2018-07-16, 21:00
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Jag menar Peak Performance-kläder, som enligt mig är för dyrt märke för WT.
P P är ju ett klädmärke som många som är aktiva och rör sig rätt mkt använder. Skidor, golf, vandring o s v
Klassar inte detta märke och den kategorin människor för WT, men bedömningen är ju rätt subjektiv såklart

Kan inte klippa in länk på telefonen. Men leta på polo och jacka. Kostar några hundra, och associeras till en sport som kostar några hundra tusen om året att utöva, instegsvarianten.
Citera
2018-07-16, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Kan inte klippa in länk på telefonen. Men leta på polo och jacka. Kostar några hundra, och associeras till en sport som kostar några hundra tusen om året att utöva, instegsvarianten.

Nja, har köpt PP piké tröjor i några år, dom brukar ligga på ca 700:- ordinarie. Denna länk säger att jackorna ligger på ca 2-3000:- ordinarie. Just nu verkar det dock vara rea.

https://www.peakperformance.com/se/s...e-sale/jackor/

Det är ju inte ett exklusivt märke, men förknippat med aktiva sportmänniskor uppfattar jag det som.
WT menar jag köper snarare lågpriskläder på Ullared, eller varför inte märkesplagiat och framförallt ofta inte är aktiva sportmänniskor. Men som sagt, är ju inte en svartvit "vetenskap" detta med WT....
Citera
2018-07-17, 15:00
Medlem
Om vi utgår ifrån påståendet att alla vita människor är trash, vilket ju knappast är osannolikt, så blir attributen som vi diskuterar här mer sekundära. Vi behöver inte längre riktigt syssla med ett avgränsningsproblem utan kan bara fylla på mängden attribut så långt vår fantasi och iakttagelseförmåga sträcker sig. (Kan t ex en alternativ menskopp i ekologiskt skumgummi ägas av en WT?)

Utifrån detta kan vi också dra några slutsatser om det dagspolitiska läget och närmare bestämt den partipolitiska karta vi har inför valet i höst. Vi har förstås SD här. Men vi har också uppstickaren Medborgerlig samling, ett parti som faktiskt kan sägas vara grundat med utgångspunkt i de i samhället spridda föreställningarna/kunskaperna om WT och WTs attribut. Alla är ju som sagt WT men ingen vill vara det. För vissa är dock rätten att få vara en helt öppen rasist mycket viktig. Priset blir en WT stämpling i andras ögon, vissa kan nog ta det men andra inte. Det är här Medborgerlig samling kommer in och hittar sitt segment på den politiska fåfängans marknad. Partiet blir ett SD för de som helt delar SDs brunsliskiga värderingar men absolut inte vill stämplas som ”förhatligt, överviktigt, sockerchockat, stillasittande Netflix-trash” som handlar doftljus på Dollar Store och liknande ställen.
Senast redigerad av Shapoklyak 2018-07-17 kl. 15:22.
Citera
2018-07-18, 21:45
Medlem
ragingcows avatar
Tänkte på wt som bor ute på landsbygden så brukar tomten kring deras hus se ut som en bilskrot med diverse olika fordon och skit i väldigt dåligt skick. Och att huset är oftast är nåt litet ruckel medan de som bor där lägger pengar på en dyr bil som drar mycket bränsle.
Citera
2018-07-19, 18:22
Medlem
LekandePyromanens avatar
Såg en kille på lokala ican igår. Tyckte att han såg ut som definitionen av WT ungdom.

Han var väl i 20års åldern, ljusgråa mjukisbyxor och ärmlöst linne. Korgen full med onyttigheter. Färdigrätter, coca cola, kakor, red bull. Påminde om någon kille från lyxfällan faktiskt...

Delar ni samma definition?
Citera
2018-07-19, 20:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LekandePyromanen
Såg en kille på lokala ican igår. Tyckte att han såg ut som definitionen av WT ungdom.

Han var väl i 20års åldern, ljusgråa mjukisbyxor och ärmlöst linne. Korgen full med onyttigheter. Färdigrätter, coca cola, kakor, red bull. Påminde om någon kille från lyxfällan faktiskt...

Delar ni samma definition?

Mer troligt att han var en lätt autistisk och överintelligent datahacker som är på korståg mot sadistiska överklassfascister.
Såg du nåt ciggpaket? Då är saken biff.
Citera
2018-07-22, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
De flesta som hejar på AIK är WT.

