2018-05-27, 15:56
Bannlyst
Hammarby är inte alls lika farliga, sista två matcherna har varit väldigt konstiga jämfört med dom 8-9 första tycker jag. Deras passningsspel har blivit sämre, som att alla har tappat foten. Kanske bara jag som tycker och känner av det men. Dom kör med mindre press-spel också.
2018-05-27, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Det plus att man går under radarn och är outsider.

Efter matchen mot Gnaget går de varken under radarn eller är en outsider. Grymt underhållande match av ett spelskickligt lag. Finns lag nedanför Peking som isåfall är outsiders och som fortfarande har chansen.
2018-05-27, 16:17
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Först AIK och nu Kalmar, Hammarby har inte domarna med sig.
Enligt C-More skulle det INTE vara straff till Kalmar.
2018-05-27, 17:00
Medlem
simonvps avatar
26/30 poäng! Bra så!

Pissmatch rakt igenom. Jävla tur att vi har domarna på vår sida i år, annars hade serieledningen inte varit möjligt. Det plus det enkla spelschemat.
2018-05-27, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Först AIK och nu Kalmar, Hammarby har inte domarna med sig.
Enligt C-More skulle det INTE vara straff till Kalmar.

Enligt C-more skulle det VARA straff för Kalmar. Sundgrens straff var dock solklar, men lär du aldrig förstå.

Hammarby har inte domarna med sig? Ni har ju förfan fått matchavgörande fördelar i varenda match i princip. Snacka om att gå bort sig totalt..
2018-05-27, 17:16
Medlem
mark.corrigans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prixm
Hammarby är inte alls lika farliga, sista två matcherna har varit väldigt konstiga jämfört med dom 8-9 första tycker jag. Deras passningsspel har blivit sämre, som att alla har tappat foten. Kanske bara jag som tycker och känner av det men. Dom kör med mindre press-spel också.

Hoppas att lag nu fattat hur man försvarar mot Hammarby. Stäng ytor bakåt så blir de gnälliga och skapar i stort sätt ingenting. Tappar man dessutom någon av de offensiva krafterna i sommar så är jag nog mer rädd för Norrköping än Hammarby under hösten. Moberg-Karlsson ser läskigt bra ut när han trummar igång.
2018-05-27, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prixm

Håller med. De första 8-9 var det späckat med fina kombinationer och ett löjligt självförtroende och senaste har de knappt kunnat kedja ihop 3 passar eller ha en duglig första touch genom hela laget. Väldigt polariserande

Citat:
Ursprungligen postat av mark.corrigan
Hoppas att lag nu fattat hur man försvarar mot Hammarby. Stäng ytor bakåt så blir de gnälliga och skapar i stort sätt ingenting. Tappar man dessutom någon av de offensiva krafterna i sommar så är jag nog mer rädd för Norrköping än Hammarby under hösten. Moberg-Karlsson ser läskigt bra ut när han trummar igång.

Pratade om detta igår med en AIK kompis. Peking har finast kombinationsspel i allsvenskan och de har flera kreativa istället för 1 väldigt viktig kreativ á la Mrabti/Hamad/Olsson.

Peking har väldigt många kreativa och DMK inte minst.
Senast redigerad av znorlax 2018-05-27 kl. 17:25.
2018-05-27, 17:24
Medlem
Gött att få med sig 3 poäng i våromgångens sista match. Dessutom gör vi våran kanske bästa match hittills vilket känns ännu bättre. Att gå in i höstsäsongen med 3 raka torsk hade inte känts bra. Förstår verkligen Göteborgssupportrarnas ilska över den uteblivna straffen, men som jag skrev i matchtråden här även vi blivit bortdömda ett par gånger under säsongen så det jämnar ut sig. Vi ska inte be om ursäkt för segern. Hoppas Hallenius är okej. Tappar vi honom en längre tid är det ett väldigt tungt avbräck.
2018-05-27, 17:25
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Enligt C-more skulle det VARA straff för Kalmar. .
Hur resonerade studion då? Missade eftersnacket.
2018-05-27, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Hur resonerade studion då? Missade eftersnacket.

Att det var kontakt, punkt slut finns inget mer att diskutera.

De hade slowmo bilder från någon vinkel där man faktiskt såg att det var en stämpling. Absolut, billig och olycklig men straff är fortfarande straff.
2018-05-27, 17:28
Medlem
beatbeats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Enligt C-more skulle det VARA straff för Kalmar. Sundgrens straff var dock solklar, men lär du aldrig förstå.

Hammarby har inte domarna med sig? Ni har ju förfan fått matchavgörande fördelar i varenda match i princip. Snacka om att gå bort sig totalt..

Sundgrens straff var inte solklar någonstans. Sen sa aldrig C-More "att det skulle VARa straff för Kalmar".. sluta använda lögner som stärker dina argument!

Säg mig även vilken mer match än Örebromatchen har vi fått matchavgörande fördelar?
2018-05-27, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beatbeat
Sundgrens straff var inte solklar någonstans. Sen sa aldrig C-More "att det skulle VARa straff för Kalmar".. sluta använda lögner som stärker dina argument!

Säg mig även vilken mer match än Örebromatchen har vi fått matchavgörande fördelar?

Jo? Var det enda de pratade om i studion efter matchen i princip. Axén hade en utläggning om det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in