2018-07-21, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
Men igen, killarna kanske är snygga på bilderna? Irl fula. Du har ju något annat att jämföra med som inte dom där testerna har.

Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
Tur för mig att jag är hunk då
Hihihihihiii aldrig fått klagomål på en dejt. Snarare "Haha du ser mycket yngre ut i verkligheten" Jo tack.
Jo jag fick så. Tyckte bilderna såg konstiga ut även om jag är svullen och jävlig här haha.

Jag får höra detsamma. Men jag tror inte på det. Iofs fick jag visa leg på bolaget sist. Tjejen i kassan så ganska dum ut när hon läste mitt födelsedatum 😂

Så säger de jämt. Och killarna är alltid yngre än mig. Dem jag träffat i min ålder har inte sagt ett dyft om saken.

Man kanske skulle göra lite fillers 🤔

Killarna jag träffat överlag borde inte komma över medel direkt. Några har antagligen legat bättre till men jag vet inte varför jag brukar träffa lite mer ovackra killar när jag fått så mycket finare.
Senast redigerad av Ordmojlig 2018-07-21 kl. 01:21.
Citera
2018-07-21, 01:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ordmojlig
Jo jag fick så. Tyckte bilderna såg konstiga ut även om jag är svullen och jävlig här haha.

Jag får höra detsamma. Men jag tror inte på det. Iofs fick jag visa leg på bolaget sist. Tjejen i kassan så ganska dum ut när hon läste mitt födelsedatum 😂

Så säger de jämt. Och killarna är alltid yngre än mig. Dem jag träffat i min ålder har inte sagt ett dyft om saken.

Man kanske skulle göra lite fillers 🤔

Samtidigt inte haft en partner på 14 år. Inte nog med att du är bottenskrap är du dessutom en mytoman och förmodligen sitter du och skapar hundra olika konton då du inte har ett arbete.

Gör en sökning på autism+woman och ta första bästa bilden, och så är vi nog ganska nära.
Citera
2018-07-21, 01:23
Medlem
http://dating.ai/

Den där appen verkar ju lovande, då skulle man ju kunna få bort fetton i swipeandet, kan inte påstå att det dyker upp så många, men ibland kommer hon upp "glad tjockis i sina bästa år" stod det bla på presentationen .
Lite det jag efterfrågat i tindern. Någon form av facial recognition. Får hoppas det kommer i framtida uppdateringar.
Citera
2018-07-21, 01:45
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
De matchningar jag har i appen är i princip alla jättefina och smala. En oas av typ åttor med några nior, kanske ngn tia.

Ni har ju seriösa problem med att swipa höger på skit. Jag får inte ens en match per dag, men de jag får är kvalitet.

........

Segt att vara sjuk med 10 tappade kilo. I veckan skrev en ny matchning först och hon var nära en nia. Droppade att jag varit extremt sjuk och sen planade konvon ut.
Jag tror snarare du överskattar/biased gällande graderingen, 10or finns inte, 9or är supermodellernas supermodeller, 8or är vad ALLA killar skulle hugga av sig armen för att få gifta sig med, 7or är snygga varken mer eller mindre, ingen perfektion, 6 är över medel, många tjejer är här, 5 är tvärsnitt, the average joe female version, 4 är under medel, många tjejer är här, och sist 1-3 är FULA.
Citera
2018-07-21, 01:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Jag tror snarare du överskattar/biased gällande graderingen, 10or finns inte, 9or är supermodellernas supermodeller, 8or är vad ALLA killar skulle hugga av sig armen för att få gifta sig med, 7or är snygga varken mer eller mindre, ingen perfektion, 6 är över medel, många tjejer är här, 5 är tvärsnitt, the average joe female version, 4 är under medel, många tjejer är här, och sist 1-3 är FULA.

Han har mycket nu med juridiken och så.
Citera
2018-07-21, 07:30
Medlem
anteri17s avatar
Citat:

Vem fan är du att hävda att vi använder en skala som är så långt från linjär?

Du har löjligt stora hack från 7 och uppåt. Ta in foton på tjejer från 5 och uppåt.
Senast redigerad av anteri17 2018-07-21 kl. 07:33.
Citera
2018-07-21, 11:50
Medlem
fabulas avatar
Hopplöst klurigt ämne vi kommit in på och hur man än vänder och vrider på är det ju helt oundvikligt att att inte komma till slutsatsen att det är helt subjektivt hur man graderar sin individuella skala.

Antingen kan man ju som Anteri17 menar att den är mer åt det linjära hållet och graderas utefter % av befolkningen eller som Nirvana menar att den är mer progressiv. Att sönderanalysera ratings i diskussioner i Tindertråden känns ju rätt hopplöst av denna anledning, utan jag tror mer man ska se det som ett lackmuspapper för att sätta sina iaktagelser i rätt kontext. Alla kan nog enas om att 4-a inte är någon höjdare och en 8-a är rätt bra liksom...

Avseende sajter/appar där användare i någon form "röstar" (Tinder inkluderat) är ju helt avhängt av kvaliteten på bilderna samt hur väl regisserade de är. En tjej som trycker upp pattarna i kameran kommer t.ex. allltid få högre helthets-betyg än samma tjej i nunnedräkt, eftersom det alltid finns snubbar som röstar med kuken. Finns säkert någon motsvarighet för snubbar, men generellt verkar det ju vara ett fenomen att tjejer alltid får högre ratings på såna sidor.

