2018-08-03, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oz123
Det här med att den stackars killen anmäldes försvunnen efter händelsen har jag anat hela tiden. Ett larm om försvunnen person går väl ut till de patruller som jobbar i området? De skulle då ha varit mer förberedda på att möta en man med ds och autism.

Att Erik anmäldes försvunnen efter händelsen var uppe alldeles i början. Då fanns det även surr om att pappan hade försökt prata med poliser innan utan framgång. Gick sedan upp och anmälde honom försvunnen. Obekräftat än så länge.
Citera
2018-08-03, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Det är riktigt. Det ser tämligen äkta ut. Alla som ljugit här i tråden och gapat om att Polisen kunde se att det var ett leksaksgevär, flerfärgad leksakspistol etc. borde skämmas. Jag undrar forfarande varför mamman köpte det åt honom? Han kan ju inte prata. Ville han ha det, eller köpte hon det ändå? Varför kom han på att han skulle ut på gatan mitt i natten med det där geväret? Vad försiggick i huvudet på honom?
Han kanske hade sett en film eller på tv något som han tyckte var coolt och ville ut och leka?
Citera
2018-08-03, 15:42
Medlem
Dr.Diegos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Skämmas? Det är en polis förbannade uppgift att kunna särskilja ett fejkvapen från ett äkta. Kan de inte det, bör de omedelbart byta jobb. Så svårt kan det inte vara. Vi oinsatta lekmän kan det vara marigt för men inte för poliser som pysslar med puffror till vardags.
Är du dum, eller gör du dig bara till. Det finns hur mycketbleksaksvapen som helst, som inte ens den bästa vapenexpert kan avgöra i sunket ljus om de är äkta eller fale.

Om man nu har en son som har DS och gillarvattbspringa ut på stan ,ed sin leksakspicka så är det föräldrarnas jävla skyldighet att ta leksakspickan ifrån honom.

Själv hade jag jävligt verklighetstrogna leksaksvapen när jag var liten, och det hade alla då. Men, inte fan skulle jag låta mina syskonbarn springa omkring med dem i dagens Stockholm.
Citera
2018-08-03, 15:43
Medlem
laserlasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeadlessAgnew
Skulle för övrigt vara intressant att få det prövat ifall mamman eller pappan kan ha gjort sig skyldiga till vållande till annans död när dom skickar ut CP ungen som enligt dom själva är på en 3 årings nivå med en vapenreplika.
han rymde
Citera
2018-08-03, 15:43
Medlem
Illegales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Bra att en bild på vapnet har kommit fram. Ser väldigt äkta ut och polisen hade bara några sekunder på sej.

Bilden ær suddig och svårt att urskilja detaljer på plastleksaken!
Passa så du inte blir skjuten nær du fogar hemma vid fønstret.
http://www.lindberg-lund.no/images/1...2C924CF0E8.jpg
Citera
2018-08-03, 15:45
Medlem
fskers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgentAschberg
Nä, alla springer ju runt med robo-cops pistol i orten. haha.
Har hört att dom defakto hjälpte erik, genom att skjuta bort 40 % av hans downs syndrom.

Synd att alla inte var lika smarta, starka och coola som dig. Då hade man kunnat identifiera vilken sorts pistol det var även med ögonbindel.
Citera
2018-08-03, 15:45
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Skämmas? Det är en polis förbannade uppgift att kunna särskilja ett fejkvapen från ett äkta. Kan de inte det, bör de omedelbart byta jobb. Så svårt kan det inte vara. Vi oinsatta lekmän kan det vara marigt för men inte för poliser som pysslar med puffror till vardags.

Ditt argument är löjligt och fullständigt ovidkommande. Poliser jobbar som poliser. För att beivra brott. De är inte experter på all världens vapen. De har utbildning att hantera vapen. Det finns tiotusentals olika vapen, både nutida och historiska som duger att skjuta ihjäl människor med. Inte ens vapenexperter och experter på antika vapen kan varenda vapen. Det går att göra replikor så skickligt att inte ens vapenexperter kan avgöra om det är äkta utan att titta på det på nära håll.
Citera
2018-08-03, 15:46
Medlem
Citat:
Ditt argument är löjligt och fullständigt ovidkommande. Poliser jobbar som poliser. För att beivra brott. De är inte experter på all världens vapen. De har utbildning att hantera vapen. Det finns tiotusentals olika vapen, både nutida och historiska som duger att skjuta ihjäl människor med. Inte ens vapenexperter och experter på antika vapen kan varenda vapen. Det går att göra replikor så skickligt att inte ens vapenexperter kan avgöra om det är äkta utan att titta på det på nära håll.
Vilket brott har utspelats här?
Citera
2018-08-03, 15:47
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag skrev att målet inte var att han skulle dö.

