2019-08-03, 19:24
Medlem
Personlighet...
Citera
2019-08-03, 22:00
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Izzina
Okej så jag skulle kunna få fler matchningar och intresserade om jag lägger upp någon bikinibild alltså?

Som du sa föredrar jag också att ses ute och ta ett glas men gärna bara en kaffe på stan, ibland hinner man inte lägga så mycket tid på dejter på kvällarna haha. Frågan är vad killar överlag föredrar men jag antar att man märker att seriösa killar ställer sig positiva till alla dom här typerna av dejter, de jag nämnde ovan i kommentaren söker ju som sagt antagligen bara sex/kk:s och är inte öppna för ett förhållande.

Vet att jag inte ska gnälla över antal matchningar egentligen det är väl mer att de jag matchar med inte skriver eller så dör konversationen. De ställer inte så mycket motfrågor, svarar först efter några dagar etc.

Ja. Även seriösa killar gillar normalt sett att se det faktum att du har en bra kropp.

Seriöst behöver inte bli tråkigt. Kaffedejter är i gemen tråkigt.

Du måste ju efter några dagars chattande ändå få en bild av om killen är mogen/seriös eller inte. Testa att du föreslår just din kaffedejt eller en vinkväll ute. Istället för att gnälla över 50% matchningar liksom...
Citera
2019-08-04, 04:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Vad i helvete snackar du om?

Att blanda svenska och engelska får dig att se ut som en riktig tönt, by the way.

Glöm inte att torka upp det manliga egot medan du klassar mig som tönt.

Honeybees and candy. Lick'em clean goddammit.
Citera
2019-08-04, 11:35
Medlem
Hahahaha ger fan upp, man kan tydligen inte göra något rätt med brudar från mellanöstern om man är halv israelisk, kommer seriöst inte ens svara på det där något mer. Jag sa till och med att jag för Palestina för att jag skulle få några extra poäng. Inte fan vet väl jag vad en kurd från Iran ser sig som?

https://i.imgur.com/ktMMJtm.png

https://i.imgur.com/SZ9BBQD.png
Senast redigerad av Swedlite95 2019-08-04 kl. 11:37.
Citera
2019-08-04, 11:53
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swedlite95
https://i.imgur.com/ktMMJtm.png

https://i.imgur.com/SZ9BBQD.png
Av den meningslösa konversationen att döma så verkar hon vara en sådan tjej som bara sitter på arslet på Tinder år efter år och aldrig får något uträttat. Vill ingenting och saknar helt ambitioner.
Citera
2019-08-04, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Av den meningslösa konversationen att döma så verkar hon vara en sådan tjej som bara sitter på arslet på Tinder år efter år och aldrig får något uträttat. Vill ingenting och saknar helt ambitioner.

Hon sa sen att det var lugnt om jag fortfarande skulle vilja göra något, efter jag sa det med Palestina, men vad fan är ens poängen efter det där? Kändes som en jävligt skum konversation.
Citera
2019-08-04, 16:56
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Jag är trött på Tinder av olika anledningar. Tycker det är svårt att få till ett aktivt dejtande med appen. Har lite funderingar som det hade varit intresserat om några killar vill svara på.

