2022-12-23, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Jävlar vad dyrt. Minns hans förra serie av kosttillskott som gick i graven inom något år. De som tillverkar Enough! vet nog inte om denna katastrof och att hans namn inte säljer produkter. Enough! är snart i konkurs gissar jag.

Ja snart är det nog enough med enough!
Varför kan man inte göra mer laktosfria proteinpulver som smakar gott? Eller det kanske finns redan?
Citera
2022-12-24, 17:01
Avslutad
Jag har nyligen börjat träna (styrketräning) och jag har aldrig tränat i mitt liv i princip och har knappt muskler eller något. Finns det något kosttillskott som är viktigare för mig än något annat för att bygga muskler? Om man bara får välja ett.
Citera
2022-12-24, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killalot
Jag har nyligen börjat träna (styrketräning) och jag har aldrig tränat i mitt liv i princip och har knappt muskler eller något. Finns det något kosttillskott som är viktigare för mig än något annat för att bygga muskler? Om man bara får välja ett.

Räkna ut din bmr, bara googla finns färdiga mallar.
Räkna ut din makro ungefär och ät 2g protein per kg du väger,
Ska du ner i vikt - minska kolhydrater ta bara en potatis t.ex
Exempel på mat för perfekt fysik för män:

400g kyckling (vägt efter tillagat)
1-2 små potatis typ,
Massor grönt,
6st kokade ägg
Nån frukt

Det viktigaste är isåfall protein shake, allt annat är trams men seriösa människor äter sin protein och dricker inte. Man behöver inte dricka shakes om man äter ordentligt men de kan vara svårt för de går ju åt ett helt paket kyckling om dagen i princip
Citera
2022-12-24, 17:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Räkna ut din bmr, bara googla finns färdiga mallar.
Räkna ut din makro ungefär och ät 2g protein per kg du väger,
Ska du ner i vikt - minska kolhydrater ta bara en potatis t.ex
Exempel på mat för perfekt fysik för män:

400g kyckling (vägt efter tillagat)
1-2 små potatis typ,
Massor grönt,
6st kokade ägg
Nån frukt

Det viktigaste är isåfall protein shake, allt annat är trams men seriösa människor äter sin protein och dricker inte. Man behöver inte dricka shakes om man äter ordentligt men de kan vara svårt för de går ju åt ett helt paket kyckling om dagen i princip
Jag har förstått att man måste äter mycket och särskilt protein för att bli större. Men vi alla känner säkert folk som vi vet tränar sex dagar i veckan och bara äter typ sallad till lunch (iallafall på jobbet) men ändå lyckas bli större och fit. Hur går det till egentligen? Det går ju tydligen utan att vräka i sig protein.
Citera
2022-12-24, 23:50
Medlem
Citat:
Jag har förstått att man måste äter mycket och särskilt protein för att bli större. Men vi alla känner säkert folk som vi vet tränar sex dagar i veckan och bara äter typ sallad till lunch (iallafall på jobbet) men ändå lyckas bli större och fit. Hur går det till egentligen? Det går ju tydligen utan att vräka i sig protein.

Extrem protein syntes men nog äter de mkt protein de går inte annars.
Visst äter du 200g protein kanske din kropp tar upp 70 bara så var typ avskrivs mycket medans en neger i Uganda som äter ris och gröt från FN har världens fysik men han äter kanske bara 120g protein men syntesar 99% av det till musklerna
Citera
2022-12-26, 10:44
Medlem
Citat:

Jag gissar att han gör lite som jag. Det är svårt att orka äta ett stort mål med protein och grönskar samtidigt pga av att bägge mättar så mycket. Jag har mitt mål med grönsaker på kvällen och han tar det på lunchen antar jag. Jag tycker grönsakerna är ett viktigt mål för mig då jag är vältränad och samtidigt vill behålla mitt 6 pack. Samtidigt är det viktig näring. Så store mål med proteinrika livsmedel vissa mål och grönsaker andra här iaf.
Senast redigerad av JohnWicks 2022-12-26 kl. 10:47.
Citera
2023-01-16, 19:30
Medlem
Fritjoffanderssons avatar
Kan någon säga nått om Turkesterone??
Citera
2023-01-17, 08:20
Medlem
gnomepowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fritjoffandersson
Kan någon säga nått om Turkesterone??

Oavsett om det funkar eller ej verkar det största problemet vara att i princip alla leverantörer har i annat skit eller kraftigt underdoserar produkterna.

Nutrition library har en informativ video om hur preparatet funkar
https://www.youtube.com/watch?v=nRsrPQ_trro
Citera
2023-01-17, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gnomepower
Oavsett om det funkar eller ej verkar det största problemet vara att i princip alla leverantörer har i annat skit eller kraftigt underdoserar produkterna.

Nutrition library har en informativ video om hur preparatet funkar
https://www.youtube.com/watch?v=nRsrPQ_trro

Verkar värt å prova, frågan e vilket märke som är bäst o lätt att få tag på..?
Citera
2023-01-17, 17:52
Medlem
Någon som vet ifall det är farligt att ta kosttillskott som gått ut? Har en tongkat ali som gick ut 2021, tog en tablett igår mådde inte illa lr så, men kan de va farligt?
Citera
2023-01-17, 20:19
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fritjoffandersson
Någon som vet ifall det är farligt att ta kosttillskott som gått ut? Har en tongkat ali som gick ut 2021, tog en tablett igår mådde inte illa lr så, men kan de va farligt?

Det enda som händer med kosttillskott efter utgångsdatum är att de förlorar lite potens/styrka.
Citera
2023-01-17, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagozar
Det enda som händer med kosttillskott efter utgångsdatum är att de förlorar lite potens/styrka.

Jag vet att detta gäller mediciner, men gäller det verkligen kosttillskott med? Tänker att det typ kan ”mögla” i kapseln eller liknande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in