2018-07-18, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cadde
Nej, du är inte fri att förbruka vatten bäst du vill.

Det klart hen är.
Citera
2018-07-18, 23:06
Medlem
Jofs avatar
Just nu monterat inblås utifrån in i sovrummet. Eftersom det är 22 ute och 28 inne.
Allt baserat på tipps här. TACK.
Citera
2018-07-18, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blodigdiarre
Jo, det är jag. Varför påstå annat när det är så?
Du får inte dränera en hel sjö, alltså är du inte fri att förbruka vatten bäst du vill.
Citera
2018-07-18, 23:15
Medlem
eshkoshkas avatar
Åk till Skåne. Helt vanlig svensk sommar, ingenting märkvärdigt. I veckan som kommer ska det bli superväder och då snackar vi 26-27 grader.
Citera
2018-07-18, 23:21
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Fläkten rör bara runn det 30-gradiga luften. Men kalla bad funkar faktiskt.

Men det är INTE 30 grader på kvällen och natten i Stockholm.
Men lev du i din tro och strunta i goda råd som fungerar.
Citera
2018-07-18, 23:23
Medlem
blodigdiarres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cadde
Du får inte dränera en hel sjö, alltså är du inte fri att förbruka vatten bäst du vill.
Innan jag hunnit med ens en promille av den sjön så har jag antagligen hunnit med att bli ett år äldre.
Citera
2018-07-19, 00:00
Medlem
Gothenburgers avatar
Morgondopp och kvällsdopp i havet. Obs. Fungerar enbart i saltvatten och därmed endast utmed Bohuslän/Hallandskusten
Citera
2018-07-19, 00:33
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OkyDoky
På många håll i Sverige, ligger nu temperaturen på runt 30+ och har gjort så ett bra tag nu. Till nackdel för djur, sjuka och äldre. Nu är jag varken djur, sjuk eller speciellt gammal. Men den här värmen börjar bli påfrestande även för mig.
Hur gör ni för att klara av värmen?
Tror att fler än jag är tacksam för tips....

Till mod.. Är osäker på om detta inlägg hamnade i rätt fack.. Ni får gärna flytta det dit ni tycker är bäst Isåfall

I varmare länder, där de är "proffs" på sånt här, använder man fläktar och A/C. Du kan även blöta en handduk och hänga över axlarna, det håller hela dig kall. Igår bytte jag ett hjul i typ 45 graders värme och den blöta handduken fungerade utmärkt.
Citera
2018-07-19, 05:45
Medlem
Grodaifickans avatar
Kylklamp i handduk som gosedjur på nätterna
Citera
2018-07-19, 07:23
Medlem
TheKhurgans avatar
Nu har det varit varmt så länge att man vant sig tycker jag. Det har legat runt 27 grader inomhus mer eller mindre konstant, men igår sjönk det till 25,5 och då var det bara 22 utomhus.
Men det tyckte jag var helt ok och svettades inte ens.

Förövrigt tycker jag att en fläkt hjälper, samt att ställa fram frusna flaskor eller kylklampar framför fläkten. Går ju inte att jämföra med en AC såklart, men jag vet inte om det är värt att köpa en AC.
De drar ju sjukt mycket ström och om man väl har en kommer man säkert använda den skitmycket. Vilket man ju ska, om man köpt den tycker jag. Men det är knappast värt pengarna när det är så pass sällan det är så här varmt.

En portabel AC till sovrummet på övervåningen har jag övervägt, skulle vara skönt att kyla ner rummet innan man går och lägger sig. De kostar ju inte överdrivet mycket heller, typ 5-7 000.
Citera
2018-07-19, 07:58
Medlem
Jag har ett par sköna kuddar som jag turas om med att ha i frysen på natten och dom kyler ner bra på natten när man vill sova.
Citera
2018-07-19, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
Och om du inte har mycket till solgenomstrålning?

Då bor man i någon form av bunker, precis som jag skrev från början.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in