Det har varit svängdörrar i föreningen länge, spelare, tränare, ordföranden och klubbchefer kommer och går. Saknas kontinuitet och jag antar att det färgar av sig på spelarna som verkar ha väldigt sköra psyken.
Sirius snackar skit, vi hade 2-0 men lyckades inte parkera en trehjuling ens. Det är det jag menar med att spelarna gjorde fel, fel, fel igår.
Angående svängdörrarna; så manövrerade väl Gren ut ordföranden och förre tränaren för att fortsätta sin linje. Vem i föreningen är stark nog att göra något, om det skulle behövas? Någon?
Angående matchen så hade (enligt statstiken) Sirius 1 avslut under första halvleken, men ca 60% bollinnehav. Efter vilan och blåvitt skulle hålla tätt, så hade de 13 avslut (9 på mål) Dvs de kom till avslut var tredje minut. De blåvita instruktionerna i paus verkar ha gjort mer skada än nytta?
😉
På tal om debatten gällande konstgräs vill jag bara säga att när Giffarna senast var i Allsvenskan, dvs i början av 2000-talet så gnällde folk över att våran naturgräsmatta var en leråker. Det var ju därför vi bytte till konstgräs vilket flera andra klubbar också har gjort. Men då ska det givetvis gnällas då också för att det inte spelas på riktigt gräs. Hur fan ska folk ha det?
De flesta vill nog inte ha GIF i allsvenskan. Från supporthåll hör man ofta att det för långt att åka och att stan är tråkig. ovanpå detta så har de plastajäveln och spela på.
Om jag har räknat rätt så har 10 lag plast på sin hemmaarena.
De flesta vill nog inte ha GIF i allsvenskan. Från supporthåll hör man ofta att det för långt att åka och att stan är tråkig. ovanpå detta så har de plastajäveln och spela på.
Om jag har räknat rätt så har 10 lag plast på sin hemmaarena.
Att det är långt att åka för många av motståndarlagen kan jag absolut köpa. Däremot tycker jag inte att staden är särskilt tråkig. Finns massa pubar, restauranger att hänga vid både före och efter matcherna och folket är trevliga. Känns tufft att dom andra lagen dissar oss på grund av plasten också. Okej om vi var enda lag i Allsvenskan som hade plast men nu är det inte så. På tal om avståndet så borde dom flesta vilja ha ut Östersund också med tanke på att det är ytterligare 20 mil att åka.
Spel i vår högsta serie ska ske på natur- eller hybridgräs.
Ska man leka djävulens advokat så måste våra "gräslag" bli bättre på att ta hand om sina planer. Såg fruktansvärt ut i våras när Allsvenskan drog igång förutom då i Göteborg och Kalmar vill jag minnas. Ska man propagera för gräs eller hybridplaner så måste man själva bli bättre på att ta hand om planerna annars talar man för döva öron.
Men Sirius sa själva att det bara var ett lag på planen.
Jag står 100% fast vid att på papper ska IFK med sin start 11:a ha tagit betydligt fler poäng än vad man gjort.
Sedan måste Gren i frågasättas nu.
IFK kändes farligare i första när man fick bollen rättvända, men jag blev djupt oimponerad av speluppbyggnaden och hur många bollar man skickade fram utan adress matchen igenom. Det lär vara vida känt vid det här laget att Sirius backlinje är usel när man får bollar bakom sig och det var väl något sånt Poya hade i åtanke men annars hade man inte mycket till spelidé.
Hur ska du lösa det problemet när vi har lag från Norrland i allsvenskan?
Finns gott om billig mark i Norrland, alla lag inkl. ungdomslag och damlag måste inte träna på match-gräset tio gånger om dagen utan det kan man ha plast till. Sedan måste det såklart vara en uppvärmd matta, antagligen hybrid billigast.
Hur ska du lösa det problemet när vi har lag från Norrland i allsvenskan?
Släng ur skiten.
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
IFK kändes farligare i första när man fick bollen rättvända, men jag blev djupt oimponerad av speluppbyggnaden och hur många bollar man skickade fram utan adress matchen igenom. Det lär vara vida känt vid det här laget att Sirius backlinje är usel när man får bollar bakom sig och det var väl något sånt Poya hade i åtanke men annars hade man inte mycket till spelidé.
Frågan är om Poya är rätt man.
Eller är alla spelare i Blåvitt så jävla överskattade?