2018-07-31, 20:05
  #72601
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Men den liberala median i USA kämpar fortfarande mot Trump trots fallande läsar/tittarsiffror.
Inte bara i USA, se bara på den Svenska rapporteringen.

Steget Efter om Svensk media och Trump: https://pbs.twimg.com/media/DYMS80OW0AAw0Q5.jpg:large

Jag tror att det nya politiska landskapet i Sverige kommer att tvinga vänstern ut ur sina f.d. trygga mediabubblor när alternativmedia i Sverige börjar att samarbeta med utländska konservativa investerare.
Nya sändningstillstånd och Özz Nujen och andra tyckare som nagelfars och granskas på bästa sändningstid.

Miljöpartisterna på Expressen skulle inte greja vare sig kritisk granskning eller en öppen konkurrens.

Jag håller tummarna!
2018-07-31, 20:20
  #72602
Medlem
Angående opinionen då så ...

Tydligen är SD största partiet bland män i sverige. Oavsett bakgrund. Rätt spännande ändå att det parti som har majoriteten av alla som rimligen borde våga uttrycka sig i medier ändå inte vågar det. Detta var inte tänkt som något tuffhets hets. Inte alls. Det visar på hur förtryckta männen varot i sveroge under lång tid under..Detta har i allara högsta grad med specifikt opinionen i sveroge.

Betänl våran alldeles egna pussy riot..Rikshororna Med namn jag inte vill hänga ut. De gör en kupp Hata SD på bästa sändningstid ( läs hata svenska män ) och gullas friskt i medier efter påhoppet. Så jävla oproblematiskt att man får rysningar.

Det tragiska är fan sambandet alla män i hela sverige stöttar ett parti som anses vara ok att mobba ut i media tv. Och Ingen Skäms när de jävlas lite på skoj med Sd.

Men alla skäms att säga att de stöttar Sd. Inte ett enda fegt alliansparti eller vänsterparti vågar ta avstånd när man saboterade valsedlar eller drog ur strömmen för SDs valhögkvarter på valdagen. Återigen Opinionsläget..Tillåt mig repetera en gång till så poletten faller ned. Ingen vågar ta Sd i försvar. Fegast är musiker och artister. Följd av etablerade politiker. Därefter kommer media. Av någon outgrundlig anledning är det just Kvinnor i TV som försvarar SD. Helt otroligt.

Jag begör inte att man ska rösta på Sd men nån jävla sympati kräver jag av övriga partier och media ( det handlar om stake inget annat)
2018-07-31, 21:36
  #72603
Medlem
Flash-999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
Delar din uppfattning helt. Det finns alltför många som tror att PK-trycket numera är i det närmaste utraderat i Sverige och att folk är, och kan vara, hur öppna som helst med att de tänker rösta på SD.

Jag skulle inte svara på frågan om någon ringde på telefonen från ett opinionsundersökningsföretag.
2018-07-31, 21:43
  #72604
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Det är det där sms:et från SJ att tåget är inställt, och därmed den länge emotsedda resan inställd, eller den konkreta lukten av brandrök över nejden som avgör för enskilda människor hur rösten faller. Varken enskilda stora händelser eller skandaler åt ena eller andra hållet.

Besvikelser, små vardagliga besvikelser, avgör val. Inte vrede. Vad media må skapa är flyktigt och kort, det dör som en stormvind i öknen bort, så att säga.
Japp!
Till syvende och sist så kommer nog väldigt mycket handla om vad man får för skatten man betalar?

Det är nog en och annan asylaktivist tillika kommunalpolitiker som står inför en aha-upplevelse.

Akilov kommer inte att spela en större roll, men pensionären som måste betala i.e. 12,000 kronor för att få tänderna hjälpligt fixade samtidigt som illegala, tiggare, m.fl. får hela garnityren fixade för 50 spänn, där har vi ett typexempel på det missbruk av politisk makt och skattemedel som får folk att gå till SD.
Afghanlagen är nog en annan sak som får folk förbannade, politiker som leker godhet med andras surt förvärvade slantar inser inte att lagen är en spottloska i ansiktet på den som arbetar och betalar skatt.
Den allmänna otryggheten framför allt i skolorna där vuxna män med synnerligen kvinnofientliga klantraditioner tillåts studera med Svenska barn.....vad finns mer att säga?
2018-07-31, 22:20
  #72605
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Förstår du inte att det är reklam för deras andra tjänster, reklam som de inte behöver betala en krona för att få in i all media. Men när man gör reklam är det förstås bra att inte reta upp sina kunder och om dessa är motståndare mot SD betyder det att det är bra för affärerna att hålla SDs siffror nere.

