Citat:
Ursprungligen postat av
munkafan
Har du sett hur många skott som var avlossade?
Långt ifrån vanlig verkanseld. Samt verkanseld placeras generellt från midjan och neråt.
Oavsett bör elden ha kommit extremt snabbt utan någon form av avsökning av situationen.
Grabben hade både Downs Syndrom och Autism. Han både ser ut och beter sig som han är under 5år...
Nä jag har inte sett hur många skott som avlossades för det är spekulation tills utredningen är klar.
Jaha, och hur exakt är verkanseld menar du i stundens hetta? Alla snutar i hela landet är exakt lika bra på att sikta menar du på en skjutbana, men i verkligheten kan det lika gärna han stått bakom en midjehög soptunna och siktat på dem. I mörkret.
Om han betedde sig som en 5-åring vilket jag inte nekar till såklart så var han riktigt bra på att rymma (tyst dessutom ut genom dörrarna), ta med sig vapen som låg i ngn låda, knalla runt på Kungsholmen kl 04 och rikta mot folk. Betänk nu att det kan för vissa kännas som en ny laserman som inte säger något utan bara riktar vapnet mot dig...
Om den som ringde polisen inte såg att han inte hade DNA-stegen rätt så gjorde nog inte snuten det heller.
Sen vad som hände egentligen vet varken du eller jag. Jag säger bara att det är rätt att skjuta under hot, nu var det ingen terror-blatte tyvärr.