Citat:
Ursprungligen postat av
Izzina
Jag är trött på Tinder av olika anledningar. Tycker det är svårt att få till ett aktivt dejtande med appen. Har lite funderingar som det hade varit intresserat om några killar vill svara på.
1. Vad jag fattat det som och vad jag sett när jag swipat åt killkompisar är att många tjejer ser väldigt bra ut och har mycket kroppsbilder i bikinis. Hur ser killar på detta? Är det positivt att visa kroppen mycket? Själv har jag inga bikini- eller underklädesbilder men två bilder där man ser hela kroppen från lite håll varav den ena är med kort linne och kjol så man ser ändå mycket av kroppen, att jag är smal och solbränd. Jag har också en lite blandning av bilder där jag inte är superfixad och filtrad på allihop...
2. Vad letar killar efter egentligen? Man hör så mycket här om att det bara är oseriösa tjejer, ytliga tjejer med mera på Tinder. Själv så tycker jag att jag ser bra ut, kanske en 6-7a, jag är smal och kort med D-kupa. Jag har en bra utbildning och jag är för övrigt en vettig person. Borde vara killar som skriver? Jag matchar med iaf 50 % av dom jag swipar höger på. Men upplever att få killar startar igång konversationen och att många glömmer svara till slut/det dör ut. Varför hänger man då på tinder egentligen?
3. Många killar verkar inte vara ute efter seriöst eftersom många skriver och föreslår att man ska ses för ”filmkväll” eller så skriver man kl 20-22 på kvällen ”Vill du ses idag?” och då känns det som man bara är ute efter en sak. Personligen föredrar jag att ses tidigt, inte chatta massa, men att då ses ute för en kaffe, en kort promenad, ett glas vin etc. och se om man klickar något. Helst inte ses hemma hos nån av oss första gången. Hur tänker killar där?
4. Hur ska man inleda en konversation på ett bra sätt? Är det megatråkigt med ett ”hejsan” eller ”hej, händer ikväll?”. Känns samtidigt så töntigt att inleda med något som ska vara fyndigt eller klyshigt.
Blev ett ganska långt inlägg men några svar?
1. Bikinibilder skickar inga seriösa signaler men det kan samtidigt locka många att swipea höger. Det är ingen dödssynd att lägga upp bikinibilder och killar vill veta om tjejen har en bra kropp eller ej. Men visa det på ett smakfullt sätt. Kanske om du har en klänning på dig med en helbild. Samma sak gäller killar.
Du ska absolut inte lägga upp några underklädesbilder och det är bara bra att du även visar naturliga bilder där du inte är superstylead. Det visar på självförtroende.
2. När killar slutar svara dig eller är långsamma/har uppehåll i flera dagar, så är du inte deras högsta prioritet. Verkligen inte i hans liv och troligtvis inte på Tinder heller. Därför behöver du hålla flera bollar i luften samtidigt och kan inte i det stadiet lägga alla ägg i en korg. Varför de inte svarar just dig har jag för lite information för att kunna svara på, men det är livet. Du får bara fortsätta att leta och försöka hitta den rätta.
Vad killar letar efter? Olika, såklart. Men kvinnor är generellt mer känslopersoner och män är mer praktiska handlingar-personer. Så killar har en tendens att vilja göra saker de gillar. T ex ha sex, eller utföra en aktivitet de gillar. Medans tjejer är mer riktade åt att känna sig trygga, glada, uppskattade, osv. Så jag skulle säga att den generelle killen vill ha en tjej som är med på att göra de aktiviteter som han gillar att göra.
3. Jag personligen är en seriöst filmtittare så när jag säger filmkväll så är det att titta på film jag menar. Men det är jag det, och att ha "filmkväll" är kod för att ligga. Så de killar som föreslår de kan du bortse ifrån. Tyvärr handlar det väl om att de endast ser dig som ett ligg och inte någon potential för något mer än så. Eller så är de oförmågna att fånga ditt intresse på något annat sätt, vad nu som skulle vara värst.
Det är absolut inget fel att ses ute, och det kan kan du förvänta dig av killar. Det finns ingen kutym i att ses hemma först, det är bara en genväg till att komma närmare sängen. Jag ser inte heller några konstigheter i att ta en promenad, en fika eller ett glas vin. Tycker man att en fikadejt är för tråkig så säger det oftast mer om personen i sig. Jag skulle utan tvekan kunna sitta i en betongbunker med en okänd person i 2 timmar och ha kul tillsammans. När man träffas för första gången så finns det ju alltid massvis intressant man kan prata om, med precis alla människor.
4. Skit i raggningsreplikerna, "hej" funkar men använd helst om möjligt information från presentationen/bilder. Om du t ex känner igen en plats där en bild är tagen så är det en given konversationsstartare.