
Dom (Lingonet och BeholderX) skriver att dom planerat att logga i Västerås under tisdagen, men alla loggar är gjorda under måndagen. Tisdagen står det att JH var i Uppsala, efter jobbet och loggade. Sen skulle dom till Norge på onsdagen.
JH har uppgett först att dom var förbi hennes lgh på tisdagen och då var den avspärrad. Sen ändras uppgiften att dom for (bevisat nu) till Norge på onsdagen och då varit förbi hennes lgh och då var den INTE avspärrad. Jag tror att man minns såna detaljer... Han sa detta direkt efter händelserna (återberättat av flera personer som står honom nära).

Så geocacha på måndagen i Västerås, jobba under tisdagen, till Norge onsdag. Jag har svårt att tro att han jobbar en dag mitt i på det sättet. Tror det är en efterhandskonstruktion.
En hypotes jag ser är JH vart upphämtad av LW eller skjutsad av Lingonet till Örebro på måndagskvällen. Han hade allt till Norge med sig och LW skulle med, då kunde han och LW bli upphämtade samtidigt. Dom skulle kanske geocacha då ihop på tisdagen och förbereda Norge.

När man geocachar heldag, så blir det ofta ganska sent. Jag tror att JH kom till LW sent, kanske efter barnen somnat. Han ser då nått opassande på hennes dator ploppa upp medan hon slår in paket. Han lämnar henne och går mot centrum - Detta ligger då helt rätt i riktningen planket. Hon vill förklara sig och följer med/efter. Dom är inte direkt lågmälda (som ett par som tar en kvällspromenad), utan för en mer livlig dialog, som hörs in i ett sovrums längs vägen.
Det passar bäst med paket, dörr, hastigt lämnad bostad, röster och plank.

Jag har träffat JH några gånger på event utan att prata med honom. Var med ett gäng och klättrade på ett event. En som han känner och han åkte med pikade honom när han klättrade. Då blixtrade han till "Kom och gör det själv!", sa han ganska ilsket. Jag reagerade på det, men det var under fysisk aktivitet, så jag släppte det. Men minns det väldigt klart än idag (det var 3-4 år sedan).

Lingonet och JH vekar vara väldigt tajta. Dom cachar ihop otroligt mycket och reser iväg tillsammans, både dagsturer och långresor i Sverige under flera dagar. Detta verkar ha pågått under många år.

En tanke jag har är att planen var att göra Västerås under tisdagen gällde, men med LW. Kanske JH kom till LW på måndagen och dom skulle sammanstråla i Västerås med Lingonet. LW kommer inte, men JH ber att alla loggar på tisdagen skrivs på måndagen.
Oavsett så måste Lingonet förstå att nått är fel, men tror att han mörkar det för sin vän.
Citera
2018-08-05, 10:44
Medlem
Citat:

Han erkände ju alla omständigheter... Dum kommentar utan tanke.
Citera
2018-08-05, 10:51
Medlem
flixa81s avatar
Citat:

Exakt min tanke!
Likadant har han enligt uppgift sagt den här gången med, han tror ju inte ens mordet kommer lösas!
Tror aldrig han kommer erkänna mordet även om han blir överbevisad i rätten.
Citera
2018-08-05, 10:53
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Han ville inte umgås med henne mer den kvällen i alla fall. Han hade dessutom kommunicerat det på ett sätt som hon också verkar förstått då hon enligt avskrivningsbeslutet verkat återgett att så var fallet. Han stannade bilen hemma hos henne för att släppa av henne efter att ha skjutsat hem henne efter de varit på någon cachingutflykt. Hon kunde ju ha åkt med någon annan om hon var rädd och kände sig hotad.

Det är absolut inte ett normalt civiliserat uppträdande att vägra gå ut ur någon annans bil när man blir tillsagd. Särskilt inte för någon som antagligt har någon utbildning i konflikthantering. Eftersom det är ociviliserat så ger lagen utrymme till användande av visst fysiskt tvång (=våld) för at få ut personen ur bilen. Vilket åklagaren också grundade avskrivningsbeslutet på.

Vad vill du med dessa in absurdum argument, de är inga argument som talar till LWs fördel precis?

Ingen har hittills kunnat förklara för mig hur knoggnuggning hjälper till att få någon ur en bil. Det är en helt kontraproduktiv åtgärd som bara handlar om att visa makt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in