2018-08-05, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Teori
SD blev galen av svartsjuka och ensamrättsbegär som ökade gradvis
efter bilincidenten. Han inser att han har förlorat (nack)greppet om LW när hon fick nya vänner som t ex JH (BeholderX) i Stockholm. JH är kanske bara en vän till henne, men så kan inte SD se relationen och han tänker att de är mer än bara vänner. Därtill har "vänkonkurrenten", märk väl, loggat över 12 000 cacher jämfört med SD:s dryga 6 000 - JH är en geocache-superman jämfört med SD.

LW skulle på onsdagen åka på ett geocachevent till Norge med JH och sju andra. Hon och JH höll även på och planerade ett geocachevent som skulle gå av stapeln under juni i Stockholms Skärgård. JH hade helt tagit den plats som SD tidigare haft... Team Davidsson och Softis arrangerade ju Geotour Sweden 2016 - f ö ett event som Team Davidsson fick priser för under Geocacheventet Hall of Fame 11 mars -17.
SD kanske tänkte att det är LW:s fel att han låg i skilsmässa och såg rött när han inte kunde kontrollera henne längre?

Är SD GM? Kommer han då någonsin att erkänna?
Jag är med inne på den typen av resonemang, speciellt när dom fortsatt med sex.
Det jag inte tycker stämmer är tiden. Han borde reagerat och agerat tidigare. Det fanns inget att sätta på plats. Ja, jo, han ville kanske ha egenrätt till LW som älskarinna, men hon har ju öppet haft förhållanden i närtid.
Han hade ju HD att jobba med. Tror inte att han skulle samtidigt försöka behålla LW med dessa förutsättningar. Ologiskt agerande. Oavsett hur många "Ja, men...". Det stämmer bara inte om ni tänker till innan ni skriver.

Allt det ni skriver om SD, med svartsjuka och "äktenskapskris"/skilsmässa stämmer med ML med. Dessutom stämmer det med ML bättre i närtiden. Han kommer hem från USA under söndagen och hon dör på måndagen. Han är presenterad som mammas nya kille enligt uppgift här inne. Hans relation var aktiv så sent som mars verkar det som.
Citera
2018-08-05, 10:58
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nej, nackgreppet med knog- guggningen känns som en reaktion när man känner att man tappar kontrollen, inte klarar av att hantera situationen.

Ordet "tjafsa" var vä LW:s från början?
Det finns något "banalt", inte så allvarig ton i det ordet.
Inte grälade?

Kanske var det just det att LW med sin utbildning kunde tackla SD på ett mognare sätt än han kunde som fick honom att bli så frustrerad. Kanske ville hon att han skulle sluta att vara på henne, att hon ville leva som hon ville, men att de kunde fortsätta att vara vänner, men just bara det. Eller ett definitivt stopp. En fika, men inget mer. En vuxens sätt att agera när man kommit till vägs ände i en relation, men ändå bor grannar, har gemensamma vänner, barnen är kanske kompisar och en gemensam hobby? -Jag gillar dig, men jag gillar inte hur du hanterar situationen med hur du avslutar diskussionen, fortsätta att vara på mig, kanske kräva sex, kanske även att använda maktspråk, åka iväg, kasta ut mig ur bilen, inte lyssna på mig.

Att man inte måste flytta, sluta med sin hobby och säga upp vänskapen med vänner?

Hans frustration över att hon sätter ner foten på ett mognare sätt, han känner sitt tillkortakommande vad gäller hanteringen av situationen?

Du har precis beskrivit vad jag tror att det handlar om.
Citera
2018-08-05, 10:59
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Jag är med inne på den typen av resonemang, speciellt när dom fortsatt med sex.
Det jag inte tycker stämmer är tiden. Han borde reagerat och agerat tidigare. Det fanns inget att sätta på plats. Ja, jo, han ville kanske ha egenrätt till LW som älskarinna, men hon har ju öppet haft förhållanden i närtid.
Han hade ju HD att jobba med. Tror inte att han skulle samtidigt försöka behålla LW med dessa förutsättningar. Ologiskt agerande. Oavsett hur många "Ja, men...". Det stämmer bara inte om ni tänker till innan ni skriver.

