2018-07-19, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurzio
Står att välja mellan SD eller AFS är kluven, tycker båda partierna förespråkar den väg jag tycker Sverige ska ta i framtiden. Detta är verkligen ödesvalet, tycker synd om de som är pensionärer och barn som växer upp, själv hamnar man någonstans däremellan, klar med skolan jobbar osv. Värre för våra yngre och äldre personer.
Problemet med Sd är att man har börjat överge sina kärnfrågor - allt för att maximera resultatet i september..
Skulle t.ex. "kvot Paula" få en än mer ledande position för Sd i framtiden, så är jag övertygad om att Sd kommer sjunka som en sten till valet 2022.
Afs har samma approach som när Sd kom in i riksdagen på - nämligen en stor nagel i ögat på etablissemanget.
Vindarna kan vända fort när alla vanliga människor blir mer drabbade av den vårdslösa politik som har förts de sista decennierna.
Citera
2018-07-19, 10:37
Medlem
Run3s avatar
Hög energi nu!

Citat:
I senaste YouGov ökar övriga partier (exklusive Fi) till 4,7% - Alternativ för Sverige är på väg mot riksdagen! 🇸🇪💪
#AfS2018
https://mobile.twitter.com/AfS_riks/status/1019826795892367360

I förra valet var FI det partiet utanför riksdagen med överlägset störst stöd. Om de inte räknas med i dessa 4.7%, så måste någon annan ha seglat upp och tagit en stor del av kakan. De med mest potential är ju då AfS och MED, så får folk själva fundera vilket parti som antagligen är störst av dem. Själv är jag övertygad om att det är AfS, men jag har ju också bias som supporter.

Jag tvivlar nämligen starkt på att t.ex. 2:an Piratpartiet skulle ha lyft sedan förra valet, eller att de 4200 nazisterna som i förra valet röstade på Svenskarnas Parti och numera röstar på NMR skulle ha växt till sig...
Citera
2018-07-19, 10:39
Medlem
Centauris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HVU
Problemet med Sd är att man har börjat överge sina kärnfrågor - allt för att maximera resultatet i september..
Skulle t.ex. "kvot Paula" få en än mer ledande position för Sd i framtiden, så är jag övertygad om att Sd kommer sjunka som en sten till valet 2022.
Afs har samma approach som när Sd kom in i riksdagen på - nämligen en stor nagel i ögat på etablissemanget.
Vindarna kan vända fort när alla vanliga människor blir mer drabbade av den vårdslösa politik som har förts de sista decennierna.

Och sen blir afs liberaliserade efter en tid och sjunker som en sten. Finns inga garantier.

Finns ingen som helst anledning att fragmentera den massinvandringskritiska rörelsen.

Ska vi starta ännu ett parti? Vi har ju bara SD, afs, NMR osv.
Citera
2018-07-19, 10:42
Medlem
Citat:
Tillägg:
Dessutom verkar personerna som är på valbara platser (iaf topp 25) vara oerhört genuina och vettiga.
Jag har svårt att se att Msm skulle hitta en massa lik i garderoben hos de personer som representerar Afs, tillskillnad från Sd, där halva bunten verkar bestå av bönder som visar sitt rätta jag på fyllan.
Det är en helt annan nivå på Afs vs Sd imho, och man kommer inte kunna kritisera Afs på samma sätt som Sd, då representanterna är betydligt mer seriösa i sin framtoning.
Citera
2018-07-19, 10:46
Medlem
Citat:
Tillägg:
Dessutom verkar personerna som är på valbara platser (iaf topp 25) vara oerhört genuina och vettiga.
Jag har svårt att se att Msm skulle hitta en massa lik i garderoben hos de personer som representerar Afs, tillskillnad från Sd, där halva bunten verkar bestå av bönder som visar sitt rätta jag på fyllan.
Det är en helt annan nivå på Afs vs Sd imho, och man kommer inte kunna kritisera Afs på samma sätt som Sd, då representanterna är betydligt mer seriösa i sin framtoning.

Lutar åt AFS i riksdagen SD kommun och landsting
Citera
2018-07-19, 10:50
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurzio
Lutar åt AFS i riksdagen SD kommun och landsting
Tycker det låter sunt. Det är så jag också kommer rösta. Gillar fortfarande SD och har röstat på dem i de senaste 2 valen. Men jag känner att en röst på AfS gör mer skillnad, oavsett om de kommer in i riksdagen eller inte.
Citera
2018-07-19, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Och sen blir afs liberaliserade efter en tid och sjunker som en sten. Finns inga garantier.

Finns ingen som helst anledning att fragmentera den massinvandringskritiska rörelsen.

