Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
18-09-19, 20:20
Bannlyst
Hahaha jag gjorde 2 tinder, en med en tjej, 6/10, en med en kille, typ 6/10 också.

En dags swipande.

Tjejen: c:a 400 matchningar, typ 150 killar som inledde konversationen nästan DIREKT.
Killen: 2 matchningar, av tjockisar.

Många av tjejens matchningar var av snygga killar också.

Ärligt talat nu, du som heterosexuell man, hur i helvete känner du att du ska kunna konkurrera på marknaden idag? Även om du lyckas få en flickvän, inser du vilka enorma valmöjligheter hon kommer ha jämfört med dig? Vad händer i förhållandet när ni börjar bråka och hon genast har 500 andra hunkar som står utanför dörren och bara väntar på att hon ska "bli sur på dig" tror du? Vad händer med maktbalansen?
Citera
18-09-19, 20:43
Medlem
3dls avatar
Får syn på en babe, en sån där som man direkt känner -"DIG vill jag gå på dejt med!". Matchar en dag senare, hurra!
Låter det gå en dag så eventuella mass-svajpare hinner avmatcha. Tar mod till mig och skriver ett trevligt meddelande (ja, damen tar första steget, ring kvällspressen!!). BOOM - avmatchad!

Jävla FITTA. Ser jag honom ute kommer han få en dörr i nyllet.

*lägger en ansiktsmask och knöglar mig tillbaks in i könsrollen med att hetsmatcha randoms jag ändå aldrig kommer skriva först till*
Citera
18-09-19, 21:00
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3dl
Får syn på en babe, en sån där som man direkt känner -"DIG vill jag gå på dejt med!". Matchar en dag senare, hurra!
Låter det gå en dag så eventuella mass-svajpare hinner avmatcha. Tar mod till mig och skriver ett trevligt meddelande (ja, damen tar första steget, ring kvällspressen!!). BOOM - avmatchad!

Jävla FITTA. Ser jag honom ute kommer han få en dörr i nyllet.

*lägger en ansiktsmask och knöglar mig tillbaks in i könsrollen med att hetsmatcha randoms jag ändå aldrig kommer skriva först till*

Vad exakt skrev du? Nåt tråkigt/ointressant? Men troligtvis siktade du för högt, man vill max gå ner ett steg på utseendeskalan men samma eller +1 och över är det man söker efter.
Citera
18-09-19, 21:42
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Vad exakt skrev du? Nåt tråkigt/ointressant? Men troligtvis siktade du för högt, man vill max gå ner ett steg på utseendeskalan men samma eller +1 och över är det man söker efter.
Skalan är inte absolut.

Kom ihåg att killar anser att c:a 50% av alla tjejer är under medel medan det för tjejer gäller att c:a 80% av alla killar är under medel.
Citera
18-09-19, 21:51
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Skalan är inte absolut.

Kom ihåg att killar anser att c:a 50% av alla tjejer är under medel medan det för tjejer gäller att c:a 80% av alla killar är under medel.
Om man antar att det var en top-guy, vilket brukar rendera "wow honom vill jag dejta" kan han nog välja och vraka rätt bra, då kommer man vara extremt kräsen... det har ju t.o.m jag blivit som bara är en 7a... Jag kan svepa höger på 6or, men det är mest för att få fler matchningar, meningslöst egentligen då jag inte vill skriva till dom ändå.
Citera
18-09-19, 22:42
Medlem
krommees avatar
Det här med ELO som nån skrev om hur funkar det exakt och är det ens på riktigt?

Fick förfan mer matchningar när jag va fetare och lite fulare typ 50 på två-tre dagar, nu är ja smalare och ser bättre ut och får typ samma matchningsantal eller lite sämre men mest jäkla kiskmongon till brudar. ...
Citera
18-09-19, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svarigrad
Hahaha jag gjorde 2 tinder, en med en tjej, 6/10, en med en kille, typ 6/10 också.

En dags swipande.

Tjejen: c:a 400 matchningar, typ 150 killar som inledde konversationen nästan DIREKT.

