2018-07-23, 21:25
Medlem
Jag må vara Sveriges största pessimist men känns fan surt nu. Andra halvleken är så svag.

Krävs sex poäng mot Trelleborg, sen kanske hybrisen kan vakna igen.
2018-07-23, 21:47
Medlem
paaalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Jag må vara Sveriges största pessimist men känns fan surt nu. Andra halvleken är så svag.

Krävs sex poäng mot Trelleborg, sen kanske hybrisen kan vakna igen.
Surt? Kom igen. Vår svacka existerade bara i supportrarnas huvuden. Laget hade bra kontroll på Östersund fram till kvitteringen och var klart bättre än Elfsborg. Idag fortsätter vi visa att vi har allsvenskans bästa offensiv.
2018-07-23, 21:54
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Märklig sits för AIK som är obesegrade efter halva serien men trots det kan komma att dela poäng med TVÅ andra lag när tabellen inte haltar.

Är väl inte så konstigt med tanke på att man har flest kryss i allsvenskan? 0-3-0 ger samma poäng som 1-0-2.
2018-07-23, 22:05
Medlem
Är bajen tillbaka som solklara favoriter till guldet nu?
2018-07-23, 22:24
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WonDash
Är bajen tillbaka som solklara favoriter till guldet nu?

Haha nej, Dalkurd var väl ungefär lika usla som BP var igår.

Kul att se Paulsen spela klockrent som högerback. Viktigt att få in både honom, Fenger och Fällman i backlinjen.

Finns många som förtjänar plus idag. Junior/Jeppe är lagets hjärta som vanligt, Tankovic har mer driv i tempot och Hamad gör äntligen en bra match igen. Men högst av alla hissar jag Djurdjic. Vilken jävla vinnarskalle! Påminner på det sättet om en uruguayansk mittfältare vi hade en gång..
2018-07-23, 22:30
Bannlyst
Citat:
Märklig sits för AIK som är obesegrade efter halva serien men trots det kan komma att dela poäng med TVÅ andra lag när tabellen inte haltar.

Fullt logiskt med tanke på att Norrköping och Hammarby spelat en match mer på hemmaplan och två matcher färre på bortaplan. Det är främst borta som vi kryssat i år.
2018-07-23, 22:32
Medlem
simonvps avatar
30/30 poäng! Mycket mycket bra och det enda kravet jag hade inför säsongen med tanke på hur uselt vi inledde försäsongen.

Visst, vi mötte jumbon, men att ha 4-0 till minut 80 samtidigt som motståndarens målis är planens överlägset bästa spelare...då gör man NÅGOT rätt iaf.

En allmän fråga till forumet: näst efter Rosenberg så måste väl Djurdjic vara den vidrigaste och samtidigt nyttigaste spelaren för ett lag i serien? J.Olsson är såklart vidrigast av alla, men han är inte alls lika viktig och duktig som de nämnda. Vilket underbart jävla svin han är Djurdjic
2018-07-23, 22:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
30/30 poäng! Mycket mycket bra och det enda kravet jag hade inför säsongen med tanke på hur uselt vi inledde försäsongen.

Visst, vi mötte jumbon, men att ha 4-0 till minut 80 samtidigt som motståndarens målis är planens överlägset bästa spelare...då gör man NÅGOT rätt iaf.

En allmän fråga till forumet: näst efter Rosenberg så måste väl Djurdjic vara den vidrigaste och samtidigt nyttigaste spelaren för ett lag i serien? J.Olsson är såklart vidrigast av alla, men han är inte alls lika viktig och duktig som de nämnda. Vilket underbart jävla svin han är Djurdjic

Jag har inget emot Djurdjic på det sättet. Tycker inte att han är särskilt svinig jämfört med Rosenberg (som dock lugnat ner sig lite i år) och Olsson (psykfall).
2018-07-23, 22:47
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anbo1987
Jag har inget emot Djurdjic på det sättet. Tycker inte att han är särskilt svinig jämfört med Rosenberg (som dock lugnat ner sig lite i år) och Olsson (psykfall).

Han bör dock vara i deras kategori. Fördröjer spelet, kör fula (läs smarta) tacklingar när motståndare ska bygga upp spelet, förstärker tacklingar etc....

...plus överjävligt svår att hantera för motståndarna. Han är åtminstone en Rosenberg 0.5 enligt mig.
2018-07-23, 23:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Joelfrog
Min gissning på tabellen av allsvenskan 2018:

AIK vs Peking

AIK:

Peking:

Pekings borta matcher inte de svåraste alltså:

Hemma har vi betydligt svårare men samtidigt har vi ju hemmafördel:

Känns ju väldigt märkligt att AIK bara ska ta 26 poäng på andra halvan av säsongen. Har tagit minst 31 poäng på sista 15 matcherna 5 av de 6 senaste säsongerna. Nu har vi dessutom en betydligt bättre trupp. Önsketänkande där kära Peking fan - i år kommer Lennart hem!
2018-07-23, 23:54
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Okej, jag petar in honom som delad tvåa. Hur var Jeremejeff mot DIF?
Syrefattig insats. Han chokeade.
2018-07-24, 00:15
Medlem
Citat:

Skulle AIK inte vinna med nuvarande poängsnitt får det nästan räknas som en bra säsong oavsett. Skulle vara sjukt att inte vinna med 66 poäng och 36+ i MS.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in