Citat:
Rekommenderar denna, förvisso ganska långa, intervju med Jeff Ahl där de bland annat berör konservatismens impotens i den nuvarande tidsåldern.
Ha! Den här var bra. Här bekräftar Jeff Ahl allt jag har sagt i tråden om AfS (väl paketerat i behändigt koncentrat).
Det har skrivits 1000+ förvirrade inlägg om AfS av virrpannor, vars politik består i att de är uppslukade av äckelkänslor inför rasblandning. Såpass att de missar de stora perspektiven, och t.o.m. enklare samband. Och när man påpekar för dem vad AfS faktiskt står för, så får de psykbryt. Dessutom har de i regel en mycket kort uppmärksamhetshorisont, så de återkommer ständigt till sina irrläror även sedan de överbevisats. Det som är så bra med den här intervjun med Jeff Ahl är att allt finns med, och koncentrerat i ett paket.
Jag ska börja med att ta upp tre saker [med tidsangivelser]:
1. AfS är ett parti utan ideologi
[12:00] Jeff slår fast bortom allt tvivel att AfS är icke-ideologiskt, och lägger till hur han var skeptisk först när Kasselstrand & Co. introducerade honom för idén.
[21:00] utvecklar han detta.
2. Hudfärgsretoriken går bort
[9:24] Jeff beskriver hur han har svårt för "den där" hudfärgsretoriken. Han ger sen en balanserad beskrivning om hur etniska svenskar är vita, men att det inte är det som är det centrala. Och om hur det är möjligt för andra etniciteter att bli en del av den svenska kulturella gemenskapen, men även här balanserar han det med att påpeka att det finns rimliga gränser för vilka har möjlighet till detta.
En typ av balanserat synsätt, som regelmässigt bespottats av de fanatiska virrpannorna i tråden, som varandes "öppen svenskhet" och kulturmarxism.
3. Inte kasta ut etniska svenskar fruar
[31:02] I ett samtal om Jeffs gamla jobb berättar han hur det var kollegor som anklagade honom för att vilja kasta ut deras fruar. - Nej, det vill jag inte, svarade Jeff. Han avfärdar också hela snacket som "löjlig nivå".
Det finns lika mycket till att plocka fram, men det här får räcka just nu. Jag rekommenderar såklart hela intervjun. Och objektivt sett är detta dödsstöten för de fanatiskt rasblandningsäcklades tramsande i tråden. Deras bästa chans är nu att köra på linjen (som de varit inne på förut) att Jeff Ahl inte alls är representativ för AfS, utan att AfS politik i själva verket bäst representeras av Tumidanda. Så på med foliehattarna, eller ge upp!