1. Vad jag fattat det som och vad jag sett när jag swipat åt killkompisar är att många tjejer ser väldigt bra ut och har mycket kroppsbilder i bikinis. Hur ser killar på detta? Är det positivt att visa kroppen mycket? Själv har jag inga bikini- eller underklädesbilder men två bilder där man ser hela kroppen från lite håll varav den ena är med kort linne och kjol så man ser ändå mycket av kroppen, att jag är smal och solbränd. Jag har också en lite blandning av bilder där jag inte är superfixad och filtrad på allihop...
2. Vad letar killar efter egentligen? Man hör så mycket här om att det bara är oseriösa tjejer, ytliga tjejer med mera på Tinder. Själv så tycker jag att jag ser bra ut, kanske en 6-7a, jag är smal och kort med D-kupa. Jag har en bra utbildning och jag är för övrigt en vettig person. Borde vara killar som skriver? Jag matchar med iaf 50 % av dom jag swipar höger på. Men upplever att få killar startar igång konversationen och att många glömmer svara till slut/det dör ut. Varför hänger man då på tinder egentligen?
3. Många killar verkar inte vara ute efter seriöst eftersom många skriver och föreslår att man ska ses för ”filmkväll” eller så skriver man kl 20-22 på kvällen ”Vill du ses idag?” och då känns det som man bara är ute efter en sak. Personligen föredrar jag att ses tidigt, inte chatta massa, men att då ses ute för en kaffe, en kort promenad, ett glas vin etc. och se om man klickar något. Helst inte ses hemma hos nån av oss första gången. Hur tänker killar där?
4. Hur ska man inleda en konversation på ett bra sätt? Är det megatråkigt med ett ”hejsan” eller ”hej, händer ikväll?”. Känns samtidigt så töntigt att inleda med något som ska vara fyndigt eller klyshigt.

Blev ett ganska långt inlägg men några svar?
Kan också bidra:

1) Nej det är inte positivt att visa för mycket hud, däremot har man bra kropp bör man ha helkroppsbilder gärna med lite åtsittande kläder, en stilren kjol, högklackat osv (något du verkar ha). Håll det enkelt, var feminin men ha integritet.

2) Förhållande, ligga runt, och kanske vanligaste..."vill-egentligen-ha-förhållande-och-trygghet-men-ligger-mer-än-gärna-och-se-vad-som-händer-efter-det" skulle jag säga är typerna-

Svårt att svara på, men det kan bero på att du överskattar ditt utseende. Jag minns jag matchade med ganska många, men skrev bara till dom som hade det där lilla extra (på ett eller annat sätt). Så man swipar höger på en del som "bara är OK" men dyker det upp bättre matchningar så skriver man med dom, man orkar inte skriva med mer än några stycken samtidigt så man måste vara kräsen. För övrigt, du kan enkelt lösa detta genom att skriva först.

3) Det är inget konstigt med att vilja ses snabbt, tar man inte vara på fönstret som finns så kan det vara för sent sen, men att skriva sent och föreslå filmkväll är ju väldigt oseriöst och omoget. Det är skitbra att du inte drar hem till nån snabbt, då passerar man första kvalitetskontrollen.

4) Det är lite tråkigt ja, men då visar du iaf intresse, ta det inte så allvarligt och skriv nåt kul/intressant som isbrytare
Citera
2019-08-05, 11:20
Medlem
Wheeler88s avatar
Citat:
Okej så jag skulle kunna få fler matchningar och intresserade om jag lägger upp någon bikinibild alltså?

Som du sa föredrar jag också att ses ute och ta ett glas men gärna bara en kaffe på stan, ibland hinner man inte lägga så mycket tid på dejter på kvällarna haha. Frågan är vad killar överlag föredrar men jag antar att man märker att seriösa killar ställer sig positiva till alla dom här typerna av dejter, de jag nämnde ovan i kommentaren söker ju som sagt antagligen bara sex/kk:s och är inte öppna för ett förhållande.

Vet att jag inte ska gnälla över antal matchningar egentligen det är väl mer att de jag matchar med inte skriver eller så dör konversationen. De ställer inte så mycket motfrågor, svarar först efter några dagar etc.

