2018-07-15, 20:02
Medlem
NeutronStars avatar
Fjantigt att folk gnäller och ojar sig över 28 grader. Samma personer som åker Medelhavet på sommaren och Thailand på vintern.
Bara att hoppa ner i närmaste sjö eller ta en kalldusch om det blir för svettigt.
Citera
2018-07-15, 20:04
Medlem
Isnatts avatar
Köpte en portabel AC som gör att det är ok i min lägenhet. Men den står ju i mittenrummet (köket) som är kallt nu men svårt att få kylan att sprida sig i resten av bostaden. Men det är bättre än tidigare år!

Klipper mig alltid kort på sommaren och rakar av mig skägget, går även på medicinsk fotvård som hyvlar av lager av gammal hud från fötterna. Det låter som bs men gör att kroppen känns svalare, särskilt fotvården är bra, märks skillnad eftersom fötterna inte blir lika varma.

Har även köpt mörkläggningsgardin till vardagsrummet.

Kallduschar är bra. Riktig kallt och länge så kroppen blir kall!

Hela tiden kallt vatten. Har två flaskor imsdal i kylen varpå jag hela tiden dricker ur den ena så den andra kyls och så varvar jag. I frysen har jag en sån flaska halvfylld med is så när jag går ut fyller jag upp den med vatten och har då kallt vatten den tif jag är ute.
Dricker flera liter om dagen, svettas som en gris.
Sov nyss en sväng och vaknade svettig och äcklig, kuddarna blöta och jag blöt i nacken.
Men fläkt i vardagsrum och sovrum är bra, bättre än inget!
Köpte även strumpor med extra lös resår att ha när jag är ute. Blir svalare än vanliga tajta strumpor.

Till nästa år ska jag dessutom gå ner i vikt
Citera
2018-07-15, 20:29
Medlem
persona.von.gratas avatar
Konkreta tips från coach!
1a. Sänk poolvärmen från 35*C till 27*C.
2b. Ta det lugnt med champagnen. Halvera gärna förbrukning (och vaskningen).
3c. Boka en spontanresa till södra halvklotet. Chile kanske. De har förvånansvärt bra skidåkning. PMa för heli-tips.
4d. Sparka din AC-kille.
5e. Investera i solpaneler
6f. Investera i vindruveodling
Citera
2018-07-15, 20:30
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheHmm
https://www.netonnet.se/art/hem-hushall/inomhusklimat/luftkonditionering/electrolux-chillflex-pro-exp35u538cw/1002166.9404/

typ, har en liknande hemma, det är helt underbart, lider inte det minsta av värmen.
Ingen i lager någonstans. Lycka till att hitta luftkonditionering i dessa tider.
Citera
2018-07-15, 20:33
Medlem
Xeliouss avatar
Tvätta golven.
Citera
2018-07-15, 20:40
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Länk till denna? Min lägenhet känns som en bastu.

Finns i nästan varenda elektronikbutik.Jag har denna: https://luftmiljobutiken.se/produkt/electrolux-exp12hn1wi/
Citera
2018-07-15, 20:43
Medlem
När det är som varmast så går jag ner till köpcentrumet som ligger precis där jag bor.
Svalt och skönt.
Citera
2018-07-15, 20:50
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheHmm
https://www.netonnet.se/art/hem-hushall/inomhusklimat/luftkonditionering/electrolux-chillflex-pro-exp35u538cw/1002166.9404/

typ, har en liknande hemma, det är helt underbart, lider inte det minsta av värmen.
Perfekt. Får nog bli en sådan. Tack!
Citera
2018-07-15, 21:10
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allan78
1L appelsinjuice 2x för 55 kr på ICA har blivit min svalkare. Säkert otroligt onyttiga, fulla med socker etc, men blir 2 sådana per dag numera. Köpte 20 st och maxade kylskåpet.

+1

Apelsinjuice smakar himmelskt i denna hettan.
Citera
2018-07-15, 21:27
Medlem
sxephils avatar
skaffa ac
Citera
2018-07-15, 21:38
Medlem
TheHmms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Perfekt. Får nog bli en sådan. Tack!

Problemet är ju om det finns i lager, det kan ju inte vara slut överallt.

Edit:

https://www.prisjakt.nu/kategori.php?m=526 Fanns en hel del i lager, men netonnet och elgiganten verkar ha tokslut. Proshop har dom hos leverantören så det är en veckas leveranstid på dom också.

Innan du bestämmer dig så kolla att du faktiskt får den nästa vecka.
Senast redigerad av TheHmm 2018-07-15 kl. 21:40.
Citera
2018-07-15, 21:57
Medlem
Grisbrottarens avatar
Nybryggt varmt te är faktiskt inte helt fel i den här värmen, utan svalkar skönt.
Det låter paradoxalt, men jag fick lära mig knepet av de engelska töser jag umgicks med då jag studerade vid foten av Alperna och hettan var värre än här om dagarna.

Förresten undrar jag – när jag tänker på sydligare nejder – hur våra ljusa nätter här i norr påverkar plågan med värmen. Där nere gick ju solen ned redan vid sjutiden och det blev becksvart och solfritt, medan vi här tvingas stå ut med en stekande sol fram till – som nu – tiotiden, innan temperaturen börjar sjunka.

Blir nog f-n att sova på balkongen inatt om jag ska slippa svettas och ligga sömnlös och klibbig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in