Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-19, 13:09
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Märkligt hur du hela tiden återkommer till detta.

Det är du och Tumidanda och några till som har skrivit hundratals inlägg i frågan. Jag har bara gjort vad som krävs för att styra upp mot er desinformation, eftersom topic i tråden är AfS. Så ja, jag återkommer hela tiden till AfS - inte alls märkligt. Diskussionen i tråden blir dock märklig eftersom sådana som du och Regulus konsekvent missförstår AfS - på ungefär samma vis! - och emot alla empiriska evidens, trots att man ständigt öser dem över er.

Citat:
Hm, det är nästan som att du försöker rättfärdiga något...?

Jaha, så du påstår alltså att Jeff Ahl har en fru från Thailand? Intressant. Berätta mer!
Citera
2018-07-19, 13:11
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Valhall
Du kastar bort din röst om du lägger den på AfS i Riksdagsvalet, för de kommer att inte ha något inflytande whatsoever under många många år, och då är allt redan för sent för att rädda Sverige.
Jag röstar med hjärtat. AfS är det partiet jag tycker stämmer bäst överens med mina värderingar och önskemål, vilket också är därför jag kommer lägga en röst på dem. Men om du känner att SD är det partiet som bäst matchar dina preferenser, är du såklart fri att välja det alternativet istället.

Jag tror inte på förfarandet att taktikrösta. Mitt samvete säger att AfS är det rätta valet för mig att stödja, och jag kommer ångra mig om jag väljer något annat. Oavsett valutkomst.

Och sedan har SD redan en miljon röster. Min ynka röst gör varken till eller ifrån för dem. Den gör mycket större skillnad hos AfS, känner jag.

Sen vet jag inte vad du menar med att de inte skulle ha något inflytande under "många många år". Kommer de över 4% så får de ju inflytande, och kan stödja SD i frågor där de är överens. De måste ju inte få 20%+ innan "de får inflytande".

Och även om de inte når upp till 4%, så vore det en vinst i opinionen om de får större stöd än FI. Vilket inte känns helt osannolikt med tanke på att FI är nere kring 1%. Och når de 1% får de gratis förtryckta valsedlar till nästa val, och når de 2.5% får de partistöd. Så det finns milstolpar på vägen, och ju större stöd de får nu, desto fler kommer våga rösta på dem i nästa val.

Men som sagt, för mig väger mitt samvete tyngst. Jag känner att AfS är partiet som för mig är mest rätt att stödja. Och jag kommer vara nöjd med mitt beslut oavsett hur många andra som väljer att också lägga sin röst på dem. Givetvis önskar jag att så många som möjligt röstar på AfS, men det är inte något jag har kontroll över.

Jag röstade på SD 2010, trots att de vid den tiden fortfarande var utanför riksdagen. Att AfS är utanför riksdagen 2018 är inte något jag kommer låta påverka mitt val.
Citera
2018-07-19, 13:18
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Nej, inte alls sant. Man kan ha inflytande även fast man inte sitter med i en regering, eller även fast man är ett litet parti. Exhibit A i detta är ju MP som tvingat både sossarna o moderaterna att kompromissa sin politik. Det är precis så AfS kommer kunna fungera också.
Nej, det är helt fel uppfattat. Borgarna genomförde sin egen migrationspolitik tillsammans med MP 2011. Sossarna regerar med sin egen politik denna mandatperiod. Ingen av dem har någonsin kompromissat med MP. MP har ju ingen vågmästarroll och därför inget parlamentariskt inflytande. Borgarna och sossarna använder MP för att skylla sin egen politik på dem. Och det verkar också lura många naiva personer som uttalar sig om det. Vad besvikna de kommer att bli när MP åker ut, men sossarna och borgarna ändå fortsätter att genomföra sin egen politik utan några förändringar!

(Den enda frågan där MP var vågmästare var för gymnasielagen angående de 9200 vuxna icke-flyktingarna, eftersom Centern krossade den 14 år gamla Alliansen för den sakens skull och röstade med regeringen och VPK. Fast den lagen går ju inte att genomföra därför att den är så illa skriven av vår livstidsarbetslösa obildade regim att den inte går att tolka juridiskt.)