Jag får en hel del dejt förslag, jag är en seriös kille som gillar att vara med en åt gången. Det sämsta jag gjort genom tiden på tinder är att gå på promenad eller ta en kaffe. Slår sällan gnistor och jag tycker själv att kvinnan inte tar för sig, har en psykologisk mur runt sig, helt enkelt superstelt och inte alls avlsappnat på långa vägar. Så får jag den typen av dejt upplagd på mitt bord så raincheckar jag och väntar tills någon är mogen att faktiskt göra något kul som att ta ett glas och göra stan en kväll, sen behöver det aboslut inte sluta med sex, kan vara en oskyldig kyss och hej då. Det är dessa dejtar som är mest lyckosamma och mest avlsappnade för min del.
Citera
2019-08-05, 11:52
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheeler88
Så får jag den typen av dejt upplagd på mitt bord så raincheckar jag och väntar tills någon är mogen att faktiskt göra något kul som att ta ett glas och göra stan en kväll, sen behöver det aboslut inte sluta med sex, kan vara en oskyldig kyss och hej då. Det är dessa dejtar som är mest lyckosamma och mest avlsappnade för min del.
Att boka upp en helkväll är kanske inte så lyckat om man omgående inte klickar/känner att kemin är fel. Att av artighet fullfölja blir ju då en plåga. Det fina med kaffedejter är att man kan avvika ganska snabbt. Det är helt enkelt en låg insats och det finns inga större krav att leva upp till. Om det finns ett ömsesidigt intresse så kan man ju lämna fiket och dra vidare. Enkelt! Spontan kan man vara oavsett sammanhang.
Senast redigerad av lakritc 2019-08-05 kl. 12:51.
Citera
2019-08-05, 12:10
Medlem
Citat:
Jag är trött på Tinder av olika anledningar. Tycker det är svårt att få till ett aktivt dejtande med appen. Har lite funderingar som det hade varit intresserat om några killar vill svara på.

1. Vad jag fattat det som och vad jag sett när jag swipat åt killkompisar är att många tjejer ser väldigt bra ut och har mycket kroppsbilder i bikinis. Hur ser killar på detta? Är det positivt att visa kroppen mycket? Själv har jag inga bikini- eller underklädesbilder men två bilder där man ser hela kroppen från lite håll varav den ena är med kort linne och kjol så man ser ändå mycket av kroppen, att jag är smal och solbränd. Jag har också en lite blandning av bilder där jag inte är superfixad och filtrad på allihop...
2. Vad letar killar efter egentligen? Man hör så mycket här om att det bara är oseriösa tjejer, ytliga tjejer med mera på Tinder. Själv så tycker jag att jag ser bra ut, kanske en 6-7a, jag är smal och kort med D-kupa. Jag har en bra utbildning och jag är för övrigt en vettig person. Borde vara killar som skriver? Jag matchar med iaf 50 % av dom jag swipar höger på. Men upplever att få killar startar igång konversationen och att många glömmer svara till slut/det dör ut. Varför hänger man då på tinder egentligen?
3. Många killar verkar inte vara ute efter seriöst eftersom många skriver och föreslår att man ska ses för ”filmkväll” eller så skriver man kl 20-22 på kvällen ”Vill du ses idag?” och då känns det som man bara är ute efter en sak. Personligen föredrar jag att ses tidigt, inte chatta massa, men att då ses ute för en kaffe, en kort promenad, ett glas vin etc. och se om man klickar något. Helst inte ses hemma hos nån av oss första gången. Hur tänker killar där?
4. Hur ska man inleda en konversation på ett bra sätt? Är det megatråkigt med ett ”hejsan” eller ”hej, händer ikväll?”. Känns samtidigt så töntigt att inleda med något som ska vara fyndigt eller klyshigt.

