Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-22, 18:43
Medlem
Begntts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordmojlig
Speciell är detsamma som unik. Det speciella kan vara en människas skavanker.
Ja medelvärdet på speciellheten är 5 och en femma har inte så mycket negativ/positiv speciellhet.
Alternativt så har en femma mycket av både negativitet och positivitet och de tar ut varandra så resultatet blir en femma.

Så en etta har mycket negativ speciellhet och en tia mycket positiv speciellhet.

Kod:
                                   Antal
0	1	5	20	24	24	20	5	1	0  = 100 st
1	2	3	 4	 5	 6	 7	8	9      10  poäng
                     -         "speciellhet"       +
Citat:
Citat:
AnnaGretahorny
Kolla på en normalfördelningskurva ni som inte förstår varför det finns så få 10or här i världen. Är det fortfarande svårt att förstå efter det bör ni självdö!

Citat:
Malken1
Den här 1-10 skalan är rätt diffus, ingen vet riktigt hur den fungerar i praktiken.
Jag personligen ser det såhär: radar man upp 1000 tjejer i vår ålder, så kommer det finnas ca 100 av varje. Dvs. 100st 10r.
Många här inne verkar däremot se skalan som en normalfördelningskurva, där bara någon enstaka procent är en tia.

Är det helt random hur speciella personer är och ser ut?
Eller håller de flesta sig inom vissa stränga ramar?

Tror nog på AnnaGretahorny att de flesta håller sig ganska nära genomsnitet (låg standard avvikelse) vilket ger en rejäl "normalfördelningskurva" och därmed vissa svårigheter att hitta på ettor och tior.

Jag gjorde tre kurvor med olika höjd (olika standard avvikelse) så att man kan se skillnad mellan dem.
Tre olika normalfördelningskurvor.

Vad betyder det att gå ut på tinder i en röd värld jämfört med en grön värld?
I den röda kommer det vara ganska liknande utbud men man kan stöta på ovanligheter, dock inte absurditeter.

I den gröna världen kommer det att vara ungefär lika vanligt att man hittar på ovanligheter som vanligheter så det ovanliga är det normala och det finns chans att stöta på absurditeter. Både negativa och positiva.

det viktigaste måste vara att gradera så många som möjligt på tinder i en skala från 1-10 och sedan räkna ut vad genomsnittet blir. Fortsätta med att räkna ut en standard avvikelse för att kunna göra en kurva och sen se hur pass hög den blir. Då kan man se hur stor chans man har att stöta på en tia eller etta.

Det gäller även att få med skillnaden mellan genomsnittet och extremen.
I den röda världen är en etta 170cm-173cm-174cm och en tia 191cm
I en av de gröna simuleringarna är en etta 7cm-14cm-24cm och en tia 354cm.
Översätt cm till "speciellhet".
Wall of text

Tror jag måste köpa snus nu
Citera
2018-07-22, 21:06
Medlem
Jag skulle behöva lite råd.

Har matchat med en tjej på tinder och har börjat snacka lite löst. Det gick ganska snabbt till att vi skickade lite intimare bilder på varandra till varandra. Vi pratar om att träffas och att ligga.

Till saken hör står det i hennes bio står det ungefär att hon söker seriöst, men tar det som det kommer. Hon undrade vad jag sökte, och jag svarade, "ungefär som du baserat på din bio". Det är också sant. Jag är faktiskt både intresserad av något seriöst, och att få leka av mig, testa det lite mer flyktiga.

Mitt bry är att jag, om jag ska vara riktigt krass, när det kommer till henne faktiskt inte är intresserad av något seriöst. I det här fallet är jag jag nog öppen för att vara intim men ingen kärleksrelation. Man kan ju aldrig veta, men det är så det känns.

Jag vill vara anständig, och vill inte såra någon i onödan. Jag har funderat på hur jag skulle agera om jag fick ett sådant här tillfälle, och nu är jag där. Jag har lätt att prata med tjejer, men kanske lite blyg och försiktig när det kommer till det mer "intima". Har t.ex. aldrig haft någon kk och har inte jättemycket erfarenheter av det.

En tanke som går i huvudet är att jag borde göra det övertydligt för henne redan innan vi träffas att jag inte är intresserad av någon relation. Då kan det inte bli fel. Men samtidigt, finns det något som är mer avtändande och kantigt att skriva det?

Kanske ska jag snarare berätta efter vårt första möte, när jag/vi faktiskt kunnat utvärdera?

