Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-13, 22:37
Medlem
precixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fabula
Jag tror faktiskt att om man är riktigt jäkla snygg som kille ska man inte skriva ett jäkla skit. Inte ett ord. Bara låta bilderna jobba så att man inte trasslar till det. Skriver man att man gillar träning kommer man tappa likes från de tjejer som hatar malliga gymråttor. Skriver man typ att man är go o glad, har utbildning, gillar resa till solen finns det säkert andra som stör sig på det...

Eftersom jag får kategorisera mig som muppen i det här fallet, så blir jag till skillnad mot alla snyggves tvungen att ha bio för att sälja in att jag faktiskt har en hyfsat ok personlighet och städat liv. Å andra sidan vette fan hur många som ens läser bion. Å tredje sidan tror jag Tinder-agoritmen kan straffa dom som inte har fyllt i bion såvida man inte är apsnygg eftersom man då får gräddfil i appen oavsett vilket kön man har mellan benen.

Finns många exempel på snygga killar som skrivit att dom varit pedofiler och tjejer skrivit till dom ändå.

http://thechive.com/2017/08/10/guy-poses-as-pedophile-on-tinder-and-it-doesnt-deter-women-one-ounce-13-photos/

https://thoughtcatalog.com/clint-conway/2017/03/this-guy-made-a-fake-tinder-profile-to-prove-that-girls-never-think-hot-dudes-are-creepy/
Citera
2018-06-13, 22:38
Medlem
precixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Jag tror att en snärtig och bra/fyndig bio är bra oavsett.

Om inte, får man väl hitta på nåt annat. Till slut sitter det.

Såklart. Bara man inte överanstränger sig. Blir lätt fjuttigt. TIGA ÄR GULD
Citera
2018-06-13, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av precix
Finns många exempel på snygga killar som skrivit att dom varit pedofiler och tjejer skrivit till dom ändå.

http://thechive.com/2017/08/10/guy-poses-as-pedophile-on-tinder-and-it-doesnt-deter-women-one-ounce-13-photos/

https://thoughtcatalog.com/clint-conway/2017/03/this-guy-made-a-fake-tinder-profile-to-prove-that-girls-never-think-hot-dudes-are-creepy/
Jag vet ju det, som snygg kille kan man skriva vad fan man vill.
Citera
2018-06-13, 22:41
Medlem
precixs avatar
Citat:
Jag vet ju det, som snygg kille kan man skriva vad fan man vill.

Testa gör ett fakekonto som kille. Det är kul! Inte lika kul att matcha med tjejer man haft en crush på som inte ens andas åt ens håll men man kan driva med dom lite.
Citera
2018-06-13, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Jag var medvetet dryg för att det var kul i sammanhanget, speciellt med en person som har ett så stort behov av att påpeka hur intelligent hon är i var och vartannat inlägg.

Nej, det tror inte jag heller. Dock upplever jag att mäns preferenser är mer önskningar än krav. Generellt sett är män inte speciellt kräsna, medan kvinnor kan ha 140 punkter som alla måste stämma in för att hon ens ska överväga saken.

Så är det. Tror de flesta män skulle vara helt chanslösa om de hade den där negativa taggarna utåt-tonen med kravlista i sina presentationer som många kvinnor har. Men även om jag skulle kunna komma undan med det så känns det bara allmänt svinigt och onödigt.
Nej det är inte roligt eftersom det knappast föreligger en korrelation mellan IQ och något enstaka stavfel. Klart när det är sådant som angrips att man måste påpeka att ett stavfel eller även dyslexi etc, inte säger ett dugg om människors förmågor. Det är larvigt men eftersom de flesta idag är medvetna, gissar jag på att du fortfarande går i skolan själv eftersom det är barnsligt att peka på texten.

Men majoriteten av kvinnor känner inte för att ligga med alla män medan majoriteten av män är beredda att inte ha särskilt mycket krav för att öka chanserna till att ligga med olika kvinnor.

Tråkig attityd i presentationen sorterar bort människor som ändå slösar bort tid fel annars. Jag kan knappast vara sir på män som inte vill ha mig pga olika krav, eller hur? Detsamma gäller åt andra hållet.
Citera
2018-06-13, 22:44
Medlem
Citat:
Testa gör ett fakekonto som kille. Det är kul! Inte lika kul att matcha med tjejer man haft en crush på som inte ens andas åt ens håll men man kan driva med dom lite.
Jag orkar faktiskt inte.

Jag var med på en sida för några år sedan och det blev för mycket. En lista med massa namn och åka runt och skvätta av sig. Blev fattigt.