Allt det ni skriver om SD, med svartsjuka och "äktenskapskris"/skilsmässa stämmer med ML med. Dessutom stämmer det med ML bättre i närtiden. Han kommer hem från USA under söndagen och hon dör på måndagen. Han är presenterad som mammas nya kille enligt uppgift här inne. Hans relation var aktiv så sent som mars verkar det som.

Tycker tiden stämmer bra överens!
Skilsmässa från HD kan mycket väl vara en utlösande faktor

Och du fortsätter gå på om ML
Om han nu var Lenas pojkvän vid tiden för mordet, tror du inte polisen kollade upp honom då?
Även om SD snabbt blev misstänkt så kollade de nog även andra män som umgicks med Lena.
Det lär ha funnits digital kontakt med ML också om han nyss var hemkommen från USA.
Men att han var hennes pojkvän vill jag gärna ha säkrare källor på
Senast redigerad av flixa81 2018-08-05 kl. 11:08. Anledning: Tillägg
Citera
2018-08-05, 11:09
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Han erkände ju alla omständigheter... Dum kommentar utan tanke.

För att narcissisten inte tyckte att han gjort något fel.
Han tyckte att han hade rätt att misshandla LW.
Citera
2018-08-05, 11:14
Medlem
Krickedixans avatar
Är det någon som kan sammanfatta hur läget i detta fallet är just nu?
Kommer man inte åt SD? Eller vad händer.

Tacksam om någon orkar berätta
Nu är tråden så otroligt lång
Citera
2018-08-05, 11:16
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Förra året fick Team Davidsson utmärkelser vid geoeventet Hall of Fame och det är tydligt att SD är besatt av geocaching. Det kan man enkelt se till antalet loggade cacher och hans uttalade ambitioner att bli FTF:are när en ny cache släpps. Därmed kan jag ana att huntingen har påverkat det övriga livet inklusive arbetet.

Vid Hall of Fame-eventet 11/3 -17 I Uppsala så träffade SD en ny vän som han lovade att alltid vara snäll mot. Jag tycker denna vän ser ut som JH (BeholderX) och man kan fundera på varför SD har skrivit som han gjorde.
Här kommer bilden med frågan om det är JH och vem det kan vara som inte vill vara med på bilden:
http://forumbilder.se/H7OL4/resized-20180804-203025-5122

Jag tar en repris på mitt tidigare inlägg och undrar: Är det JH som SD fotograferat och som han lovar vara snäll mot?
Citera
2018-08-05, 11:19
Medlem
Energizer666s avatar
[quote=Honan6|64841863]Förra året fick Team Davidsson utmärkelser vid geoeventet Hall of Fame och det är tydligt att SD är besatt av geocaching. Det kan man enkelt se till antalet loggade cacher och hans uttalade ambitioner att bli FTF:are när en ny cache släpps. Därmed kan jag ana att huntingen har påverkat det övriga livet inklusive arbetet.

Besatt av geocaching?
han ligger på plats 351 (av cacharna i sverige) med ca 6'600 loggade cacher
den som har mest ligger på över 75'000 loggade cacher har kollat på enbart svenska cachare
vet inte om man räknas som besatt av det då?
just FTF är det väldigt många som jagar
Citera
2018-08-05, 11:37
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Är det någon som kan sammanfatta hur läget i detta fallet är just nu?
Kommer man inte åt SD? Eller vad händer.

Tacksam om någon orkar berätta
Nu är tråden så otroligt lång

SD fortsatt ensam skäligen misstänkt.
Utredarna jobbar på, de inväntar forfarande svar från NFC där köerna är långa, kanske extra långa i semestertider.

Så för tillfället inget nytt
Citera
2018-08-05, 11:39
Medlem
Honan6s avatar
[quote=Energizer666|64847214]
Citat:
Förra året fick Team Davidsson utmärkelser vid geoeventet Hall of Fame och det är tydligt att SD är besatt av geocaching. Det kan man enkelt se till antalet loggade cacher och hans uttalade ambitioner att bli FTF:are när en ny cache släpps. Därmed kan jag ana att huntingen har påverkat det övriga livet inklusive arbetet.

