2018-07-23, 12:00
Medlem
Helt klart så kan man säga att IFK inte mår bra. Man kan undra om ekonomin i IFK är sämre än vad man gjort gällande. Visst ska Watford pengar gå till annat är spelareköp, men har en känsla av något inte står rätt till.
Mats Gren liknar mer och mer en sopa. Ock lika så Poya.

Örebro hemma försöker man spela sig ur situatinerna och kontrollera spelet med stor bollinnehav.

Sirius borta så parkera man bussen mot ett lag som vunnit 0 hemmamatcher.

Och så såg man då också resultatet.
2018-07-23, 12:07
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Helt klart så kan man säga att IFK inte mår bra. Man kan undra om ekonomin i IFK är sämre än vad man gjort gällande. Visst ska Watford pengar gå till annat är spelareköp, men har en känsla av något inte står rätt till.
Mats Gren liknar mer och mer en sopa. Ock lika så Poya.

Örebro hemma försöker man spela sig ur situatinerna och kontrollera spelet med stor bollinnehav.

Sirius borta så parkera man bussen mot ett lag som vunnit 0 hemmamatcher.

Och så såg man då också resultatet.
Om Blåvitt ändå hade parkerat bussen mot sirius efter 2 mål..!! Nu lät vi bottenlaget hämta upp 3 mål på
oss vilket inte kan tillskrivas några andra än spelarna!

Idag är det ångest, vad är det egentligen som har gått fel, som inte stämmer? Känns som ett företag på fallrepet, vilket som helst, där ingen tar ansvar och pekar med hela handen i rätt riktning. Är det någon i föreningen som VILL något, förutom supportrarna (som inte har betalt för att kämpa).
2018-07-23, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Om Blåvitt ändå hade parkerat bussen mot sirius efter 2 mål..!! Nu lät vi bottenlaget hämta upp 3 mål på
oss vilket inte kan tillskrivas några andra än spelarna!

Idag är det ångest, vad är det egentligen som har gått fel, som inte stämmer? Känns som ett företag på fallrepet, vilket som helst, där ingen tar ansvar och pekar med hela handen i rätt riktning. Är det någon i föreningen som VILL något, förutom supportrarna (som inte har betalt för att kämpa).
Men Sirius sa själva att det bara var ett lag på planen.
Jag står 100% fast vid att på papper ska IFK med sin start 11:a ha tagit betydligt fler poäng än vad man gjort.
Sedan måste Gren i frågasättas nu.
2018-07-23, 12:20
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Men Sirius sa själva att det bara var ett lag på planen.
Jag står 100% fast vid att på papper ska IFK med sin start 11:a ha tagit betydligt fler poäng än vad man gjort.
Sedan måste Gren i frågasättas nu.
Det har varit svängdörrar i föreningen länge, spelare, tränare, ordföranden och klubbchefer kommer och går. Saknas kontinuitet och jag antar att det färgar av sig på spelarna som verkar ha väldigt sköra psyken.

Sirius snackar skit, vi hade 2-0 men lyckades inte parkera en trehjuling ens. Det är det jag menar med att spelarna gjorde fel, fel, fel igår.
2018-07-23, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Det har varit svängdörrar i föreningen länge, spelare, tränare, ordföranden och klubbchefer kommer och går. Saknas kontinuitet och jag antar att det färgar av sig på spelarna som verkar ha väldigt sköra psyken.

Sirius snackar skit, vi hade 2-0 men lyckades inte parkera en trehjuling ens. Det är det jag menar med att spelarna gjorde fel, fel, fel igår.
Och supportrna skriker efter Berg, Wendt, Svensson och Wernbloom. Det är just det som är IFK och deras problem känns det som.
Sitta och vänta. Man måste se framåt och inte bakåt.
2018-07-23, 12:44
Medlem
På tal om debatten gällande konstgräs vill jag bara säga att när Giffarna senast var i Allsvenskan, dvs i början av 2000-talet så gnällde folk över att våran naturgräsmatta var en leråker. Det var ju därför vi bytte till konstgräs vilket flera andra klubbar också har gjort. Men då ska det givetvis gnällas då också för att det inte spelas på riktigt gräs. Hur fan ska folk ha det?
2018-07-23, 12:47
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
På tal om debatten gällande konstgräs vill jag bara säga att när Giffarna senast var i Allsvenskan, dvs i början av 2000-talet så gnällde folk över att våran naturgräsmatta var en leråker. Det var ju därför vi bytte till konstgräs vilket flera andra klubbar också har gjort. Men då ska det givetvis gnällas då också för att det inte spelas på riktigt gräs. Hur fan ska folk ha det?

Har det inte dragits fram otaliga exempel på fotbollsklubbar vars arena ligger på högre breddgrad än te.x Sundsvall men ändå har en fungerande gräsmatta? Har för mig att ett lag i Murmansk fick det att fungera ganska bra, och detta är bara ett exempel.

Med hybridgräs-utvecklingen torde detta vara än enklare att underhålla.
2018-07-23, 12:49
Medlem
Commissarys avatar
Citat:

Norr om Gävle är det definitivt bättre med konstgräs. Men söderut skall det fanimej vara natur eller hybrid.
2018-07-23, 13:14
Medlem
Citat:
Man borde sparka ut alla lag som spelar på plast. Dessutom så kanske det vore bäst om inga lag norr om Sthlm inte heller fick spela i Allsvenskan.
2018-07-23, 13:15
Medlem
Citat:
"Folket" kommer alltid att gnälla.
2018-07-23, 13:16
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Commissary
Norr om Gävle är det definitivt bättre med konstgräs. Men söderut skall det fanimej vara natur eller hybrid.

Spel i vår högsta serie ska ske på natur- eller hybridgräs.
2018-07-23, 13:19
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Jag antar att du räknar Paulinho som en renodlad vänsterytter då du inte nämner honom? Öser in mål år efter år trots att alla varje år säger att han är slut. Hans målsnitt genom åren måste vara något rekord i allsvenskan? Hade vi inte haft Paulinho så hade vi slagits med BP och Dalkurd om nedflyttning i år.

Okej, jag petar in honom som delad tvåa. Hur var Jeremejeff mot DIF?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in