Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-25, 11:27
Medlem
RonnyKålmans avatar
Fel tråd.
Senast redigerad av RonnyKålman 2018-06-25 kl. 11:30.
Citera
2018-06-25, 14:26
Medlem
DiegoRostas avatar
Varför är tjejer så jävla tråkiga?
Citera
2018-06-25, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiegoRosta

Utveckla. Är du bitter för att du inte får några matchningar eller är de allmänt trista när ni skriver?
Citera
2018-06-25, 14:47
Medlem
DiegoRostas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TG4Y
Utveckla. Är du bitter för att du inte får några matchningar eller är de allmänt trista när ni skriver?
Har massa matchningar men tjejerna är så jävla tråkiga. Det gäller för övrigt inte bara Tinder.
Citera
2018-06-25, 14:54
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Har massa matchningar men tjejerna är så jävla tråkiga. Det gäller för övrigt inte bara Tinder.

Håller med dig. Upplever också att tjejerna är tråkiga och inte vill få saker gjorda.
Föreslår man att ses så brukar konversationen börja halta. Tragiskt. Halva målet är ju ändå öppet när man matchat och för att slå in bollen i mål verkar krävas en hel del.
Citera
Medlem
Citat:

Du kanske bara drar till dig tråkiga brudar, sucks to be you med andra ord.
Citera
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:

För att många kvinnor inte har några riktiga intressen. Att träna, kolla serier, umgås med vänner och resa är inte intressen utan saker folk bara gör för att det ingår i ett vanligt liv.

Hade kvinnan i fråga hållit på med idrott på seriös nivå, varit tvkritiker/diskuterar serier på diverse forum eller varit reseledare/gillat backpacking hade man kunnat se det som intressen.

Att köra lite gynstol+obligatoriska rumpövningarna+hockeyböj tre gånger i veckan är inte att ha träning som intresse.

Att titta på Game of Thrones för man gillar sexscenerna eller för att kunna hänga med när väninnorna pratar om det är inte att ha intresse. Game of Thrones är också ett bra exempel på hur män och kvinnor skiljer sig i sitt tittande. Män diskuterar politiken i serien, noterar detaljer och gräver in sig i världen (hur många kvinnor med autistisk kunskap om GoT känner du?). Kvinnor vet bara vem som ligger med vem.

Resa i detta fall är att ligga på en strand på någon turistort och dricka sig salongsberusad och spamma instagram med bilder.

Nu finns det givetvis kvinnor som har riktiga intressen men de är få och har sällan Tinder då de redan har partner.

Det var så det var med mitt ex. Hon höll på (och håller fortfarande på) med mycket löpning, cykling osv...vi reste långa sträckor både inom landet och utomlands för diverse småtävlingar i diverse småorter för att hon ville tävla. Höstregn, lera överallt, sova i tält...där snackar vi att ha riktigt intresse för träning. Hon var även väldigt ambitiöst med sitt arbete och var intresserad av politik. Det får mig att tänka på hur pass bra det egentligen var att vara med henne för hennes liv kretsade inte kring bekräftelse eller att dega på nätet. Hon gav även intellektuell stimulans vilket är så mycket viktigare än att visa röven på snapchat.

Ensamstående morsor och de som är suckers för djur (katt/råttstor hund/hästar) kan du glömma. Du kommer alltid komma i tredjehand efter familj och djur.
Senast redigerad av Krappfiskarn 2018-06-25 kl. 15:00.
Citera
2018-06-25, 15:03
Medlem
DiegoRostas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krappfiskarn
För att många kvinnor inte har några riktiga intressen. Att träna, kolla serier, umgås med vänner och resa är inte intressen utan saker folk bara gör för att det ingår i ett vanligt liv.

Hade kvinnan i fråga hållit på med idrott på seriös nivå, varit tvkritiker/diskuterar serier på diverse forum eller varit reseledare/gillat backpacking hade man kunnat se det som intressen.

Att köra lite gynstol+obligatoriska rumpövningarna+hockeyböj tre gånger i veckan är inte att ha träning som intresse.

Att titta på Game of Thrones för man gillar sexscenerna eller för att kunna hänga med när väninnorna pratar om det är inte att ha intresse. Game of Thrones är också ett bra exempel på hur män och kvinnor skiljer sig i sitt tittande. Män diskuterar politiken i serien, noterar detaljer och gräver in sig i världen (hur många kvinnor med autistisk kunskap om GoT känner du?). Kvinnor vet bara vem som ligger med vem.

Resa i detta fall är att ligga på en strand på någon turistort och dricka sig salongsberusad och spamma instagram med bilder.

Nu finns det givetvis kvinnor som har riktiga intressen men de är få och har sällan Tinder då de redan har partner.