Är faktiskt förvånad att det knappt nämnts i tråden, då jag inte kan va den enda som lagt märke till det. Fan AIK flaggor överallt hemma hos WTs.

Instämmer! De andra motsvarigheterna (DIF och Hammarby) kommer aldrig upp i samma trashighet... Träffar man en störig WT-idiot i Stockholm så håller den nästan alltid på AIK
Citera
2018-07-22, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conam
Har en Mercedes för att det är jäkligt flashigt att köra merca, problemet är bara att den är från -82
Och senaste besiktningen fick den 18 tvåor.

HAHAHA! Inte WT egentligen dock... Tycker jag
Citera
2018-07-22, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glossi
Om det är något som är WT är det just konsumtion för konsumtionens skull, vilken vettig människa skulle slänga ut en fungerande hushållsapparat som bara för att den är till åren gången?

Det sista är dessutom en generations/läggningsfråga i min erfranhet. Känner folk som läser naturvetenskap på högskolenivå och är överlag bildade som inte läser så mycket skönlitteratur varav en gav ungefär samma anledning som du skrev, han menade att det finns så mycket lättare sätt att underhålla sig på nu förtiden.

Kan instämma i detta; det handlar lite om hur man gör det, och varför, tror jag...

Det är klart att det är obildat att slänga något och konsumera bara för sakens skull - WT-grejen i det hela är kanske snarare att man inte alls bryr sig om huruvida föremålet ens fungerar ändamålsenligt, fungerar men är strömförande eller liknande, utan bara behåller allt man fått för sakens skull (”kan vara bra att ha”).
Citera
2018-07-22, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lekbarn
Lika barn leka bäst, är mannen bara normalt funtad så hittar han en en öl sörplande, blend rökande , mjukisbyx-bärande dam modell välmående

Utseende spelar mindre roll, jobb spelar ingen roll heller. Gäller bara att hitta någon som är som dig, det finns någon för alla så länge du inte är för konstig. Eller jo egentligen men då gäller samma regel, hitta en konstig tjej... Haha

Har själv alltid haft snygga, smarta , dekadenta, normbrytande, festknarkande flickvänner, samtliga utan arbete. Så som mig själv.
Är själv helt ointresserad utav fackidiot karriärkvinnor som lever för shopping, träning och senaste detox flugan.

Man vill ha någon på sin nivå som man kan relatera till. Är du fet, ful och fattig får du hitta någon som dig. Sluta drömma om någon som är helt olik dig själv.

---

Angående de som importerar tjejer från Thailand så håller jag med, det är ofta alkoholiserade knegare som dör innan 60. Tråkigt med flickvän som man inte kan hålla en konversation med. Att gifta sig med en kvinna från en annan kultur ser jag dock inte som något konstigt så länge de kan relatera till varandra och kvinnan är "västerländsk", gått i skolan etc . Ta hit en bargirl från Pattaya som är analfabet måste vara väldigt tråkigt i längden.

Ja, precis!

Intressant att du uppfattar festknarkande snygga tjejer som ”normbrytande” - där jag kommer ifrån/lever utgör dessa bortskämda brats snarare normen, medan fackintresserade intelligenta kvinnor lyser med sin frånvaro. Festknarkarna är dessutom intresserade av shopping, detox och träning - medan de andra stackarna, de ”fackintresserade högutbildade” får titta på ekorrar i skogen och dylikt...
Citera
2018-07-22, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shapoklyak
De som visar tecken på att dölja att de är WT är ofta riktigt tvättäkta WT fast de kanske saknar många av de yttre markörer som nämns i den här tråden. De jobbar så hårt på att verkligen hålla attributen ifrån sig att de blottlägger precis allt de är men inte vill vara. Jag tycker man ska ha överseende med folks fasoner och låtsas som om det regnar när man stöter på det här fenomenet. Men vill man studera dem närmare kan man leta i vilket sk gentrifierat bostadsområde som helst, gärna i någon av våra större städer. Lägg särskilt märke till den sk Aspuddenfrisyren.

Instämmer till fullo! Jag har fått en sådan som någon typ av granne; WT så det skriker om det, men har köpt kavaj och försöker tala östermalmsdialekt för att sminka över det hela...
Citera
2018-07-22, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shapoklyak
Det är lite svårt att beskriva och måste nog beskådas på plats. Titta i bokhandeln eller på caféet.
Ledtråd: gentrifiering, pretto, skenhelig altruism.

👏🏻
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in