Citat:
Ursprungligen postat av
NorthernAngel
När tror ni det kommer? De vill ha maximalt genomslag i opinionen. Sist kan det nästan varit för nära valet? kanske 1 vecka innan är lagom för att maximalt förstöra för SD? Men om MSM med SVT och SR i spetsen vet att det är bluff och kommer genomskådas kanske det är bäst att släppa det dagen innan så några går på att det är sant.
Att rota igenom Jimmie Åkessons sopor kanske är svårare nu när han antagligen har ett bra skydd av SÄPO. De har nog utvecklat ett bra samarbete och har många supportrar i SÄPO.
Jag tror (hoppas?) att MSM börjar att dra öronen åt sig?
MP/V lierade MSM har kanske börjat att inse att Åkesson med SD är på väg att bli en rejäl maktfaktor i Sverige?
En maktfaktor som inom kort kan komma att stänga subventions och bidragskranen, införa lagstiftning som gör det lättare för enskild att ta en tidning till domstol för cirkulerade osanningar, vilket i sin tur ställer högre krav på massmedias professionalism.
En blaska som inte går runt för egen maskin får helt enkelt stänga.
Med SD vid rodret så tror jag även att medialandskapet kraftigt kommer att förändras. Det skulle inte förvåna mig om Sverige i sådana fall skulle få se typ "FOX Sverige" som snabbt kommer att få sin publik.
Nej, jag är inte någon beundrare av FOX men det skulle vara bra att få ett starkt mediehus som är högerorienterat och som kan "balansera" SVT, TV4, etc.