2018-08-03, 10:01
Medlem
Arabapans avatar
Många verkar tro att polisen på förhand visste att han hade downs och att han hade en lekssakspistol och sköt honom i syfte att döda, suck!
Hur fan skulle du reagera om en okänd man springer omkring nattetid med ett föremål som föreställer ett gevär och dessutom inte följer polisens uppmaning?
"Jaha, här har vi en man som inte lägger ifrån sig vapnet, han kanske har downs, vi åker tillbaka till stationen! Är det så man ska tolka en del av er som skriver att polisen är mördare?

Hur fan skulle nyheterna se ut om det inte var någon med downs och att vapnet faktiskt var riktigt och att sedan denne man skjutit ihjäl ett antal oskyldiga personer på gatan?
Vad skulle ni skriva då? Jag vet vad många hade skrivit:
"Jävla fittpoliser som fan inte vågar skjuta när de ser ett man som uppenbart inte följer polisens order och viftar med ett gevär i handen!! Va fan trodde ni det skulle vara för någon som var ute mitt i natten med vapen i handen?? En kille med downs syndrom som viftade med ett leksaksvapen?? Jävligt troligt!! Jävla fega poliser som inte skjuter ihjäl fanskapet!"
Citera
2018-08-03, 10:02
Medlem
Gaupes avatar
Helvete vilka jävla klantarslen.
Fy fan vad tragiskt.
Det här var verkligen inte vad polismakten i Sverige behövde nu alltså, vara kända för att ha skjutit en obeväpnad förståndshandikappad.

Jag spår att det här haveriet kommer leda till en ytterligare avväpning av snuten, vilket kommer göra dem ännu mer maktlösa i kontakt med tungt beväpnade kriminella element.
Citera
2018-08-03, 10:02
Medlem
Shaggymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Det är inte skit. Till skillnad från dig dömer jag ingen innan alla fakta är på bordet, och de fakta som framkommit så långt kan inte polisen klandras. Varför är du så ivrig att klandra polisen?

Du bara befäster ditt försvar av verkanseld mot oskyldiga. Jag upprepar att du pratar skit. Vi har de fakta på bordet vi behöver för att kritisera skjutglada och inkompetenta poliser.
Citera
2018-08-03, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blåbäré
Slänger med ett intressant klipp från en förståsigpåare.

https://youtu.be/yfi3Ndh3n-g

Så klockren. Och denna visar inte ens en ytterligare komplexitet med andra personer runt om som kan hetsa eller ge felaktig information.
Citera
Medlem
flashforwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Ja då jag är en hemsk människa.

Men tycker fortfarande att det är mycket osmakligt att sitta och gnälla i tv strax efter sin sons död. Hon påminner lite om Englas mamma.

Vem är mamman till Eric?
Hon är inte skriven hos pappan. Har hon någon diagnos?
Citera
Medlem
Blåbärés avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biyu800
Hela situationen kunde ha undvikits då ingen anledning fanns för dessa tre att konfrontera Eric från första början.
Situationen var INTE brådskande

Vem säger att det var de som konfronterade Eric och inte tvärtom?

Var inte brådskande? Var står denna information? "Beväpnad man går runt i centrala Stockholm" Vad skall det betraktas som? Fanns informationen att ingen annan var i närheten?
Citera
2018-08-03, 10:06
Medlem
DetskarsigmedIsiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av munkafan
Har du sett hur många skott som var avlossade?
Långt ifrån vanlig verkanseld. Samt verkanseld placeras generellt från midjan och neråt.
Oavsett bör elden ha kommit extremt snabbt utan någon form av avsökning av situationen.
Grabben hade både Downs Syndrom och Autism. Han både ser ut och beter sig som han är under 5år...

Nä jag har inte sett hur många skott som avlossades för det är spekulation tills utredningen är klar.
Jaha, och hur exakt är verkanseld menar du i stundens hetta? Alla snutar i hela landet är exakt lika bra på att sikta menar du på en skjutbana, men i verkligheten kan det lika gärna han stått bakom en midjehög soptunna och siktat på dem. I mörkret.

Om han betedde sig som en 5-åring vilket jag inte nekar till såklart så var han riktigt bra på att rymma (tyst dessutom ut genom dörrarna), ta med sig vapen som låg i ngn låda, knalla runt på Kungsholmen kl 04 och rikta mot folk. Betänk nu att det kan för vissa kännas som en ny laserman som inte säger något utan bara riktar vapnet mot dig...

Om den som ringde polisen inte såg att han inte hade DNA-stegen rätt så gjorde nog inte snuten det heller.

Sen vad som hände egentligen vet varken du eller jag. Jag säger bara att det är rätt att skjuta under hot, nu var det ingen terror-blatte tyvärr.
Citera
Medlem
Citat:
Hela situationen kunde ha undvikits då ingen anledning fanns för dessa tre att konfrontera Eric från första början.

Om vapnet hade varit äkta då? Vad hade hänt om Eric mejat ner en gravid tjej bara för att polisen försöker få honom att släppa vapnet? Fatta att det är en jävla massa faktorer att ta hänsyn till.
Citera
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Intressant, du tycker polisen ska strunta i en anmälan om att en person rör sig i området med ett vapen.
Citera
2018-08-03, 10:07
Medlem
Svammels avatar
3 snutar som inte kan göra det rätta. istället trigger happy a la USA...totalt hjärnsläpp. ok att en snut inte greppar läget.. men 3!? De borde ju gått in i huvet när det såg downien att fara = noll. Vad är sannolikheten att en downie skulle sitta med riktigt vapen. Det finns inte! Sedan borde de kanske sett att "vapnet" var ett plastvapen i miniatyr. Dem om några borde sett det.

Nä, duger inte. Detta kommer ligga dem till last , inte bra för CV't
Citera
2018-08-03, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shaggyme
Du bara befäster ditt försvar av verkanseld mot oskyldiga. Jag upprepar att du pratar skit. Vi har de fakta på bordet vi behöver för att kritisera skjutglada och inkompetenta poliser.

Nej, det är du som är inavlad och inte kan förstå fakta. Att springa omkring med ett vapen så är man inte oskyldig, även om man har DS.
Citera
2018-08-03, 10:09
Medlem
Citat:
Exakt vad pratar du om?

Enda objektiva som finns är först skott sedan lägg ner vapnet ropades, inget annat kan styrkas
Nyss skrev du att de inte ropade att han skulle lägga ner vapnet innan de sköt? Hur ska du ha det och du verkar inte själv ha koll på vad som kan styrkas eller ej...

Citat:
Nope, dom sköt först sen sa dom åt honom att lägga ner den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in