2018-06-27, 10:17
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sport1
l carnitine och fettförbrännare några kommentarer på det? Hjälper de vid fettförbränning och att minska i vikt?
För att minska i vikt och bli av med fett krävs ett kaloriunderskott. Så kallade fettförbränningspiller är bortkastade pengar och effekten det eventuellt ger är marginell, nu talar jag om laglig sådan. Vissa upplever en aptitdämpande effekt av koffein, så detta kanske kan vara ett alternativ för att enklare hålla ned kaloriintaget, men kaloriunderskottet är det viktiga oavsett.
Citera
2018-06-29, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sport1
l carnitine och fettförbrännare några kommentarer på det? Hjälper de vid fettförbränning och att minska i vikt?

Marginell skillnad om ens någon.
Precis som Petterson skriver så är det kaloriunderskott som behövs för att gå ned i vikt. Men det vill inte gemene man förstå, allt ska gå fort och lösas med tillskott eller piller...
Citera
2018-07-04, 10:51
Medlem
ReclaimYourMinds avatar
Vissa här verkar lägga mer fokus på kosttillskott än själva träningen. Vill bara påpeka att jag har gått ifrån att dagligen inta ca 10 olika kosttillskott till enbart proteinpulver.

Har helt enkelt inte råd att kosta på mig sådan lyx för tillfället. Trots det och trots att jag måste räkna var enda böna så växer jag som aldrig förr.

Börjar undra om jag inte hade kunnat använda alla tiotusentals kronor som jag har spenderat på kosttillskott till något annat.

Nej, de enda kosttillskotten som verkligen ger resultat är AAS.
Citera
2018-07-04, 11:04
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReclaimYourMind
Vissa här verkar lägga mer fokus på kosttillskott än själva träningen. Vill bara påpeka att jag har gått ifrån att dagligen inta ca 10 olika kosttillskott till enbart proteinpulver.

Har helt enkelt inte råd att kosta på mig sådan lyx för tillfället. Trots det och trots att jag måste räkna var enda böna så växer jag som aldrig förr.

Börjar undra om jag inte hade kunnat använda alla tiotusentals kronor som jag har spenderat på kosttillskott till något annat.

Nej, de enda kosttillskotten som verkligen ger resultat är AAS.
Många tillskott är mer eller mindre bortkastade pengar. Det finns ju dock tillskott som är studerade och har bevisad effekt. Men det är ju inget måste på något sätt.
Citera
2018-07-15, 21:26
Medlem
Magnesium, hur bör man tänka kring denna? Många magnesiumtabletter (från tex ica) har ju knappt 80mg/tablett så dessa känns ju helt bortkastade. Vissa från apotek/träningsbutiker ligger runt 250mg/tablett och det känns ju lite mer rimligt. Såg dock en artikel på svenskkosttillskott som innehöll hela 800mg/tablett. Detta är dock magnesium citrat. Vad är skillnaden? Är det sämre eller varför är det så otroligt högt doserad?

Undrar även om magnesium kan ha någon effekt på min träning. Största anledningen till att jag ska äta det är att motverka käkspänningar av mediciner jag äter men bara bra om det även kan hjälpa träningen!
Citera
2018-07-15, 21:50
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av host.
Magnesium, hur bör man tänka kring denna? Många magnesiumtabletter (från tex ica) har ju knappt 80mg/tablett så dessa känns ju helt bortkastade. Vissa från apotek/träningsbutiker ligger runt 250mg/tablett och det känns ju lite mer rimligt. Såg dock en artikel på svenskkosttillskott som innehöll hela 800mg/tablett. Detta är dock magnesium citrat. Vad är skillnaden? Är det sämre eller varför är det så otroligt högt doserad?

Undrar även om magnesium kan ha någon effekt på min träning. Största anledningen till att jag ska äta det är att motverka käkspänningar av mediciner jag äter men bara bra om det även kan hjälpa träningen!
Har du brist på magnesium kan det hjälpa, annars inte, en normal blandad kost i tillräcklig mängd bör täcka RDI. Här har du ett par länkar:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?p=7923982
http://tyngre.se/artiklar/zma-ska-det-vara-naagot-det/
https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/02640419108729869?src=recsys
Citat:
Magnesium status is adequate for most athletes, and there is no evidence that magnesium supplements can enhance performance.
https://journals.lww.com/cjsportsmed/Abstract/2000/07000/The_Effects_of_Magnesium_Supplementation_on.8.aspx
Citat:
Conclusions Most evidence indicates no effect of Mg supplementation on performance (strength, anaerobic–lactacid, and aerobic).
Citera
2018-07-18, 12:26
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av philips45
https://www.proteinbolaget.se/sv/artiklar/sportlab-pro-17-dione.html?gclid=EAIaIQobChMIuue1kOjS2wIVCmQZCh2Sx QppEAAYASAAEgII6PD_BwE
Fungerar utmärkt som en kortisol sänkare och den ger en "torr look" om du är på recomp.
När "17 dione" kom marknadsfördes den som en östrogen sänkare och gör så fortfarande men blodtester har visat att den inte gör mycket vad gäller östrogen, men en effektiv kortisol sänkare vilket kan vara till fördel under deff eller möjligtvis recomp.
Citera
2018-07-18, 12:42
Medlem
Enmansdemos avatar
Ibland varnas det för prolonged usage, långvarig användning..

Vad generellt är det? 2 månader? 1 år? utan pauser

Hur lång ska en paus vara? för att undvika långvarig användning,
jag har satt 1 vecka, sedan börjar jag om
Citera
2018-07-18, 12:46
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Ibland varnas det för prolonged usage, långvarig användning..

Vad generellt är det? 2 månader? 1 år? utan pauser

Hur lång ska en paus vara? för att undvika långvarig användning,
jag har satt 1 vecka, sedan börjar jag om
Beror ju helt på vad det är för tillskott det rör sig om.
Citera
2018-07-18, 12:50
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Beror ju helt på vad det är för tillskott det rör sig om.
Varför ger man en sådan skräck-propagandistisk rekommendation utan möjlighet till generalisering?...jag har inte stött på några papper på internet där varesig vetenskapsmän eller herbalister säger ta en paus x-antal dagar & veckor, utan alla skriver överlåtande till oss att skatta långvarighet-

Ja jag pratar om en kinesisk örtmedicin där, där man säger precis sådär...akta dig för interna blödningar vid långvarigt bruk
Citera
2018-07-18, 13:51
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Varför ger man en sådan skräck-propagandistisk rekommendation utan möjlighet till generalisering?...jag har inte stött på några papper på internet där varesig vetenskapsmän eller herbalister säger ta en paus x-antal dagar & veckor, utan alla skriver överlåtande till oss att skatta långvarighet-

Ja jag pratar om en kinesisk örtmedicin där, där man säger precis sådär...akta dig för interna blödningar vid långvarigt bruk

Det är för att hålla ryggen helt 100% fri rent juridiskt, rätt så lätt att slänga in en sådan line så kan de bara bolla vidare bollen vid ett eventuellt fall om det uppstår någonting.
Citera
2018-07-18, 17:06
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Det är för att hålla ryggen helt 100% fri rent juridiskt, rätt så lätt att slänga in en sådan line så kan de bara bolla vidare bollen vid ett eventuellt fall om det uppstår någonting.
så då tycker jag att vi spekulerar hur länge långtids-nyttjande är..
Jag tror att det är under 1 år, eller 3 veckor som sagt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in