Kunderna till opinonsintituten är oftast företag som vill undersöka marknaden. De skiter fullständigt i vilka partier som gynnas eller missgynnas MEN självklart är det inte bra för ett opinionsinstitut att missa sina mätningar och hamna snett i sitt skyltfönster. Sverigedemokraternas väljare är precis lika intressanta som övriga väljare. Vad får dig att tro något annat? Offerkoftan? Den skiter opinionsföretagen fullständigt i. De vill bara maximera sin vinst och ju bättre skyltfönstret är oavsett partipolitiska intressen desto fler uppdrag får det opinionsinstut som lyckas bäst i sina opinionsmätningar.
2018-07-31, 22:37
  #72606
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Kunderna till opinonsintituten är oftast företag som vill undersöka marknaden. De skiter fullständigt i vilka partier som gynnas eller missgynnas MEN självklart är det inte bra för ett opinionsinstitut att missa sina mätningar och hamna snett i sitt skyltfönster. Sverigedemokraternas väljare är precis lika intressanta som övriga väljare. Vad får dig att tro något annat? Offerkoftan? Den skiter opinionsföretagen fullständigt i. De vill bara maximera sin vinst och ju bättre skyltfönstret är oavsett partipolitiska intressen desto fler uppdrag får det opinionsinstut som lyckas bäst i sina opinionsmätningar.

Du har helt fel, det finns många företag som har tagit ställning mot SD och även bland de som inte har gjort det har 87% av de anställda på företagen röstat emot SD och utsatts för en massiv mediakampanj som går ut på att SD är djävulen själv. Det är klart människor påverkas av det, se bara på dig själv. Ett evigt tramsande om offerkofta förändrar inte verkligheten.
2018-07-31, 23:05
  #72607
Avstängd
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Du har helt fel, det finns många företag som har tagit ställning mot SD och även bland de som inte har gjort det har 87% av de anställda på företagen röstat emot SD och utsatts för en massiv mediakampanj som går ut på att SD är djävulen själv. Det är klart människor påverkas av det, se bara på dig själv. Ett evigt tramsande om offerkofta förändrar inte verkligheten.

Brandos var ju ett av dessa företag. Gick inte så bra för dem.
2018-07-31, 23:22
  #72608
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Du har helt fel, det finns många företag som har tagit ställning mot SD och även bland de som inte har gjort det har 87% av de anställda på företagen röstat emot SD och utsatts för en massiv mediakampanj som går ut på att SD är djävulen själv. Det är klart människor påverkas av det, se bara på dig själv. Ett evigt tramsande om offerkofta förändrar inte verkligheten.

Blev det inte en massa tjafs om en konferens på Grand Hotel, det var först vänster-facklig och vänster aktivitet och sedan tror jag företagsledningen kastade skit på SD men jag har glömt detaljerna. Det var en präktig skandal som SD vann på.

Nu börjar det åter gå bättre för SD och vi borde se det efter 15 augusti. Valarbete som biter är att en Moderat politiker blev misshandlad. Vi hade nyligen en mördare som flydde organiserat. Skandal! Nyligen blev en anställd på Kriminalvårdsverket angripen.

Kronan på verket är att Kungliga reliker inte får vara ifred "leve mångfalden"...alla förstår inte hur bra detta valarbete idag verkligen är. Fattar Ni hur mycket SD tjänar på detta?

För det skär in i Nationen och det är etablissemanget som har släppt löst detta. Det verkar det biter undermedvetet på folket.

OI får svårt att hålla ner SD-siffrorna efter 15 augusti.
2018-07-31, 23:41
  #72609
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Min fetning.

En väldigt bra kommentar. Visst har du rätt!
Har själv brukat "institut" av gammal vana. Men nu så kommer jag att tänka mig för

https://sv.wikipedia.org/wiki/Sifo


Och här har vi SIFO's ägare:

https://www.wpp.com/

DET VAR BRA ATT DU RÖT TILL!