Är ju därför det blir så svårt för många killar att nå s.k. fitness-brudar på Tinder, trots att de nödvändigtvis inte behöver vara vackra i sig. Däremot är de ju bevisligen väldigt populära, vilket jag menar är en annan dimension av att vara snygg.

AI-baserade appar kan ju med hjälp av symmetri ge trubbiga indikationer på hur vacker är någon är. Fördelen är ju helt klart att tjejer med pattbilder ej premieras, samtidigt som tjockisar och halvt inavlade individer straffas med rätta. Känns som konsensus i tråden är att de är helt jävla värdelösa i dagsläget så får hoppas att det sker en utveckling där.

Alla har ju även en individuell smak, även om de naturligt vackra dragen uppskattas i hög grad av gemene man/kvinna. Jag gillar t.ex. tjejer med rundare och gulligare utseende (men som lite motsägelsefullt inte är tjockisar). Det bästa av två världar tror jag skulle vara om Tinder lyckades analysera de man svepte höger på för att kunna mappa sin personliga smak. Jag tar med nöje de tjejer som matchar min generella utseendenivå, t.o.m. några punkter (0.1) under, så länge de har lite fabula-flavor. Är ju en win-win.
Citera
2018-07-21, 13:00
Medlem
ZeushyN1s avatar
Du är korkad om du litar på bilder. För ett par år sen så var jag ihop med en tjej som var en 5a (hade en fantastisk röv) typ men hon fixade sig så mycket inför sina selfies och editade dom så mycket så hon framstod som en solklar 10a. Hon var så attraktiv på bilder att professionella fotbollsspelare kontaktade henne. Jag snackade med Marko Arnautovic för att han trodde jag var den här 10an. Det var asroligt.

I verkligheten var hon så sagt var en 5a, kanske 6a om hon får det rätt med sminket.

Beauty is in the eye of the beholder.
Med det sagt är du en 3a så betraktas du som ful av de allra flesta.
Citera
2018-07-21, 13:19
Medlem
anteri17s avatar
Problemet med Nirvanas skala är att för få siffror används. Medel sägs vara 5 medan 8 skulle man hugga av sin arm för. Alltså på riktigt - ett jävla skämt. Då säger 6 eller 7 ingenting för däri ryms vitt skild snygghet.
Citera
2018-07-21, 13:24
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Problemet med Nirvanas skala är att för få siffror används. Medel sägs vara 5 medan 8 skulle man hugga av sin arm för. Alltså på riktigt - ett jävla skämt. Då säger 6 eller 7 ingenting för däri ryms vitt skild snygghet.
8a är för högt, det kanske finns 100-200 8or i hela stockholm te.x

De allra flesta är 4-7. Och att det är stor gap mellan 4 och 7 har ingen betydelse.
Citera
2018-07-21, 13:53
Medlem
Matsu-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordmojlig
Det är som man ser ut normalt. - Fillers men jag lägger inte pengar på det när det finns annat jag värderar liksom lite mage men snart borta. Taggad själv på att komma iForm efter mina mål och det går ju så snabbt men jag tycker att du ska skriva det. Som kvinna skulle jag inte ta illa upp (det jag gör, gör jag för att göra mig glad) om en man skrev det att han söker någon som tränar regelbundet med synligt resultat då du själv lägger mycket tid på träning och kost samt att du söker någon som inte är särskilt blyg och inte seriöst. Det är bättre att veta omedelbart än att hamna med någon som inte söker samma eller som vill göra allt första kvällen. Jag tycker absolut att du ska skriva det. Nu är nog inte du typen jag normalt träffar eftersom träning för dem snarare är "träning" men jag skulle vara glad att kunna glida undan från någon som snabbt vill ha av kläderna, låta en bada i ljus osv. Att män söker oseriöst är de oftast öppna med, även om jag väljer ner mig till träff eller något. Bättre än snyggare kille omedelbart än att någon som är medioker försöker spela en. Men det är ju också en skillnad på utseendeskalan med hur mycket eller lite man respekteras av vad man själv vill ha.

Haha det är det här som är felet med kvinnor på dejtingsajter som Tinder. Om jag som kille skriver att jag gillar träning och framhäver lite muskler så får det motsatt effekt och tjejer blir bortskrämda. Om jag tydligt nämner träning men inte har för mycket framhävande bilder så kommer träskpaddorna som ett brev på posten.
Citera
2018-07-21, 13:54
Medlem
Citat:
8a är för högt, det kanske finns 100-200 8or i hela stockholm te.x

De allra flesta är 4-7. Och att det är stor gap mellan 4 och 7 har ingen betydelse.

Håller med, majoriteten är där inne och härjar. När en 8a och uppåt dyker upp så är ju det kul, men väldigt ovanligt. När dom dessutom då matchar med en blir man alldeles chockad. Nämen alla dessa 4-7or som tror dom förtjänar mr fitness osv, sen den snyggaste av dom vill träffa mig? Lite kul. Men ja som sagt rätt säker i min sak angående att man ser helt ok, tränade jag upp min kropp la på mig 10kg muskler så hade man väl hoppat ytterligare lite i snygghetsskalan.

Vi pratar ändå modell almost när det är 8/10-9or det är så snyggt. BrunoC postade ju en brud som var en 8a ev 9a här i tråden. Smal och snygg ansiktet var riktigt nice, etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in