2018-07-16, 12:50
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Vad är en polo-jacka då? Är det dom där hemska Ralph Lauren-grejerna du tänker på?

Överklassporten polo. Ungefär om bandy fast man rider i stället för att skrinna.
Citera
2018-07-16, 12:51
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Överklassporten polo. Ungefär om bandy fast man rider i stället för att skrinna.
Jag vet vad hästpolo är. Jag undrar bara vad det är för typ av jacka som skulle antyda att man sysslar med det.

Jag vet även vad vattenpolo är. Och Golf Polo för den delen.
Citera
2018-07-16, 12:55
Medlem
Citat:
Fanns ett mode ett kort tag, där män av underklassen gick omkring med jackor som signalerade att de utövade polo.

Peak är alldeles för dyrt märke för WT.
WT handlar billiga kvasimärkeskläder i Ullared och kanske när det är rea på Dressman... 😉
Citera
2018-07-16, 13:04
Medlem
De som visar tecken på att dölja att de är WT är ofta riktigt tvättäkta WT fast de kanske saknar många av de yttre markörer som nämns i den här tråden. De jobbar så hårt på att verkligen hålla attributen ifrån sig att de blottlägger precis allt de är men inte vill vara. Jag tycker man ska ha överseende med folks fasoner och låtsas som om det regnar när man stöter på det här fenomenet. Men vill man studera dem närmare kan man leta i vilket sk gentrifierat bostadsområde som helst, gärna i någon av våra större städer. Lägg särskilt märke till den sk Aspuddenfrisyren.
Citera
2018-07-16, 15:14
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Jag vet vad hästpolo är. Jag undrar bara vad det är för typ av jacka som skulle antyda att man sysslar med det.

Jag vet även vad vattenpolo är. Och Golf Polo för den delen.

Helt vanliga täckjackor med maskinbroderad text och bild om hästpolo,
Citera
2018-07-16, 15:15
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Peak är alldeles för dyrt märke för WT.
WT handlar billiga kvasimärkeskläder i Ullared och kanske när det är rea på Dressman... 😉

Du menar att dessa jackor är ett dyrt märke? Men de ser så oerhört WT ut. Menar vi samma jackor?
Citera
2018-07-16, 15:17
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shapoklyak
De som visar tecken på att dölja att de är WT är ofta riktigt tvättäkta WT fast de kanske saknar många av de yttre markörer som nämns i den här tråden. De jobbar så hårt på att verkligen hålla attributen ifrån sig att de blottlägger precis allt de är men inte vill vara. Jag tycker man ska ha överseende med folks fasoner och låtsas som om det regnar när man stöter på det här fenomenet. Men vill man studera dem närmare kan man leta i vilket sk gentrifierat bostadsområde som helst, gärna i någon av våra större städer. Lägg särskilt märke till den sk Aspuddenfrisyren.

Vad är en aspuddenfrisyr?
Citera
2018-07-16, 15:32
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Helt vanliga täckjackor med maskinbroderad text och bild om hästpolo,

Typ en sån här: https://www.amazon.com/dp/B076KF11HH..._x5jtBbQVCHA5A ?
Citera
2018-07-16, 16:55
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Typ en sån här: https://www.amazon.com/dp/B076KF11HH..._x5jtBbQVCHA5A ?

Nej, inte alls.
Citera
2018-07-16, 18:16
Medlem
Citat:
Du menar att dessa jackor är ett dyrt märke? Men de ser så oerhört WT ut. Menar vi samma jackor?

Jag menar Peak Performance-kläder, som enligt mig är för dyrt märke för WT.
P P är ju ett klädmärke som många som är aktiva och rör sig rätt mkt använder. Skidor, golf, vandring o s v
Klassar inte detta märke och den kategorin människor för WT, men bedömningen är ju rätt subjektiv såklart
Citera
2018-07-16, 20:43
Medlem
Citat:
Vad är en aspuddenfrisyr?

Det är lite svårt att beskriva och måste nog beskådas på plats. Titta i bokhandeln eller på caféet.
Ledtråd: gentrifiering, pretto, skenhelig altruism.
Citera
2018-07-16, 20:50
Medlem
jorgenstorm99s avatar
WT är överrepresenterade bland hockeypubliken. Har gått på en hockeymatch. Fy fn fullt med WT.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in