Det var katten. Jag har levt i illusionen att SIFO på något för mig odefinierbart sätt var kopplat till staten. Tittar man på vad wpp har som kunder i USA så är det bland annat följande.
Citat:

Clients include 369 of the Fortune Global 500, all 30 of the Dow Jones 30 and 71 of the NASDAQ 100

Rätt många globalistföretag här skulle jag gissa.



Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Tittar man lite närmare så får man känslan av att det minst av allt handlar om SD-vurmare.

Vad det gäller SIFO så sällar jag mig nu till övriga foliehattar och konspirationsteoretiker, med en sådan ägare så tror jag att SIFO har en agendasättande roll.
Att ständigt ligga så fel på sina SD-mätningar, utan att utföra några tillitsingivande korrigeringar, kan helt enkelt inte vara enbart tillfälligheter.

Det där är lite spiken i kistan på diskussionen huruvida OI har en "anti-SD" agenda eller ej för mig.



Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Sedan skriver artikelförfattarna (bägge från Göteborgs universitet) följande som alla bör fundera på:

Opinionsundersökningar inte bara mäter vad folk röstar på. De även påverkar vad folk röstar på.

Det är ju det vi "konspirationsteoretiker" hävdat i åratal.




Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Jag tror (hoppas?) att MSM börjar att dra öronen åt sig?

MP/V lierade MSM har kanske börjat att inse att Åkesson med SD är på väg att bli en rejäl maktfaktor i Sverige?
En maktfaktor som inom kort kan komma att stänga subventions och bidragskranen, införa lagstiftning som gör det lättare för enskild att ta en tidning till domstol för cirkulerade osanningar, vilket i sin tur ställer högre krav på massmedias professionalism.
En blaska som inte går runt för egen maskin får helt enkelt stänga.

Med SD vid rodret så tror jag även att medialandskapet kraftigt kommer att förändras. Det skulle inte förvåna mig om Sverige i sådana fall skulle få se typ "FOX Sverige" som snabbt kommer att få sin publik.
Nej, jag är inte någon beundrare av FOX men det skulle vara bra att få ett starkt mediehus som är högerorienterat och som kan "balansera" SVT, TV4, etc.

Jag har undrat varför staten varit intresserad av att köpa TV4. Kanske är det vanlig korruption det handlar om. Judarna Bonnier vet att TV4 och MSM kommer tappa i en snar framtid och ser till att plundra skattebetalarna så mycket det går, så länge det går. Vilken annan förklaring finns det?

Med vettiga ledare i landet kommer PK få ett helvete, den saken är klar.



Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Blev det inte en massa tjafs om en konferens på Grand Hotel, det var först vänster-facklig och vänster aktivitet och sedan tror jag företagsledningen kastade skit på SD men jag har glömt detaljerna. Det var en präktig skandal som SD vann på.

Nu börjar det åter gå bättre för SD och vi borde se det efter 15 augusti. Valarbete som biter är att en Moderat politiker blev misshandlad. Vi hade nyligen en mördare som flydde organiserat. Skandal! Nyligen blev en anställd på Kriminalvårdsverket angripen.

Kronan på verket är att Kungliga reliker inte får vara ifred "leve mångfalden"...alla förstår inte hur bra detta valarbete idag verkligen är. Fattar Ni hur mycket SD tjänar på detta?

För det skär in i Nationen och det är etablissemanget som har släppt löst detta. Det verkar det biter undermedvetet på folket.

OI får svårt att hålla ner SD-siffrorna efter 15 augusti.

Varför skulle de bry sig nu? Jag är mer orolig för avancerat valfusk. SD borde gå ut och säga att man vill ha utländska valobservatörer helst från V4 och Österrike om inte annat för att "ryssarna" inte ska påverka valet.
2018-07-31, 23:43
  #72610
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SherrodBrown
Angående opinionen då så ...

Tydligen är SD största partiet bland män i sverige. Oavsett bakgrund. Rätt spännande ändå att det parti som har majoriteten av alla som rimligen borde våga uttrycka sig i medier ändå inte vågar det. Detta var inte tänkt som något tuffhets hets. Inte alls. Det visar på hur förtryckta männen varot i sveroge under lång tid under..Detta har i allara högsta grad med specifikt opinionen i sveroge.