Det är nog ändå det jag lutar mot just nu. Men då är jag samtidigt lite orolig för att, exempelvis vara lite för kramgo exempelvis och att det kan tolkas fel, och att det kan såra.

I den bästa av världar kommer vi på att vi vill samma sak.

Jag märker själv att jag oroar mig säkert både förväg och i onödan. Men jag tror att era erfarenheter och tankar skulle vara guld värda!
Citera
2018-07-22, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandmanii

Har matchat med en tjej på tinder och har börjat snacka lite löst. Det gick ganska snabbt till att vi skickade lite intimare bilder på varandra till varandra. Vi pratar om att träffas och att ligga.

Till saken hör står det i hennes bio står det ungefär att hon söker seriöst, men tar det som det kommer. Hon undrade vad jag sökte, och jag svarade, "ungefär som du baserat på din bio". Det är också sant. Jag är faktiskt både intresserad av något seriöst, och att få leka av mig, testa det lite mer flyktiga.

Mitt bry är att jag, om jag ska vara riktigt krass, när det kommer till henne faktiskt inte är intresserad av något seriöst. I det här fallet är jag jag nog öppen för att vara intim men ingen kärleksrelation. Man kan ju aldrig veta, men det är så det känns.

Jag vill vara anständig, och vill inte såra någon i onödan. Jag har funderat på hur jag skulle agera om jag fick ett sådant här tillfälle, och nu är jag där. Jag har lätt att prata med tjejer, men kanske lite blyg och försiktig när det kommer till det mer "intima". Har t.ex. aldrig haft någon kk och har inte jättemycket erfarenheter av det.

En tanke som går i huvudet är att jag borde göra det övertydligt för henne redan innan vi träffas att jag inte är intresserad av någon relation. Då kan det inte bli fel. Men samtidigt, finns det något som är mer avtändande och kantigt att skriva det?

Kanske ska jag snarare berätta efter vårt första möte, när jag/vi faktiskt kunnat utvärdera?

Det är nog ändå det jag lutar mot just nu. Men då är jag samtidigt lite orolig för att, exempelvis vara lite för kramgo exempelvis och att det kan tolkas fel, och att det kan såra.

Jag märker själv att jag oroar mig säkert både förväg och i onödan. Men jag tror att era erfarenheter och tankar skulle vara guld värda!

Tror du kommer bli besviken. Så många gånger i mina tidigare 20's som jag satt och höll på som dig. Snuskbilder till tjejerna och "vill du bli tagen hit och dit gumman?". Gissa vad som hände?
Ingenting.
Tjejen lever ut sina fantasier med dig på nätet, sen går hon och suger BrunoC's XL kuk hela vägen ner i halsen och sperman spinner som katten i magtrakten.

Sluta med sånt där, du kommer ingenstans med det. Lyssna på gubbarna här inne istället. Säg "Dela på en flaska rött?" eller liknande istället. Tjejerna vill inte "veta" att dom ska bli knullade, dom vill "ha det på känn", eller nåt.

Edit: Det har fungerat engång för mig att skriva hur jag vill ta tjejen hit och dit. Tyvärr har jag inte kvar texten då det var på Badoo för typ 10år sen? Men en tjej på hur många då? Helt meningslös strategi.
Senast redigerad av Kroppskakoregott 2018-07-22 kl. 21:19.
Citera
2018-07-22, 21:35
Medlem
Jag är inte helt säker på att jag förstår dig rätt, men du menar helt enkelt att jag ska köra på helt enkelt manana manana?

Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
Tror du kommer bli besviken. Så många gånger i mina tidigare 20's som jag satt och höll på som dig. Snuskbilder till tjejerna och "vill du bli tagen hit och dit gumman?". Gissa vad som hände?
Ingenting.
Tjejen lever ut sina fantasier med dig på nätet, sen går hon och suger BrunoC's XL kuk hela vägen ner i halsen och sperman spinner som katten i magtrakten.

Sluta med sånt där, du kommer ingenstans med det. Lyssna på gubbarna här inne istället. Säg "Dela på en flaska rött?" eller liknande istället. Tjejerna vill inte "veta" att dom ska bli knullade, dom vill "ha det på känn", eller nåt.

Edit: Det har fungerat engång för mig att skriva hur jag vill ta tjejen hit och dit. Tyvärr har jag inte kvar texten då det var på Badoo för typ 10år sen? Men en tjej på hur många då? Helt meningslös strategi.
Citera
2018-07-22, 21:38
Medlem
fabulas avatar
Citat:

Åhh vad du krånglar till det kompis. Skärp dig och kom in i matchen nu!

