2018-08-12, 23:05
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick

Ser högst medvetet ut i mina ögon...

Gå till Specsavers... Han tittar ju på sin medspelare, uppenbart att han inte ser benet.
2018-08-12, 23:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Ellos nedsida är att man vunnit för lite hemma. Spelmässigt har man varit ok, men man har kryssat för mycket. Många knepiga bortamatcher som väntar under hösten.

Håller inte med alls om det.

Elfsborg spelar nästan det sämsta anfallsspelet i AS. Nog bara BP som sett sämre ut framåt. Tycker det saknas löpningar in i boxen, det går på tok för långsamt i omställningarna och deras poängspelare har inte alls levererat som förväntat. Helt uppenbart att man saknar en riktigt bra anfallare. Elfsborgs enda vinster i år har kommit mot BP, Dalkurd, Trelleborg och ÖSK.

Obasi kanske kan hjälpa dem plocka lite fler poäng i höst. Jag tror dock att Elfsborg behöver byta ut Thelin om man ska hålla sig undan kvalstriden. Det ser inte alls bra ut för deras del.
2018-08-12, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Hur kunde Thelin vara så "hajpad"? Hans fotboll är ju dödstråkig. Obasi kommer gå under av tristess under honom.

AIK trummar vidare, ingen supermatch vi gör men lite oflyt med stolpträffar annars hade det nog blivit någon boll till.
Det kan man verkligen undra. Skulle han få vara kvar säsongen ut och Elfsborg skulle trilla ur så är det andra gången han kör ner en klubb en division. 2 år i rad dessutom i så fall. Man får ge Thelin att han fortfarande är ganska ung, men nog lär han få svårt att hitta ett nytt jobb framöver om så blev fallet.
2018-08-12, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Commissary
Håller med. Tycker för övrigt att det är sjukt att Paulinho spelar i Häcken. Han borde vara i en mycket bättre (större) klubb.
Hans skottteknik är underbar.

Jo det kan man ju tycka, var väl en del klubbar som det ryktades om nu i vintras, bland annat Hammarby men jag tror han trivs ganska bra i Häcken. Sedan har han säkert ett helt ok kontrakt, man får även ha i åtanke att han inte alltid varit skadefri så jag gissar på att en del kanske såg en viss risk i det.
2018-08-12, 23:09
Medlem
Otto Flicks avatar
Citat:
Gå till Specsavers... Han tittar ju på sin medspelare, uppenbart att han inte ser benet.

Inte enig med dig, tycker det ser ut som att han trampar till med avsikt då han är väl medveten om att Frick(?) ligger där. Nåväl, inget att tjöta vidare om.. tyckte bara det var lite halvfult.
2018-08-12, 23:20
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Jag tycker nog Häckens trupp är tillräckligt vass för att hålla till på övre halvan om dom faktiskt presterar som dom bör, nu för tiden släpper dom ju in rätt få mål också. Stahre satte sin prägel på laget snabbt så det kan dom väl delvis tacka honom för, med Gerhardsson var det inte lika stabilt bakåt och i år är det bara AIK och Peking som har släppt in mindre mål.

Definitivt en motståndare att respektera rent sportsligt(även om det är en förvuxen kvartersklubb).

Edit: Rättelse, det är bara Gnaget som släppt in mindre.

Alm, inte Stahre
2018-08-12, 23:22
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
Inte enig med dig, tycker det ser ut som att han trampar till med avsikt då han är väl medveten om att Frick(?) ligger där. Nåväl, inget att tjöta vidare om.. tyckte bara det var lite halvfult.

Hade han tittat ned innan så hade det varit annorlunda men hans blick följer bollen, tydligt dessutom.

Shit happens.
2018-08-12, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Alm, inte Stahre

Nej menade Stahre, det var ett par matcher där dom släppte in en hel del mål, bland annat den totala genomklappningen mot Gnaget, hade det inte varit för den så har jag för mig att dom släppte in minst mål 2017. Sedan har det ju varit ganska få mål bakåt även under Alm.

Edit: Hade dom inte torskat med 6-1 mot Gnaget hade dom varit näst bäst 2017.

AIK 22
Malmö FF (RM) 27
BK Häcken 28
Senast redigerad av Eaglesandshit 2018-08-12 kl. 23:30.
2018-08-13, 00:49
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Hade han tittat ned innan så hade det varit annorlunda men hans blick följer bollen, tydligt dessutom.

Shit happens.
Sluta nu. Klart det är med flit. Kim gjorde liknande grejer. Frustration över att man inte är så dominant som man trodde att man skulle vara.
2018-08-13, 00:59
Medlem
Opportunitiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Sluta nu. Klart det är med flit. Kim gjorde liknande grejer. Frustration över att man inte är så dominant som man trodde att man skulle vara.

Spelar ingen roll om man heter Kim eller Sebastian. Såna där saker har alla spelare för sig då och då. Du har rätt i att det är med flit dock.
2018-08-13, 01:38
Medlem
Eldarn.s avatar
Finns inte så mycket att säga om dagens match som inte redan påpekats här. Stabil insats men Elfsborg är bland det sämsta laget vi mött i år, jösses vad de har gått ner sig. Var ju ett topplag för bara någon säsong sedan. Tveksam till om Obasi kan lyfta Elfsborg särskilt mycket för av det jag såg idag låg problemen inte i anfallarna - även om det görs på tok för få mål. Jag tyckte att mittfältarna slog bort väldigt mycket passningar och ddt var väldigt destruktivt defensivt spel. Men med tanke på Elfsborgs mittfältsuppsättning är det väl bara att byta ut alla till nästa match. Skärpning för helvete Elfsborg!

Kristoffer Olsson är Allsvenskans bästa spelare, här citerar jag Therese Strömberg på Expressen.
Citat:
Under den här säsongen har Kristoffer Olsson gått från att knacka på landslagsdörren, till att banka på den, till att nu stå med skyddsglasögonen på och vinkelslipen i högsta hugg redo att såga upp skiten.
Senast redigerad av Eldarn. 2018-08-13 kl. 01:40.
2018-08-13, 02:28
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldarn.
Finns inte så mycket att säga om dagens match som inte redan påpekats här. Stabil insats men Elfsborg är bland det sämsta laget vi mött i år, jösses vad de har gått ner sig. Var ju ett topplag för bara någon säsong sedan. Tveksam till om Obasi kan lyfta Elfsborg särskilt mycket för av det jag såg idag låg problemen inte i anfallarna - även om det görs på tok för få mål. Jag tyckte att mittfältarna slog bort väldigt mycket passningar och ddt var väldigt destruktivt defensivt spel. Men med tanke på Elfsborgs mittfältsuppsättning är det väl bara att byta ut alla till nästa match. Skärpning för helvete Elfsborg!

Kristoffer Olsson är Allsvenskans bästa spelare, här citerar jag Therese Strömberg på Expressen.

Håller med om Olsson. Däremot har jag svårt för alla dessa jävla journalistkrönikor där det tävlas i cringigaste metaforer i en vilja att vara Niva eller Bank. Jag vill ha krönikor om fotboll, om det som sker på planen. Gedigna analyser. Inte så jävla platt som svensk journalistkår skriver om matcherna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in