Betänl våran alldeles egna pussy riot..Rikshororna Med namn jag inte vill hänga ut. De gör en kupp Hata SD på bästa sändningstid ( läs hata svenska män ) och gullas friskt i medier efter påhoppet. Så jävla oproblematiskt att man får rysningar.

Det tragiska är fan sambandet alla män i hela sverige stöttar ett parti som anses vara ok att mobba ut i media tv. Och Ingen Skäms när de jävlas lite på skoj med Sd.

Men alla skäms att säga att de stöttar Sd. Inte ett enda fegt alliansparti eller vänsterparti vågar ta avstånd när man saboterade valsedlar eller drog ur strömmen för SDs valhögkvarter på valdagen. Återigen Opinionsläget..Tillåt mig repetera en gång till så poletten faller ned. Ingen vågar ta Sd i försvar. Fegast är musiker och artister. Följd av etablerade politiker. Därefter kommer media. Av någon outgrundlig anledning är det just Kvinnor i TV som försvarar SD. Helt otroligt.

Jag begör inte att man ska rösta på Sd men nån jävla sympati kräver jag av övriga partier och media ( det handlar om stake inget annat)
Om du vore socialt aktiv i verkligheten så skulle du inte skriva detta. Fler och fler(läs: majoriteten) män skrattar åt media och kan inte skita mer högaktningsfullt i vad de säger och skriver. Man har insett att det är på valdagen det händer och man skäms inte för att säga det heller. Stigmat kan dra åt helvete så att säga.

Det handlar inte om ett parti längre. Nu är man gott trött på att bli kallad saker. Att bli utfryst trots att man är en försörjande människa till sin familj. Att man inte får lov att försvara sin familj och sina värderingar.

Jag har talat med ett ansenligt antal kvinnor i Göteborg som röstade från V till Fi 2014 och deras utsagor är inte nådiga kring precis det du skriver om. De vill inget annat än att deras egna män får plats igen. Det kommer de att få. Men ingen vill ha krig på gatorna.

Du får vackert vänta på att siffrorna trillar in i september. Då får du se på hur lite skam det finns i att försvara Sverige, svenskarna och därmed de partier som ställer sig i det ledet.

Ps. Du kan aldrig kräva nånting av ett politiskt parti.. Särskilt inte sympati. Det handlar om makt och inget annat.
2018-08-01, 03:52
  #72611
Medlem
8711s avatar
Så var vi då inne på en ny månad! Augusti är kommen och snart bara en månad kvar till valet den 9 september! Många saker kommer hända den närmaste tiden som kan påverka opinionssiffrorna för Sverigedemokraterna. Redan nu på morgonen kommer en nära två timmar lång film från Sverigedemokraterna som kommer skapa rubriker. Jimmie Åkesson ska delta i en rad debatter och utfrågningar och åka landet runt i en torgmötesturné.

Angående opinionsmätningarna i sig är det svårt att säga så mycket om månaden som gick, juli månad. Då färre mätningar kom än en vanlig fullständig månad, även om det kom fler mätningar i slutet av månaden än jag hade trott. I augusti lär det komma en lång rad mätningar, i flera instituts fall flera stycken och något institut kanske till och med börjar rapportera siffror dagligen som United Minds gjorde i den förra valrörelsen. Det blir intressant att se Sverigedemokraternas månadssnitt för augusti. Jag hoppas och tror det kan hållas runt 22% som vi såg i juni och då kan vi alla se fram emot ett valresultat för Sverigedemokraterna på omkring 25%!
2018-08-01, 08:09
  #72612
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
.
Jag hoppas och tror det kan hållas runt 22% som vi såg i juni och då kan vi alla se fram emot ett valresultat för Sverigedemokraterna på omkring 25%!

Du är alldeles för pessimistisk. Jag sätter min "hatt" på att valresultatet blir runt 29,x%.
Och att augustis OIs "tvingas" visa detta genom att mer realistiskt redovisa det faktiska stödet för SD.
Flera av dessa kommer visa att SD nu är största partiet.
__________________
Senast redigerad av MrStreamer 2018-08-01 kl. 08:11.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in