2018-07-23, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joelfrog
Min gissning på tabellen av allsvenskan 2018:

AIK vs Peking

AIK:

Peking:

Pekings borta matcher inte de svåraste alltså:

Hemma har vi betydligt svårare men samtidigt har vi ju hemmafördel:

Tror absolut ni kan vinna men jag tror det kommer krävas mer än 60 poäng för att göra det. Många av dom matcherna du tror AIK kommer kryssa eller torska i är faktiskt lag som AIK historiskt har lätt för tex Häcken, Elfsborg & Djurgården(Senaste 10 åren iallafall). Även ÖFK borta har gått bra hittils, jag tror personligen du får hoppas AIK kryssar mot sämre lag som vanligt.
2018-07-23, 16:54
Medlem
Snorkelbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Jag är verkligen ingen domarkramare och självklart går det att vara kritisk mot domarna. Dock är jag så jävla trött på att det alltid mer eller mindre ska skyllas på domarna varje gång ett lag förlorar en match. Någonstans finns det något som kallas självrannsakan och att ha ett eget ansvar. Ett lag som IFK Göteborg som tokfloppat nu i 3 år eller vad det är borde verkligen se sig själva i spegeln och kritisera sig själva för att dom tappar flera matcher gång på gång istället för att leta efter ursäkter och klaga på allt annat.

Fast börjar det inte bli ganska tydligast när al-Hakim gång efter gång verkar ha någon fetisch på att behöva stå i händelsens centrum? Och framförallt när det gång på gång är tveksamma beslut.
2018-07-23, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snorkelben
Fast börjar det inte bli ganska tydligast när al-Hakim gång efter gång verkar ha någon fetisch på att behöva stå i händelsens centrum? Och framförallt när det gång på gång är tveksamma beslut.
Visst kan jag hålla med i sak om att Al Hakim fattar märkliga beslut rätt ofta. Dock anser jag fortfarande att det skylls otroligt mycket på domarna vid ett negativt resultat.
2018-07-23, 17:46
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
De flesta vill nog inte ha GIF i allsvenskan. Från supporthåll hör man ofta att det för långt att åka och att stan är tråkig. ovanpå detta så har de plastajäveln och spela på.

Om jag har räknat rätt så har 10 lag plast på sin hemmaarena.
Som om man ska bry sig om det, folk tycker det långt, och...

Skulle vara bra om vi fixade hybrid så vi slipper allt ert jävla tjat om vårt plastgräs.
2018-07-23, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
De flesta vill nog inte ha GIF i allsvenskan. Från supporthåll hör man ofta att det för långt att åka och att stan är tråkig. ovanpå detta så har de plastajäveln och spela på.

Om jag har räknat rätt så har 10 lag plast på sin hemmaarena.

Har inte alls märkt av de vibbarna. Tycker väldigt många uppskattar GIF för att det är en liten klubb som bidrar med geografisk spridning och har en rätt liten men trogen supporterskara som har rätt bra med folk på en del bortamatcher.

Dalkurd och BP är väl de lag som ingen vill ha kvar egentligen. Har inte hört många vilja ha ut giffarna specifikt. Om man ska gnälla på konstgräset kan man ju börja med att dreva mot lag som Örebro och Elfsborg som har bättre förutsättningar att spela på naturgräs.
2018-07-23, 18:30
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av showtime
BPs målvakt. Har någon kollat hans bankkonto efter dagens match?
Blev själv lite fundersam efter att ha sett repriser men det räckte att forska i målen från första matchen för säsongen mot Norrköping för att se att det verkar vara hans sätt att spela. Skotträdd och kastar sig bakåt så att det ser ut som att han i alla fall försökte.

Sen kan han ju vara köpt ändå, märkligt att han får spela.
2018-07-23, 19:10
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Har inte alls märkt av de vibbarna. Tycker väldigt många uppskattar GIF för att det är en liten klubb som bidrar med geografisk spridning och har en rätt liten men trogen supporterskara som har rätt bra med folk på en del bortamatcher.

Dalkurd och BP är väl de lag som ingen vill ha kvar egentligen. Har inte hört många vilja ha ut giffarna specifikt. Om man ska gnälla på konstgräset kan man ju börja med att dreva mot lag som Örebro och Elfsborg som har bättre förutsättningar att spela på naturgräs.

Jag menar inte speciellt er plastskit utan det gäller allas. Ingen plats på allsvenska planer.
2018-07-23, 19:26
Medlem
Det finns inga ursäkter för ett allsvenskt lag (eller superetta för den delen) att inte ha en duglig gräs eller hybridmatta. Lyckas Börje 78 se till att Knäckebrödhults hemmaplan i division 6 håller hög klass trots att både pojk- och flicklag använder planen regelbundet från april till oktober ska väl för tusan Sundsvalls kommun kunna se till att det finns en gräsplan i spelbart skick för ett allsvenskt lag lagom till april.

Lyckas man inte med den grundläggande uppgiften att se till att det finns en gräsplan för laget att spela på till den allsvenska premiären är frågan om man överhuvudtaget ska syssla med elitfotboll på just det stället och det gäller alla klubbar och städer.
2018-07-23, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joelfrog
Min gissning på tabellen av allsvenskan 2018:

AIK vs Peking

AIK:

Peking:

Pekings borta matcher inte de svåraste alltså:

Hemma har vi betydligt svårare men samtidigt har vi ju hemmafördel:
Seriöst gjort, men är det inte ganska få poäng för top-3, med tanke på att top-3 har minst 30 poäng på första halvan.

Malmö låg väl 5 poäng från europaplats när MP fick foten efter Trelleborg, nu är de 8 poäng efter med en match mer spelad. Tror du verkligen de överpresterar så mycket jämfört med samtliga lag som ligger före? Kanske?
2018-07-23, 20:59
Medlem
Korders avatar
Märklig sits för AIK som är obesegrade efter halva serien men trots det kan komma att dela poäng med TVÅ andra lag när tabellen inte haltar.
2018-07-23, 21:00
Medlem
Joelfrogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Seriöst gjort, men är det inte ganska få poäng för top-3, med tanke på att top-3 har minst 30 poäng på första halvan.

Malmö låg väl 5 poäng från europaplats när MP fick foten efter Trelleborg, nu är de 8 poäng efter med en match mer spelad. Tror du verkligen de överpresterar så mycket jämfört med samtliga lag som ligger före? Kanske?

Jo de har du nog rätt i, skrev i resultat i matcherna och fick detta resultatet, nått liknande kan de nog bli iallafall, jag tror Malmö gör en stark höst men detta kanske var lite i överdrift hoppas jag har fel och att de kommer på under halvan men tror de fixar en europa plats med de nya spelarna
2018-07-23, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Märklig sits för AIK som är obesegrade efter halva serien men trots det kan komma att dela poäng med TVÅ andra lag när tabellen inte haltar.

Men leder ändå och det är det viktigaste.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in