Vill man ha garantier, så köper man sig en brödrost
Naturligtvis innebär en sån ökning som Sd har gjort över kort tid, att det sker förflyttningar från övriga partier in i partierna som växer mest.
Därför är det viktigt att det kommer in nya partier på regelbunden basis även i framtiden efter Sd och Afs.
Scenario 2030:Sd 20%, Afs 23% samt något annat nationalistiskt parti på 10%.
Kommer inte Sverige bestå av minst 50% nationalistiskt politik i riksdagen, så är det nog bössan som gäller för att överleva
Senast redigerad av HVU 2018-07-19 kl. 11:03.
Citera
2018-07-19, 11:16
Medlem
Engelitzs avatar
Det är ju helt sjukt, för att inte säga kriminellt att Fi:s siffror redovisas, men inte AFS:s siffror.
Jag tror tyvärr att partiets siffror måste redovisas i nån mätning för att partiet ska en chans att komma in. Om folk visste vad partiet stod för, och trodde att de skulle komma in i riksdagen så är det helt klart ett 25% parti på sikt. Flyktingstopp och fri tandvård är nog något väldigt många önskar. Däremot är jag tveksam till att folk vill lägga ner Svt. Jag förstår om många här på Flashback tycker att det är propaganda, men hur bra är tv3 och tv4.? Reklamkanalerna är ju fruktansvärt amatörmässiga. Platt skatt tror jag inte heller går hem i stugorna. Jag tror inte vi behöver rusta upp det militära försvaret. Vad vi behöver är en styrka som kan skydda landets gränser mot invandring och organiserad kriminalitet. En styrka som kan sköta repatrieringen. En styrka som kan hjälpa till vid bränder, snöfall och olyckor. Om den styrkan ska va självständig eller ligga under polis eller militär är inte jag rätt man att svara på.
Citera
2018-07-19, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Tycker det låter sunt. Det är så jag också kommer rösta. Gillar fortfarande SD och har röstat på dem i de senaste 2 valen. Men jag känner att en röst på AfS gör mer skillnad, oavsett om de kommer in i riksdagen eller inte.

Aldrig röstat SD innan men när man ser hur vi svenskar blir behandlade av våran egna regering så blir man tokig och kokar inombords. Vad är det vi tjänar med att ta hit så många invandrare? Vad är de vi tror de ska gynna Sverige? (Visst finns bra invandrare också) men dessa jävlar som kommit hit senaste 5 åren får gå före i lägenhetsköer för folk som stått i flera år för att kunna få, vi höjer skatten på typ allt och folk fattar fortfarande inte varför? Kriminaliteten ökar hela tiden och vissa vill föra statistik över fällande domar med utländsk bakgrun och svensk bakgun då får man inte göra de. De är rädda för sanningen. Frågan är om detta valet kan hålla oss vid liv med konstgjordandning 4 år till? Eller är det kört efter valet?
Citera
2018-07-19, 11:22
Medlem
-Valhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3

Du kastar bort din röst om du lägger den på AfS i Riksdagsvalet, för de kommer att inte ha något inflytande whatsoever under många många år, och då är allt redan för sent för att rädda Sverige.
Citera
2018-07-19, 11:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri

Tråden handlar om AfS, inte SD.

AfS återvandringsambitioner är anledning nog för varje svensk som vill överleva.

Inte i nuläget, men framöver kommer majoriteten av landets partier att vara Sverigevänliga.
Citera
2018-07-19, 11:27
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Vill man ha garantier, så köper man sig en brödrost
Naturligtvis innebär en sån ökning som Sd har gjort över kort tid, att det sker förflyttningar från övriga partier in i partierna som växer mest.
Därför är det viktigt att det kommer in nya partier på regelbunden basis även i framtiden efter Sd och Afs.
Scenario 2030:Sd 20%, Afs 23% samt något annat nationalistiskt parti på 10%.
Kommer inte Sverige bestå av minst 50% nationalistiskt politik i riksdagen, så är det nog bössan som gäller för att överleva

Helt rätt. Inget kommer ändras innan Sjuklövern får under 50%. Just nu är det viktigaste att få fler på vår sida och här är AfS dels mycket mer aktiva än SD men har också potentialen att putta igång SD så att de också blir betydligt mer aktiva i sin opionionsbildning. De kommande fyra åren får inte SD, igen, vara så passiva som man varit den rådande mandatperioden. Man måste mobilsisera på alla fronter, i media, i RD, på gator och torg varje vecka de kommande fyra åren. För mig är AfS en garant att så kommer ske eftersom SD annars riskerar att tappa till dem.

Nästa mandatperiod är redan kört. Några 51% får inte SD och AfS redan 2018. Det vi sett i Europa där t.ex. socialdemokraterna och liberala partier helt imploderat kan mycket väl hända nästa mandatperiod men då duger det inte att vara passiv. Konkurrensen tvingar igång SD. Därför måste AfS in redan 2018.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in