Citat:
Ursprungligen postat av
snillet_1
Kom hem från Skåne i lördags. Åkte in till Göteborg samma kväll och söp mig full. Vaknade med nerspydd soffa, blåmärken och fick tvätta dynorna i fråga (trodde först att jag hade spytt blod och blev svinrädd. Men kom på att det var rom och cola). Drack åtta folköl på söndagen. Vaknade upp och mådde skit efter det på måndagen. Druckit mig full varje kväll sedan dess. En liter vin och fyra-fem starköl blir det. Ska avgifta mig själv med ett gäng folköl imorrn och på söndag.
Sen blir det nyktert en bra period. Lyckligtvis har jag viss kontroll på mig själv. Äter alltid en frukost och middag (trots illamående, bara att tvinga i sig maten), samt dricker aldrig innan 19:00. Aldrig tagit en återställare.
"Detta var sista gången, efter detta ska jag ta en lång vit period". "Jag har kontroll, jag äter mat och schemalägger mitt missbruk, så allt är lugnt, kunde vara värre.".
//Alkoholistens illusioner
Klargörande: Du borde fokusera 100% på första stycket. Är det så här du vill leva resten av ditt liv? Det andra stycket är satan själv, det är beroendet som ger dig en varm kram och lugnar dig så du kan fortsätta missbruka. Bortse helt från de tankarna, för helvete. Ingen kommer ge dig en ryggdunk på grund av du aldrig dricker innan 19 (vilket för övrigt är en lögn), efter att ha läst första stycket, allra minst du.