Besatt av geocaching?
den som har mest ligger på över 75'000 loggade cacher har kollat på enbart svenska cachare
just FTF är det väldigt många som jagar

Energizer666 skrev:

Besatt av geocaching?*
just FTF är det väldigt många som jagar"

Jag, Honan6 svarar:
351 är en bra placering med tanke på att SD även ska hinna familjen, vänner och arbetet.
Senast redigerad av Honan6 2018-08-05 kl. 11:42. Anledning: Tillägg
Citera
2018-08-05, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Tycker tiden stämmer bra överens!
Skilsmässa från HD kan mycket väl vara en utlösande faktor

Och du fortsätter gå på om ML
Om han nu var Lenas pojkvän vid tiden för mordet, tror du inte polisen kollade upp honom då?
Även om SD snabbt blev misstänkt så kollade de nog även andra män som umgicks med Lena.
Det lär ha funnits digital kontakt med ML också om han nyss var hemkommen från USA.
Men att han var hennes pojkvän vill jag gärna ha säkrare källor på
Jag återberättar ju vad som är sagt här om ML vad gäller relationen som "mammas pojkvän".
Jag refererar till loggar som ML och LW skrivit som rena fakta.
Jag återberättar om andras iakttagelser på Läckö eventet.

Sedan får ni tolka som ni vill uppgifterna. Jag säger inte ATT det är så. Jag håller det själv för troligt.
Det jag utläser och tror är:
SD och LW har ett KK förhållande, av och på, under lång tid.
ML och LW hade en relation längre tid tillbaka, innan SD. (Då var ML gift).
Efter bilincidenten så vart det normaliserat mellan SD och LW = inget KK:ande.
Då kommer ML in i bilden igen, under november 2017.
SD och LW dras till varandra och inleder ett KK:ande igen.
JH kommer in i bilden och det fördjupas mellan LW och JH under mars.
ML trillar bort. Insikten kanske kom under USA resan.

LW har redan dragit ned byxorna på SD och dom hade så pass mycket vatten under deras broar, så jag känner att det inte bör leda till mord, oavsett vad som sägs mellan dom.
Däremot både ML och JH hade känslorna utanpå kroppen för LW. Som person verkar JH mer sansad vad gäller relationer. Tror inte han sökte partner så desperat. Men det är bara en känsla.
Citera
2018-08-05, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Nä, det fanns nog gamla förorätter kanske, det här att man gör sig lite lustig om att det tjafsats om fikat är väl att det verkar lite märkligt att hon är mån om att bjuda på fika mitt i natten till någon hon tidigare anmält för ofredande. Det går inte riktigt ihop med kören som sjunger att hon skulle försöka komma ifrån någon som kontrollerar henne (det är hon som bjuder in honom, det är hon som inte vill gå ur bilen).
Fika=Prata igenom och lösa saker..
Citera
2018-08-05, 11:46
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Jag återberättar ju vad som är sagt här om ML vad gäller relationen som "mammas pojkvän".
Jag refererar till loggar som ML och LW skrivit som rena fakta.
Jag återberättar om andras iakttagelser på Läckö eventet.

Sedan får ni tolka som ni vill uppgifterna. Jag säger inte ATT det är så. Jag håller det själv för troligt.
Det jag utläser och tror är:
SD och LW har ett KK förhållande, av och på, under lång tid.
ML och LW hade en relation längre tid tillbaka, innan SD. (Då var ML gift).
Efter bilincidenten så vart det normaliserat mellan SD och LW = inget KK:ande.
Då kommer ML in i bilden igen, under november 2017.
SD och LW dras till varandra och inleder ett KK:ande igen.
JH kommer in i bilden och det fördjupas mellan LW och JH under mars.
ML trillar bort. Insikten kanske kom under USA resan.

LW har redan dragit ned byxorna på SD och dom hade så pass mycket vatten under deras broar, så jag känner att det inte bör leda till mord, oavsett vad som sägs mellan dom.
Däremot både ML och JH hade känslorna utanpå kroppen för LW. Som person verkar JH mer sansad vad gäller relationer. Tror inte han sökte partner så desperat. Men det är bara en känsla.

Du glömde att LW umgåtts i mycket nära relation med AL sen i vintras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in