Ska jag gå med så gör jag det med ett upplägg som jag tror att inte många har. Och jag kommer vara seriös. Oseriös är ju ingen konst att vara. Men det tröttnar man på. Skulle jag skriva här vad jag varit med om så vet jag att ingen skulle tro mig.
Citera
2018-06-13, 22:46
Medlem
precixs avatar
Citat:
Jag orkar faktiskt inte.

Jag var med på en sida för några år sedan och det blev för mycket. En lista med massa namn och åka runt och skvätta av sig. Blev fattigt.

Ska jag gå med så gör jag det med ett upplägg som jag tror att inte många har. Och jag kommer vara seriös. Oseriös är ju ingen konst att vara. Men det tröttnar man på. Skulle jag skriva här vad jag varit med om så vet jag att ingen skulle tro mig.

Hur menar du? Och skvätta av sig? Klart man ska vara seriös. Ingen idé att be tjejerna sitta på ens ansikte och kasta svordomar på dom.
Citera
2018-06-13, 22:46
Medlem
Citat:
Hur menar du? Och skvätta av sig? Klart man ska vara seriös. Ingen idé att be tjejerna sitta på ens ansikte och kasta svordomar på dom.
Skvätta av sig= sprida sin säd lite här och där.
Citera
2018-06-13, 22:50
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordmojlig
Nej det är inte roligt eftersom det knappast föreligger en korrelation mellan IQ och något enstaka stavfel. Klart när det är sådant som angrips att man måste påpeka att ett stavfel eller även dyslexi etc, inte säger ett dugg om människors förmågor. Det är larvigt men eftersom de flesta idag är medvetna, gissar jag på att du fortfarande går i skolan själv eftersom det är barnsligt att peka på texten.

Men majoriteten av kvinnor känner inte för att ligga med alla män medan majoriteten av män är beredda att inte ha särskilt mycket krav för att öka chanserna till att ligga med olika kvinnor.

Tråkig attityd i presentationen sorterar bort människor som ändå slösar bort tid fel annars. Jag kan knappast vara sir på män som inte vill ha mig pga olika krav, eller hur? Detsamma gäller åt andra hållet.

Det var inte därför det var roligt

Det var roligt i den givna kontexten och för att jag visste att du skulle skriva tre romaner om det vilket mycket riktigt skedde.

Nej, alla får ha vilka krav och preferenser dom vill, som sagt. Vi konstaterade bara att det är vanligt att kvinnor presenterar kravlistor med utseendemässiga dealbreakers.
Citera
2018-06-13, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Det var inte därför det var roligt

Det var roligt i den givna kontexten och för att jag visste att du skulle skriva tre romaner om det vilket mycket riktigt skedde.

Nej, alla får ha vilka krav och preferenser dom vill, som sagt. Vi konstaterade bara att det är vanligt att kvinnor presenterar kravlistor med utseendemässiga dealbreakers.
Nej och är det inte bättre att du ber mig redogöra ett ämne eller är plutten inne på steg 2, skriv inte en roman... Det är fortfarande ett forum ämnad för just att skriva texter.

Män har relationsbaserade sådana plus en massa åsikter om ens yttre.
Citera
2018-06-13, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fabula
Nu tar jag lite citatet ur sitt kontext för diskussionen, men anledningen till att tjejerna sitter och skriver såna här kravlistor är ju helt enkelt för att de KAN. Tinder är ju helt enkelt deras marknad, finns ju inte en vettig människa som kan hävda motsatsen.

Den rationella delen av mig hade egentligen velat göra exakt samma sak, men samtidigt ger det ju ett förbaskat oskönt och trångsynt intryck att tydligt definiera hur man vill att ens partner ska vara. Är faktiskt konsekvent här och sveper vänster på ALLA tjejer som spaltar upp hur killen ska vara såvida det inte är skrivet på ett snyggt och charmigt sätt dvs.

Eftersom det är rimligt att anta tjejer resonerar precis likadant vore det ju också hål i huvudet rent strategiskt att skriva sådana listor, eftersom varje högerswipe som kille är guld värd då den förbättrar din Tinder-rating och gör att du får bättre och fler matchningar.

Någon frivillig försökskanin som vill testa skriva en kravlista och föra statistik på hur mycket bättre/sämre det går?

Duger detta? Avslutningen på min press. PS.Tjejer som är ohälsosamma (rökare, överviktiga,alkoholist,bipolära,borderline, m.m). Spar min tid och er, swipea vänster. Tack på Förhand! DS.
Citera
2018-06-13, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
Duger detta? Avslutningen på min press. PS.Tjejer som är ohälsosamma (rökare, överviktiga,alkoholist,bipolära,borderline, m.m). Spar min tid och er, swipea vänster. Tack på Förhand! DS.
Bra skrivet, inte oförskämt utan så är det bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in