2018-07-18, 20:51
Medlem
Sqrbankens avatar
Öl i kylen. Gå ofta till kylen och hämta ölet i kylen. Stå kvar vid kylen och drick ölet. Gå iväg och sätt dig framför fläkten du köpte i våras och drick resten av ölet.

Repeat.
Citera
2018-07-18, 20:52
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Funkar om man ställer en fläkt i ett öppet fönster så ventilerar man in kallare luft. Samtidigt bör man ha ett annat fönster öppet som leder ut den varma luften.
Jag brukar göra så på vår sommarbostad under varma dagar.

Nu sänker det ju inte realtemperaturen inomhus på något sätt.
Citera
2018-07-18, 21:01
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Nu sänker det ju inte realtemperaturen inomhus på något sätt.

Var och en blir salig på sin tro.

Jag själv nöjer mig med att det blir svalare på detta sätt. Kommer sällan ned i samma temperatur som ute men betydligt lägre.

Men fortsätt du att svettas.
Citera
2018-07-18, 21:30
Bannlyst
ta en disktrasa. blöt ner den. sätt den innanför kepsen.
upprepa så ofta det behövs.

håller man huvudet kallt så dämpas den där känslan av att kroppen kokar
Citera
2018-07-18, 21:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Usch då, det låter inget vidare. En kall, våt handduk runt nacken svalkar lite.

Tack så mycket. Förstår ju själv att det inte finns mycket jag kan göra åt saken.
Ska vara här till typ måndag och är i princip sängliggandes. I ett kvavt rum. Det blir jobbigt.

Tog en dusch (endast pga operation imorgon! Pallar väl fan inte) så det är väl det du skrev litegrann.
Citera
2018-07-18, 21:38
Medlem
Sqrbankens avatar
Btw.

För ensamma losers likt mig själv. Onanera inte!

Helvete vad det tycktes ackumulera mer energi (värme) exponentiellt ofördelaktigt sett till dessa lufttemperaturer än vinsten av företagets avkastade i form av vällust.

För vinnare är det givetvis värt resursbruket i värmen att tillsammans med en sugen kvinna - eller man - idka äkta svettig primalnjutning i höggradig värme och insupa svettiga feromoner och ömhet. Följande postsexuella belåtenhet vinner över det tillfälliga obehaget i temperaturökning.

Men; energin som alstras framför själlös dussinporr på en flottig laptop medelst frekventa handrörelser och energikrävande upphetsning är dock en fälla. Efter förlösning lämnas du ännu varmare, utan social upprättelse och en värre skam än någonsin i värmen och som inte gjorde mödan alls värd. Tvärtom.
Senast redigerad av Sqrbanken 2018-07-18 kl. 21:56.
Citera
2018-07-18, 21:56
Medlem
Alvids avatar
Jag äter yoghurt med frukt och macka med något salt pålägg till frukost. Till lunch/middag blir det kall mat, typ sallad eller grillad kyckling! Dricker mycket vatten, mineralvatten och läsk mellan varven för att få i sig lite socker. Dricker bara kaffe på morgonen. Glass är givet, både isglass och vanlig. Blöter en handduk och har på skallen/över nacken under kvällen. Har fläkt igång samt fönster stängda och fördragna under dagen, öppnar och vädrar över natten när tempen och solen gått ner. Åker och badar, duschar kallt fler gånger per dag! Funkar utmärkt för mig
Citera
2018-07-18, 22:02
Medlem
Arons avatar
raka eller snagga frissan haret
Citera
2018-07-18, 22:14
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Funkar om man ställer en fläkt i ett öppet fönster så ventilerar man in kallare luft. Samtidigt bör man ha ett annat fönster öppet som leder ut den varma luften.
Jag brukar göra så på vår sommarbostad under varma dagar.

Fläkten rör bara runn det 30-gradiga luften. Men kalla bad funkar faktiskt.
Citera
2018-07-18, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NegroidMongoloid
Det där med att duscha eller bada varmt är rent trams.

Har många ggr testat att ta ett varmt bad eller dusch, du blir (som vanligt och som man kan räkna ut med arslet) inte kall utan du ökar bara kroppstemperaturen ett tag efteråt (skönt på vintern då jag ofta får sug att att ta ett varmt bad för att bli varm i några timmar efteråt).

Badar man kallt (eller stoppar fötterna i kallt vatten) så sänker du "core"-temperaturen i kroppen, vilket är det man är ute efter när man inte kan sänka den kontinuerligt genom te.x att ha en AC.
Det där beror helt och hållet på fysiken. Ett kallt bad ökar min kropps aktivitet vilket gör att all värmen går ut i händerna och fötterna så det blir riktigt jobbigt. För mig fungerar en ljummen dusch bäst. Börja kallt för att bli av med överskottsvärmen och sedan ljummet för att inte kroppen skall börja alstra värme av sig själv.
Citera
2018-07-18, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blodigdiarre
Jag jobbar på dagarna när jag fryser kartongerna så den ytterst marginella temperaturökningen bekommer inte mig det allra minsta. Inte heller strömförbrukningen, den ingår i hyran. När jag går omkring och vattnar gräs och plantor så tar jag en överspolning av mig själv också i kallvattnet. Mitt vatten tas från en sjö som gör mig fri att förbruka vatten bäst jag vill.
Nej, du är inte fri att förbruka vatten bäst du vill.
Citera
2018-07-18, 22:39
Medlem
blodigdiarres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cadde
Nej, du är inte fri att förbruka vatten bäst du vill.

Jo, det är jag. Varför påstå annat när det är så?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in