2018-08-05, 12:14
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Då är min fråga: Kan någon av dessa män bindas till platsen den aktuella kvällen? Det som hittills framkommit är att det är SD som rört sig i området den kvällen. Tror att det hade kommit fram om ev. vittnen hade sett någon annan av LW’s vänner i området, och om polis hade lyckats placera någon annan på platsen ( det går att se var en mobil befunnit sig vid en viss tidpunkt ) Har rätt stor tilltro till att det är uppkollat av utredarna och att de du nämner har alibin. Många tycks tro att det är Kling och Klang som sköter ärendet
Uppgiften om att SD skulle ha setts i området (t.o.m. "på platsen") visade sig vara trivial och/eller av högst oklart ursprung. Uppgiften har senare strukits från indicielistan:
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Beträffande polisens kompetens bör det väl nämnas att den tidigare spaningsledningen har bytts ut, enligt polisledningen med en förhoppning om att utredningen skall fungera bättre. Enligt några artiklar har dessutom rikskrim kopplats in nu.
Senast redigerad av Draifos 2018-08-05 kl. 12:16.
Citera
2018-08-05, 12:16
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666

och det har med geocaching att göra?
Hur mycket någon annan än SD är besatt av geocaching har inget med ämnet här i tråden att göra
Vad flera personer runt SD har gemensamt är just geocaching.
Citera
2018-08-05, 12:17
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det är en avledande manöver från LWs sida ... hon läser av honom, blir rädd ..markerar avstånd ... försöker klara sig undan.

Så reagerar man med Ryggmärgen
som fysiskt underlägsen kvinna för att klara sig ur en hotande och besvärlig situation. Att avleda.

MEN självklart tecknas "att bjuda på bullar" med ett löjets rosa skimmer.

Bullar skulle dock Aldrig ens föresvävat mig ...

Hur förklarar du den del av historian som var samstämmig i anmälan d.v.s. att hon bjöd på fika. Han avböjde. Hon ville prata färdigt om något innan hon går in. Han ville åka hem istället. Hon vägrade lämna bilen innan hon fått säga sitt. EFTER detta går utsagorna isär.

Varför skulle hon för det första bjuda in honom på fika mitt i natten, för det andra vilja prata när han sagt att att han vill åka hem? Om hon enligt din teori vill avleda? Allt tyder snarare på motsatsen.
Citera
2018-08-05, 12:17
Medlem
Honan6s avatar
Svar till Energizer666! Jag tror inte mordet har med geocaching att göra, men däremot besatthet, ensamrätts- och kontrollbehov. Sen kan det vara så att LW utgjorde ett hot mot SD.
Citera
2018-08-05, 12:22
Medlem
Darkwinds avatar
Sammanfattningsvis: B.O Lena var en kvinna som roade sej med att leka kil i olika äktenskap. Bilder hon la upp på sej själv och gifta män är trofeer. Tyvärr tror jag det.
Då öppnar sej dörrar åt en mängd håll betr. GM. Stackars utredare. Säkert många som tyckte intensivt illa om henne.Men döda henne har endast EN gjort. (Eller fler). Någon hatade henne,verkligen.Ihjälslagen med besinningslöst raseri efter vad jag förstått.
Detta som Malin råkade ut för: Hon flyttade in hos UW, då ville Lena plötsligt ha tillbaka honom. När han sedan bröt med Malin så backade Lena. Inget annat än en lek. Hon försökte säkert samma taktik med samtliga gifta män. Både alla dessa gifta män och deras fruar är potentiella gm.
Sen får vi ej glömma hur hon var som mamma. Äldste sonen hatade henne t.ex. Så detta hade hänt förr eller enare. Plötsligt leker man med fel persons känslor. Så är det.
Citera
2018-08-05, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Tack för att du tog dig tid att förklara detta igen

Först planerade JH att logga i Västerås på tisdagen men vad som sedan redogjordes för var loggande på denna ort redan på måndagen?

På tisdagen arbetade JH och letade sedan burkar i Uppsala, enligt hans egna logguppgifter. Hans ev. ”fynd” loggas däremot på måndagen, dagen före?

På onsdagen stod Norgeresan på tur.

Om det var tänkt att JH skulle spendera två nätter måndag-onsdag hos LW undrar jag hur väl JH kände LW:s barn och UW? De skulle ju fira yngste sonens födelsedag på tisdagen.

Märkligt att JH nämnt att LW:s bostad var avspärrad på tisdagen men inte på onsdagen, om så är fallet.
Kan ju vara så att han kom till LW under måndagskvällen och skulle till Västerås på tisdagen med Lingonet, för att återvända till LW på kvällen innan avresa till Norge.

Massa om, men omständigheter som inte stämmer och blir konstigt beteende.
Citera
2018-08-05, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Hämnd för vad?
Att han avvisar henne.
Citera
2018-08-05, 12:28
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Att LW följt efter GM ut ur huset (oavsett vem det nu är) låter som en rimlig teori. Men att de sedan skulle ha rört sig i riktning mot fyndplatsen bygger väl på polisens (åtminstone tidigare) föreställning om händelseförloppet, och just den finns det ju all anledning att vara skeptiskt till.