Det var så det var med mitt ex. Hon höll på (och håller fortfarande på) med mycket löpning, cykling osv...vi reste långa sträckor både inom landet och utomlands för diverse småtävlingar i diverse småorter för att hon ville tävla. Höstregn, lera överallt, sova i tält...där snackar vi att ha riktigt intresse för träning. Hon var även väldigt ambitiöst med sitt arbete och var intresserad av politik. Det får mig att tänka på hur pass bra det egentligen var att vara med henne för hennes liv kretsade inte kring bekräftelse eller att dega på nätet. Hon gav även intellektuell stimulans vilket är så mycket viktigare än att visa röven på snapchat.

Ensamstående morsor och de som är suckers för djur (katt/råttstor hund/hästar) kan du glömma. Du kommer alltid komma i tredjehand efter familj och djur.
Tack tror du satte huvudet på spiken där faktiskt.
Citera
2018-06-25, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmouse
Men vadå? Är du redo att bli styvfassa eller du är bara ute efter att få doppa? Sjuk dedication på denna kvinna dock. 30 mil är fan långt.

Visst är det! Ja, men vi hade riktigt go vibe när vi snackade så jag tror det var därför!

Jag vet inte om det är aktuellt att bli tillsammans med någon som har två barn, har dock själv barn så det gör väl kanske att jag är mer öppen för hela grejen. Dock ska det tilläggas att jag endast har min dotter varannan helg så det vore helt klart en omställning med någon som har barnen på halvtid.
Citera
2018-06-25, 15:08
Medlem
Citat:

Haha det frågar jag mig också! Framför allt svenska tjejer på tinder måste va det tråkigaste som finns. Ingen vågar sticka ut utan alla kör med samma story om att de umgås med vänner, tränar och gillar att resa. Vissa beskriver sig som "helt vanlig". Dör lite inombords varje gång jag läser/hör det.

Jag har diskuterat med många andra nationaliteter som finnar, tyskar, polacker, danskar, diverse latinamerikaner mm mm. Alla säger att tinder i Sverige är svårarbetat. Få matchningar och tråkiga konversationer. Märker det själv när man är utomlands att det är så mycket lättare att föra konversationer där med sina matchningar. Även utländska brudar som bor eller studerar i Sverige har betydligt mer go i sig än den svenska motsvarigheten.
Svenska brudar har dock bäst bilder på tinder, det beror på mest manipulation av bilderna.

Allt har att göra med konkurrensen. Brudar kan va skittråkiga och se mediokra ut men ändå få massor av uppvaktning. Aldrig pratat om tinder med en brud som har mindre än 99+ likes.
Citera
2018-06-25, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krappfiskarn

Så sant, så sant...
Citera
2018-06-25, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC
Det verkar vara någonting riktigt lurt här hur du kan träffa alla dessa Einsteins så himla frekvent.
Vad anser du gör en kvinna intelligent och hur du kan avgöra det så pass snabbt?
En hypotes här är att det snarare bara är du själv som sätter dessa tinderhoes på en piedestal och tillskriver dem massa positiva attribut eftersom du köper vad de har att erbjuda för snabbt.

Jag tror ditt liv skulle förbättras av att inte försöka värdera kvinnor utifrån deras intellekt. Hur många kvinnor kan man egentligen ha en djup diskussion med och samtidigt skippa massa nonsens och känslomässigt trams som flödar ut från käften då och då?
Jag har då aldrig träffat någon kvinna i verkliga livet med sådan sann intelligens.

Nej, gud skapade inte kvinnan åt mannen för att kunna ha intellektuellt stimulerande konversationer utan för att hon ska kunna uppfylla sina plikter som att ta hand om barn, laga mat, vara sparsam, behaga sin man och utföra sina dagliga sysslor.
Visst bör man inte skaffa någon total bimbo, men sådana förmågor/egenskaper är betydligt viktigare när man har barn än att kunna föra en intellektuell diskussion. Intellektuell stimulans kan man få andra män och slipper dessutom orationella humörsvängningar osv.

Nejdå, av de 25 dejter eller vad det nu kan vara som jag har haft så har jag endast uppfattat en handfull som avsevärt intelligenta. Och då är ju inte tjejerna jag träffar representativa för befolkningen i stort heller, utan mer högutbildade och generellt också smartare.

Jag vet att vissa killar resonerar som du gör gällande intellektet, och jag delar din uppfattning om att riktigt skarpa kvinnohjärnor – vad avser filosofiskt och logiskt tänk, de kognitiva förmågor jag värderar högst – är ännu ovanligare än mansditot ... men det är en aspekt som jag känner är nödvändig för att jag verkligen ska kunna bonda med någon. Och jag skulle hellre leva ensam än tillsammans med en tjej som jag inte kan ta till mig fullt ut. Usch, vilken tom tillvaro att umgås med en sådan person för jämnan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in