2018-07-28, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Östersund kommer bli MINST trea när serien summeras. Oavsett vad som sker in och ut. De kör över varenda lag på hemmaplan och klär av motståndet på JKA. Sen kan man självklart tycka vad man vill om DK, deras totala ointresse av ungdomar, juniorlag osv osv men att de kommer trea alt. bättre vågar jag sätta en slant på. Så bra är laget.
Jag som giffare kan bara instämma. Med tanke på den tröga inledning ni hade i början av april kunde jag aldrig tro att ni skulle vara med däruppe. Tror inte ni vinner Allsvenskan, men topp 4 kan ni bli om ni inte drabbas av en ny baksmälla.
2018-07-28, 17:52
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Jag som giffare kan bara instämma. Med tanke på den tröga inledning ni hade i början av april kunde jag aldrig tro att ni skulle vara med däruppe. Tror inte ni vinner Allsvenskan, men topp 4 kan ni bli om ni inte drabbas av en ny baksmälla.

vill verkligen notera att jag inte hejar på östersund utan bara konstaterar hur laget är
2018-07-28, 17:54
Medlem
landofmoronss avatar
3 poäng till blåvitt ger frid i själen. Om det var välförtjänt? Inte en susning.
2018-07-28, 17:54
Medlem
Citat:
vill verkligen notera att jag inte hejar på östersund utan bara konstaterar hur laget är
Oj sorry . Fick bara den känslan. Jo nog är det bekräftat hur bra dom är det fick ju se redan förra säsongen.
2018-07-28, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anbo1987
DIF hade gjort en förlust på ca 45 Mkr ifjol utan spelarförsäljningar och gåvor från medlemmar. En fullständigt galen utveckling. Personalkostnaderna uppgår snart till 100% av omsättningen i den löpande verksamheten (ifjol 95,2%).

Klubben tar medvetet stora risker för att uppnå sportsliga framgångar och jag hade nog blivit lite orolig om jag höll på DIF. Kapitalet riskerar att bli helt raderat redan efter 2-3 sämre år.
I fall du bara bort intäkter för spelarförsäljningar och inget annat så verkar du landa på en sån siffra 2017 ja. Men det är ju inte logiskt.
2018-07-28, 18:59
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sociofoben
I fall du bara bort intäkter för spelarförsäljningar och inget annat så verkar du landa på en sån siffra 2017 ja. Men det är ju inte logiskt.

Varför skulle det inte vara logiskt? Om man tar ett scenario där Djurgården ett år plötsligt inte säljer någon spelare så blir det ett rätt stort minus i resultatet. Typ det IFK brottats med de senaste åren.

/feldgrau
Senast redigerad av feldgrau 2018-07-28 kl. 19:13.
2018-07-28, 19:22
Moderator
vfs avatar
Omarsson höjde sitt marknadsvärde rätt rejält i em skulle jag tro, skön seger.

Att Seb O inte fick en minut under Lennartsson är fortsatt märkligt.
2018-07-28, 19:23
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Östersund kommer bli MINST trea när serien summeras. Oavsett vad som sker in och ut. De kör över varenda lag på hemmaplan och klär av motståndet på JKA. Sen kan man självklart tycka vad man vill om DK, deras totala ointresse av ungdomar, juniorlag osv osv men att de kommer trea alt. bättre vågar jag sätta en slant på. Så bra är laget.

Ja Östersund har ett bra lag. Att de hade en urusel säsongsinledning kan troligen helt skyllas på orutin av Europaspel och den turbulens som drabbade klubben i samband med ligastarten. ÖFK är 6p bakom serieledarna, det är ingen omöjlighet för dem att plocka in. Hur långt det räcker för dem lär avgöras av om kommer att tappa fler spelare den tid som är kvar av sommarens transferfönster.

Sedan är det en missuppfattning alt. ren okunskap att påstå att ÖFK saknar ungdomsfotboll eller intresse för densamma. Sant är att de inte hade nåfon egen ungdomsverksamhet under lång tid efter bildandet vilket bl.a berodde på att de klubbar som låg bakom bildandet av ÖFK, PE IF och IFK Östersund, skulle stå för den verksamheten. Iom framgångarna som klubben haft de senaste 5-6 åren så har man startat upp egen ungdomsverksamhet och man har ett eget U19-lag, dock huserar de i långt ner i ungdomsfotbollens seriesystem.

F.ö. en nödvändig seger idag för Blåvitt, en seger där Omarssons marknadsvärde borde höjts någon eller några miljoner efter dagens match. Men den där Da Garca är ju en riskfaktor deluxe i försvaret.
Senast redigerad av MangoChutney 2018-07-28 kl. 19:32.
2018-07-28, 19:27
Bannlyst
Citat:

Jag påstod att DIF är extremt beroende av spelarförsäljningar och det är precis vad man kan utläsa i deras senaste ÅR. AIK omsatte ca 210 mkr ifjol. DIF ca 118 mkr. Ändå så har båda föreningarna ungefär lika höga lönekostnader.

Det är väldigt skevt. Kommer leda till svåra ekonomiska problem den dagen spelarförsäljningarna uteblir.
2018-07-28, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau

Varför skulle det inte vara logiskt? Om man tar ett scenario där Djurgården ett år plötsligt inte säljer någon spelare så blir det ett rätt stort minus i resultatet. Typ det IFK brottats med de senaste åren.

/feldgrau
I fall man tar bort intäkter från transfers så får man ta bort utgifter som tillkommer samtidigt. Det är inte mycket begärt.
2018-07-28, 19:31
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
I fall man tar bort intäkter från transfers så får man ta bort utgifter som tillkommer samtidigt. Det är inte mycket begärt.

Vilka utgifter menar du?

/feldgrau
2018-07-28, 19:35
Medlem
MangoChutneys avatar
Jävla dumt av Malmö att sparka MP, helt plötsligt ser ju Malmö ut som ett fotbollslag med vilja och intentioner igen...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in