Först och främst, sitta och skicka snoppbilder kommer du ingenstans med. Det är rent ut sagt en skitstrategi, typ som att kissa i brallan på vintern. Skönt för stunden liksom och det absolut bästa sättet att lägga krok-kuk på sig själv. Om du nu dessutom ska in och grotta i andra ämnen och försöka sätta en etikett på vad ni håller på med INNAN ni ses kommer du ju spränga den sexuella spänningen som infann sig i molekyler. Se till att träffa henne nu illa kvickt innan du sabbar det ännu mer.

Vad som händer sen får ni ta då helt enkelt. Skit i det. Tillhör ju snarare vanligheterna idag på Tinder att den minst intresserade parten bara går upp i rök efter första ligget. Det är OK. Tog emot i början men nu skiter jag i det helt efter att brudar börjat göra så t.o.m. efter längre tids dejtande.

Ni verkar ha fått en sexuell connection, så bara för att ni officiellt söker seriöst på varsitt håll är det inget som utesluter att ni knullar litegran. Är ju så de flesta håller på.
Citera
2018-07-22, 21:52
Medlem
Citat:

Tjejer blir inte lika lätt kära som oss snubbar; risken att hon faller för dig efter endast en dejt är minimal. Träffa henne först och ta det som det kommer!

Att sex-ta (säger man så?) innan man träffats är enligt mig att skjuta sig själv i foten, då det i princip är upplagt för att bli lite smått stelt irl. Kan bara relatera till mig själv men jag hade nog behövt 4-6 groggar innan en sån träff, för att kunna leva upp till den sexting fasaden man har på snapchat
Citera
2018-07-22, 23:11
Medlem
dunias avatar
Helvete vad den här tråden har spårat ut. Massa jävla snack om skalor och procentuella beräkningar på vad en människa är till utseende, psykopater som önskar livet ur andra användare och anteri-boy som vägrar svara på hur han mår.

Ser att du är avstängd hmm, hoppas att allt är bra.

Tinder..jävla tinder alltså.
Citera
2018-07-22, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dunia
Helvete vad den här tråden har spårat ut. Massa jävla snack om skalor och procentuella beräkningar på vad en människa är till utseende, psykopater som önskar livet ur andra användare och anteri-boy som vägrar svara på hur han mår.

Ser att du är avstängd hmm, hoppas att allt är bra.

Tinder..jävla tinder alltså.

Tråden blev genast mer intressant när du dök upp. Mrs anmäler för allting fast det inte ens är kränkande. #riktigpsykopat# #metoo# #gråtlitegrannhosmoderatorsdå#

Tinder är nice när matchningar rullar in och man får igång bra tugg, sluta klaga och tillför något till tråden istället. Du trollar för mkt. Rätt drygt imo.
Citera
2018-07-22, 23:37
Medlem
Citat:
Jag är inte helt säker på att jag förstår dig rätt, men du menar helt enkelt att jag ska köra på helt enkelt manana manana?

Om du läser vad dom andra skriver så är det i princip det jag sa japp.
Citera
2018-07-22, 23:37
Medlem
dunias avatar
Citat:
Tråden blev genast mer intressant när du dök upp. Mrs anmäler för allting fast det inte ens är kränkande. #riktigpsykopat# #metoo# #gråtlitegrannhosmoderatorsdå#

Tinder är nice när matchningar rullar in och man får igång bra tugg, sluta klaga och tillför något till tråden istället. Du trollar för mkt. Rätt drygt imo.
Har du mens eller vad är ditt problem? Jag har ju inte rapporterat ett skit? #fuckyoutoo

Var lite mänsklig istället.
Citera
2018-07-22, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dunia
Har du mens eller vad är ditt problem? Jag har ju inte rapporterat ett skit? #fuckyoutoo

Var lite mänsklig istället.

HAHA, har du väl och hotat mig i PM att inte tagga dig. #chilla# #metoo#
Svara på våran wannabe fuck boi sandmanii istället. Du som är kvinna
Citera
2018-07-22, 23:45
Medlem
dunias avatar
Citat:
HAHA, har du väl och hotat mig i PM att inte tagga dig. #chilla# #metoo#
Svara på våran wannabe fuck boi sandmanii istället. Du som är kvinna
Jaha. Ja, men självklart. Äsch har inget intresse av att svara någon. Halkade in på tråden för någon dag sen, såg att anterii skrev att han var riktigt sjuk och det var egentligen enda skälet.

Har inte vart aktiv på riktigt länge. Det finns ett liv utanför fb- testa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in