Citat:
Ursprungligen postat av
Cloudedcrystalbeam
Nej, du har rätt. Vi behöver t.ex. inte rota i vilken färg JH har på nuvarande tandborste eller om han har gröna fingrar förstås

Du har några gånger presenterat dina (vad jag tycker mycket intressanta) tankar kring JH, bl.a. vad gäller hans geocachloggar och ev. sysselsättning dagarna kring mordet. Jag har inte glömt ditt resonemang men jag skulle vilja
förstå det än bättre, en gång för alla. Orkar du skriva ner det punktvis igen?
Från lördagen till tisdagens loggar skriver JH fel veckodag i loggarna. Det blir förskjutet.
Dom (Lingonet och BeholderX) skriver att dom planerat att logga i Västerås under tisdagen, men alla loggar är gjorda under måndagen. Tisdagen står det att JH var i Uppsala, efter jobbet och loggade. Sen skulle dom till Norge på onsdagen.
JH har uppgett först att dom var förbi hennes lgh på tisdagen och då var den avspärrad. Sen ändras uppgiften att dom for (bevisat nu) till Norge på onsdagen och då varit förbi hennes lgh och då var den INTE avspärrad. Jag tror att man minns såna detaljer... Han sa detta direkt efter händelserna (återberättat av flera personer som står honom nära).
Så geocacha på måndagen i Västerås, jobba under tisdagen, till Norge onsdag. Jag har svårt att tro att han jobbar en dag mitt i på det sättet. Tror det är en efterhandskonstruktion.
En hypotes jag ser är JH vart upphämtad av LW eller skjutsad av Lingonet till Örebro på måndagskvällen. Han hade allt till Norge med sig och LW skulle med, då kunde han och LW bli upphämtade samtidigt. Dom skulle kanske geocacha då ihop på tisdagen och förbereda Norge.
När man geocachar heldag, så blir det ofta ganska sent. Jag tror att JH kom till LW sent, kanske efter barnen somnat. Han ser då nått opassande på hennes dator ploppa upp medan hon slår in paket. Han lämnar henne och går mot centrum -
Detta ligger då helt rätt i riktningen planket. Hon vill förklara sig och följer med/efter. Dom är inte direkt lågmälda (som ett par som tar en kvällspromenad), utan för en mer livlig dialog, som hörs in i ett sovrums längs vägen.
Det passar bäst med paket, dörr, hastigt lämnad bostad, röster och plank.
Jag har träffat JH några gånger på event utan att prata med honom. Var med ett gäng och klättrade på ett event. En som han känner och han åkte med pikade honom när han klättrade. Då blixtrade han till "Kom och gör det själv!", sa han ganska ilsket. Jag reagerade på det, men det var under fysisk aktivitet, så jag släppte det. Men minns det väldigt klart än idag (det var 3-4 år sedan).
Lingonet och JH vekar vara väldigt tajta. Dom cachar ihop otroligt mycket och reser iväg tillsammans, både dagsturer och långresor i Sverige under flera dagar. Detta verkar ha pågått under många år.
En tanke jag har är att planen var att göra Västerås under tisdagen gällde, men med LW. Kanske JH kom till LW på måndagen och dom skulle sammanstråla i Västerås med Lingonet. LW kommer inte, men JH ber att alla loggar på tisdagen skrivs på måndagen.
Oavsett så måste Lingonet förstå att nått är fel, men tror att han mörkar det för sin vän.