Det är majoriteten som bestämmer i en demokrati (eller pluraliteten om somliga lägger ned sina röster).Då gäller det att ha hög energi och växa snabbt. Som vi ser i framförallt Tyskland nu där AfD blivit näst största parti med över 17% och sätter blåslampan i häcken på Angela Merkel. Och det i Tyskland som traditionellt ser mycket små parlamentariska förändringar från val till val!
Senast redigerad av Fri 2018-07-19 kl. 13:22.
Citera
2018-07-19, 13:21
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
Är väl inte konstigt att man vill veta vad AFS menar med aktiv återvandring?

Just precis. Det är ju själva syftet med den här tråden.

Citat:
Om inte är skillnaden mot SD:s politik mest skillnad i retorik.

Skillnaden består i 504.000 som tvångsmässigt ska massåtervandras, enligt AfS, p.g.a. att man fuskat till sig asyl o.d. SD:s politik är lika tydlig, och där är siffran 0 stycken.

Lite mer än en skillnad i retorik

https://alternativforsverige.se/alternativ-f%C3%B6r-sverige-lanserar-%C3%A5tervandringsverket/
http://www.friatider.se/kesson-i-barn-tv-ingen-som-har-bott-i-sverige-kommer-tvingas-terv-nda
Citera
2018-07-19, 13:25
Medlem
Endevils avatar
Kategorin ”övriga” har ökat från 3.4% till 4.7% i Yougovs senaste mätning. Mycket intressant.

http://www.friatider.se/vriga-partier-kar-till-47-procent-i-yougov
Citera
2018-07-19, 13:30
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Du kastar bort din röst om du lägger den på AfS i Riksdagsvalet, för de kommer att inte ha något inflytande whatsoever under många många år, och då är allt redan för sent för att rädda Sverige.

Jaha, gjorde jag fel då som röstade på SD i valen 2002, 2006, 2010? Tänk om du varit där då och kunnat berätta det för mig, i så fall hade jag kunnat undvika detta misstag.
Citera
2018-07-19, 13:32
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Jag röstar med hjärtat. AfS är det partiet jag tycker stämmer bäst överens med mina värderingar och önskemål, vilket också är därför jag kommer lägga en röst på dem. Men om du känner att SD är det partiet som bäst matchar dina preferenser, är du såklart fri att välja det alternativet istället.

Jag tror inte på förfarandet att taktikrösta. Mitt samvete säger att AfS är det rätta valet för mig att stödja, och jag kommer ångra mig om jag väljer något annat. Oavsett valutkomst.

Och sedan har SD redan en miljon röster. Min ynka röst gör varken till eller ifrån för dem. Den gör mycket större skillnad hos AfS, känner jag.

Sen vet jag inte vad du menar med att de inte skulle ha något inflytande under "många många år". Kommer de över 4% så får de ju inflytande, och kan stödja SD i frågor där de är överens. De måste ju inte få 20%+ innan "de får inflytande".

Och även om de inte når upp till 4%, så vore det en vinst i opinionen om de får större stöd än FI. Vilket inte känns helt osannolikt med tanke på att FI är nere kring 1%. Och når de 1% får de gratis förtryckta valsedlar till nästa val, och når de 2.5% får de partistöd. Så det finns milstolpar på vägen, och ju större stöd de får nu, desto fler kommer våga rösta på dem i nästa val.

Men som sagt, för mig väger mitt samvete tyngst. Jag känner att AfS är partiet som för mig är mest rätt att stödja. Och jag kommer vara nöjd med mitt beslut oavsett hur många andra som väljer att också lägga sin röst på dem. Givetvis önskar jag att så många som möjligt röstar på AfS, men det är inte något jag har kontroll över.

Jag röstade på SD 2010, trots att de vid den tiden fortfarande var utanför riksdagen. Att AfS är utanför riksdagen 2018 är inte något jag kommer låta påverka mitt val.

Rätt. Ingen röst är bortkastad. Som någon annan så klokt skrev: Blir de ett parti under 1% är ingen skada skedd. Får de över 1% läggs alla valsedlar ut nästa val. Får de mer än 2% kommer de med i alla opionionsundersökningar. Får de mer än 2,5% får de partibidrag vilket kan ge dem miljoner i kassan inför nästa val. Får de 4% eller mer kommer svensk politik aldrig bli sig lik igen.