Om målet inte vore att han skulle dö så skulle polisen inte använt ammunition som är konstruerad för att maximera skadeverkan inne i kroppen. Det här snacket om att de använder speer gold dot för att förhindra genomskjutning är skitsnack, speer gold dot har extra hög mynningshastighet för att maximera penetreringen.

Hade målet varit att förhindra genomskjutning hade man använt ammunition med reducerad utgångshastighet. Polisen skjuter på så kort avstånd att det inte spelar någon roll om kulan går i 300 m/s eller 450 m/s, kulbanan blir inte märkbart annorlunda.

Hade målet varit att förhindra att den skjutne dör så hade man inte använt hålspetsammunition avsedd för jakt. Ni måste fatta att man inte ska lyssna på vad polisen säger utan man ska titta på vad polisen gör. Det är en universell tumregel som gäller allt och alla i hela hycklarsverige. Det som står i officiella styr och måldokument för olika myndigheter har ingen som helst bäring på vad som faktiskt gäller i den verkliga verksamheten. I praktiken gäller det att när polisen skjuter så skjuter polisen för att döda för hade man hade varit ute efter att skadeskjuta så hade man fortfarande använt den gamla 7.65 mm pistolen med den gamla helmantlade ammunitionen.
Citera
2018-08-03, 15:47
Medlem
L0110s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DetskarsigmedIsis
Absolut är det så, det är nämligen deras uppgift och vem som helst riktar ett vapen mot dem och även inte lägger ned det. Resten kommer i utredningen.

och var är utegångsförbudet för alla stumma, kommunikationshandikappade eller som har ett annat språk ?
Citera
2018-08-03, 15:48
Medlem
Aviarts avatar
Denna tråden är oerhört underhållande. I synnerhet sen sub-100 inläggs-vänstertrollen kommit in.

Jag är inget större fan av den svenska polisen, dom är inte bara veka och ofta inkvoterade, dom genuscertifieras och dessutom så beskyddar dom ett styre som aktivt arbetar för att förringa och förinta svenskar.

MEN! Dom får nästintill dagligen utstå allt från stenkastning, anlagda bränder etc. Man spränger polishus och skjuter hej vilt och ibland knivar man en polis. Ett klimat skapat av ovannämnda vänsterslödder och detta vanstyre. Vad tror ni då händer när man ställs inför en lirare med vad som ser ut som ett vapen? Personen verkar inte svara på tilltal eller samarbeta med polisen.

"Hurr durr det var ett leksaksvapen" ja jo, men i stundens hetta har du inte en jävla chans att reflektera över det och dessutom får man, med tanke på hur mycket det skjuts och hur vanligt det är med beväpnade kriminella, ALLTID utgå från att vapnet är riktigt. Ni som säger att det är busenkelt att se skillnaden har aldrig sett, hållit i eller avfyrat ett vapen. Jag skulle gissa på att 75% av er som säger dylika saker är typiska innerstads Södertörnare.

Sen såg jag att det skulle varit kvinnliga poliser? Om nu så är fallet så hjälper det inte det minsta. Kvinnor kan inte och SKA inte inneha positioner i samhället som är psykiskt påfrestande, där man kanske hamnar i en situation där dom mest primala reflexerna aktiveras, såsom poliser, brandmän etc. Detta utöver dom rent fysiska aspekterna.

Slutsats; Ni har skapat samhället själva, med hög kriminalitet, skjutningar och mord in absurdum. Noll och ingen respekt för polisen har fått till följd att polisen ses som fritt vilt och det har upprepade gånger visat sig. Det i sin tur har skapat en poliskår på sin spets. "On the toes" som jänkarna hade sagt.

Sen har ni mage att lipa över att grabben fick sätta livet till? Jag lova er att Downien kommer att bli en martyr och en symbol för den "hemska polisen" och ett argument till varför vi ska avväpna svensk polismakt och anställa fler genuscertifierade dialogpolis.

Ni gör mig spyfärdig.
Citera
2018-08-03, 15:49
Medlem
fskers avatar
Citat:
Det är riktigt. Det ser tämligen äkta ut. Alla som ljugit här i tråden och gapat om att Polisen kunde se att det var ett leksaksgevär, flerfärgad leksakspistol etc. borde skämmas. Jag undrar forfarande varför mamman köpte det åt honom? Han kan ju inte prata. Ville han ha det, eller köpte hon det ändå? Varför kom han på att han skulle ut på gatan mitt i natten med det där geväret? Vad försiggick i huvudet på honom?

Han ville väl ha det. Och jag tror knappast att hon förutsåg att det skulle leda till detta. Hon bör ej klandras.

Antagligen föregick rätt lite I huvudet på honom. Jag anser att hela situationen är olycklig. Det man möjligtvis kan lära sig att det ej är bra att ha tre kvinnliga poliser som arbetar som ensam grupp i denna sortens stressade situationer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in