Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-25, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Gjorde AfS något av Staffanstorp, där mammor oroade sig över sina svenska barn i konflikt med invandrade ungdomar?

Nej. Jag och andra tipsade AfS om precis detta.

Jeff, om du läser detta: Det är inte för sent för AfS att besöka Staffanstorp.
Citera
2018-07-25, 13:07
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Om valsedlar: dessa har levererats till AfS centralt. Vad det betyder för utskick till folk som har beställt på hemsidan har jag ingen aning om.

Men det är värt att nämna några ord om detta med valsedlar:

Det är en kostnad att skicka ut sådana till privatpersoner. Fundera noga på om ni verkligen behöver göra det. Bor man i en centralort är behovet förmodligen obefintligt.

Hur ska man göra på bästa sätt för att inte riskera att stå utan valsedel i sitt röstande? Så här: Förtidsröstningen börjar den 22/8. Ge partiet några dagar på sig att distribuera valsedlar till förtidsröstningslokalerna. Gå sedan och förtidsrösta. Var du kan förtidsrösta finner du säkert info om på din kommuns hemsida. I många kommuner är det ffa biblioteken som är förtidsröstningslokaler. Skulle det saknas valsedlar i förtidsröstningslokalen, fråga då röstmottagarna om de glömt att fylla på (om du "törs" göra det med hänsyn till valhemlighet o.s.v.). Pröva en annan förtidsröstningslokal. Meddela AfS att det saknas valsedlar i förtidsröstningslokalen. Om alla dina försök att förtidsrösta misslyckas, vilket är föga troligt, så återstår valdagen. Finns det inte heller där valsedlar, så kan du alltid skriva partiets namn på en blank valsedel. Texta snyggt och prydligt "Alternativ för Sverige".

Vill du som inte är anmäld som aktivist hjälpa partiet, så är det en god idé att besöka förtidsröstningslokaler nu och då. Kontrollera att det finns valsedlar. Om inte, anmäl till partiet.
Citera
2018-07-25, 13:17
Medlem
-Mystics avatar
https://turne.alternativforsverige.se/

Valturnén, snacka om hög energi!
Citera
2018-07-25, 13:19
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Vad är det som inte är det? Deras återvandringspolitik t.ex., lär ju låta helt befängd i vanliga människors öron.
Är det inte en permanent islamistisk befolkningsmajoritet i Sverige som är extremt? Är inte världshistoriens allra mest brutala kvinnoförtryck och stenålderstyranni med eviga inbördeskrig mellan olika klaner, extremt? Våld förtryck fattigdom, det är vad jag kallar extremt. Och alla vet ju att det alltid blir så där muslimerna tar över. Det har ingenting med politik att göra, det är deras "kultur" som är sådan.
Citera
2018-07-25, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
https://turne.alternativforsverige.se/

Valturnén, snacka om hög energi!

Ett ambitiöst program! Synd för oss som jobbar att många möten ligger mitt på dagen. Hade varit bättre med sen eftermiddag, men man kan inte få allt.
Citera
2018-07-25, 13:37
Medlem
olasvenssons avatar
Citat:
Vad är det som inte är det? Deras återvandringspolitik t.ex., lär ju låta helt befängd i vanliga människors öron.

Alla svenskar förstår att om man har kommit till Sverige så kan man också återvända.

Jag är utomlands ibland men återvänder till Sverige. Inget konstigt med det.
Citera
2018-07-25, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Är det inte en permanent islamistisk befolkningsmajoritet i Sverige som är extremt? Är inte världshistoriens allra mest brutala kvinnoförtryck och stenålderstyranni med eviga inbördeskrig mellan olika klaner, extremt? Våld förtryck fattigdom, det är vad jag kallar extremt. Och alla vet ju att det alltid blir så där muslimerna tar över. Det har ingenting med politik att göra, det är deras "kultur" som är sådan.
Mycket få tror dock att muslimerna kommer ta över. Det finns liksom ingenting som tyder på det.

Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Alla svenskar förstår att om man har kommit till Sverige så kan man också återvända.