Såg nu att Leif GW Persson har en teori om att kroppen kan ha flyttats två gånger(?), och det låter intressant. Det är en låst artikel, men någon kanske kan citera lite ur den:
Leif GW:s teori om Lena Wesström: ”Ibland kan man ta offret från en annan plats och sedan flytta på henne igen”
https://www.na.se/logga-in/leif-gw-s-teori-om-lena-wesstrom-ibland-kan-man-ta-offret-fran-en-annan-plats-och-sedan-flytta-pa-he nne-igen

Intressant. Jag tror inte att FP är MP. Jag har en känsla av att MP inte är funnen ännu. GM har haft medhjälpare, enligt mina gissningar. Dessa stöttar nu varandra, om jag får spekulera. Ställer mig inte helt främmande till att GM regelbundet ”självmedicinerar” med droger och/eller alkohol för att klara av att traska omkring. Varje ev. meningsskiljaktighet och osämja mellan GM och medhjälpare kommer dock att innebära att sanningen hotar att sippra fram, steg för steg, känner jag. Mina tankar är givetvis lätta (för er andra) att avfärda då de mestadels bygger på intuition och klurande vid köksbordet.
Citera
2018-08-05, 12:30
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Ingen har hittills kunnat förklara för mig hur knoggnuggning hjälper till att få någon ur en bil. Det är en helt kontraproduktiv åtgärd som bara handlar om att visa makt.

Efersom det de facto var knoggnuggningen som till slut fick ut LW i bilen så undrar man hur det står till med din kapacitet att ta till dig information.
För övrigt instämmer jag i att man med äganderätten i ryggen besitter makt till som Åk som lade ner utredningen skrev "till visst tvång" (läs till knoggnuggning) om någon tvingar sig kvar i ens bil.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-08-05 kl. 12:45.
Citera
2018-08-05, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwind
Sammanfattningsvis: B.O Lena var en kvinna som roade sej med att leka kil i olika äktenskap. Bilder hon la upp på sej själv och gifta män är trofeer. Tyvärr tror jag det.
Då öppnar sej dörrar åt en mängd håll betr. GM. Stackars utredare. Säkert många som tyckte intensivt illa om henne.Men döda henne har endast EN gjort. (Eller fler). Någon hatade henne,verkligen.Ihjälslagen med besinningslöst raseri efter vad jag förstått.
Detta som Malin råkade ut för: Hon flyttade in hos UW, då ville Lena plötsligt ha tillbaka honom. När han sedan bröt med Malin så backade Lena. Inget annat än en lek. Hon försökte säkert samma taktik med samtliga gifta män. Både alla dessa gifta män och deras fruar är potentiella gm.
Sen får vi ej glömma hur hon var som mamma. Äldste sonen hatade henne t.ex. Så detta hade hänt förr eller enare. Plötsligt leker man med fel persons känslor. Så är det.
Vilket dravel! Ytterligare en som försöker svartmåla offret här. Har du något belägg för dina påståenden? Män och kvinnor KAN vara vänner utan att slänga sig i sängen med varandra, vi lever inte på 1600-talet. Vart får du det ifrån att sonen hatade henne? Suck
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Då är min fråga: Kan någon av dessa män bindas till platsen den aktuella kvällen? Det som hittills framkommit är att det är SD som rört sig i området den kvällen. Tror att det hade kommit fram om ev. vittnen hade sett någon annan av LW’s vänner i området, och om polis hade lyckats placera någon annan på platsen ( det går att se var en mobil befunnit sig vid en viss tidpunkt ) Har rätt stor tilltro till att det är uppkollat av utredarna och att de du nämner har alibin. Många tycks tro att det är Kling och Klang som sköter ärendet
JH var inte ens förhörd någon månad efter mordet (nu vet jag inte). Det tycker jag är oerhört anmärkningsvärt. Jag tror att siktet togs på SD och all energi gick dit. När det inte gick till sannolika ocj den tekniska bevisningen inte var i närheten av att hålla, så insåg polisledningen att nått är fel och utredarna bytes ut. Dom har inte jobbat brett har vi ju bevis för nu (JH inte förhörd).
Citera
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Teori
SD blev galen av svartsjuka och ensamrättsbegär som ökade gradvis
efter bilincidenten. Han inser att han har förlorat (nack)greppet om LW när hon fick nya vänner som t ex JH (BeholderX) i Stockholm. JH är kanske bara en vän till henne, men så kan inte SD se relationen och han tänker att de är mer än bara vänner. Därtill har "vänkonkurrenten", märk väl, loggat över 12 000 cacher jämfört med SD:s dryga 6 000 - JH är en geocache-superman jämfört med SD.

LW skulle på onsdagen åka på ett geocachevent till Norge med JH och sju andra. Hon och JH höll även på och planerade ett geocachevent som skulle gå av stapeln under juni i Stockholms Skärgård. JH hade helt tagit den plats som SD tidigare haft... Team Davidsson och Softis arrangerade ju Geotour Sweden 2016 - f ö ett event som Team Davidsson fick priser för under Geocacheventet Hall of Fame 11 mars -17.
SD kanske tänkte att det är LW:s fel att han låg i skilsmässa och såg rött när han inte kunde kontrollera henne längre?

Är SD GM? Kommer han då någonsin att erkänna?

Nja LW skulle åka till Norge på onsdagen med JH. Men SD skulle åka med HD till USA på tisdagen (eller onsdagen också). Det låter som att alla parter har gått vidare enligt mig. No hard feelings.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in