Ärligt talat nu, du som heterosexuell man, hur i helvete känner du att du ska kunna konkurrera på marknaden idag? Även om du lyckas få en flickvän, inser du vilka enorma valmöjligheter hon kommer ha jämfört med dig? Vad händer i förhållandet när ni börjar bråka och hon genast har 500 andra hunkar som står utanför dörren och bara väntar på att hon ska "bli sur på dig" tror du? Vad händer med maktbalansen?

Tack Svarigrad för ditt engagemang i denna fråga, jag brukar läsa dina inlägg i dom andra trådarna och du är mig en riktig liten lustigkurre du! Men jag kan inte låta bli att fundera varför du gör det? Vad ger dig det stora intresset?

Som svar på dina sista frågor så är den heterosexuella kvinnan inte pålitlig alls i ett förhållande. Hon är helt känslostyrd och kan få för sig rätt som det är, helt oväntat, att hon vill byta ut sin partner. Så se till att försäkra dig mot alla taskigheter eller psykoting som hon får för sig att ta till vid eventuell separation.
Sen får man komma ihåg att man är en man och då ta separationen som en man. Har hon "500 andra hunkar som står utanför dörren" så låt henne ha det och skit i horan, man får försöka hitta en bättre och klokare.

PS. Kan du inte testa göra ett Tinder konto med en kille poäng 10 och återkoppla hur det går? Vore kul
Citera
18-09-20, 00:23
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarigrad

En dags swipande.

Du får nog allt komma med verkliga bevis. Fan jag själv är helt okej, och lyckas löjligt enkelt på Tinder. Är alla killar helt blåsta i skrift, på att ta foton eller fula som stryk? För jag är fan inte elit och har det gott ställt.

Förhållandebiten är en annan fråga.
Citera
18-09-20, 09:50
Medlem
Brottinators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Du får nog allt komma med verkliga bevis. Fan jag själv är helt okej, och lyckas löjligt enkelt på Tinder. Är alla killar helt blåsta i skrift, på att ta foton eller fula som stryk? För jag är fan inte elit och har det gott ställt.

Förhållandebiten är en annan fråga.

Han är antingen en incel eller ett troll.
Citera
18-09-20, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krommee
Det här med ELO som nån skrev om hur funkar det exakt och är det ens på riktigt?

Fick förfan mer matchningar när jag va fetare och lite fulare typ 50 på två-tre dagar, nu är ja smalare och ser bättre ut och får typ samma matchningsantal eller lite sämre men mest jäkla kiskmongon till brudar. ...
Ja det är på riktigt. Finns en intervju med en av grundarna typ, orkar inte leta upp den nu, men där den typen av mekanik beskrivs.

ELO-rating kan bäst översättas till hur eftertraktad man är, dvs inte utseende rakt av (men det är onekligen en stor faktor). När folk swipar så går de ju inte bara på utseende, utan andra sociala och socioekonomiska faktorer spelar in, även om dessas betydelse varierar dels mellan könen och dels kan vara väldigt individuellt, så är det ändå något kvantitativt när man tar ut ett genomsnitt. Iaf dessa övriga faktorer omfattar tex vilken samhällsklass personen verkar tillhöra, status på yrket som personen ser ut att inneha, intressen, humor. Detta kan dels vara i själva bilderna eller i textprofilen.

Notera dock att många vittnar om att Tinder under minst det senaste året har stramat åt antalet visningar för mångas profiler (dvs indirekt inflödet av nya matchningar), antagligen i hopp om att förmå folk att köpa betaltjänster.
Citera
18-09-20, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottinator
Han är antingen en incel eller ett troll.
Hans bidrag i denna tråden framförallt tyder mest på det senare, även om det inte utesluter det första. Försök att inte mata honom, oavsett.
Citera
18-09-20, 09:57
Medlem
Brottinators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t
Hans bidrag i denna tråden framförallt tyder mest på det senare, även om det inte utesluter det första. Försök att inte mata honom, oavsett.

Ja det vore skönt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in