Jag är utomlands ibland men återvänder till Sverige. Inget konstigt med det.
Men om du flyttar utomlands och lever där i många år och så bestämmer sig plötsligt det landet för att ta tillbaka ditt medborgarskap och utvisa dig tillbaka till Sverige, och detta på grund av din etnicitet. Skulle du inte tycka att det vore fel?
Citera
2018-07-25, 14:37
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Mycket få tror dock att muslimerna kommer ta över. Det finns liksom ingenting som tyder på det.

Ingenting?

Citat:
"Med hög invandring kommer 30 procent av alla som bor i Sverige att vara muslimer år 2050, förutspår undersökningsinstitutet Pew Forum."

http://www.dagen.se/nyheter/sverige-spas-fa-storst-andel-muslimer-i-hela-europa-1.1064937#
Citat:
"Sweden’s population (8% Muslim in 2016) could grow to 31% Muslim in the high scenario by 2050."

http://www.pewforum.org/2017/11/29/europes-growing-muslim-population/

Och sen. Vad händer efter år 2050? Den dag som muslimerna passerar 50%?

Det här är visserligen ett worst case-scenario, men det är väldigt oförsiktigt att kalla risken för noll. För det är den ju inte. Dock är det naturligtvis så, att om invandringskritiska partier har makten i Europa så kommer inte ovanstående att hända. Däremot om partier som Miljöpartiet och Centerpartiet får diktera villkoren för invandringspolitiken, då kommer ovanstående att hända.

Så hur svenskarna röstar avgör vilken riktning vi tar i framtiden.
Citera
2018-07-25, 14:41
Bannlyst
Tjena boys är tillbaka ifrån min avstängning.
Har ni sett att AFS youtube har blivit fucking avrättad av Skynet?.
Jag såg detta komma för 20 år sedan. Nu är vi på gränsen.

Ni borde ta er en rejäl tankeställare vilken väg ni vill ta.

Den ena kanske leder till något bättre på lång sikt.
Den andra kommer leda till en väldigt mörk och dystopisk plats.
Citera
2018-07-25, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Holme80
Haha precis .
Sen tror jag tyvärr att vi kan väntar oss en liten nedgång i nästa Yougov av statistiska orsaker trots att AfS troligen ökar långsamt. Om tex felmarginalen är +/-1 % (hittar på ett värde orkar inte kolla upp) för övriga så var 4,7 % troligen i överkant.

Ett rimligt exempel:
Säg att övriga i verkligheten ligger på 4,5 %.
Yougov kanske har en metodisk underskattning av övriga så att väntevärdet vid en OU ligger på 3,8 %, men på grund av statistisk osäkerhet hamnar övriga på mellan 2,8 % och 4,8 % med 95 %-ig sannolikhet. Blir då utfallet 4,7 % kommer kategorin övriga troligen minska i nästa OU även om de i verkligheten kanske ökat en halv procentenhet.

Kan mycket väl bli som du säger. Det spelar dock ingen roll: så länga AfS håller sig över 2% i mätningen (och de gör de garanterat även om Övriga tappar till t ex 3.5%) så är det ytterligare ett steg mot särredovisning med den exponentiellt ökade medieuppmärksamhet det innebär. Och då tar AfS med mycket stor sannolikhet nästa kliv i opinionen, upp över 3%. Därefter blir stödröster från SD-sympatisörer en reell faktor.

Vad vi ser är en "flerstegsraket", och än så länge går allt helt enligt plan för ett inträde i riksdagen. Är mycket nöjd med mina bets på det utfallet.
Citera
2018-07-25, 15:13
Medlem
Citat:
Det brukar vara så här på Flashback när det gäller sådana partier.

I pollen som gjordes på Flashback inför förra valet så blev SvP näst största parti. Sen i verkligheten blev de tolfte största parti.

Vem baserar sina förutsägelser på vad folk skriver på Flashback? Ingen, skulle jag tro.

Men faktum kvarstår att de enda opinionsinstituten med trovärdighet och bra track record visar på en mycket positiv trend.
Citera
2018-07-25, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Din viktigaste fråga är korruption och du förespråkar SD?
Nej jag förespråkar inte SD, för mig blir det troligen Medborgerlig Samling. Jag vill inte ha politiker som aldrig haft ett riktigt jobb
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in