1. En bikini-bild kan absolut funka, trots att du är seriös. Det handlar dock om att den ska dels ha ett syfte, visa upp din fina kropp, och dels vara måttfull. Typ precis ska bada, och inte för mycket pose. Och inte som förstabild, utan lägg mitt i, blandat mer mer stilfulla bilder. Max 1 bikinibild dock.
  2. Det finns gott om seriösa på Tinder. Du som tjej som söker seriöst måste dock ta jobbet att filtrera bort de oseriösa. Följ regeln den som matchar sist skriver först. Många killar blir glada om du tar initiativet att skriva först dessutom, då det är kutym att killen skriver först i de flesta fall. Du måste tyvärr också skriva med flera samtidigt av den anledningen du skriver. Bara för att man matchat betyder inte så mycket egentligen.
  3. Håller med tidigare talare gällande fika/promenad. En kvällsdejt på nån mysig bar/pub känns mycket mindre konstlat och stelt. Och absolut inte en absolut inte givet att det slutar i sänghalmen. Klickar man inte så är det så, behöver inte vara bortkastat då var det ju bara en trevlig stund över ett glas. Behöver heller inte vara en helkväll, ett par timmar en vardagskväll räcker gott och väl.
  4. Som tjej är ribban extra låg, du kommer undan med "Hej" etc. Men vill du ha MVG så får du följa det råd som killar får, för att kunna sticka ut, dvs kommentera något i personens profiltext eller bilder, om möjligt.
Citera
2019-08-05, 13:33
Medlem
Wheeler88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Att boka upp en helkväll är kanske inte så lyckat om man omgående inte klickar/känner att kemin är fel. Att av artighet fullfölja blir ju då en plåga. Det fina med kaffedejter är att man kan avvika ganska snabbt. Det är helt enkelt en låg insats och det finns inga större krav att leva upp till. Om det finns ett ömsesidigt intresse så kan man ju lämna fiket och dra vidare. Enkelt! Spontan kan man vara oavsett sammanhang.

Du kan avvika efter en öl om det är så med. Men jag säger inte vad som fungerar för alla, jag säger att det finns andra vägar att gå, kaffet fungerar absolut inte för min del.
Citera
2019-08-05, 16:07
Medlem
snubblens avatar
Citat:

1. Bikinibilder skickar inga seriösa signaler men det kan samtidigt locka många att swipea höger. Det är ingen dödssynd att lägga upp bikinibilder och killar vill veta om tjejen har en bra kropp eller ej. Men visa det på ett smakfullt sätt. Kanske om du har en klänning på dig med en helbild. Samma sak gäller killar.
Du ska absolut inte lägga upp några underklädesbilder och det är bara bra att du även visar naturliga bilder där du inte är superstylead. Det visar på självförtroende.

2. När killar slutar svara dig eller är långsamma/har uppehåll i flera dagar, så är du inte deras högsta prioritet. Verkligen inte i hans liv och troligtvis inte på Tinder heller. Därför behöver du hålla flera bollar i luften samtidigt och kan inte i det stadiet lägga alla ägg i en korg. Varför de inte svarar just dig har jag för lite information för att kunna svara på, men det är livet. Du får bara fortsätta att leta och försöka hitta den rätta.
Vad killar letar efter? Olika, såklart. Men kvinnor är generellt mer känslopersoner och män är mer praktiska handlingar-personer. Så killar har en tendens att vilja göra saker de gillar. T ex ha sex, eller utföra en aktivitet de gillar. Medans tjejer är mer riktade åt att känna sig trygga, glada, uppskattade, osv. Så jag skulle säga att den generelle killen vill ha en tjej som är med på att göra de aktiviteter som han gillar att göra.

3. Jag personligen är en seriöst filmtittare så när jag säger filmkväll så är det att titta på film jag menar. Men det är jag det, och att ha "filmkväll" är kod för att ligga. Så de killar som föreslår de kan du bortse ifrån. Tyvärr handlar det väl om att de endast ser dig som ett ligg och inte någon potential för något mer än så. Eller så är de oförmågna att fånga ditt intresse på något annat sätt, vad nu som skulle vara värst.
Det är absolut inget fel att ses ute, och det kan kan du förvänta dig av killar. Det finns ingen kutym i att ses hemma först, det är bara en genväg till att komma närmare sängen. Jag ser inte heller några konstigheter i att ta en promenad, en fika eller ett glas vin. Tycker man att en fikadejt är för tråkig så säger det oftast mer om personen i sig. Jag skulle utan tvekan kunna sitta i en betongbunker med en okänd person i 2 timmar och ha kul tillsammans. När man träffas för första gången så finns det ju alltid massvis intressant man kan prata om, med precis alla människor.

4. Skit i raggningsreplikerna, "hej" funkar men använd helst om möjligt information från presentationen/bilder. Om du t ex känner igen en plats där en bild är tagen så är det en given konversationsstartare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in