Om SD får 20, 25 eller 30% har ingen som helst betydelse. Mycket bättre med AfS på 5 och SD på 25% än SD på 30% om man nu vill ha återvandring. Vill du absolut inte ha återvandring då är det SD som gäller med kvotflyktingar och allt.
Senast redigerad av StillaHavet 2018-07-19 kl. 13:35.
Citera
2018-07-19, 13:47
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Du missar kontexten. Användaren i fråga är orolig över att hans thaifru ska behöva åka hem och vill ha försäkringar om att AfS inte kommer att driva en sådan politik. Och nej, det är naturligtvis inte bara skillnad i retorik mellan SD och AfS, men jag tänker inte försöka övertyga Heja Jimmie!-tokar om det i den här tråden också.

Japp där kom den!

Du fortsätter att kräla nere på din lågintelligenta dräggnivå, oförmögen till intelligent diskussion, och fången i ett delirium om vad AfS står för.

Jag tycker att det är både kul och väldigt tillfredställande att du ständigt gör bort dig på detta vis. Det gör det ju väldigt tydligt för alla läsare vilka som är här för att diskutera seriöst och vilka som bara tramsar.

Ska du inte förklara för alla att jag är jude också, eftersom jag inte har judetourettes?

AfS' politik har jag belyst här, för den som är seriöst intresserad (tips: det är inte Amriswils politik, men han är tydligen för dum för att fatta det): (FB) Alternativ för Sverige (AfS) - samlingstråd

PS. Och apropå vem som är fixerad vid thaifruar, så behöver ju ingen längre tveka om att det är Amriswil. Han drömmer mardrömmar om dem på blanka dan, och ser dem i syner. Hans sinne är t.o.m. så uppslukat av våndor kring thaifruar, att han är korkad nog att på fullt allvar tro att så fort någon inte är enig med honom, så är det för att personen har en fru ifrån Thailand. Snacka om sjuklig fixering!
Citera
2018-07-19, 13:52
Medlem
loqus avatar
Citat:

Vill du nå till trädtopparna så sikta mot stjärnorna!
Inget nationalistiskt parti kommer att ha över 50% på mycket länge, så de övriga kan tillsammans om de vill stoppa dem från rent politiskt inflytande. Men det är att gå händelserna i förväg. Den politiskt korrekta dimman ligger ännu tät i Sverige och allt för många svenskar har inte begripit sakernas tillstånd, det är där förändringen måste ske först. Två partiledare och AfS i Riskdagen skulle påskynda den processes mycket mer än ett något större SD skulle göra. Två partier ger dubbel talartid i många debatter och dubbel effekt att lösa upp den mentala blockeringen hos återstående svenskar. När väl majoriteten svenskar förstår vad som behöver göras kommer det rent politiska att gå av sig själv och antaligen kommer den kappvändande 7-klövern och medierna att hjälpa till.
Citera
2018-07-19, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Just precis. Det är ju själva syftet med den här tråden.

Skillnaden består i 504.000 som tvångsmässigt ska massåtervandras, enligt AfS, p.g.a. att man fuskat till sig asyl o.d. SD:s politik är lika tydlig, och där är siffran 0 stycken.

Lite mer än en skillnad i retorik

https://alternativforsverige.se/alternativ-f%C3%B6r-sverige-lanserar-%C3%A5tervandringsverket/
http://www.friatider.se/kesson-i-barn-tv-ingen-som-har-bott-i-sverige-kommer-tvingas-terv-nda

Dock högst oklart hur man ska kunna bevisa att en halv miljon människor har fuskat till sig asyl.
Citera
2018-07-19, 14:00
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives
Dock högst oklart hur man ska kunna bevisa att en halv miljon människor har fuskat till sig asyl.

Inte alls. Det är bara att tillämpa FNs definition av flyktingar. Enligt FN själva är det bara 2-3% av de som kommit hit som är riktiga flyktingar.
Citera
2018-07-19, 14:05
Citat:
Ursprungligen postat av loqu
Vill du nå till trädtopparna så sikta mot stjärnorna!
Inget nationalistiskt parti kommer att ha över 50% på mycket länge

SD tillsammans med AfS kommer förmodligen över 50 procent 2022. Samhället förändras oerhört snabbt till det sämre och nu när det mer och mer handlar om ren och skär överlevnad kommer de mentala spärrarna att rösta på sådana partier att falla mycket snabbt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in